FFT - Aktualizacja działu :]

Archiwum newsów Krypty. Od Czerwca 2011 wszystkie newsy i dyskusje na <a href="http://k-ff.com/">Stronie Głównej</a> Krypty.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Garnet
Ifrit
Ifrit
Posty: 3000
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 12:33

FFT - Aktualizacja działu :]

Post autor: Garnet »

Tym razem, nie o nowościach ze świata FF, ale o nowościach ze świata Krypty :]

Dzięki Kwaziemu, dział FFT doczekał się należytej aktualizacji:) *fanfaryXD*

Dzisiaj dostajecie pierwszą część opisu przejścia FFT (Chapter I oraz Chapter II). W opisie znajdziecie porady dot. każdej bitwy fabularnej, przydatne uwagi, przemyślenia autora XD.

Druga część opisu powinna się wkrótce pojawić, a na chwilę obecną zachęcam do przeglądniecia obecnego materiału :]
<Wszelkie uwagi, mile widziane>

Mam także nadzieję, że opis zachęci do sięgnięcia po tą część, osoby, które nie miały jeszcze z FFT styku <oj...jest czego żałować:] >
Kiri kiri kiri kiri kiri kiri!
Awatar użytkownika
kwazi
Redaktorzy
Redaktorzy
Posty: 2062
Rejestracja: ndz 05 cze, 2005 19:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kwazi »

Garnet pisze:*fanfaryXD*
*(^__^)*

Od siebie dodam tylko, że licze na konstruktywną krytyke :wink: , ale jak powiedziała Garnet - wszystkie uwagi są mile widziane. 3 i 4 Rozdział gry zostanie opisany (czytaj - pojawi sie na Krypcie) za około miesiąc ;). W planach mam również dalsze opisy (min. joby), ale to za czas jakiś... :]

I na koniec - ja również:
Garnet pisze:Mam także nadzieję, że opis zachęci do sięgnięcia po tą część, osoby, które nie miały jeszcze z FFT styku <oj...jest czego żałować:] >
:wink:
Selv

Post autor: Selv »

Tak się głupo spytam (głupio, bo grałem w FFT pare lat temu) ale jaki jest cel zakładania monkowi umiejetnosci "two swords" skoro monk nie używa mieczy? :P
Jesli się nie myle, to skill "Equip Swords" jest także supportem, wiec? :P
Chyba, że ja o czymś nie pamiętam, nvm, to nie sedno sprawy.
Otóż bardzo fajnie napisany opis, tylko, że jest jeden problem. Opis przewiduje tutaj naprawde ogromne ilości czasu aby w zaskakująco szybkim tempie (wzgledem fabuly) pozdobywać klasy takie jak summoner czy np ninja. Teraz powstaje pytanie, po co taki opis który przewiduje wygrywanie walk mając ogromna przewagę poziomowa? Czy tak naprawdę, on ma jakiś sens?

EDIT: Aha, wiekszość walk które autor opisał po macoszemu stwierdzając "latwa walka" tak naprawde łatwymi nie są. Szybkie uzyskanie mocnych klas postaci troszeczkę zwiodło autora z normalnego poziomu trudności który reprecentuje gra BEZ powergamingu.

Pozdrawiam, marudny Selv.
Awatar użytkownika
kwazi
Redaktorzy
Redaktorzy
Posty: 2062
Rejestracja: ndz 05 cze, 2005 19:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kwazi »

