Dział Final Fantasy X na Krypcie

Masz jakiś pomysł jak usprawnić Kryptę? Nie podoba ci się czcionka? Tutaj możesz napisać co cię gryzie...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Qpers
Kupo!
Kupo!
Posty: 54
Rejestracja: wt 21 paź, 2008 18:12

Dział Final Fantasy X na Krypcie

Post autor: Qpers »

Krypta schodzi na psy... Kiedyś było to moje jedyne źródło informacji o Final Fantasy - teraz strach coś w nim przeczytać.

Zdecydowałem się przejść zaległe części serii posiłkując się informacjami zawartymi na Krypcie i szybko zauważyłem, że to zły

pomysł.

Opis przejścia FF II to droga przez mękę. Mnóstwo nieścisłości i niedopowiedzeń, jednak nie o tym chciałem napisać. Chciałbym

przejść do FF X.

------------------------------------------------------------

Emulacja - możliwa, czy nie?

Wstęp http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=0
EMULACJA: Do niedawna nie było możliwości gry na PC, ze względu na brak sprawnie działającego emulatora. Prace nad nim

trwają i w tej chwili możliwe jest jako-takie przejście FF10 na emulatorze. Szybkość działania, stabilność i wymagania

odnośnie konfiguracji kompa pozostawiają jednak wiele do życzenia i przechodzenie FF10 na PC jest póki co udręką, zwłaszcza

jeśli PS2 można juz kupić za śmiesznie małe pieniądze.
FAQ‚ tips & tricks http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=76
1. Czy można zagrać w FF10 na PC / Czy jest już emulator PS2?

W tej chwili NIE MOŻNA zagrać w FF10 na PC. Gra została wydana jedynie na konsolę PlayStation2.

Prace nad stworzeniem w pełni funkcjonalnego emulatora PS2 ciągle trwają i pojawiły się już pierwsze obiecujące wyniki.

Tworzenie tych programów ciągle jest jeszcze dalekie od ukończenia, należy także mieć na uwadze, że obecne komputery są

ciągle za słabe, aby obsłużyć proces emulacji. Jeśli coś się w tej kwestii zmieni, zostaniecie o tym poinformowani. Na razie

temat uważamy za zamknięty i prosimy o zachowanie spokoju.
Można już przejść całe FF X na PC korzystając z emulatora.

------------------------------------------------------------

Dark Yojimbo - ile HP?

Dark Yojimbo http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=74
HP 800 000
Dark Yojimbo ma 1 600 000 HP.

------------------------------------------------------------

Wings to Discover

FAQ‚ tips & tricks http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=76
W tym zestawie najbardziej kłopotliwą do zdobycia cechą jest Triple AP. Wings To Discovery, potrzebne do wprawienia

jej w broń, są trudnodostępnym delikatesem. Żeby ułatwić sobie sprawę najlepiej wywalczyć tą cechę w broniach zostawianych

przez One Eye z Monster Areny.
Maksowanie Charakterystyk http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=79
W tym zestawie najbardziej kłopotliwą do zdobycia cechą jest Triple AP. Wings To Discovery, potrzebne do wprawienia

jej w broń, są trudnodostępnym delikatesem. Żeby ułatwić sobie sprawę najlepiej wywalczyć tą cechę w broniach zostawianych

przez One Eye z Monster Areny. Pozostałe modyfikacje (Triple Overdrive, Overdirive -> AP) są już łatwiejsze do

uzyskania.
Przedmioty http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=58
Wings To Discovery po śmierci zostawia Shinryu (Monster Arena), za overkill'a x2
bribe 540 000 gil Malboro za 4 sztuki
------------------------------------------------------------

Lulu - Onion Knight http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=22
Udaj się do agencji Rina i stamtąd idź na północ - obszar w którym błyskawice atakują najczęściej znajduje się lekko

na południowy zachód od pierwszej iglicy.
Powinniśmy się udać na południe od agencji - na północ pioruny już "nie atakują".

------------------------------------------------------------

Niewidzialny dział Questy?

