Informacje
: pt 27 lis, 2009 13:58
W internecie można swobodnie znaleźć informacje dotyczące XIIItki. Jeżeli wierzyć źródłom, to obecnie wiemy, że:
1) Rozwój postaci ma polegać na zdobywaniu tzw. Crystal Points (CP) [brzmi znajomo?]
Punkty te będzie można wymieniać na nowe umiejętności, które będą się znajdywały na specjalnej tablicy. Nauka danej umiejętności otworzy nam drogę do kolejnych. [wciąż macie uczucie deja vu?]
Nie wiadomo czy każda postać będzie posiadała własną, unikatową ścieżkę. Istnieje prawdopodobieństwo, że S-E wróci do starego pomysłu, wykorzystanego w FFX - Najpierw własna ścieżka, a potem cała reszta. Możemy mieć tylko nadzieję, że 'klonowanie' jakimś cudem ominie tego Finala (no chyba, ze komuś się to podoba...)
Crystarium System jest najczęściej porównywany do Sphere Grid (FFX).
2) Według Wikipedii, gameplay ma nawiązywać do FFVII: AC (jakoś tego nie widzę).
Dobra informacją (IMO) jest to, ze potwory będą częścią świata, podobnie jak to miało miejsce w FFXII. Wtórowanie nowej tradycji przez S-E, może nam nieco przybliżyć przyszłość, jaką sobie obrali twórcy serii. Widoczny z daleka przeciwnik, który sobie skubie trawkę, to (IMO) bardzo realistyczna zagrywka, nawiązująca swoją drogą do FFXI.
Nowością jest, że walka nie rozgrywa się tu i teraz, lecz gra będzie nas przenosiła do 'nowego wymiaru' (czyli jednak wracamy po trochu do korzeni).
3) Postacie będą w stanie wykonywać wiele akcji jednocześnie, co ma pomagać w zdobywaniu bonusów i tworzeniu combosów.
4) Zapomnijcie o MP i powitajcie 'cost points'. Oznacza to, że nie będzie można używać magii poza walką - HP drużyny ma być po każdej walce przywracane automatycznie.
5) Nowością jest tzw. "Paradigm Shift", który umożliwi graczowi przełączanie ról postaci w trakcie walki. (w praniu mniej więcej: z obrońcy stajesz się atakującym).
6) Powracają Eidoliony. Każda postać będzie mogła posiadać tylko jednego Eidoliona.
Zobaczymy znowu Shivę (motor?), Odina, Alexandra oraz Bahamuta. Jednym z (?) nowych Eidolionów będzie Bahamut wersja harleyowa.
Brynhilrdl
"Gestalt Mode" (zwany też "Driving Mode" ) polegać będzie na łączeniu postaci z Eidolionem (zamieniając naszego stwora w motor ???)
Np. Odin zmienia się w konia, którego dosiada Lightning TU
I tutaj
Eidoliony mają być ważną częścią linii fabularnej gry.
Eidoliony są z góry przypisane do postaci (bardzo logicznie, zresztą):
Lightning + Odin
Snow + Shiva
Vanille + i tutaj nie wiadomo. Ponoć jej Eidolion ma się nazywać Ashura.
Sazh + Brynhildr
Hope + Alexander
Oerba (ta pani w niebieskim) + Bahamut
7) Hope (nasz blondasek) ma 14 lat, co zapewne nie mieści się już w pedo-standardach Lenn.
Za muzykę w tej części odpowiedzialny jest współtwórca muzyki do FFX oraz odpowiedzialny za Dirge of Cerberus, Masashi Hamauzu, a (tutaj niespodzianka) wykonana ona zostanie przez Warsaw Philharmonic Orchestra. Ponadto Keiji Kawamori and Mitsuto Suzuki. też będą mieli swój wkład w całość.
9) Za produkcję odpowiedzialny jest Yoshinori Kitase (reżyser takich tytułów jak: Chrono Trigger, Final Fantasy VI, Final Fantasy VII, Final Fantasy VIII oraz producent m.in.: Final Fantasy X and Dissidia: Final Fantasy)
10) Na chwile obecną FFXIII pozostaje exclusivem na PlayStation3, a w internecie można zobaczyć specjalną wersję tej konsoli. tutaj
1) Rozwój postaci ma polegać na zdobywaniu tzw. Crystal Points (CP) [brzmi znajomo?]
