Problem!! Co zrobić, żeby użyć renzokuken? Pomóżcie!

Następczyni słynnej FF 7 i niezaprzeczalnie kontrowersyjna część cyklu sagi.

Moderator: Moderatorzy

mikus
Kupo!
Kupo!
Posty: 3
Rejestracja: wt 14 sie, 2012 20:57

Problem!! Co zrobić, żeby użyć renzokuken? Pomóżcie!

Post autor: mikus »

Ostatnio kupiłem sobie używane Final Fantasy VIII na PSX i nie wiem jak wywołać podczas walki renzokuken. (nie wiem czy to trzeba czekać aż pasek mocy się załaduje, czy co?) Wszędzie czytam że trzeba wcisnąć R1, ale nie wiem jak to wywołać, oglądałem mase filmików i nadal nie wiem jak to się robi. Nie wiem czy trzeba coś ustawić czy coś w odpowiednim momencie nacisnąć. Ja po prostu chcę użyć renzokuken ale nie wiem jak to zrobić. Proszę pomóżcie ;)
Awatar użytkownika
Oray80
Kupo!
Kupo!
Posty: 125
Rejestracja: sob 05 gru, 2009 20:09

Post autor: Oray80 »

Po pierwsze sprawdź czy ' przypadkiem ' nie masz ustawione auto w statusie squalla. Jeśli masz auto to możesz sobie nawalać R1 ile chcesz a i tak to nic nie da.
www.ttadvance.ca - let's play
mikus
Kupo!
Kupo!
Posty: 3
Rejestracja: wt 14 sie, 2012 20:57

Post autor: mikus »

Wielkie dzięki, , jak na razie usunąłem save i będę grał od nowa, ale czy to wystarczy tylko to ustawić i podczas walki nacisnąć R1?? czy trzeba coś jeszcze ustawiać?? Bo ja to teraz tak to rozumię, że normalnie walczę, pasek mocy się ładuje na maksa i naciskam R1, tak? i to wystarczy?
Awatar użytkownika
AUDION
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: czw 20 wrz, 2007 14:14
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: AUDION »

Prawdopodobnie chodzi Ci o wywołanie limitu, a nie o naciskanie spustu w trakcie jego wykonywania, więc nie ma znaczenia, czy Renzokuken masz ustawione na auto, czy nie. Żeby wywołać jakikolwiek limit, trzeba mieć albo niskie HP (najlepiej na żółto, czyli poniżej 1/8 całkowitego HP), albo czar Aura, którego niestety w początkowym etapie gry nie ma. Jeśli zatem dorobisz się niskiego HP, co jakiś czas (nie zawsze) pojawi się obok zwykłego ataku strzałka. W wersji PC wystarczyło nacisnąć kursor w prawo, by pojawiła się ramka z limitem i wystarczyło potwierdzić. U niektórych postaci można jeszcze wybrać rodzaj limitu. Natomiast spust, czyli "R1" możesz naciskać zarówno podczas zwykłego ataku, jak i limitu Squalla. Musisz wyczuć moment w którym Squall zadając cios, ma miecz mniej więcej w połowie swojego wymachu i wtedy nacisnąć "R1". Natomiast używanie spustu podczas wykonywania limitu, faktycznie wymaga wyłączenia jego automatycznego użycia i trochę wprawy w obserwowaniu paska na dole.
To mniej więcej tyle.
Brakujące ogniwo pomiędzy zwierzętami, a ludźmi, to właśnie my.
mikus
Kupo!
Kupo!
Posty: 3
Rejestracja: wt 14 sie, 2012 20:57

Post autor: mikus »

Dużo mi to daje, na prawdę dzięki ;) A niskie HP oznacza ten pasek podczas walki, czy HP w opcjach magic (to na szarym ekranie co się ustawia wszystko)?? Wybaczcie, ale ja na prawde jestem trochę ciemny w tę gre ale chciałbym w to prawidłowo zagrać ;)
Awatar użytkownika
AUDION
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: czw 20 wrz, 2007 14:14
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: AUDION »

mikus pisze:A niskie HP oznacza ten pasek podczas walki, czy HP w opcjach magic
Nie w opcjach magic, a junction. Niestety czytanie ze zrozumieniem się kłania. Napisałem, że 1/8 całkowitego HP. Całkowite HP to jakby nie patrzeć liczba, którą możesz mieć maksymalnie, a żeby mieć HP na takim poziomie jakim mówię, musisz najzwyczajniej dać sobie gębę obić, i się nie leczyć. Oczywiście strzałka czasem pojawia się także przy mniejszej utracie zdrowia, ale im gorszy stan naszego pupila, tym łatwiej o limit.
Brakujące ogniwo pomiędzy zwierzętami, a ludźmi, to właśnie my.
cast
Kupo!
Kupo!
Posty: 78
Rejestracja: wt 30 cze, 2009 19:56

Post autor: cast »

Im niższe HP, tym większa szansa pojawienia się strzałeczki przy komendzie ataku, ale nigdy nie ma 100% szansy. O ile pamiętam, można ułatwić sobie robotę przeskakując pomiędzy postaciami (trójkąt? rany, lata temu to było... :) ); za każdym razem gdy wybierasz Squalla, Renzokuken tak/nie jest losowane od nowa. To samo tyczy się Aury, przy czym wtedy HP nie ma wielkiego znaczenia (chociaż np. Irvine częściej dostaje więcej czasu na swój limit, gdy jest mocno obity).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Final Fantasy VIII”