Selv pisze:Tak się głupo spytam (głupio, bo grałem w FFT pare lat temu) ale jaki jest cel zakładania monkowi umiejetnosci "two swords" skoro monk nie używa mieczy?
Do tej Support Ability nie są potrzebne miecze - powoduje ona po prostu podwójny atak.
Selv pisze:Jesli się nie myle, to skill "Equip Swords" jest także supportem, wiec?
Zgadza sie - "Equip Sword" to Support... ale zupełnie zbędny (jak wszystkie "Equip Cośtam").
Selv pisze:Otóż bardzo fajnie napisany opis, tylko, że jest jeden problem. Opis przewiduje tutaj naprawde ogromne ilości czasu aby w zaskakująco szybkim tempie (wzgledem fabuly) pozdobywać klasy takie jak summoner czy np ninja.
W szybkim tempie? Ja tak nie uważam... Wystarczy pomiędzy walkami fabularnymi rozegrać z 2 lub 3 potyczki aby wyszkolić postacie - zresztą o to w tej grze przecież chodzi, wiec nie widze powodu odkładania tego na pozniej.
Selv pisze:Teraz powstaje pytanie, po co taki opis który przewiduje wygrywanie walk mając ogromna przewagę poziomowa? Czy tak naprawdę, on ma jakiś sens?
Opis przewiduje takową przewagę w lv, ponieważ to najprostsza metoda na uporanie się z przeciwnikami - zresztą pisząc opis mam stale okolo 13lv przewagi nad wrogiem wiec nie jest to wcale aż tak dużo... Taka przewaga to zapas, który pozwoli spokojnie sobie poradzić z wrogiem i nie pytać się po raz dziesiąty "jak pokonać Gafgariona w ostatniej walce z nim?" ;) .Opis jest stworzony po to, aby laik bez wiekszych problemów poradził sobie z bitwami i mógł cieszyć się fabułą, a nie zaprzątać sobie głowe tym, jak rozwalić przeciwnika, który zmiata go jednym ciosem. W opisie ma na to gotową odpowiedź - "podszkol drużynę".
Selv pisze:Aha, wiekszość walk które autor opisał po macoszemu stwierdzając "latwa walka" tak naprawde łatwymi nie są. Szybkie uzyskanie mocnych klas postaci troszeczkę zwiodło autora z normalnego poziomu trudności który reprecentuje gra BEZ powergamingu.
Po raz kolejny podkresle, że opis skierowany jest do laików ;). Poza tym silna drużyna to tak naprawde sens tej gry - nie widze więc potrzeby np.: biegania z jobem Squire do połowy 1 Rozdziału ;). Poza tym - każdy gra jak chce, a mój opis jest tylko subiektywnym komentarzem do całości walk fabularnych. Zresztą w FF T tylko 2 walki mogą sprawić jako taki problem - ale to już inna para kaloszy :D.
Selv

Post autor: Selv »

Z two swords to faktycznie w takim razie, zasugerowalem sie zbyt nazwą, w FFT grałem zaraz po premierze w US ;)
Nie mniej jednak, uważam taki opis za zbędny, ponieważ tak prowadzona drużyna nie ma żadnych problemów z walkami.
Dwie trzy walki to jednak "DROBNA" przesada w każdym razie ;)
Chyba, że każda z tych walk ma trwac 6-7h i polegac na używaniu Acc.
Uważasz, że za pierwszym przejściem każdy pakuje postacie? Za pierwszym przejsciem to nawet nie wiadomo, jakie wymagania ma każda klasa ;)
Wg mnie opis przejscia powinien w jak najwiekszym stopniu omijać powinien "podpakuj", "podpoziomuj" itp. Każdy Final jest tak zbudowany, że przy pakowaniu postaci, otrzymuje się coraz mniejszą dawkę rozrywki, bo po co komu wtedy taktyka i zagrania, skoro każdy przeciwnik robi tyle co nic.
Awatar użytkownika
kwazi
Redaktorzy
Redaktorzy
Posty: 2062
Rejestracja: ndz 05 cze, 2005 19:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kwazi »

Selv pisze:Wg mnie opis przejscia powinien w jak najwiekszym stopniu omijać powinien "podpakuj", "podpoziomuj" itp.
Może sam jakiś napiszesz? :> Mój opis nie jest po to, aby ktoś przechodził gre na "znośnym lv" i kombinował w walkach jak koń pod górke. Jeśli uważam, że drużyna potrzebuje wysoki lv - pisze o tym wprost.
Selv pisze:Uważasz, że za pierwszym przejściem każdy pakuje postacie? Za pierwszym przejsciem to nawet nie wiadomo, jakie wymagania ma każda klasa ;)
Właśnie nie - i to błąd! Trzykrotne niepowodzenie w walce rodzi frustracje - a ta z kolei - agresje. Potem stwierdzenia w stylu "pier***e tą gre". A jak noob przeczyta, że ma podkoksować nieco, lub dojść do określonego zawodu - nie bedzie rozczarowany, poradzi sobie bez wiekszych problemów i bedzie cieszył się fabułą. Niczego nie narzucam - opis to tylko propozycja, do której ktoś zagląda, gdy się zaciął (o ile to możliwe w tej grze...) lub gdy jest ciekawy jak najszybciej ubić Boss'a.
Selv pisze:Każdy Final jest tak zbudowany, że przy pakowaniu postaci, otrzymuje się coraz mniejszą dawkę rozrywki, bo po co komu wtedy taktyka i zagrania, skoro każdy przeciwnik robi tyle co nic.
Opis przejscia tworzony przeze mnie ma pozwolić na przejście przez gre po najmniejszej linii oporu - nie masz pewności, czy komuś on nie pomoże ;) Ja nie uważam go za "zbędny" - świetnie się bawie przy jego tworzeniu i poza tym dział FFT świecił pustkami - więc dlaczego go nie zapełnić? :D
Awatar użytkownika
Jaco
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1529
Rejestracja: pt 26 lis, 2004 13:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jaco »

