Boni pisze:Dopowiem tylko, że miałem na myśli sam czas potrzebny na wypróbowanie wszystkich możliwości. Załóżmy, że mamy 100 różnych łupów i wiemy, że do utworzenia danego przedmiotu potrzebnych jest 5 itemów (czasami jeden w większej ilości) daje to (95*96*97*98*99*100)/120 możliwości. W grze jest ich więcej. Można by chociaż dać jakieś wskazówki odnośnie składników. Ja niestety takowych nie uświadczyłem... I dlatego też podziwiam tych, którym udało się odkryć składniki potrzebne do utworzenia Sunflower. Dla mnie metoda prób i błędów byłaby stratą czasu (sam fakt uzbierania Scarletite już nią jest).Vigilium pisze: I o to chodzi, abyś nie wiedział. Jakby miało to być jasne, to byś miał w grze podane co i ile potrzebujesz, aby osiągnąć określony rezultat.
Mam tylko nadzieję, że przedmioty potrzebne do utworzenia Tournesola były odkryte bez grzebania w skrypcie lub korzystania z oficjalnego guilda. W p. p. dochodzi do sytuacji, której wg. Ciebie miało nie być, tzn. wracamy do punktu wyjścia i korzystamy z tego co jest podane na tacy (wbrew uprzednim założeniom). Co więcej, wydaje mi się (widząc ilość możliwych kombinacji), że tak też się stało. Jeżeli tak zrobili twórcy poradników z gamefaqs, to kto wtedy szukałby kombinacji "na piechotę"?
Ów "promocja" jest (czasem jedynym) źródłem silnych i naprawdę skutecznych przedmiotów w walce z siłami zła (lol xD). Z tego też powodu o tym rozmawiam, gdyby to była rozrywka rzędu "przeskocz skakankę 1000 razy" (FF IX) to nawet nie zabierałbym głosu. Logiczne przesłanki tyczą się samej idei rozpływania przedmiotów w niebycie przy sprzedaży większej ilości (skoro od tego zależy moje posiadanie Sunflower to jest o czym mówić). Dygresja: wracając do powyższego przykładu: jeżeli mamy (95*96*97*98*99*100)/120 możliwości i tylko jedna daje upragniony przedmiot to mnożąc 1/(95*96*97*98*99*100)/120 przez średnią częstość zdobycia szukanego lootu daje skrajnie niskie prawdop. uzyskania sukcesu.Vigilium pisze:To ma być swojego rodzaju promocja i nie było planowane jako źródło stałego dostarczania określonych przedmiotów, w związku z czym nie rozumiem, jakich logicznych przesłanek się doszukujesz.
Mogę też dorzucić kolejną dziwną cechę Bazaru (tym razem dla nas korzystną), mianowicie jeden przedmiot (np. High Arcana) może uczestniczyć w produkcji dwóch przedmiotów jednocześnie wtedy, gdy sprzedamy inne składniki potrzebne do ich stworzenia w tym samym czasie (tak było przy sprzedaży Serpent Eye i Soul Powder).
Skoro twórcy chcieli być realistyczni tworząc efekty pogodowe (zapominając o następstwie dnia i nocy) to równie dobrze mogli być 'realistyczni' i stworzyć bardziej dorobiony Bazar, który nomen omen jest istotniejszym elementem rozgrywki niż deszcz.
Dlaczego to jest niedociągnięciem? Jeżeli posiadam czynniki wymagane do utworzenia danego dobra, to je sprzedaję i otrzymuję po raz kolejny rzecz, której potrzebuję.Vigilium pisze:Niedociągnięciem w moich oczach jest jedynie możliwość ponownego otrzymania tej samej nagrody w Bazaar.
Zapewne wychodzisz z założenia, że przedmioty na bazarze są nagrodą. Ja uważam, że powstają z przedmiotów, które się uprzednio sprzeda (istnieje korelacja pomiędzy właściwościami sprzedanych przedmiotów a właściwościami tych uzyskanych na bazarze).
[ Dodano: Pon 01 Wrz, 2008 20:31 ]
Przepraszam za momentami łączenie kilku wątków, ale ten temat tak mnie buzuje, że chciałem wszystko napisać naraz
[edit] sprostowałem wzór przy wyliczaniu możliwych kombinacji; wariacja z powtórzeniami została zamieniona na kombinację
sorki ze wracam do tego tematu ale moge pomoc.kolego jezeli masz problemy z laczeniem przedmiotow moge ci zapodac pelna liste co z czym laczyc zeby cos z tego wyszlo.jak cos to wal smialo.pozdro