Najlepszy system magii

Tutaj piszemy o rzeczach ogólnie związanych z Final Fantasy.

Moderator: Moderatorzy

Który system jest najlepszy - do wyboru między FFTA a FFX-2

Materie(FF 7)
110
42%
Junction(FF 8)
48
18%
Czary do kupienia(FF1, FF2, FF3, FF5)
7
3%
Czary uczone z przedmiotów/Esperów(FFTA, FF6, FF 9)
51
20%
Spheres(FFX - FFX-2)
38
15%
Wraz ze zdobywaniem poziomów(FF4)
6
2%
 
Liczba głosów: 260

Awatar użytkownika
Gveir
Moderator
Moderator
Posty: 2966
Rejestracja: pn 22 maja, 2006 18:37
Lokalizacja: Newport City

Post autor: Gveir »

To na Monster Arenę i walcz z odpowiednimi bossami - zdobędziesz tyle Magic Spheres że starczy nawet nie na 255 a tyle ile byś tylko zapragnął, Clear Spheres do wspomagania pakowania też tam są do kupienia.
We are the outstretched fingers,
That seize and hold the wind...
Awatar użytkownika
Jacek
Kupo!
Kupo!
Posty: 109
Rejestracja: sob 08 kwie, 2006 21:21
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Jacek »

Dla mnie zdecydowanie spheres.
Dlaczego? Ponieważ w FFX daje to ogromne możliwości, a FFX-2 duży i wszechstronny wybór jobów i umiejętności.
jalokim

Post autor: jalokim »

Najbardziej mnie bawiła zabawa materiami. pozatym sam wybierałem kogo kreować na maga a kogo zdecydowanie fizycznie. Junction z ff 8 też był fajny ale czary były bardziej do podczepiania niż do używania.
Awatar użytkownika
Boni
Dark Flan
Dark Flan
Posty: 2376
Rejestracja: sob 20 wrz, 2003 21:08
Lokalizacja: Z róży.
Kontakt:

Post autor: Boni »

Sphere Grid jest oryginalnym systemem, ale (przynajmniej dla mnie) na dłuższą metę nużącym. Maksymalizowanie cech każdego z bohaterów zakrawało o samobójstwo :P
glamorous vamp
Awatar użytkownika
Gveir
Moderator
Moderator
Posty: 2966
Rejestracja: pn 22 maja, 2006 18:37
Lokalizacja: Newport City

Post autor: Gveir »

Boni pisze:Maksymalizowanie cech każdego z bohaterów zakrawało o samobójstwo :P
Które popełniłem :lol: Wszystkie postacie mają statsy na 255 plus HP około 12000 - mogło być znacznie więcej, ale po wykasowaniu wszystkich 200 HP i wrzuceniu na ich miejsce tych lepszych, nie chciało już mi się zapełniać całego Grid'u (a zostało duuużo miejsca)... Tylko że zapewniam Cię Boni, wtedy licznik gry miałbyś w okolicach 180h, jak ja XD
We are the outstretched fingers,
That seize and hold the wind...
Sasuke

Post autor: Sasuke »

MI się najbardziej podoba sphery z FFX jest bardzo rozbudowane i ma dużo czaruw anie głupie materie które sie na dodatek KUPUJE :x :x
Awatar użytkownika
..::PHOENIX::..
Kupo!
Kupo!
Posty: 171
Rejestracja: sob 14 paź, 2006 15:14
Lokalizacja: TRABIA

Post autor: ..::PHOENIX::.. »

Sasuke pisze:MI się najbardziej podoba sphery z FFX jest bardzo rozbudowane i ma dużo czaruw anie głupie materie które sie na dodatek KUPUJE
Nie zgodzę się :) Kupowanie czarów urozmaica grę......pieniądze wkońcu się na coś przydadzą. W FF10 magii używa się tylko na początku później jest zbędna. Irytujące jest jeszcze Mp :/ Używasz czaru tylko kilka razy, a potem już nie mozesz.
Najbardziej podobał mi się system magii w FF8. Jest to wkońcu coś innego niż mp, możemy używać danej magii ile nam się podoba (przecież w 1 walce nie zużyjemy 100 sztuk danego czaru ;) ). Czary w FF8 zadają duże obrażenia i mają świetną animacje....możemy je zdobyc na kilka sposobów.....każdy znajdzie coś dla siebie :)
"I'll be here...
Why...?
I'll be waiting here...
For what?
I'll be waiting for you...so...
If you come here...you'll find me...
I promise".
Sasuke

Post autor: Sasuke »

