Final Fantasy XIII

Dział poświęcony wszystkim elementom XIIItek.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Majkel222
Kupo!
Kupo!
Posty: 150
Rejestracja: czw 12 lip, 2007 15:25
Lokalizacja: Gold Saucer

Post autor: Majkel222 »

Dla mnie ok. ale dalej wole stary poczciwy, turowy system walki. Dla mnie FFXIII nie ma "tego czegoś"co miały Finale od 7 do 10 części.
Awatar użytkownika
Boni
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 2376
Rejestracja: sob 20 wrz, 2003 21:08
Lokalizacja: Z róży.
Kontakt:

Post autor: Boni »

Przecież tutaj masz turowy system walki, tylko, że masz 4 paski na raz :razz:
glamorous vamp
Awatar użytkownika
hay
Cactuar
Cactuar
Posty: 271
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 16:44
Lokalizacja: Zza sedesu.
Kontakt:

Post autor: hay »

To jest turówka, z czterostopniowym atb.
Boni pisze:chyba masz zły dzień, nie widziałem takiej fajnej animacji we wcześniejszych Finalach
Animacje nie są złe, ale brak im jaj podczas walki. Ciosy nie napotykają oporu, przeciwnicy dziwnie na nie reagują, nie ma widać tego poczucia siły, że uderzenie jest warte zachodu. Przypominają mi nieco Demon Stone, spoko wyanimowane, ale bez jaj.
This post is... hay definition.
Awatar użytkownika
Majkel222
Kupo!
Kupo!
Posty: 150
Rejestracja: czw 12 lip, 2007 15:25
Lokalizacja: Gold Saucer

Post autor: Majkel222 »

Boni pisze:Przecież tutaj masz turowy system walki, tylko, że masz 4 paski na raz
Majkel222 pisze:stary poczciwy, turowy system walki
hay pisze:Animacje nie są złe, ale brak im jaj podczas walki. Ciosy nie napotykają oporu, przeciwnicy dziwnie na nie reagują, nie ma widać tego poczucia siły, że uderzenie jest warte zachodu. Przypominają mi nieco Demon Stone, spoko wyanimowane, ale bez jaj.
Zgadzam się z Tobą, chociaż wiadomo że to wczesny gameplay i nie wszystko jest jeszcze dopracowane. Mam nadzieje że ten system będzie się dobrze sprawdzał i twórcy wiedzą co robią. Jeżeli zaś przez pierwszą godzinę gry będziemy się podniecali jakie to jest wspaniałe i niesamowite, a później odłożymy pada i zrobimy sobie herbatę, a postacie same będą walczyły z przeciwnikami to trochę głupi pomysł.
Awatar użytkownika
AUDION
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: czw 20 wrz, 2007 14:14
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: AUDION »

Wygląda naprawdę dobrze. W stosunku do FFXII walki wydają się o wiele bardziej dynamiczne, bo dwunastka cierpiała na chroniczny brak tego elementu. Byle nie okazało się, że to tylko walki z bossami tak wyglądają.
Majkel222 pisze:Dla mnie ok. ale dalej wole stary poczciwy, turowy system walki. Dla mnie FFXIII nie ma "tego czegoś"co miały Finale od 7 do 10 części.
Mam sugestię, byś wyłączył Gambity, a przekonasz się, że system walki w FFXII sam w sobie nie różni się od poprzednich. Dotyczy to też samograjstwa, więc już nie narzekaj.
Ostatnio zmieniony pt 30 sty, 2009 12:29 przez AUDION, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hay
Cactuar
Cactuar
Posty: 271
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 16:44
Lokalizacja: Zza sedesu.
Kontakt:

Post autor: hay »

Nie narzekam na FFXII, to mój ulubiony FF zaraz po ff6 i 7. Nie kumam też wszystkich zarzutów, gra była osiągnięciem technicznym, miała dobrą fabułę, świetne, wyraziste postacie.

AUDION: mam sugestię, byś przeczytał, że Majkelowi chodzi o FFXIII nie XIII :>

Wracając on topic:
Mam nadzieję, że kwadratowi podrasują animacje bo mają one potencjał, niestety są zbyt surowe jak na chwilę obecną.
Mimo burdelu w koncepcji świata fabuła prezentuje się dość poważnie, aczkolwiek śmiać mi się chce z pseudo Helghan, pseudo gwiezdnych wojen i innych perełek podobnych do istniejących już patentów.
Niektóre sceny przypomianją mi Zanarkand z początku FFX co nie jest złe, aczkolwiek przy tak dużym nacisku na realistycznie wyglądające postacie, średniawo leży mi wybijanie przeciwników w kosmos i koleś łupiący wręcz różne, duże obiekty. Ale to kwestia do przebolenia.
Tak czy inaczej, jesteśmy 12+ miesięcy od premiery anglojęzycznej wersji gry. Jak Dissidię byłem w stanie zaimportować i zmęczyć rozumiejąc po łebkach co nieco, tak dam tym razem kwadratowym szansę i poczekam na w pełni zrozumiałą grę. Może fabuła zaskoczy. Choć mam przeczucie, że będzie bez rewelacji.
This post is... hay definition.
Rusty
Cactuar
Cactuar
Posty: 269
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 00:46

Post autor: Rusty »

Czyli na 360 będzie w 2010 :/. Walka troche jak w ffx-2 więc zapowiada się dobrze ;].

