Final Fantasy XIII

Dział poświęcony wszystkim elementom XIIItek.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Lenneth
Moderator
Moderator
Posty: 2189
Rejestracja: sob 30 paź, 2004 11:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Lenneth »

Gagarin pisze:
Lenneth pisze:po prostu kłuje w oczy.
a Kuja już nie żyje
Aeris też. Na und?
Awatar użytkownika
Gagarin
Malboro
Malboro
Posty: 631
Rejestracja: śr 28 gru, 2005 18:44
Lokalizacja: się znamy?

Post autor: Gagarin »

Lenneth pisze:Aeris też. Na und?
więc co Cię kłuje ?

Kod: Zaznacz cały

tak przy okazji - spojlery się oznacza, nie? > Panno Moderator ;)
Aeris żyję! zaprowadzę Cię do niej! Chodźmy!
Umierając zawsze miej przy sobie prezerwatywę... nawet po śmierci możesz zarazić się HIV albo jakimiś innymi fajnymi wenerami.
Awatar użytkownika
Sephiria
Administrator
Administrator
Posty: 2602
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 14:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sephiria »

Lenneth pisze:"Oerba Yun Fang is a playable character (...)" :!:
OMG. Chyba mam już ulubioną postać. Jest piękna i na dodatek ma włócznię. ^^
Poza tym nie wygląda jak klon Tify czy jakiejkolwiek innej bohaterki.
Hm... na dzień dobry kojarzyła mi się z niegrzeczną wersją Yuny, wzbogaconą o indora Paine na głowie... @_@... ale co ja tam.....
"Mój świat się składa ze mnie,
Bo żyję tutaj sam
To moje przeznaczenie
Tu tylko ja i tylko ja"
(IRA - Wyspa ego)
Awatar użytkownika
hay
Cactuar
Cactuar
Posty: 271
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 16:44
Lokalizacja: Zza sedesu.
Kontakt:

Post autor: hay »

Po tylu latach w branży ciężko od pana Nomury wymagać czegoś ambitniejszego, trochę postaci namordował dotychczas.

Lenneth, broń Fang bardziej przypomina sanjiegun z grotem niż typową włócznię, ale to są szczegóły ; p

Obrazek


Jeśli miałbym się przyłączyć do zabawy to faktycznie, sporo rzeczy w FFXIII już gdzieś widzięliśmy.
Sam świat niezaprzeczalnie przypomina mi FFXII, co zasadniczo nie jest jakimś wielkim problemem dla mnie.

Obrazek

Summony(pomijając tryb brum, brum)
Obrazek

wraz z podstawową ideą systemu walki i poruszania się po świecie
Obrazek

Zdają się być ewidentnie ewolucją FFXII.

Zresztą żyjemy w czasach gdzie przepływ informacji jest na tyle duży, że zasadniczo w pewnym etapie życia większość rzeczy już widzieliśmy czy słyszeliśmy, nawet 3 Prawa Sephirii ;]
This post is... hay definition.
Awatar użytkownika
Boni
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 2376
Rejestracja: sob 20 wrz, 2003 21:08
Lokalizacja: Z róży.
Kontakt:

Post autor: Boni »

Wiele osób narzekało na to, że walki w final fantasy pojawiały się często i nieoczekiwanie - dlatego w FFXIII zrobiono tak, aby wcześniej było widać demony, z którymi możemy, ale nie musimy, walczyć.
Wielu narzekało na to, że FXII był pozbawiony charakterystycznej dla final fantasy areny walki - dlatego też w FFXIII przenosimy się do areny i walczymy jak za starych dobrych czasów.