Punkty te będzie można wymieniać na nowe umiejętności, które będą się znajdywały na specjalnej tablicy. Nauka danej umiejętności otworzy nam drogę do kolejnych. [wciąż macie uczucie deja vu?]
Nie wiadomo czy każda postać będzie posiadała własną, unikatową ścieżkę. Istnieje prawdopodobieństwo, że S-E wróci do starego pomysłu, wykorzystanego w FFX - Najpierw własna ścieżka, a potem cała reszta. Możemy mieć tylko nadzieję, że 'klonowanie' jakimś cudem ominie tego Finala (no chyba, ze komuś się to podoba...)
Crystarium System jest najczęściej porównywany do Sphere Grid (FFX).
2) Według Wikipedii, gameplay ma nawiązywać do FFVII: AC (jakoś tego nie widzę).
Dobra informacją (IMO) jest to, ze potwory będą częścią świata, podobnie jak to miało miejsce w FFXII. Wtórowanie nowej tradycji przez S-E, może nam nieco przybliżyć przyszłość, jaką sobie obrali twórcy serii. Widoczny z daleka przeciwnik, który sobie skubie trawkę, to (IMO) bardzo realistyczna zagrywka, nawiązująca swoją drogą do FFXI.
Nowością jest, że walka nie rozgrywa się tu i teraz, lecz gra będzie nas przenosiła do 'nowego wymiaru' (czyli jednak wracamy po trochu do korzeni).
3) Postacie będą w stanie wykonywać wiele akcji jednocześnie, co ma pomagać w zdobywaniu bonusów i tworzeniu combosów.
4) Zapomnijcie o MP i powitajcie 'cost points'. Oznacza to, że nie będzie można używać magii poza walką - HP drużyny ma być po każdej walce przywracane automatycznie.
5) Nowością jest tzw. "Paradigm Shift", który umożliwi graczowi przełączanie ról postaci w trakcie walki. (w praniu mniej więcej: z obrońcy stajesz się atakującym).
6) Powracają Eidoliony. Każda postać będzie mogła posiadać tylko jednego Eidoliona.
Zobaczymy znowu Shivę (motor?), Odina, Alexandra oraz Bahamuta. Jednym z (?) nowych Eidolionów będzie Bahamut wersja harleyowa.
Brynhilrdl
"Gestalt Mode" (zwany też "Driving Mode" ) polegać będzie na łączeniu postaci z Eidolionem (zamieniając naszego stwora w motor ???)
Np. Odin zmienia się w konia, którego dosiada Lightning TU
I tutaj
Eidoliony mają być ważną częścią linii fabularnej gry.
Eidoliony są z góry przypisane do postaci (bardzo logicznie, zresztą):
Lightning + Odin
Snow + Shiva
Vanille + i tutaj nie wiadomo. Ponoć jej Eidolion ma się nazywać Ashura.
Sazh + Brynhildr
Hope + Alexander
Oerba (ta pani w niebieskim) + Bahamut
7) Hope (nasz blondasek) ma 14 lat, co zapewne nie mieści się już w pedo-standardach Lenn.
Za muzykę w tej części odpowiedzialny jest współtwórca muzyki do FFX oraz odpowiedzialny za Dirge of Cerberus, Masashi Hamauzu, a (tutaj niespodzianka) wykonana ona zostanie przez Warsaw Philharmonic Orchestra. Ponadto Keiji Kawamori and Mitsuto Suzuki. też będą mieli swój wkład w całość.
9) Za produkcję odpowiedzialny jest Yoshinori Kitase (reżyser takich tytułów jak: Chrono Trigger, Final Fantasy VI, Final Fantasy VII, Final Fantasy VIII oraz producent m.in.: Final Fantasy X and Dissidia: Final Fantasy)
10) Na chwile obecną FFXIII pozostaje exclusivem na PlayStation3, a w internecie można zobaczyć specjalną wersję tej konsoli. tutaj