OT
Mam sugestię, byś wyłączył Gambity, a przekonasz się, że system walki w FFXII sam w sobie nie różni się od poprzednich. Dotyczy to też samograjswa, więc już nie narzekaj.
dokładnie, jeszcze wpadnij do Henne mines gdzie są te nietoperki i wciskaj 50razy na minute X :-) gambity dają radę :) /ot
Awatar użytkownika
AUDION
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: czw 20 wrz, 2007 14:14
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: AUDION »

hay pisze:AUDION: mam sugestię, byś przeczytał, że Majkelowi chodzi o FFXIII nie XIII :>
Przeczytaj, które części wymienił (7-10) sugerując, że FF12 już się do nich (turowych) nie zalicza. W drugim poście też jest nawiązanie do FF12.
Awatar użytkownika
vacek
Kupo!
Kupo!
Posty: 82
Rejestracja: sob 10 gru, 2005 18:10
Lokalizacja: Bastok

Post autor: vacek »

ten system walki podjeżdża mi trochę pod Chrono Cross. Tam też było można kilka akcji na raz robić jeżeli miało się naładowany "pasek"
Black Mage
Awatar użytkownika
Gveir
Moderator
Moderator
Posty: 2966
Rejestracja: pn 22 maja, 2006 18:37
Lokalizacja: Newport City

Post autor: Gveir »

hay pisze:Potrzebują poprawki bo brak im jaj.
Poprawki nie będzie, wygląda na wersję zbyt zaawansowaną, żeby robić nowe. Domyślam się że chodzi o 'power' ciosów? Sprawa subiektywna, IMO wyglądają bardzo zacnie i wcale nie nie słabo.
uQuad pisze:Ta ruda to pewnie remake Rikku itd. a ten blondi to taki Zell. :)
Ruda to summonerka, sądząc z innych trailerów jakie udało się ludziom nagrać komórkami i wrzucić na YouTube to wcale nie zachowuje się jak Rikku.
Haichi pisze:Nie mogę się doczekać. Mogli by już podać datę premiery, bo to czekanie doprowadza mnie juz do szaleństwa -_-.
Ostatni kwartał tego roku w Japonii, potem lokalizacja na angielski i w 2010 Europa i USA, wersja na X360 na sam koniec, po wydaniu na PS3.
Majkel222 pisze:Dla mnie FFXIII nie ma "tego czegoś"co miały Finale od 7 do 10 części.
Hej. A może by tak najpierw zagrać, a dopiero potem oceniać? ;] W X walka po jakimś czasie była już tak powtarzalna, że się wymiotować chciało. Tu zauważ że jest ATB i podział na ataki... a ATB to jest de facto system turowy - z określeniem tury poprzez szybkość napełniania się paska. A tu masz jeszcze segmenty paska. System turowy na resorach. I dobrze, system w X-2 był dynamiczny i fajny, ten z XII też. A tu tylko więcej dynamiki podkręconej przez ruchy kamery. Do tej pory jeszcze w to nikt nie grał, nie ma co mówić że jest 'be' dopóki się nie zagra :lol:
AUDION pisze:W stosunku do FFXII walki wydają się o wiele bardziej dynamiczne, bo dwunastka cierpiała na chroniczny brak tego elementu.
Tam to nawet były dynamiczne, tylko było ich nieco za dużo... O ile tym razem nie zostało się zabitym powtarzalnością stworów jak w X, tak tu walki było w pip, czasem mało się dość.
hay pisze:świetne, wyraziste postacie.
Które dla gracza do samego końca pozostały obce, bo komuś nie chciało się rozwinąć ich bardziej. Porażka jak na grę RPG. Cała reszta była świetna.
AUDION pisze:sugerując, że FF12 już się do nich (turowych) nie zalicza.
Lol, to tak samo jak z Knights Of The Old Republic (co powtórzę po raz 20). Tury są. Tylko ich nie widać, bo paski itp. są poukrywane. Koronnym dowodem jest to, że jak potwór ma trafić, to możesz przed nim by 10 metrów w czasie ucieczki, a kiedy dojdzie animacja jego ataku - to i tak oberwiesz itp. System turowy nie musi zawsze być idealnie statyczny :roll:
hay pisze:aczkolwiek przy tak dużym nacisku na realistycznie wyglądające postacie, średniawo leży mi wybijanie przeciwników w kosmos i koleś łupiący wręcz różne, duże obiekty. Ale to kwestia do przebolenia.
Zawieszenie niewiary? ;P

Ogólnie trailer świetny, graficznie powala, design bardzo fajny - nareszcie FF futurystyczny jak trza (chociaż gdyby stonowali kolory byłoby fajnie). Nie narzekam, każdą cześć przyjmuję jaka jest i dopiero zacznę marudzić jak pogram.
We are the outstretched fingers,
That seize and hold the wind...
Awatar użytkownika
evangelion00
Kupo!
Kupo!
Posty: 14
Rejestracja: śr 28 sty, 2009 23:22