Opis Przejścia http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=37
W dziale FF10 wyjątkowo nie ma osobnego działu z Questami, ponieważ wszystkie dodatkowe zadania wiążą się ze zdobyciem

Celestial Weapons i właśnie w dziale poświęconym temu zagadnieniu znajdziecie opis wszystkich dodatkowych atrakcji.
Opis Przejścia - Mount Gagazet - Sin http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=41
Witaj na statku, który od teraz będzie do twojej dyspozycji - jeśli chcesz polecieć w dowolne miejsce na świecie to

zgłoś się do Cida. Pojawi się lista możliwości. Możesz też odnajdywać nowe miejsca. Szczegóły opiszę w dziale Questy. Każda

Save Sphera zostanie wyposażona w opcję powrotu na statek.
Nie ma działu Questy.

------------------------------------------------------------

Cloister of Trials: Macalania http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=40
Zaraz na początku przejścia jest przełącznik resetujący postument. Wciśnij go i za chwilę obok ciebie pojawi się piedestał. Zepchnij go w dół - błyskający glif w podłodze odeśle go na wysoki sopel.
Należy najpierw umieścić Glyph w miejscu na prawo od piedestału, by pojawił się sopel, który ten piedestał zatrzyma.

------------------------------------------------------------

Mała Dygresja w sprawie opisu przejścia FF II http://k-ff.com/Final2/index.php?n=8
Nie gniewajcie się za moje niedbałe wykonanie tego opisu, ale jest to jedynie wersja robocza. Obiecuję że poprawię

choćby opis przedmiotów w różnych miejscach gry, oraz ich dokładne położenie.
Mam nadzieję, że autor kiedyś dotrzyma słowa, bo opis wymaga jeszcze sporo pracy.

------------------------------------------------------------

I jakby inaczej: dział FF XII - zwyczajna mizeria - konkurencja dysponuje w tym przypadku zdecydowanie lepszymi opisami.

------------------------------------------------------------

Wiem, że post jest bardzo krytyczny i czepia się szczegółów, jednak zależy mi na tym, by Krypta wróciła do dawnej klasy.

Pamiętam, jak zadowolony byłem z działów o FF IV, V, VI, VII, VIII, IX! Są wprost rewelacyjne i mam nadzieję, będę kiedyś

równie zadowolony z reszty.

Pozdrawiam wszystkich fanów serii Final Fantasy i z niecierpliwością czekam na poprawki!
Awatar użytkownika
Grzybek Z Octu
Moderator
Moderator
Posty: 583
Rejestracja: pt 04 sie, 2006 23:04
Lokalizacja: Z nasienia

Post autor: Grzybek Z Octu »

Pomijając fakt, że temat zdecydowanie bardziej nadaje sie do działu "O Krypcie i naszym Forum", uważam, że Twój post jest potrzebny, trafny i nie wynika z leniwego narzekania czy też ze zwykłej złośliwości. Ja to doceniam, nie wiem czy inni się ze mną zgodzą.

Mógłbym oczywiście napisać: czemu sam nic nie napiszesz, skoroś taki mądry, ale prawdę mówiąc - poprzez znalezienie tylu nieścisłości i pominięć, już zrobiłeś kawał dobrej roboty.

Co do działu FF XII, niestety to stara sprawa, która najprawdopodobniej, z różnych względów nie drgnie w najbliższej przeszłości.

Tak czy inaczej, mam nadzieję, że ta "dawna klasa krypty" jak piszesz, kiedyś powróci ;).
Frankly my dear...I don't give a damn (because you haven't brushed your pubic hair for months) !
Awatar użytkownika
Sephiria
Administrator
Administrator
Posty: 2602
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 14:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Sephiria »

Co prawda pracowałam do niedawna nad kolejnymi ulepszeniami do FF VII, ale w najbliższym czasie nie ma co liczyć na to, że siądę do pisania - w tym roku zaczynam pisać pracę dyplomową i mój wkład w Kryptę raczej na pewno spadnie.

Dział FFX to w dużej mierze działka Krakersa, z uzupełnieniami Go Go Yubari, także na pewno krytyczne uwagi zostaną im zgłoszone w celu podjęcia przeciwdziałań.
"Mój świat się składa ze mnie,
Bo żyję tutaj sam
To moje przeznaczenie
Tu tylko ja i tylko ja"
(IRA - Wyspa ego)
Awatar użytkownika
Qpers
Kupo!
Kupo!
Posty: 54
Rejestracja: wt 21 paź, 2008 18:12

Post autor: Qpers »

Akurat dział FF VII moim zdaniem należy do najlepszych! Z niecierpliwością czekam na poprawki.
Awatar użytkownika
Go Go Yubari
Ifrit
Ifrit
Posty: 4619
Rejestracja: pn 20 gru, 2004 20:07
Lokalizacja: Gotham

