Final Fantasy XII

Najnowsza i zarazem ostatnia część serii na konsolę PS2

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Gveir
Moderator
Moderator
Posty: 2966
Rejestracja: pn 22 maja, 2006 18:37
Lokalizacja: Newport City

Post autor: Gveir »

Eiko pisze:A ja nawet jak uciekam to mnie trafi to jest nie fer :lol: Da się jakoś ominąć atak przeciwnika?? Bo, żeby nie trafił to nie wystarczy chyba tylko uciekać...
To już niestety wada systemu... System XII jest taki sam jak w dajmy na to Knights Of The Old Republic. Walka tak naprawdę rozgrywa się w turach i ze wskaźnikami, ale ich nie widzimy, a to co zostało przeliczone, musi zostać wykonane - czyli jak Cię zaatakuje stworek i gra przeliczy że trafił to i tak Cię sieknie. Niestety, to nie jest zręcznościówka, gdzie trafienie zależy od detekcji kolizji broni postaci z wrogiem :wink:
We are the outstretched fingers,
That seize and hold the wind...
Awatar użytkownika
Eiko
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1498
Rejestracja: pn 10 sty, 2005 18:12
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Eiko »

Hmm więc najlepiej strzelać z łuku etc (ewentualnie czary) :lol: I niech się zajmuje resztą drużyny :lol: A ja myślałam, ze to jest bardziej tak jak w KH hmm tam można było uciec od ataków XD
"Na Boga, udawajmy normalnych, skoro nie możemy być normalni, bo inaczej nie wydobędziemy się stąd."
Awatar użytkownika
Gveir
Moderator
Moderator
Posty: 2966
Rejestracja: pn 22 maja, 2006 18:37
Lokalizacja: Newport City

Post autor: Gveir »

Bo w KH walka była zręcznościowa, oparta na trafieniach polygonów, a tu jest wszystko po staremu, tylko przyspieszone i zamaskowane tak, żeby tur i wskaźników nie pokazywać :wink:
We are the outstretched fingers,
That seize and hold the wind...
Awatar użytkownika
Schrödinger
Cactuar
Cactuar
Posty: 514
Rejestracja: czw 16 lis, 2006 14:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schrödinger »

Gveir pisze:
Eiko pisze:A ja nawet jak uciekam to mnie trafi to jest nie fer :lol: Da się jakoś ominąć atak przeciwnika?? (...)
To już niestety wada systemu (...) Walka tak naprawdę rozgrywa się w turach i ze wskaźnikami, ale ich nie widzimy, a to co zostało przeliczone, musi zostać wykonane - czyli jak Cię zaatakuje stworek i gra przeliczy że trafił to i tak Cię sieknie. Niestety, to nie jest zręcznościówka, gdzie trafienie zależy od detekcji kolizji broni postaci z wrogiem :wink:
Ja na przykład opanowałem te wady systemu do perfekcji (czyli wykorzystywanie tego błędu), a przwebieg takiej akcji hit&run wyglądał mniejwięcej tak:
Powiedzmy, że mam skład Vaan, Ashe i Fran. Steruję Fran. Broń możebyć cokolwiek.
1. Fran zbliża się do przeciwnika, namierzam go zanim on mnie namierzy i ciach. Reszta mojej ekipy dopiero dobiega to miejsca akcji.
2. kiedy potwór próbuje kontraatakować jako ofiare wybiera Fran wśród 3 moich postaci, bo ona jest najbliżej.
3. Fran bierze nogi za pasy, ucieka do tyłu. Potwór zaczyna ją ścigać ale napotyka się na Vaana i Ashe. Jednak namierzony przez monstera cel już się nie zmieni, i nadaremnie próbuję dogonić Fran, ale Ashe i Vaan jego nie puszczają. (a przynajmniej zawadzają)

Bardzo użyteczne, szczególnie w ciasnych korytarzach czy dungeonach :)
"Jestem pączkiem"
J.F. Kennedy 1963 Berlin
Awatar użytkownika
Eiko
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1498
Rejestracja: pn 10 sty, 2005 18:12
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Eiko »

No w sumie ja tez tak robię XD Ino nie gram Fran :D Heh :D W sumie to fajny ten system, choć troszkę się gubię jeszcze ;) Tylko gorzej jak się spotka przez przypadek jakiegoś twardziela i nie zdąży się uciec o.O Wtedy to jest gorąco :lol: Tym bardziej, ze tam tak mało zapisów jest T_T
"Na Boga, udawajmy normalnych, skoro nie możemy być normalni, bo inaczej nie wydobędziemy się stąd."
Devastator
Kupo!
Kupo!
Posty: 41
Rejestracja: wt 06 gru, 2005 16:29
Lokalizacja: Zanarkand
Kontakt:

