Co obecnie szkoli się w polskich szkołach...

Czy trzeba cokolwiek tłumaczyć? Róbta co chceta - tu możecie się do woli wyszaleć!

Moderator: Moderatorzy

Sophitia13

Post autor: Sophitia13 »

Mamy katechetkę... :sad: Z księdzem to ja bym miała na pieńku. :twisted: Jak ja się kocham kłócić. Latający Potwór Spagetti.... :D Tylko GZO dajcie mi ją najpierw przeczytać<moja dociekliwość>
Awatar użytkownika
Grzybek Z Octu
Moderator
Moderator
Posty: 583
Rejestracja: pt 04 sie, 2006 23:04
Lokalizacja: Z nasienia

Post autor: Grzybek Z Octu »

No cóż...mogę Ci wysłać dzieło Nietzschego, ale ostrzegam, że ta lektura może się jednak okazać dla Ciebie zbyt ciężka. Prawdę mówiąc, nasz profesor od filozofii też nie do końca ją rozumie :lol:
Frankly my dear...I don't give a damn (because you haven't brushed your pubic hair for months) !
Awatar użytkownika
kwazi
Redaktorzy
Redaktorzy
Posty: 2062
Rejestracja: ndz 05 cze, 2005 19:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kwazi »

No cóż...mogę Ci wysłać dzieło Nietzschego, ale ostrzegam, że ta lektura może się jednak okazać dla Ciebie zbyt ciężka. Prawdę mówiąc, nasz profesor od filozofii też nie do końca ją rozumie :lol:
Hitler źle ja zrozumiał i wszyscy znamy efekty :lol: Ale GZO - wyślij jej bo zaiste jedna z lepszych książek "pozazajęciowych" jakie przeczytałem w czasie studiów (dzieki tobie zresztą :D ).
Sophitia13

Post autor: Sophitia13 »

Zaiste jedna z lepszych książek? O-oo jak tak to się w tym na pewno zaczytam.....No to czekam :D I życzcie mi miłej lektury do poduszki :grin:

[ Dodano: Sob 22 Wrz, 2007 22:02 ]
Zaiste jedna z lepszych książek? O-oo jak tak to się w tym na pewno zaczytam.....No to czekam :D I życzcie mi miłej lektury do poduszki :grin: Postaram się sprostać zadaniu i zrozumieć, no ale zobaczymy jak długo to wytrzymam.
Diann
Kupo!
Kupo!
Posty: 123
Rejestracja: wt 20 mar, 2007 16:05

Post autor: Diann »

Zupełnie nie wiem skąd, ale przypomniał mi się pewien precedens ze szkolnej toalety:
[restrospekcja]
Była przerwa, w końcu tylko wtedy w naszej szkole wolno chodzić po holu. Siedziałem sobie spokojnie na ławeczce i jadłem śniadanie, kiedy nagle jakiś hultaj podniósł "mebel" i spadłem na podłogę brudząc sobie rękę piachem. Padło wtedy parę niemiłych słów i ruszyłem do toalety umyć zasyfioną rękę. Wchodze do środka i co widzę? Grupkę niepełnoletnich palaczy jarających sobie w najlepsze koło okna. No cóż - pomyślałem, ich sprawa. Podszedłem do kranu kiedy nagle do głowy wpadła mi pewna myśl. "skoro już tu jestem, to z tego skorzystam", no i poszedłem do kabiny. Nie chciałem do pisuaru bo to zbyt niebezpieczne, zwłaszcza gdy jakiś "żartowniś" cię popchnie. Zrobiłem co swoje, wyszedłem z kabiny i skierowałem się w stronę kranu. I co widzę? Psikus! Jakaś nauczycielka wlazła do kibla i przyłapała ich na paleniu. A żeby było zabawniej mnie też uznała za palacza mimo moich głośnych protestów.
Następnie była dość długa rozmowa z wychowawczynią i kara :570: polegająca na pomalowaniu barierek koło szkoły...
[/retrospekcja]
Jaki wniosek? Nie korzystajcie z toalet szkolnych...
krzychu71

Post autor: krzychu71 »