Post autor: Go Go Yubari »

Dlaczego do mnie? Ja tam mało robiłam. Popracuje nad FFXI, ale wiele nie obiecuję. Jest masa świetnych poradników na ten temat.
Awatar użytkownika
Krakers
Administrator
Administrator
Posty: 193
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 08:19

Post autor: Krakers »

Hmm, lista uwag do FFX jest dość duża, postaram się to zweryfikować jescze w tym miesiącu. Błędy nie są jakieś rażace, jest parę nieścisłości. Z tego co na pierwszy rzut oka widzę to chyba z piorunami nie masz racji. Podana lokacja jest "raczej" prawidłowa.

Co do opisu FF2 - to jest materiał nadesłany przez jednego z naszych czytelników.


Wszystko rozbija się o czas, któego nie mamy, gdyż ja i Sephira, czyli osoby odpowiedzialne za stwrorzenie Krytpy 99%, pracujemy. Oprócz pracy, mamy jeszcze własne życie i obowiązki, chcemy też odpocząć i się zregenerować.

Chyba faktem stanie się to, że Krypta będzie stała tylko po to, żeby nasza praca była dostępna dla kolejnych pokoleń graczy. Niestety, w dzisiejszych czasach w Polsce mało kto tak dokładnie podchodzi do tematu jak to robiliśmy przez lata, dlatego ciężko znaleźć następców albo chociaż uzupełnić skład o osobę, która ma takie samo zacięcie jak my.
Awatar użytkownika
Go Go Yubari
Ifrit
Ifrit
Posty: 4619
Rejestracja: pn 20 gru, 2004 20:07
Lokalizacja: Gotham

Post autor: Go Go Yubari »

Krakers pisze:Oprócz pracy, mamy jeszcze własne życie i obowiązki, chcemy też odpocząć i się zregenerować.
Jak 75% aktywnych userów... lub więcej. Problem w tym, ze to Wy (czy wam to się podoba, czy nie) jesteście odpowiedzialni za stronę. Możecie ją udoskonalać, lub zostanie taka, jak teraz i padnie, bo konkurencja zawsze się znajdzie.
Moge pisać, spoko, ale odechciewa mi się, gdy pomyślę, iż Sephii nie będzie w stanie tego sprawdzić przez pół roku, a Ty Krak, pojawisz się za rok, żeby to wrzucić. Ok, wiem, żeście zapracowani, ale to wasze dziecko. Umrze, jeśli się nim nie zajmiecie.
Awatar użytkownika
Qpers
Kupo!
Kupo!
Posty: 54
Rejestracja: wt 21 paź, 2008 18:12

Post autor: Qpers »

Co do lokacji z piorunami - po transporcie z Airship'a na Thunder Plains wylądujemy właśnie w agencji i stamtąd droga na południe prowadzi do opisywanego miejsca. Przypadałby się wzmianka o nie otwieraniu skrzyni, bo jest związana z zadaniem. Ale skoro praca wre, to jeszcze kilka DROBNYCH i nieznacznych uwag:

------------------------------------------------------------------------------------------

Atrybuty Aeon'ów http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=2
Można by dodać wzmiankę o kosztach ulepszania naszych Aeon'ów: 1/2 aktualnej wartości danej cechy to koszt w Sphere'ach. W przypadku many jest to 1/4, a HP nie wiem sam...

------------------------------------------------------------------------------------------

Anima http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=8
Teraz możesz wejść do świątyni (z tego co pamiętam wejście jest pod wodą).
Tak - wejście na pewno jest po wodą.
Najczęściej pomijanym skarbem jest ten ze świątyni w Zanarkand. Wróć i w mig zrozumiesz co trzeba było zrobić by go odnaleźć. Gdy już aktywujesz wszystkie posągi to otrzymasz nagrodę: Animę!
Prosiłbym o jakąś wzmiankę podczas opisu Cloister of Trials - Zanarkand o konieczności powrotu w to miejsce, by zdobyć skarb związany z Destruction Sphere.

------------------------------------------------------------------------------------------

Al Bhed http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=11
Pewnie myślisz, że to już koniec, ale rozczaruję Cię.....jest jeszcze jedna niespodzianka :) Teraz. gdy masz już wszystkie słowniki, udaj się do Rina, a ten pochwali cię i da 99 Underdogs Secret!!!
I znów zwykła prośba o dodanie miejsca, w którym możemy go spotkać - Airship. Ja kompletnie o tym zapomniałem i szukałem go w agencjach...