Post autor: evangelion00 »

Ee , to w koncu Square Enix, w Valkyrie Profile tez mozna robic nnp 4 postaciami na raz ataki...
Co do tematu, to po tych czterech trailerach z XIII, trzech z VS XIII i jednym(albo dwoch, zapamietalem jeden :P) z Agito XIII, nie pozostaje nic innego tylko czekac, bo grafika wgniata w siedzenie, a fabula bedzie jak zwykle nowe i pewnie swietna ;) SE ogolnie poza VIII to same swietne fabuly prezentowal, a VII jest poza konkursem tutaj ;)
Awatar użytkownika
Haichi
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: pt 26 maja, 2006 15:06
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Post autor: Haichi »

evangelion00 pisze:SE ogolnie poza VIII to same swietne fabuly prezentowal, a VII jest poza konkursem tutaj ;)
Temat na następnego offtopa, ale jak już piszesz to mógłbyś podać jakieś argumenty. Jest tutaj wielu zwolenników fabuły FFVIII którzy się z tobą nie zgodzą (np. ja) a i znajdzie się kilka osób przeciwnych fabule FFVII (np. ja lol). Tylko błagam cię nie odpisuj tutaj, tylko znajdź odpowiedni temat...

Ja z całego FFXIII najbardziej chyba docenię postać Snowz, czy jak mu tam >.>' ... (ten wysoki). Nareszcie anty-bishowa postać w FF'ach. Generalnie nie mam problemu z poprzednimi częściami i ich postaciami, ale miło jest zobaczyć coś co jest raczej u Japończyków rzadkością ...
Awatar użytkownika
evangelion00
Kupo!
Kupo!
Posty: 14
Rejestracja: śr 28 sty, 2009 23:22

Post autor: evangelion00 »

@up
Po prostu Snow, jak snieg, ja jestem zauroczony Prince z FF vs XIII (zapomnialem imienia, po Łacinie :P) a jeszcze co do xiii, to tak dynamicznej gry rpg jeszcze nie widzialem, mam nadzieje, ze nie spieprza tego systemu, bo wiadomo- inaczej wyglada na trailerze a inaczej w grze.
Awatar użytkownika
zbiku90
Kupo!
Kupo!
Posty: 65
Rejestracja: pn 25 lut, 2008 20:34

Post autor: zbiku90 »

Nie mogłem sie powstrzymać...
evangelion00 pisze:SE ogolnie poza VIII to same swietne fabuly prezentowal, a VII jest poza konkursem tutaj ;)
Po pierwsze moim zdaniem FF VIII ma fabułe porównywalną do FF VII, a pod pewnymi względami nawet lepszą. Po drugie FFów VIII i VII nie stworzyło SE, więc wypadałoby sie troche zapoznać z historią serii zanim sie zacznie głupoty pisać.
Wracając do tematu... Jak już niektórzy zauważyli system walki w XIII wygląda mniej więcej jak połączenie tych z Chrono Crossa i Valkyrie Profile. W Xenogears chyba też było coś w tym stylu, ale nie pamiętam dokładnie. Jednak to tylko moje osobiste odczucie, pewnie twórcy dodadzą od siebie coś nowego. Ogólnie walki wyglądają ciekawie, grafika powala, ciekawe tylko jak będzie z fabułą. Wie ktoś kiedy wychodzi FF VII:ACC z demem trzynastki? :) Zauważyłem też paski hp przy przeciwnikach. Nie wiem jak to jest w X i XII. Czy tam też były takie paski, czy w XIII będą po raz pierwszy?
Ostatnio zmieniony pt 30 sty, 2009 12:01 przez zbiku90, łącznie zmieniany 1 raz.
"Fear leads to anger... anger leads to hate... hate leads to suffering..."
Awatar użytkownika
hay
Cactuar
Cactuar
Posty: 271
Rejestracja: pt 12 gru, 2008 16:44
Lokalizacja: Zza sedesu.
Kontakt:

Post autor: hay »

zbiku90 pisze:Wie ktoś kiedy wychodzi FF VII:ACC z demem trzynastki? :)
16 kwietnia u naszych skośnookich braci. 70 baksów chyba kosztuje import. Wciąż się zastanawiam nad kupnem ;] Kusito.
Haichi pisze: Nareszcie anty-bishowa postać w FF'ach.
No nie wygląda na aktora z gejowskiego klipu, może być gościem z jajami. Z kolei Lightning z tego co było widać to też twardy babiszon, więc może szykuje się fabuła z polotem. Aczkolwiek bardziej urzekł mnie trailer Versusa.
evangelion00 pisze:a fabula bedzie jak zwykle nowe i pewnie swietna SE ogolnie poza VIII to same swietne fabuly prezentowal
Nie lubię cię... FF8 miało super fabułę, a poza konkursem jest FFVI, nie VII. :roll:
evangelion00 pisze:ja jestem zauroczony Prince z FF vs XIII (zapomnialem imienia, po Łacinie )
Noctis jeśli mnie pamięć nie myli.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Final Fantasy XIII i XIII-2”