Jeżeli to ma być ewolucja, to ja ją chętnie kupuję. Sprawdzony system choćby z CC.
glamorous vamp
Awatar użytkownika
Sephiria
Administrator
Administrator
Posty: 2602
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 14:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sephiria »

Zgadzam się - battle arena jest tak trwale związana z serią, że grzechem byłoby nie przywrócić jej po narzekaniach fanów przy poprzedniej części. System o którym wspomina Boni był już użyty w FF Mystic Quest - potwory widoczne na mapie świata, ale walki rozgrywały się na Battle Arena.
"Mój świat się składa ze mnie,
Bo żyję tutaj sam
To moje przeznaczenie
Tu tylko ja i tylko ja"
(IRA - Wyspa ego)
Awatar użytkownika
hay
Cactuar
Cactuar
Posty: 271
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 16:44
Lokalizacja: Zza sedesu.
Kontakt:

Post autor: hay »

Oczywiście, rozbudowana wersja takiego systemu miała zastosowanie np w Grandii, z której zapewne wzięli możliwość atakowania w powietrzu. Przez pojęcie ewolucji nie miałem na myśli czegoś nowego, a raczej pchnięcie dalej tego co widzieliśmy w FFXII, a przez pchnięcie dalej nie mam na myśli ślepo parcia w stronę, którą ta część wyznaczyła.

FFXIII zaczyna kształtować się na niezły hicior, ale niestety nie potrafię pozbyć się goryczy czym ta gra mogła by być gdyby nie downgrade systemu walki. Może w remake'u FF7 lub FF XV...
This post is... hay definition.
Awatar użytkownika
Boni
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 2376
Rejestracja: sob 20 wrz, 2003 21:08
Lokalizacja: Z róży.
Kontakt:

Post autor: Boni »

E tam, nie musisz tak daleko szukać, FF Versus XIII raczej będzie Tobie odpowiadał :wink:
glamorous vamp
Awatar użytkownika
Raven
Redaktorzy
Redaktorzy
Posty: 1411
Rejestracja: czw 20 lip, 2006 11:24
Lokalizacja: W.M. Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Raven »

Dobrze będzie. Jeśli uda im się zrobić coś na kształt XII, tylko z bardziej obecną fabułą, to szykuje się świetna część.
Słuchaj więc nas chociażby szła cenzorów horda
Razem zbudujemy punkowego megazorda
Rebel forevor, transformatą napieprzamy
Niech soczyste ŁO K***A obija się o ściany
Awatar użytkownika
hay
Cactuar
Cactuar
Posty: 271
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 16:44
Lokalizacja: Zza sedesu.
Kontakt:

Post autor: hay »

Boni, Versus budowany jest bardziej na bazie systemu z Kingdom Hearts z tego co wstępnie wynika, nie mówię że źle, ale...

dark_raven, oczywiście, że będzie. FFXIII zapowiada się być bardzo dobrą grą, jednakże...

http://www.gametrailers.com/video/e3-2k ... tasy/10870
Pierwszy trailer FFXIII z E3 w 2006 roku pokazał, że gra może być absolutnie genialna, zamiast "tylko bardzo dobrej".
Osobiście wydaje mi się, że zgodnie ze zwyczajami panującymi na rynku za wcześnie jest na takowy system walki. Developerzy nie wyciskają z siebie wszystkiego by zrobić jak najlepszy tytuł, a raczej upychają co mogą ficzerów zostawiając sobie też usprawnienia do sequeli i myślę, że w tamtą stronę idą główne Fajnale.
This post is... hay definition.
Awatar użytkownika
Lenneth
Moderator
Moderator
Posty: 2189
Rejestracja: sob 30 paź, 2004 11:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Lenneth »

Gagarin pisze:tak przy okazji - spojlery się oznacza, nie?
Hm... Pomyślmy... Ty też nie oznaczyłeś. A to ja dzierżę w rękach dustrybutor bananów. :>
Sephiria pisze:Hm... na dzień dobry kojarzyła mi się z niegrzeczną wersją Yuny, wzbogaconą o indora Paine na głowie... @_@... ale co ja tam.....
Kompletnie nie mam takich skojarzeń. I chwała bogom.
hay pisze:Lenneth, broń Fang bardziej przypomina sanjiegun z grotem niż typową włócznię, ale to są szczegóły ; p
Tja, szczegóły. :P Przynajmniej nie jest to piłka do blitzballu, maskotka, zębaty dysk albo inne cuda niewidy. ;> Screeny prezentują się po prostu ślicznie.

