Lightning Returns: Final Fantasy XIII
: śr 26 gru, 2012 15:15
http://finalfantasyxiii.com/LR/
Na razie doczekaliśmy się trailera "The Final Journey of Lightning" i garści informacji, zaprezentowanych w Famitsu. Oto one:
- gra ukończona jest w ponad 30%;
- gra będzie zamknięciem historii Lightning. Dostaniemy happy end, gra będzie posiadała tylko jedno zakończenie;
- FF XIII był "story-driven" (czyli liniowy, bez ingerencji na kształt fabuły ze strony gracza), FF XIII-2 był "player-driven" (czyli posiadający pewną dozę swobody), LR: FF XIII ma być "world driven", czyli posiadać dynamicznie zmieniający się świat;
- świat LR: FF XIII czeka zagłada za trzynaście dni;
- jeden dzień w świecie gry to dwie godziny czasu rzeczywistego;
- gra została zaprojektowana do kilkukrotnego przejścia;
- przejście gry jeden raz nie będzie zajmowało dużo czasu;
- gracz może zachować itemy przy kolejnym przechodzeniu gry, jeśli uzyskamy "bad ending". Gryzie się to z powyższą informacją o tylko jednym zakończeniu. Być może oznacza to, że gracz będzie mógł się "nie wyrobić" z ratowaniem świata w trzynaście dni;
- poprzez wpływ chaosu ludzie zamieszkujący świat przestali się starzeć;
- Novus Partus (świat gry) składać się będzie z dwóch terenów naturalnych i dwóch zurbanizowanych;
- zamiast wybierać komendy z listy, gracz przypisze konkretne polecenia pod buttony pada;
- mechanika walki będzie teraz przypominać bardziej gry zręcznościowe, jednak ATB będzie wciąż obecny;
- Lightning będzie jedyną grywalną postacią, co zaowocuje większą kontrolą bohaterki na polu walki;
- Lightning będzie mogła się poruszać swobodnie po polu walki;
- "Lightning has become considerably more lovely" :D
- zagłada będzie mogła nadejść wcześniej, niż po trzynastu dniach, co będzie zależne od decyzji podjętych przez gracza. Zaowocuje to ekranem "game over";
- pokonywanie przeciwników i wypełnianie questów wpłynie na kształt świata i odsunie jego koniec;
- jednocześnie, pomaganie określonym postaciom przybliży armagedon. Wybory moralne na horyzoncie?
- Lightning spotka się z seryjnymi morderstwami w miastach;
- bohaterka będzie mogła chować się za elementami terenu. Czy mowa tu o pełnym cover systemie, czy raczej o "chowaniu się za węgłem" jak w skradankach, nie zostało doprecyzowane;
- upływający czas będzie można w każdej chwili sprawdzić na zegarach, odliczających godziny do końca świata;
- Hope będzie komunikowała się z Lightning, udzielając jej porad;
- za nowy design Lightning odpowiada Tetsuya Nomura;
- będzie można zmienić strój i jego kolor w trakcie gry;
- czas płynie ciągle, jedynym wyjątkiem jest pobyt w menu gry;
- akcje i zachowania NPC będą podlegały ciągłym zmianom, powiązanym z upływem czasu;
- niektóre informacje będą możliwe do zdobycia w odpowiednim czasie;
- Lightning używa walce "Styli". Zmiana "Stylu" to inne bronie, zbroje, tarcze, akcesoria i umiejętności, czyli zmieniony system Paradigm Shift;
- system walki nosi miano "ATB Amazing"
- po pokonaniu potworów Lightning będzie zdobywać punkty umożliwiające wydłużać możliwy czas i zwiększać jej siłę;
- potwory pojawiają się także w mieście;
- czarna mgła pojawiać się będzie w wybranych miejscach w wybranym czasie. Wtedy ten obszar będzie siedliskiem potworów;
- połowa potworów w grze jest kompletnie nowa;
- zakończenie gry poznamy od razu w podstawce. Nie będziemy musieli kupować DLC by zobaczyć dodatkowe historie.
Źródło
Źródło 2
To, co wiadomo na temat LR przypomina bardzo pierwsze wiadomości na temat Versus XIII. Mam nadzieję, że nie dokonano "fuzji idei" i zobaczymy jeszcze kiedyś przygody Noctisa.
A co do samego LR... gra zapowiada się ciekawie, trailer pokazuje dynamiczniejszą eksplorację niż w "oryginalnej" XIII, walki, jeżeli będą miały kształt tych z Crisis Core (co wynika z zapowiedzi), z pewnością będą bardziej dynamiczne, a sama Lightning doczekała się trendy ciemnych szkieł, co wyjaśnia, dlaczego teraz jest "more lovely". Szkoda, ze engine pozostał ten sam, słabe tekstury otoczenia znów rzucają się w oczy. Poczekamy, zobaczymy, ja w kolejce mam jeszcze skończenie XIII i XIII-2. Może sprawdzi się przysłowie "do trzech razy sztuka" i w końcu otrzymamy porządnego Finala, stojącego przynajmniej na poziomie części z PS2.