Diann pisze:Zupełnie nie wiem skąd, ale przypomniał mi się pewien precedens ze szkolnej toalety:
[restrospekcja]
Była przerwa, w końcu tylko wtedy w naszej szkole wolno chodzić po holu. Siedziałem sobie spokojnie na ławeczce i jadłem śniadanie, kiedy nagle jakiś hultaj podniósł "mebel" i spadłem na podłogę brudząc sobie rękę piachem. Padło wtedy parę niemiłych słów i ruszyłem do toalety umyć zasyfioną rękę. Wchodze do środka i co widzę? Grupkę niepełnoletnich palaczy jarających sobie w najlepsze koło okna. No cóż - pomyślałem, ich sprawa. Podszedłem do kranu kiedy nagle do głowy wpadła mi pewna myśl. "skoro już tu jestem, to z tego skorzystam", no i poszedłem do kabiny. Nie chciałem do pisuaru bo to zbyt niebezpieczne, zwłaszcza gdy jakiś "żartowniś" cię popchnie. Zrobiłem co swoje, wyszedłem z kabiny i skierowałem się w stronę kranu. I co widzę? Psikus! Jakaś nauczycielka wlazła do kibla i przyłapała ich na paleniu. A żeby było zabawniej mnie też uznała za palacza mimo moich głośnych protestów.
Następnie była dość długa rozmowa z wychowawczynią i kara :570: polegająca na pomalowaniu barierek koło szkoły...
[/retrospekcja] :!:
Jaki wniosek? Nie korzystajcie z toalet szkolnych...
OMG!Koniec końców,totalny bezsens...

Odnosząc się do tematu:3 lekcja,poniedziałek,sprawdzian z matmy.
OK,jakieś tam badziewne zadania,kąty nie kąty a tu...
ZAD 8 (na ocenę celującą (6))
Na zegarze jest godzina 17:10 o ile stopni obrócą się wskazówki do godziny 17:20 (z pamięci piszę,ale coś w tym stylu)
Myślę sobie: ,,LOL!Po co takie głupie zadanie!?"
Przecież to tylko zasyfianie miejsca w głowie ucznia, bo po cholerę mi wiedzieć o ile stopni się obrócą te je*ane wskazówki? -.-

[ Dodano: Pon 10 Gru, 2007 17:07 ]
Diann pisze:Zupełnie nie wiem skąd, ale przypomniał mi się pewien precedens ze szkolnej toalety:
[restrospekcja]
Była przerwa, w końcu tylko wtedy w naszej szkole wolno chodzić po holu. Siedziałem sobie spokojnie na ławeczce i jadłem śniadanie, kiedy nagle jakiś hultaj podniósł "mebel" i spadłem na podłogę brudząc sobie rękę piachem. Padło wtedy parę niemiłych słów i ruszyłem do toalety umyć zasyfioną rękę. Wchodze do środka i co widzę? Grupkę niepełnoletnich palaczy jarających sobie w najlepsze koło okna. No cóż - pomyślałem, ich sprawa. Podszedłem do kranu kiedy nagle do głowy wpadła mi pewna myśl. "skoro już tu jestem, to z tego skorzystam", no i poszedłem do kabiny. Nie chciałem do pisuaru bo to zbyt niebezpieczne, zwłaszcza gdy jakiś "żartowniś" cię popchnie. Zrobiłem co swoje, wyszedłem z kabiny i skierowałem się w stronę kranu. I co widzę? Psikus! Jakaś nauczycielka wlazła do kibla i przyłapała ich na paleniu. A żeby było zabawniej mnie też uznała za palacza mimo moich głośnych protestów.
Następnie była dość długa rozmowa z wychowawczynią i kara :570: polegająca na pomalowaniu barierek koło szkoły...
[/retrospekcja] :!:
Jaki wniosek? Nie korzystajcie z toalet szkolnych...
OMG!Koniec końców,totalny bezsens...

Odnosząc się do tematu:3 lekcja,poniedziałek,sprawdzian z matmy.
OK,jakieś tam badziewne zadania,kąty nie kąty a tu...
ZAD 8 (na ocenę celującą (6))
Na zegarze jest godzina 17:10 o ile stopni obrócą się wskazówki do godziny 17:20 (z pamięci piszę,ale coś w tym stylu)
Myślę sobie: ,,LOL!Po co takie głupie zadanie!?"
Przecież to tylko zasyfianie miejsca w głowie ucznia, bo po cholerę mi wiedzieć o ile stopni się obrócą te je*ane wskazówki? -.-
Awatar użytkownika
kilmindaro
Cactuar
Cactuar
Posty: 537
Rejestracja: pn 18 cze, 2007 21:39
Lokalizacja: Terra