Połaczenie oddzielnej battle areny z możliwością obserwowania (i unikania) przeciwników na mapie to IMHO najlepszy system, który sprawdził się już w wielu grach. Nie, żeby rozwiązanie z FFXII mi przeszkadzało - było bardzo realistyczne, na pewno o wiele bardziej od random encounters i potworów wyskakujących z próżni.

Gyah. O ile do tej pory nie podniecałam się za bardzo FFXIII, to teraz zaczęłam. Chyba npaliłam się na nią bardziej niż na AC2. :<
Awatar użytkownika
hay
Cactuar
Cactuar
Posty: 271
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 16:44
Lokalizacja: Zza sedesu.
Kontakt:

Post autor: hay »

Lenneth pisze:Połaczenie oddzielnej battle areny z możliwością obserwowania (i unikania) przeciwników na mapie to IMHO najlepszy system, który sprawdził się już w wielu grach. Nie, żeby rozwiązanie z FFXII mi przeszkadzało - było bardzo realistyczne, na pewno o wiele bardziej od random encounters i potworów wyskakujących z próżni.
Osobiście preferuję system znany z Chrono Trigger, w którym starcia toczyły się bezpośrednio na fieldach, przy kontakcie z przeciwnikami po braku przejścia do osobnej areny, a jedynie z aktywowaniem systemu walki.
Niestety niesie to za sobą sporo restrykcji designerskich, wymagających konkretnej konstrukcji poziomów i miejsc w których można walczyć nie mówiąc o dodatkowych wymaganiach jak np dopracowanej detekcji kolizji czy wyszukiwaniu ścieżek...
Z punktu widzenia przeciętnego Jasia to nie ma znaczenia, osobiście wiem że to dodaje trochę pracy, babrałem się z tym.
Lenneth pisze:Gyah. O ile do tej pory nie podniecałam się za bardzo FFXIII, to teraz zaczęłam. Chyba npaliłam się na nią bardziej niż na AC2. :<
To chyba nie pomogę ci mówiąc, że społeczność wyczekująca FFXIII rozkminiła szyfr kwadratowych, w których rzekomo mają bardzo ważną zapowiedź w piątek, nie wspominając o tym, ze samo Square stwierdziło, że jest to na tyle duża sprawa, że zrobią to w formie filmiku/wideło.
This post is... hay definition.
Awatar użytkownika
Boni
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 2376
Rejestracja: sob 20 wrz, 2003 21:08
Lokalizacja: Z róży.
Kontakt:

Post autor: Boni »

Obstawiam, że jutrzejszy filmik będzie pokazywał wykorzystanie elementów multiplayer. Kiedyś twórcy zapowiadali, że FFXIII będzie z nimi jakoś związane.
glamorous vamp
Awatar użytkownika
hay
Cactuar
Cactuar
Posty: 271
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 16:44
Lokalizacja: Zza sedesu.
Kontakt:

Post autor: hay »

Trudno powiedzieć. Mi się wydaje, że będzie to bieda w stylu DLC, a w najlepszym wypadku jakieś dobre wieści w związku z zachodnią wersją gry, bowiem zgodnie z ostatnimi wieściami development zbliża się ku końcowi.
This post is... hay definition.
Awatar użytkownika
Boni
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 2376
Rejestracja: sob 20 wrz, 2003 21:08
Lokalizacja: Z róży.
Kontakt:

Post autor: Boni »

W takim razie zróbmy sobie zakład o przekonanie :wink:
glamorous vamp
ODPOWIEDZ

Wróć do „Final Fantasy XIII i XIII-2”