Na razie doczekaliśmy się trailera "The Final Journey of Lightning" i garści informacji, zaprezentowanych w Famitsu. Oto one:
- gra ukończona jest w ponad 30%;
- gra będzie zamknięciem historii Lightning. Dostaniemy happy end, gra będzie posiadała tylko jedno zakończenie;
- FF XIII był "story-driven" (czyli liniowy, bez ingerencji na kształt fabuły ze strony gracza), FF XIII-2 był "player-driven" (czyli posiadający pewną dozę swobody), LR: FF XIII ma być "world driven", czyli posiadać dynamicznie zmieniający się świat;
- świat LR: FF XIII czeka zagłada za trzynaście dni;
- jeden dzień w świecie gry to dwie godziny czasu rzeczywistego;
- gra została zaprojektowana do kilkukrotnego przejścia;
- przejście gry jeden raz nie będzie zajmowało dużo czasu;
- gracz może zachować itemy przy kolejnym przechodzeniu gry, jeśli uzyskamy "bad ending". Gryzie się to z powyższą informacją o tylko jednym zakończeniu. Być może oznacza to, że gracz będzie mógł się "nie wyrobić" z ratowaniem świata w trzynaście dni;
- poprzez wpływ chaosu ludzie zamieszkujący świat przestali się starzeć;
- Novus Partus (świat gry) składać się będzie z dwóch terenów naturalnych i dwóch zurbanizowanych;
- zamiast wybierać komendy z listy, gracz przypisze konkretne polecenia pod buttony pada;
- mechanika walki będzie teraz przypominać bardziej gry zręcznościowe, jednak ATB będzie wciąż obecny;
- Lightning będzie jedyną grywalną postacią, co zaowocuje większą kontrolą bohaterki na polu walki;
- Lightning będzie mogła się poruszać swobodnie po polu walki;
- "Lightning has become considerably more lovely" :D
- zagłada będzie mogła nadejść wcześniej, niż po trzynastu dniach, co będzie zależne od decyzji podjętych przez gracza. Zaowocuje to ekranem "game over";
- pokonywanie przeciwników i wypełnianie questów wpłynie na kształt świata i odsunie jego koniec;
- jednocześnie, pomaganie określonym postaciom przybliży armagedon. Wybory moralne na horyzoncie?
- Lightning spotka się z seryjnymi morderstwami w miastach;
- bohaterka będzie mogła chować się za elementami terenu. Czy mowa tu o pełnym cover systemie, czy raczej o "chowaniu się za węgłem" jak w skradankach, nie zostało doprecyzowane;
- upływający czas będzie można w każdej chwili sprawdzić na zegarach, odliczających godziny do końca świata;
- Hope będzie komunikowała się z Lightning, udzielając jej porad;
- za nowy design Lightning odpowiada Tetsuya Nomura;
- będzie można zmienić strój i jego kolor w trakcie gry;
- czas płynie ciągle, jedynym wyjątkiem jest pobyt w menu gry;
- akcje i zachowania NPC będą podlegały ciągłym zmianom, powiązanym z upływem czasu;
- niektóre informacje będą możliwe do zdobycia w odpowiednim czasie;
- Lightning używa walce "Styli". Zmiana "Stylu" to inne bronie, zbroje, tarcze, akcesoria i umiejętności, czyli zmieniony system Paradigm Shift;
- system walki nosi miano "ATB Amazing"
- po pokonaniu potworów Lightning będzie zdobywać punkty umożliwiające wydłużać możliwy czas i zwiększać jej siłę;
- potwory pojawiają się także w mieście;
- czarna mgła pojawiać się będzie w wybranych miejscach w wybranym czasie. Wtedy ten obszar będzie siedliskiem potworów;
- połowa potworów w grze jest kompletnie nowa;
- zakończenie gry poznamy od razu w podstawce. Nie będziemy musieli kupować DLC by zobaczyć dodatkowe historie.
Źródło
Źródło 2
To, co wiadomo na temat LR przypomina bardzo pierwsze wiadomości na temat Versus XIII. Mam nadzieję, że nie dokonano "fuzji idei" i zobaczymy jeszcze kiedyś przygody Noctisa.
A co do samego LR... gra zapowiada się ciekawie, trailer pokazuje dynamiczniejszą eksplorację niż w "oryginalnej" XIII, walki, jeżeli będą miały kształt tych z Crisis Core (co wynika z zapowiedzi), z pewnością będą bardziej dynamiczne, a sama Lightning doczekała się trendy ciemnych szkieł, co wyjaśnia, dlaczego teraz jest "more lovely". Szkoda, ze engine pozostał ten sam, słabe tekstury otoczenia znów rzucają się w oczy. Poczekamy, zobaczymy, ja w kolejce mam jeszcze skończenie XIII i XIII-2. Może sprawdzi się przysłowie "do trzech razy sztuka" i w końcu otrzymamy porządnego Finala, stojącego przynajmniej na poziomie części z PS2.