Post autor: kilmindaro »

krzychu71 pisze:ZAD 8 (na ocenę celującą (6))
Na zegarze jest godzina 17:10 o ile stopni obrócą się wskazówki do godziny 17:20
Na 6? Takie milutkie zadanko? Lol, nisko was tam cenią :lol:
krzychu71 pisze:Myślę sobie
xD
krzychu71 pisze:Przecież to tylko zasyfianie miejsca w głowie ucznia, bo po cholerę mi wiedzieć o ile stopni się obrócą te je*ane wskazówki? -.-
Ty się nie martw. Później czekają cię już tylko same abstrakcje (obliczanie drugiej pochodnej funkcji wymiernej czy logarytmy... wymieniając jedynie to co jeszcze proste jasne i logiczne jest :lol: )*

*oczywiście jeśli będziesz studiował matematykę albo chociaż w liceum będziesz miał matmę na poziomie rozszerzonym.
Awatar użytkownika
kwazi
Redaktorzy
Redaktorzy
Posty: 2062
Rejestracja: ndz 05 cze, 2005 19:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kwazi »

krzychu71 pisze:Przecież to tylko zasyfianie miejsca w głowie ucznia, bo po cholerę mi wiedzieć o ile stopni się obrócą te je*ane wskazówki? -.-
Zadanie na "6" - nie wiesz to nie rób _^_' Po co? Masz 12 lat... jak wejdą Ci całki, różniczki i inne badziewia to wtedy wróć z pretensjami "a po co mnie to? T__T" :lol:
A samo zadanie jest dobre - na myślenie kreatywne... :] Więcej takich w polskich szkołach, to może coś się w końcu ruszy :twisted:

Ja osobiście jestem teraz na etapie studiów podyplomowych. Pierwszy raz w życiu naprawdę czuję, że inwestuję w siebie i chadzam na zajęcia z zaciekawieniem. Masa ciekawych ludzi się przewija (i to nie tylko teoretyków - głównie z praktykami mamy zajęcia), plus osoby nie związane bezpośrednio z edukacja, które nie owijając w bawełnę przekazują nam czyste umiejętności oraz realia, w których będzie mi sie dane poruszać w przyszłości .

Mała refleksja - słyszę ciągle narzekania na to, ze szkoły prywatne maja niższy "poziom" niż publiczne... IMO - bulshit! Oczywiście - zależy gdzie się trafi, ale jeśli chodzi o komfort i profesjonalizm podejścia, to jak dla mnie prywatna uczelnia, do której teraz uczęszczam, bije na głowę publiczna, którą niedawno ukończyłem... :roll:

"Co?, gdzie? jak? kiedy?" dostaje na mila, nie muszę się użerać z dziekanatem, wykładowcy są zawsze pod telefonem/mailem <co na publicznej uczelni było nie do pomyślenia!> :D Bardzo mi się to podoba :]
Awatar użytkownika
Mati-san
Kupo!
Kupo!
Posty: 31
Rejestracja: pt 16 lis, 2007 18:05
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: Mati-san »

kwazi pisze:całki, różniczki i inne badziewia
Nic nie mów o całkach i tych wszystkich pierdołach, bo już na łeb dostaje od tego...
Po mojej matmie w liceum (poziom bardzo podstawowy) przeszłem na w wieeeele wyższy poziom i teraz już nie jest tak wesoło. Tak właściwie nie wiem do czego mi są potrzebne całki na geologii ale to już szczegół :/ Do tego mam beznadziejnego wykładowcę...

Jeżeli chodzi o mój kierunek to jestem zadowolony z wyboru. Dostałem się na geologię trochę z przypadku, ale są to naprawdę ciekawe studia i bardzo mi się podobają. Oczywiście są wyjątki -> matma ale co tam, tylko pół roku mam :D

Jeżeli chodzi o studiowanie na publicznej albo prywatnej uczelni to się zgodzę z Kwazim. Co prawda nie narzekam, na UAMie jest w miarę porządek, ale prywatne uczelnie bardziej dbają o swoich studentów. Wiadomo płacę - wymagam.
Awatar użytkownika
Jaco
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1529
Rejestracja: pt 26 lis, 2004 13:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jaco »

kwazi pisze:Mała refleksja - słyszę ciągle narzekania na to, ze szkoły prywatne maja niższy "poziom" niż publiczne... IMO - bulshit!
Oczywiście to zależy od szkoły/uczelni, ale przy okazji tego stwierdzenia nasunęła mi się taka mała dygresja....

