Strona 2 z 2

: pt 16 gru, 2011 21:17
autor: qfas
Nie problemy techniczne zawadzały przy PS3 i jej emulacji PS2; Sony w modelach nowszych (bodajże od 2.70, z dyskami 40, 80 i większymi) emulator PS2 wwalało, co by móc więcej się nachapać. Bo po co emulować konsolę, która nadal dobrze się sprzedaje? Wszak nawet trzy lata po premierze PS3 stara Czarnula biła na głowę wyniki sprzedaży swojej młodszej siostrzyczki ;).

: ndz 18 gru, 2011 15:35
autor: andchaos
Jaco pisze:Z technicznego punktu widzenia, PS3 nie powinno mieć żadnych problemów z odczytaniem gier z PS2.
Z tym się jak najbardziej z tobą zgodzę, ale spójrz na to teraz z innego punktu widzenia:

Czy laser który pisał węższą ścieżkę przeczyta tą szerszą: oczywiście że tak, "ALE!"
taki laser przejedzie po ścieżce kilka razy by ją całą odczytać, a następnie musi ją poskładać, a potem jeszcze przetworzyć.
I co się teraz stało, stracimy płynność odczytu danych, wydajność, czas, silę obliczeniową (bo jakiś skrypt musi to poskładać) i pamięć podręczną (nie ma przecież na DVD samych plików po 1MB, a wręcz przeciwnie w wypadku gier PS2 gdzie mamy renderowane obiekty 3D)

Myślę że to jedena z przyczyn dlaczego PS3 nie jest kompatybilny z grami na PS2
qfas pisze:Bo po co emulować konsolę, która nadal dobrze się sprzedaje? Wszak nawet trzy lata po premierze PS3 stara Czarnula biła na głowę wyniki sprzedaży swojej młodszej siostrzyczki .
To bardzo ciekawe stwierdzenie, a przede wszystkim prawdziwe.
Zainspirowało mnie to do podania nieco innego argumentu, a mianowicie że DVD i Blu-ray to konkurencyjne standarty. Blu-ray wyparło z rynku HD DVD i jakieś 3-4 lata temu firma Toshiba zaprzestała prace nad HD DVD. Więc by umocnić swoją pozycję na rynku, Blu-ray pewnie nie chce być kompatybilny z DVD.