------------------------------------------------------------------------------------------

Wyścig na Chocobo http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=19
Metę wyścigu jest centrum "areny" do którego zbiegają się drogi. Możesz po drodze otwierać skrzynie, omijać tyczki, wygrywać inne nagrody, ale o tym opowiem w dziale Opisy Przejścia - questy.
Działu Questy co prawda nie ma, ale nagrodą za otworzenie wszystkich trzech skrzynek podczas wyścigu jest 30 Wings to Discover(y). Warto by to dodać również do działu FAQ i sposobów na Triple AP.

------------------------------------------------------------------------------------------

Dark Yojimbo http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=74
Poza nieszczęsnym HP, które z pewnością wynosi 1 600 000, można by podać nieco łatwiejszy sposób na pokonanie tego nieszczęśnika. Zamiast tracić czas na Auto-Life można użyć Mix Rikku Hyper Mighty G. Zresztą wystarczy nam tylko Hastega/Use: Chocobo Wing i przywołanie Aeona przed KAŻDĄ kolejką Yojimbo. Z pewnością nam ich nie zabraknie i nie stracimy w ten sposób ani jednego punktu życia.

------------------------------------------------------------------------------------------

PAL, a NTSC http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=59
Czym różni się Sphere Grid w wersji PAL od NTSC?

Wariant PAL ma ten plus, że istnieją w nim dwa rodzaje siatki: dla początkujących oraz dla ekspertów. Dzięki temu, możesz zdecydować jaką ścieżką rozwoju postaci chcesz podążać. Wersja NTSC posiada tylko jedną sieć (zwaną Original), która jest niemal identyczna z tą, dla początkujących w wersji PAL. Oprócz tego, grid NTSC nie zawiera takich umiejętoności, jak: Full Break, Nab Gil, Pilfer Gil, Quick Pockets, Extract (Mana, Power, Speed, Ability).
Poza literówką w słowie "umiejętności" prosiłbym o dodanie wskazówki o rozróżnieniu wersji na samym początku. Straciłem sporo czasu, zanim dowiedziałem się, że dysponuję wersją NTSC... Wystarczy dodać, że przy wybraniu opcji Nowej Gry powinniśmy zobaczyć pytanie o rodzaj siatki - Sphere Grid.

------------------------------------------------------------------------------------------

She's cute, ya? http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=38
Gdy odzyskasz kontrolę udaj się za resztą na zewnątrz świątyni. Tam podejdź do miejsca w którym zebrali się mieszkańcy Besaid. Zobaczy co potrafi Yuna. Wakka zapyta cię o Yunę - odpowiedz co chcesz.
SPOILER

Kod: Zaznacz cały

Odpowiedź na to pytanie ma znaczenie. Co prawda marginalne, jednak ma. Jeśli odpowiemy twierdząco, zwiększy to naszą "kompatybilność" z Yuną. Coś, jak randka w FF VIII. Wpływa to również na to, z kim przejedziemy się skuterem śnieżnym, jak również na to, kto poda nam piłkę w ostatnim Overdrive Tidusa. To samo dotyczy pytania Lulu, gdy zabrania ci zakochiwać się w Yunie. Rzecz jasna wpływ ma na to cały ogrom konwersacji w grze.
KONIEC SPOILERA

------------------------------------------------------------------------------------------

Via Purifico http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=40
Kompletnie brakuje tutaj informacji o konieczności uruchomienia Glyphów na podłodze poprzez wciśnięcie tego na ścianie, a następnie pokonanie środkowej bramy "pieszo". Należy na koniec dotknąć Glyphu na południu i dopiero wtedy ma się możliwość zebrania skarbu ukrytego za północno-zachodnią bramą - korzystając rzecz jasna z Glyphu na podłodze w momencie, gdy pokazuje kierunek na zachód.

------------------------------------------------------------------------------------------

Opis przejścia - Calm Lands http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=40
Nie jest top trudne - wymaga jedynie refleksu.
Literówka - tak przy okazji.