Niedawno koleżanka koleżanki (_^_) żaliła się, ze musi się nauczyć na jakieś kolokwium 100+ słówek (fil. ang.). Studiuje na prywatnej uczelni we wro. No i też prosiła ją, by podała jej synonimy do takich słówek jak np. "talk", "enemy", "love" i innych, równie ciężkich. Z koleżanką popatrzyliśmy na siebie i przypomnieliśmy sobie te 1000+ słówek do wyuczenia, na każde z kół jakie mieliśmy w przeszłości XD A jeszcze najlepszy był moty, że oni na tym kole dostali 10 słówek, a obok mieli synonimy podane i musieli je tylko połączyć o_O (były tez inne zadania oczywiście, no ale...) Ja dziękuję za taką uczelnię...
Awatar użytkownika
chalcedon
Kupo!
Kupo!
Posty: 77
Rejestracja: sob 21 lip, 2007 12:08

Post autor: chalcedon »

Mati-san pisze:Nic nie mów o całkach i tych wszystkich pierdołach, bo już na łeb dostaje od tego...
Całki i te wszytkie pierdoły są wykorzystywane m. in. przy tworzeniu modelu różnych zjawisk w wielu dziedzinach nauki np: chemi, astronautyce, hydrologii, wielu przedmiotach inżynieryjnych i przyrodniczych etc. :)
Mieć milion, a nie mieć miliona to już są dwa miliony
Awatar użytkownika
Mati-san
Kupo!
Kupo!
Posty: 31
Rejestracja: pt 16 lis, 2007 18:05
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: Mati-san »

chalcedon pisze:Całki i te wszytkie pierdoły są wykorzystywane m. in. przy tworzeniu modelu różnych zjawisk w wielu dziedzinach nauki np: chemi, astronautyce, hydrologii, wielu przedmiotach inżynieryjnych i przyrodniczych etc. :)
Przyznam się, że pisząc to byłem mocno zirytowany moim ostatnim wykładem, co objawia się najczęściej coś na wzór: "matma to g***o, po co ja k***a się tego uczę" ;)

Tak, na pewno te działy matmy mają zastosowanie w wielu dziedzinach, ale na dzień dzisiejszy materiałem, który przerabiam nie ma związku. Oczywiście nie wykluczam, że będę musiał korzystac z całek, różniczek, może czegoś innego. Niestety mam tak "wspaniałego" wykładowcę, można naprawdę znienawidzic matematykę. Nie chodzi o wysoki poziom trudności, bo na razie radzę sobie z zadaniami, ale o ogólny sposób w jaki te zajęcia się odbywają. Na wykładach po prostu jedzie z materiał z kartki i przepisuje go na tablicę. Potem próbuje wytłumaczyc, najczęściej z marnym skutkiem. Dodam tylko, że po prostu pozwala sobie wejśc na głowę, na sali panuje chaos. Wiedzę to on na pewno ma, bo za coś doktorat musiał dostac, ale niektóry ludzie nie nadają się na nauczyciela. :/

P.S. Sorka za brak "zmiękczonego" c (inaczej tego nie napiszę) ale coś mam w kompie przestawione.
Awatar użytkownika
Boni
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 2376
Rejestracja: sob 20 wrz, 2003 21:08
Lokalizacja: Z róży.
Kontakt:

Post autor: Boni »