Post autor: Devastator »

No tak jakoś lichutko z tym działem FFXII. Jakaś rozbudowa jest w planach? Ja od siebie mogę zrobić opis licence board

GGY: To zamiast marudzić - ZRÓB -_-

OK :mrgreen:
Ostatnio zmieniony czw 22 mar, 2007 18:28 przez Devastator, łącznie zmieniany 1 raz.
enough
Awatar użytkownika
Raven
Redaktorzy
Redaktorzy
Posty: 1411
Rejestracja: czw 20 lip, 2006 11:24
Lokalizacja: W.M. Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Raven »

Nabyłem! Ha!
Streszczę szybko wrażenia po pierwszych kilku godzinach gry, bo śpieszę się grać :D
Tak więc.
1.Grafika
Naprawdę niesamowite, nie spodziewałem się, że można aż tyle wyciągnąć z PS2. Oprócz postaci grywalnych, które nie są dużo lepsze niż w FFX/X-2, mamy dziesiątki, setki dopracowanych NPCów. Nie z każdym da się pogadać, ale sprawiają one wrażenie, że miasto naprawdę "żyje".
2. Postacie
Dopiero zacząłem grać ale już mam moją ulubienicę. Mój av chyba nie pozostawia dużo wątpliwości. (EDIT: Ten poprzedni- z Fran, oczywiście. :P ) Nie wiem, co takiego ma w sobie Fran, ale już od pierwszego spotkania zauroczyła mnie niesamowicie. Posostałe postacie też nie są złe, wypowiem się obszerniej po przejściu gry
3. License Board, system magii i rozwoju postaci
Na razie sprawuje się bez zarzutów. Odbieram to jako pewną ewolucję systemu Sphere Grid, pozbawioną niektórych jej błędów, i pozwalającą na dużo bardziej samodzielne rozwijanie postacie
4. last but not least- system walki
Hm... Mam tu bardzo mieszane odczucia. Z jednej strony, gra się świetnie, a system jest bardzo porządny i właściwie trudno mu coś zarzucić. Jednak z drugiej strony momentami zapominam, że gram w kolejną część FF, a czuję się bardziej jak przy Kingdom Hearts (zwłaszcza w Active Mode, z którego na razie raczej nie korzystam). Panowie (i Panie) z SE poczynili bardzo duży krok naprzód, i mieli chyba rację, aczkolwiek trochę brakuje mi losowych walk i n.p. wielkiego Malboro wyskakującego znienacka.... :sad:
Dobra, idę grać. :D Cała noc przede mną.
Ostatnio zmieniony pt 06 kwie, 2007 14:34 przez Raven, łącznie zmieniany 1 raz.
Słuchaj więc nas chociażby szła cenzorów horda
Razem zbudujemy punkowego megazorda
Rebel forevor, transformatą napieprzamy
Niech soczyste ŁO K***A obija się o ściany
Awatar użytkownika
Eiko
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1498
Rejestracja: pn 10 sty, 2005 18:12
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Eiko »

Haha skończyłam :D Tzn oficjalnie ^^ Bo jeszcze nie wszystkie questy zrobiłam o nie :P A więc się wypowiem :D Zacznijmy od tego, ze gdyby nie FFIX to napisałabym tego posta w Najlepszym FF ^^ Gra cudo *___* Nie sądziłam, ze mi się tak spodoba *_____* Ale nie wszystko było w niej super... Zacznę od minusów, żeby potem było milutko ^^
Minusy:
1. Fabuła - jedyny minus w tej grze chyba (no dobrze do bohaterów potem dojdę :P ) trochę jak dla mnie nudnawa ^^ Hmmm... może to dlatego, że nie do końca ją rozumiem :P W każdym razie to co najważniejsze chyba kapuję, ale nie to mnie zauroczyło tak bardzo ^^
2. a) Postacie - były lepsze i gorsze oczywiście, ale skoro to minusy to te gorsze wymienię :P A te obojętne mi pominę :P
Basch - nie przypadł mi do gustu :P Nie dość, żę brzydko ubrany o czym już pisałam to na dodatek ma takie eeeee nizbyt ciekawe quickeningi, żeby nie powiedzieć tandetne :P
Reddas i Vossler - ojć nie lubię ich, bo jak byli jako goście w drużynie to ciąglew w pułapki mi wpadali :lol: Koszmar, bo reszta cierpiała :P No i w ogóle to po co jacyś goście niewydarzeni tacy :P
Vayne - hmmm taki jakiś nie za bardzo mi pasuje na

Kod: Zaznacz cały

głównego wroga
:P Hmmm zakodowałam, bo nie wszyscy grali ^^ Jakiś takiś...