------------------------------------------------------------------------------------------

Dona's Pilgrimage
Gdy znajdziemy się na Airshipie, znajdziemy w nim Donę, która zmartwiona zapyta nas, co sądzimy o jej pomyśle o przerwaniu pielgrzymki. Jeśli się z nią zgodzimy i namówimy ją, by przestała, możemy ją później spotkać w Djose Temple i poznać jej dalsze losy:
SPOILER

Kod: Zaznacz cały

http://pl.youtube.com/watch?v=y1GuZHlfQwM&feature=related
KONIEC SPOILERA

------------------------------------------------------------------------------------------

Szybkie zdobywanie AP http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=76
Teraz zostało tylko atakować Don Tonberry'ego kozłem ofiarnym i wskrzeszać go za pomocą pozostałych postaci. Po takiej walce można wyciągnąć kilkanaście tysięcy doświadczenia (czesto 99lvl) i jest to najlepszy sposób na szybkie AP.
Stosując się do tych porad, a jednocześnie rezygnując z Triple AP, lub Triple Overdrive kompletnie, bądź zastępując je wersjami Double uzyskuję niecałe dwa miliony punktów doświadczenia na postać - dziwi mnie informacja o kilkunastu tysiącach... Poza tym zalecam używanie czaru Auto-Life (i Haste, jeśli nie ma zbroi z Auto-Haste) na postaci atakującej, bądź wyposażenie kogoś w Auto-Phoenix.

Na marginesie: literówka w słowie "często".


------------------------------------------------------------------------------------------

Dodatkowe zadania wiążą się tylko z Celestial Weapons? http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=37
W dziale FF10 wyjątkowo nie ma osobnego działu z Questami, ponieważ wszystkie dodatkowe zadania wiążą się ze zdobyciem Celestial Weapons i właśnie w dziale poświęconym temu zagadnieniu znajdziecie opis wszystkich dodatkowych atrakcji.
Chyba nie muszę nikogo przekonywać, że to mija się z prawdą?

------------------------------------------------------------------------------------------

Oczywiście są to wszystko szczegóły, jednak to one decydują o doskonałości! Gdyby to wszystko poprawić, dział FF-X uznałbym za świetny. Reszta w tym dziale jest na prawdę bez zarzutu. Mało się zmieniło przez te wszystkie lata na stronie...

[ Dodano: Sob 10 Sty, 2009 18:21 ]
Widzę, że "wasz" Dark Yojimbo nadal ma 800 000 HP ;) Zajrzałem tutaj, by dodać kilka pomyłek ale widzę, że mija się to z celem.
shdw

Post autor: shdw »

1 potwierdzenie informacji oraz 1 błąd w opisie przejścia:
http://k-ff.com/Finalf10/index.php?n=40
Dalsza droga prowadzi prosto do świątyni. Pojedziesz sobie tam w towarzystwie... tutaj ciekawostka/niespodzianka - możesz pojechać albo z Lulu albo z Rikku - zależy to najprawdopodobniej od przeprowadzonych wcześniej rozmów. To takie miłe nawiązanie do słynnej randki w Gold Saucer. Co ciekawsze, nigdzie nie natknąłem się na informacje, że możliwa jest tutaj inna postać niż Lulu. Ale FF10 przechodził również mój brat, a u niego na skuterze obok Tidusa zasiadła Rikku - można się tu nieco więcej o niej dowiedzieć.
Potwierdzam, iż da się jechać z Rikku.
W ten sposób przejście jest gotowe - nie korzystaj jeszcze z niego, gdyż przegapisz tutejszą premię dla wytrwałych.

Zaraz na początku przejścia jest przełącznik resetujący postument. Wciśnij go i za chwilę obok ciebie pojawi się piedestał. Zepchnij go w dół - błyskający glif w podłodze odeśle go na wysoki sopel. W ten sposób przechwycisz Desctruction Sphere. Znajduje się ona w postumencie a należy ją włożyć na najniższym piętrze zaraz po lewej stronie od wejścia - nagroda to Luck Sphere. Aby przejść dalej musisz znowu skompletować przejście.
Jeżeli przed zepchnięciem w dół piedestału nie weźmiemy do ręki Macalania Sphere, Destruction Sphere zostanie na niego nałożone i nie będzie można ponownie utworzyć przejścia, sprawdzałem 3 razy i za każdym razem kiedy nie zabierzemy Macalania Sphere będzie nam brakowało jednego elementu "mostu".

Do tego literówka w Destruction.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Krypta i Forum według Was”