kwazi pisze:dział FFT świecił pustkami - więc dlaczego go nie zapełnić?
Wpadłem na taki sam pomysł.. rok temu _^_ Nawet coś tam podesłałem Krakowi, ale ostatecznie nie znalazłem czasu by dokończyć ów opis... Skończyłem go przed ostatecznym udaniem się do Orbone Monasery, czyli praktycznie miałem cały :] Ogólnie grałem i robiłem ten opis nie pakując zbytno postaci... Imo granie tak, że się ma 10 leveli do przodu nie jest dobrym wyjściem, nawet dla kompletnego laika.... Jasne, ułatwia grę, ale tak samo np. mozemy w każdym innym erpegu tracić sporo czasu, by nabić levele o tyle, żeby było łatwo rozwalać przeciwników. W Tacticu właśnie to jest dobre, że mając dość słabą drużyne potrafisz wygrywać z silniejszymi. Ale ogólnie to widzę dość duże podobieństwo z tym co ja pisałem, tylko, że u mnie jest np. Wizard z Fire, a u Ciebie Summoner z Ifritem _^_ Ale jak pisałeś
kwazi pisze:zresztą pisząc opis mam stale okolo 13lv przewagi nad wrogiem
Ja raczej byłem na równi z nim, o ile nie miałem mniejszych levelów XD

Gdyby pominąć niektóre joby, które w nim wypisywałeś, czy umiejętności jakimi się posługiwałeś (jak na tak wczesną część gry), no i tą wielką róznicę w levelach, to samą opisaną taktyką ludzie powinni sobie jakoś poradzić przynajmniej w tych co trudniejszych walkach, nawet mając mniejsze levele czy inne joby ;) Good work!

(jakbyś chciał, to Ci mogę wysłać mój opis, no i mam jeszcze gdzieś spis jobów zrobiony... tylko pisząc to wsio nie miałem kiedy sprawdzić tego czy tamtego drugi raz, więc mogą być jakieś błędy.... ;] )
Awatar użytkownika
kwazi
Redaktorzy
Redaktorzy
Posty: 2062
Rejestracja: ndz 05 cze, 2005 19:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kwazi »

Jaco pisze:(jakbyś chciał, to Ci mogę wysłać mój opis, no i mam jeszcze gdzieś spis jobów zrobiony... tylko pisząc to wsio nie miałem kiedy sprawdzić tego czy tamtego drugi raz, więc mogą być jakieś błędy.... ;] )
Bardzo chętnie - porównam sobie Twoje zapiski z moimi jeśli chodzi o solucje :) I od razu można wrzucić na Krypte Joby po tym, jak sprawdze/uzupełnie wszystko ^__^'. Oczywiście zachowujesz prawa autorskie ;) Mój e-malil: kwazi83@o2.pl
Awatar użytkownika
Jaco
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 1529
Rejestracja: pt 26 lis, 2004 13:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jaco »

kwazi pisze:I od razu można wrzucić na Krypte Joby po tym, jak sprawdze/uzupełnie wszystko ^__^'
Akurat może być sporo tego uzupełniania XD Np. nie pisałem co poszczególne joby mogą ekwipować.... ale mówię, porzuciłem to kiedyś i nie skończyłem... Ale sprawdzisz sobie dokładnie, bo mail już poszedł ;)
Zablokowany

Wróć do „Archiwum Newsów”