Kod: Zaznacz cały

 I to w ogóle jest brat takiego fajnego Larsy?? :P 
I to by było na tyle minusów ^^ Jak na razie :P Bo mogę sobie kiedyś przypomnieć to dopiszę :P
Plusy:
1. Muzyka - pierwsze na co zwróciłam uwagę to właśnie ona :D Oddaje bardzo klimat w tych jakże cudownych lokacjach, które mamy do dyspozycji :) Eryut Village, Seeking Power, The Feywood, The Place of Gods, Beginning of the End, Kiss me Goodbye i wiele, wiele innych, które naprawdę wpadają w ucho :D Nie wiem czy nie bardziej oddają klimat niż te od Nobou Uematsu o.O
2. Lokacje - perełki *________* W tym moje ukochane Feywood *__* The Pharos, Giruvegan i większość lokacji w bardziej zaawansowanej fazie gry jest piękna *___* Takie są.... magiczne bym powiedziała i wieje tajemnicą :) I aż się chce chodzić po takich lokacjach *____* naprawdę lepszych w FF chyba nie było *___*
3. Zakończenie - nie spodziewałam się, ze będzie dobre skoro fabuła marnie trochę wypadła, ale było cudne :) Może to dlatego, ze nie oczekiwałam od niego nie wiadomo czego i nie wiedziałam tak naprawdę co się może zdarzyć :) Super po prostu i sprawa z taką narracją i pokazaniem co się wydarzyło wśród wszystkich bohaterów bardzo mi się spodobała :) No i piosenka w tle :D
4. Postacie b) teraz te lepsze postacie ^^
Penelo - moja liderka :D Jakoś się przywiązałam do niej nie wiem czemu :D Jest pogodna no i jest przyjaciółką Vaana :) I tylko przyjaciółką :D I to mi się podoba, że przynajmniej w jednym FF jest pokazana taka przyjaźń damsko - męska :)
Ashe - przez jakiś czas była liderką w moim zespole, ale nie umiałam się do niej przekonać :D Ciekawa postać :D A scenka z

Kod: Zaznacz cały

liściem dla Basha
bardzo mi się spodobała :D Hihi widać, ze dziewczyna ma charakterek ^^
Vaan - pierwsze wrażenie - on wygląda jak ćpun :lol: - ale go polubiłam ^^ Nie wiem może to troszkę zasługa Igi, bo mnie do niego przekonała :D Ogółem miły i przyjazny chłopak :)
Aż fajnie się patrzy na taki team :D
Larsa - inteligentny jak na swój wiek bardzo :D I do tego pomocny :) No i jedyny gość, który mi nie zawadzał tylko pomagał w walce :P Hehe jak go tu nie polubić ^^ Ale, żeby mieć fioła na niego punkcie to nie ^^
5. System walki - na pierwszy rzut oka - co to jest?? To FF?? - ale jak już się oswoiłam z gambitami to doszłam do wniosku, ze przecież walczy się przyjemnie :) I nawqewt nie trzeba dużo myśleć :P I od razu widać wrogów, a nie :P I nie ma przejść :D I ciekawie się to ogląda :) Nie ma monotonii ;) No może niekiedy :P Ale i tak mi się podoba ^^
A więc ocena 9,(9)/10 :D Aaaa i nie wspomniałam, zę bardzo miło się patrzy na tą grę :) Bo grafika i wstawki filmowe zapierają dech w piersiach :)
Ostatnio zmieniony czw 03 maja, 2007 11:28 przez Eiko, łącznie zmieniany 1 raz.
"Na Boga, udawajmy normalnych, skoro nie możemy być normalni, bo inaczej nie wydobędziemy się stąd."
Awatar użytkownika
Garnet
Ifrit
Ifrit
Posty: 3000
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 12:33

Post autor: Garnet »