krzychu71 pisze: Myślę sobie: ,,LOL!Po co takie głupie zadanie!?"
Przecież to tylko zasyfianie miejsca w głowie ucznia, bo po cholerę mi wiedzieć o ile stopni się obrócą te je*ane wskazówki? -.-
To jedno z podstawowych zadań analitycznych. Często występuje podczas różnych testów kompetencyjnych. Ostatnio widziałem takie przy rekrutacji do konsultingu, toteż nie przesadzajmy. Zmienię trochę sens Twego pytania, bo wydaje się być nielogiczne. Obliczmy kąt pomiędzy wskazówkami po spełnieniu warunków podanych w zadaniu. Większość ludzi obliczając takie zadanie oblicza tylko przesunięcie dużej wskazówki, które wynosi 30 stopni. Zapominają oni o małej wskazówce, która również się przesuwa :roll: tu o 2,5 stopnia. Jako, że przesuwają się w taką samą stronę, to kąt pomiędzy nimi wyniesie 27,5... To wbrew pozorom jest dla wielu niemożliwe do obliczenia, więc lepiej znać tego typu niuanse, bo nigdy nie wiadomo, kiedy będziemy przetestowani.
kwazi pisze:Mała refleksja - słyszę ciągle narzekania na to, ze szkoły prywatne maja niższy "poziom" niż publiczne... IMO - bulshit! Oczywiście - zależy gdzie się trafi, ale jeśli chodzi o komfort i profesjonalizm podejścia, to jak dla mnie prywatna uczelnia, do której teraz uczęszczam, bije na głowę publiczna, którą niedawno ukończyłem...
It depends. Na esgiehu jest system boloński, który zakłada pewną formę chaosu w celu przystosowania studenta do tego, ażeby radził sobie sam, bo nikt za niego w życiu myśleć nie będzie. Np. sam wybierasz przedmioty, profesorów, godziny zajęć, info o zmianach planów też jest podawane w dziwnych miejscach... to jest wręcz forma podchodów. :lol:
No i ciągle zmieniające się grupy, zmienne środowiska i takie tam. A co do prywatnych uczelni... ekhm, na zachodzie rzeczywiście są lepsze od państwowych, ale nie w Polsce. Mówię oczywiście ogólnie, bo wiadomo, że takie UB jest raczej słabsze od Koźmińskiego. Przynajmniej jeśli chodzi o ekonomię.

[ Dodano: Pią 21 Gru, 2007 00:22 ]
Mati-san pisze:prywatne uczelnie bardziej dbają o swoich studentów
Co przez to rozumiesz? :)

[ Dodano: Pią 21 Gru, 2007 00:27 ]
krzychu71 pisze: Przecież to tylko zasyfianie miejsca w głowie ucznia, bo po cholerę mi wiedzieć o ile stopni się obrócą te je*ane wskazówki? -.-
I jeszcze taka jedna dygresja. Istotą glinianego naczynia nie jest glina, lecz przestrzeń w nim zawarta (fragm. haiku troche przeinaczony ;] ).
glamorous vamp
Awatar użytkownika
Mati-san
Kupo!
Kupo!
Posty: 31
Rejestracja: pt 16 lis, 2007 18:05
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: Mati-san »

Boni pisze:Mati-san napisał/a:
prywatne uczelnie bardziej dbają o swoich studentów

Co przez to rozumiesz? :)
Chodziło mi przede wszystkim o całą komunikację między wykładowcami, a studentami. Opieram się tylko na wypowiedziach brata, studenta uczelni prywatnej.U niego gdy jakiś wykład wypada, dostają wiadomości na maila, smsa. Poza tym mają jakąś stronkę gdzie na bieżąco dostają informacje o uczelni.
Ogólnie wszystko zależy od uczelni. Na niektóre są dobrze prowadzone, warto w nich studiować, ale zdarzają się podobno takie gdzie żeby otrzymać zaliczenie wystarczy przyjść na egzamin -->ocena wyjściowa 4, można wyjść od razu albo napisać coś na 5. Takie opinie słyszałem na temat jednej z prywatnych uczelni.

U mnie na stronie wydziału jest miejsce na ogłoszenia ale zazwyczaj wszystkie rubryki są puste. Same zarządzanie mojej uczelni jest dobre. Nie narzekam ale podobno na pewnej uczelni państwowej (nie podam nazwy) zdarza się, że nawet giną indeksy. Ogólnie ta szkoła zwie się "Akademią nic nierobienia" :D
Awatar użytkownika
Grzybek Z Octu
Moderator
Moderator
Posty: 583
Rejestracja: pt 04 sie, 2006 23:04
Lokalizacja: Z nasienia

Post autor: Grzybek Z Octu »

Odnośnie szkolnych narzekań na bezcelowość i nonsens problemu zegarowego, Boni wypowiedział się doskonale i próżno szukać mądrzejszej opinii. Wszelako jednak postanowiłem w swej zgryźliwej życzliwości dotrzeć do zbuntowanej młodzieży drogą inszą, która być może bliższa jest rozumowaniu kwitnącej inteligencji gimnazjalnego pokolenia.

http://pl.youtube.com/watch?v=LQT0e-oBFEk

Jak pisał Krasicki: "Bajka częstokroć sens moralny mieści." Ubolewam jedynie, iż w bajkach nowej generacji pomimo, iż morał bajki zawarty jest najczęściej w tytule, to w samej bajce trudno go znaleźć.
Frankly my dear...I don't give a damn (because you haven't brushed your pubic hair for months) !
ODPOWIEDZ

Wróć do „Off Topic”