Grałeś w FFX?? ;) TAM JEST W CHOLERE czaruw :D :D i szybko mp można uzbierać :razz:
Sogetsu
Malboro
Malboro
Posty: 1050
Rejestracja: sob 18 lut, 2006 00:19

Post autor: Sogetsu »

..::PHOENIX::.. pisze:Irytujące jest jeszcze Mp :/ Używasz czaru tylko kilka razy, a potem już nie mozesz.
akurat MP jest tyle ile potrzeba na rozsądne dysponowanie magią. później dochodzi umiejętność, dzięki której każde zaklęcie kosztuje 1MP, więc można sobie czarować bezstresowo.
żywiec
Kupo!
Kupo!
Posty: 38
Rejestracja: pt 16 lis, 2007 22:18
Lokalizacja: Korboniec

Post autor: żywiec »

Czary uczone z przedmiotów/Esperów(FFTA, FF6, FF 9)
ponieważ można było wybierać czar jaki się chce (ale nie było to takie łatwe), można było wybierało się kiedy go się uczyć i jak (przez co) miało się pełną kontrolę nad tym systemem. z czasem dochodził kolejne Espery/przedmiot mieć magia powoli się rozbudowywała i każdy(VI) mógł ją mieć. (VI) dobre były te wskaźniki które pokazywały szybkość uczenia się, ale espery też złe nie były :D
KJG
Kupo!
Kupo!
Posty: 26
Rejestracja: czw 21 lut, 2008 15:08
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: KJG »

Mi się najbardziej podoba system FF5 i możliwość wybierania Jobów(FF5 rządzi!)
Awatar użytkownika
Haichi
Cactuar
Cactuar
Posty: 324
Rejestracja: pt 26 maja, 2006 15:06
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Post autor: Haichi »

KJG pisze:Mi się najbardziej podoba system FF5 i możliwość wybierania Jobów(FF5 rządzi!)
Dlaczego?
Awatar użytkownika
zbiku90
Kupo!
Kupo!
Posty: 65
Rejestracja: pn 25 lut, 2008 20:34

Post autor: zbiku90 »

Przechodze ostatnio po raz kolejny FF 5 i uwazam ze system Jobow jest naprawde jednym z bardziej uniwersalnych. Przykładowo chcesz nauczyć postać wzywania summonow. Ustawiasz Joba na Caller nabijasz pare poziomow i jest git. Tylko że bohater ma wtedy malo hp... to zmieniasz Joba na Knighta/Monka/Dragoona itp. wybierasz na druga umiejetnosc !Call i juz masz wojownika wzywajacego potwory. Aha i jeszcze jak sie na przyklad wymasteruje Knighta, Monka i Thiefa po czym ustawi sie Job Normal to otrzymujemy maszyne do zabijania z sila rycerza, wytrzymaloscia mnicha i zwinnoscia zlodzieja. IMO jest to zdecydowanie najlepszy system z finali I-VI, a także mogacy rywalizowac z systemami nowszych czesci :D
Awatar użytkownika
mnq
Kupo!
Kupo!
Posty: 20
Rejestracja: pn 28 lip, 2008 19:30
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: mnq »

Zagłosowałem na materie z FF VII. Według mnie to jeden z najciekawszych systemów czarów w grach ogólnie. Początkowo miałem problemy z rozgryzieniem, ale po wizycie w Junon, gdzie jedna z postaci udziela nam tutorialu jak używać i łączyć poszczególne typy materii wszystko stało się jasne jak słońce. System o tyle ciekawy, że dawał cała masę możliwości konfiguracji, co owocowało wypracowaniem indywidualnego stylu gry. Po za tym rzeczy w stylu absorbowanie HP/MP, a jeśli połączyć odpowiednie materie to czary danego typu leczyły zamiast uszkadzać, no i masterowanie...aż chciało się grać żeby zobaczyć jakie efekty da kolejny poziom rozwoju materii.

Teraz gram w FF VIII, trochę trudno mi się przesiąść z systemu materii na Junction ale daje radę. System z dużym potencjałem, jak na razie jestem w trakcie aklimatyzacji z nim ale czuję, że powinien mi podejść. Trochę skomplikowany, ale za to zmusza do przemyślenia rozwoju postaci, GF`ów etc...
Awatar użytkownika
Kadaj
Kupo!
Kupo!
Posty: 13
Rejestracja: pn 15 wrz, 2008 14:19

Post autor: Kadaj »

Motyw z materiami podoba/ł mi się najbardziej dlaczego?? bo jest wyjątkowy sposób łączenia czarów i dodawania ich do zbroi oraz broni tego nie ma w innym ff :) no może w ósemce coś podobnego bło :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie Final Fantasy”