Eiko pisze:Hmmm... może to dlatego, że nie do końca ją rozumiem
można wiedzieć, co jest niezrozumiałego?:) fabuła prosta jak drut, bez żadnych zawiłości, zwrotów akcji, momentów kulminacyjnych;P
Eiko pisze:Basch - nie przypadł mi do gustu :P Nie dość, żę brzydko ubrany
..to do tego zarośniety:]
Eiko pisze:I to mi się podoba, że przynajmniej w jednym FF jest pokazana taka przyjaźń damsko - męska
no to jest niepodważalny plus FF XII...brak konkretnego wątka miłosnego;]
Eiko pisze:Hihi widać, ze dziewczyna ma charakterek ^^
"I must defeat the nethicite'...musiałam xD

btw. Eiko, ja wiem, że mój styl pisania pozostawia wiele do życzenia (głównie przez nadużywanie wielokropka, jak to mówiła p. z polskiego;) )...ale jeśli możesz nie stosuj tyle emotikon w jednym poście^^
Kiri kiri kiri kiri kiri kiri!
Awatar użytkownika
aden
Kupo!
Kupo!
Posty: 160
Rejestracja: pn 12 lut, 2007 22:55

Post autor: aden »

Ja tak się tylko czepnę, że ten kawałek:

Kod: Zaznacz cały

I to w ogóle jest brat takiego fajnego Larsy??

też byś zakodować mogła bo jednak od samego początku o tym nie wiadomo.. od dzieciak, który chce się z nami zabrać..
Awatar użytkownika
Gveir
Moderator
Moderator
Posty: 2966
Rejestracja: pn 22 maja, 2006 18:37
Lokalizacja: Newport City

Post autor: Gveir »

Czepnę się tylko jednego - Basch wygląda fajnie, świetny z niego buc, a że zarośnięty - to zakrzyknę "Bracie!" ;]
We are the outstretched fingers,
That seize and hold the wind...
Awatar użytkownika
TomajS
Cactuar
Cactuar
Posty: 587
Rejestracja: ndz 14 gru, 2003 17:07
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: TomajS »

Pora by coś skrobnąć w tym temacie,a i przywitać sie po długiej nie obecności.

XII mam od czasu daty jej premiery w Europie,jednak dopiero teraz ( tj.od 4 dni ) mam czas na zapoznanie sie z nią.

-Efektowne intro ( bardzo efektowne ).
-Postacie rodem z Vagrant Story - przyznam bez bicia,że z początku ( a konkretniej w zapowiedziach ) nie podobało mi sie to,jednak po zapoznaniu sie z nimi w ruchu,zdanie sie diametralnie zmieniło.
-Muzyka,jeszcze nie cała poznana,jednak to co poznałem do tej pory,podoba mi sie jak najbardziej.Czekam co będzie dalej.
-System rozgrywki:
* Walka - hmm...dziwnie,dziwnie....ale ciekawie,na początku sie gubiłem co i jak,jednak po chwili opanowane.Troche kamera sie gubi i nic nie widać,albo widać to,co nie trzeba.
* Rozwój postaci - przejrzysty,ciekawy,nie skomplikowany,nowy (?) - już widze ile będzie trzeba sie natłuc,by wszystko odkryć :P

To by było tyle na gorąco.
W ocenę kolejnych kwestii,pobawię sie później.
Teraz czas na coś zahuntować :P
FF XII W trakcie katowania
Zodiark

Post autor: Zodiark »

Witam. Wymaxowalem juz prawie gre (wiekszosc najlepszych broni lvl kolo 90, huntow zostao pare) i niewiem codalej...podobmno ma wyjsc wersja International(PAL) wktorej bedą rzeczy unikatowe tak jak np dark aeony i celestiale w FFX, i wtym wlasnie problem, niewiem czy koncyzc gre czy sie oplaca skoro (jak na krypcie napisane) 8 sierpnia ma wyjsc gra w wersjii PAL i bd musial isc cala gre odpoczotku :/ prosze niech mi ktos obeznany wyjasni....jestem zdolowany! :(
Awatar użytkownika
Garnet
Ifrit
Ifrit
Posty: 3000
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 12:33

Post autor: Garnet »

:roll: International dotyczą tylko Japonii..
Kiri kiri kiri kiri kiri kiri!
Zodiark

Post autor: Zodiark »

Jakto...przeciez to jest wersja PAL i podobno ma miec takie rzeczy których niebylo na wersjii NTSC/J :/ (i dlatego podalem przyklad FFX gdzie byly Dark Aeony,Ribbon,Celestiale)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Final Fantasy XII”