Strona 3 z 4

: śr 11 lip, 2007 19:54
autor: Boni
A no rzeczywiście :)

Swoją drogą przeczytałem dyskusje dotyczące Bladura i jego fabuły. Nie ma co ukrywać, że Planescape Torment jest nie do pobicie :) :twisted:

: śr 11 lip, 2007 20:01
autor: Gveir
Jaheira była mocno skomplikowana, ostro skłócona sama z sobą w BG II, w czasie romansu wychodziło wszystko i było chwilami nieźle ;]
Boni pisze:Swoją drogą przeczytałem dyskusje dotyczące Bladura i jego fabuły. Nie ma co ukrywać, że Planescape Torment jest nie do pobicie :) :twisted:
Chyba do śmierci nie doczekam się gry z tak dobrą fabułą jak Torment :] Chociaż... KotOR II ma naprawdę mocną fabułę i dialogi. Dlatego że ten sam osobnik jest za nie odpowiedzialny :] Zobaczymy co część trzecia przyniesie ;]

: czw 12 lip, 2007 09:58
autor: Boni
Swego czasu myślano o kontynuacji Planescape'a, ale sprzedaż zaledwie 400 000 kopii tej gry przesądziła. :x

: czw 12 lip, 2007 14:01
autor: King VERMIN!
Torment był cholernie specyficzny... świat, mechanika, POSTACIE... to nie było ani heroic fantasy czy coś. Jedna z lepszych gier w jakie grałem w ogóle, a fabule nie wspominam. Inna sprawa, że fabuła Baldura nie była jakaś zajebista, ona była po prostu pięknie i epicko przedstawiona. Narracja ogrywa ważną rolę w takich grach :)

: czw 12 lip, 2007 19:18
autor: Gveir
Boni pisze:Swego czasu myślano o kontynuacji Planescape'a, ale sprzedaż zaledwie 400 000 kopii tej gry przesądziła. :x
Torment'a spotkało po prostu to, co spotyka wiele wielkich i ambitnych projektów. Sława po śmierci. I szkoda. Bo końcówka (outro), w połączeniu z wybraniem na kanoniczne zakończenie tego, w którym Bezimienny ożywia swoich towarzyszy (w domyśle), a sam trafia na Wojnę Krwi, dałoby możliwość kontynuacji. Bo czy po tym coś się wydarzyło Dak'kon i Anna nie wyruszyliby go szukać? Nie mówiąc o Nie-Sławie czy Morte?
King VERMIN! pisze:to nie było ani heroic fantasy czy coś.
Jeżeli klasyfikować, to było to niesamowicie przemyślane dark fantasy. I to jedno z najwybitniejszych w gatunku.
King VERMIN! pisze:Inna sprawa, że fabuła Baldura nie była jakaś zajebista, ona była po prostu pięknie i epicko przedstawiona. Narracja ogrywa ważną rolę w takich grach :)
Dobrze prawisz bracie, oj dobrze ^^ Najlepszą, najbardziej przemyślaną, poruszającą, porywającą, genialną wręcz fabułę można zrównać do poziomu gruntu przez złe przedstawienie. A fabułę średnią, kiepską, czy nawet dobrą, ale nie wybijającą się - można przedstawić tak, że dzięki narracji, klimatowi i dobremu ukazaniu świata przedstawionego będzie wydawała się bardzo dobra. A BG miał to szczęście :] Fabuła była solidna i przemyślana, ale nie oryginalna czy genialna. Po prostu świat, postacie, dialogi i reszta detali zrobiły z BG grę wielką. A już dawka idealnie podanej epickości w BG II i Tronie Bhaal'a - podbiła to maksymalnie.

: pt 07 gru, 2007 17:27
autor: trybit
Piękna gra - Torment. Wolę jednak Baldur'S Gate. Nie potrafię powiedzieć dlaczego - może dlatego, że była to pierwsza gra którą tak na prawdę chciałem mieć, a może dlatego, że jak na tamte lata (ok. '98), była to cudowna gra, z piękną fabuła, mnóstwem dialogów, quest'ów i ogromnym rozmachem... Nie żeby Torment tego nie miał, ale...

: pn 10 gru, 2007 13:58
autor: Gveir
Może niesamowita epickość gry? Bo jak wielokrotnie było to już wspomniane, Baldur (szczególnie 2 i Tron Bhaala) były niesamowicie epickie. Nie żeby Torment nie był - bo był, nawet bardziej, przecież postać bohatera i jego wędrówki po planach miały niesamowity rozmach... ale były bardziej subtelne, znacznie bogatsze w podróże do wnętrza bohatera i emocje jakie przekazywały. A BG to staroszkolna, wielka heroic fantasy, którą łatwiej się wchłania. Dlatego łatwiej ją polubić... Ale i tak Torment jest zaraz za nim w moim prywatnym rankingu ^^

: pn 10 gru, 2007 14:15
autor: trybit
It certainly is...

Może to i prawda, że BG łatwiej polubić.
W takim razie ta typowa epickość "heroic fantasy" zdaje się być trochę płytka, przy tej z Torment'a, jak napisałeś, subtelnej...

Wynika z tego, że Baldur jest grą bardziej dla mas, niż ta druga.
IMO obie gry są tak samo dobre, a BG wolę tylko dla tego, że więcej czasu z nią spędziłem...

: pt 12 cze, 2009 11:33
autor: Go Go Yubari
Na pewno wielu fanów BG i nie tylko ucieszy ta oto propozycja:
http://www.empik.com/legendy-rpg-pc-mul ... ,2645284,p

Ja osobiście nie mogę się doczekać ^^

: pt 12 cze, 2009 11:59
autor: CoD
Może bym to i kupił, ale jako że mam większość z tych gier (prawie wszystkie z edycji premierowych), to wydanie ponad 60 złociszy za samego Baldura 2 i Icewinda 2 jakoś mnie nie pociąga. Niemniej jednak oferta godna polecenia, dla tych którzy jeszcze nie mają :>

: pt 12 cze, 2009 12:50
autor: AUDION
Bacząc na to, że wszystko prawdopodobnie będzie na jednej płycie, do tego nie wiem komu pożyczyłem swojego BG1 z dodatkiem(więc pewnie przepadł), a PT już mi umiera (wkońcu ile może przetrwać pierwsze wydanie), to napewno się skuszę i znowu kilkaset godzin życia mniej, bo przecież trzeba będzie odgrzać :) .

: pt 12 cze, 2009 14:56
autor: Grzybek Z Octu
O kurde mol. Niezły zestaw *___*

Niestety ostatnio zauważyłem, że po zmianie kompa, gry z poprzedniej dekady działają mi fatalnie. Niektóre nawet nie wykrywają mojego Ge-Force'a -__-' lub nie działają wizualnie tak jak trzeba (tyczy się to np. BG2 :/)

Tak czy inaczej, przejdę się do Empika.

: pt 12 cze, 2009 16:02
autor: kilmindaro
Grzybek Z Octu pisze: Niestety ostatnio zauważyłem, że po zmianie kompa, gry z poprzedniej dekady działają mi fatalnie. Niektóre nawet nie wykrywają mojego Ge-Force'a -__-' lub nie działają wizualnie tak jak trzeba (tyczy się to np. BG2 :/)
Mi też. W Tormencie nawet jak się poruszam w prawo to sprite'y włączają mi się te od ruchu w lewo, więc postacie wyglądają tak jakby zawsze wykonywały moonwalk Michaela Jacksona :lol: (+inne błędy w wyświetlaniu spriteów)

Gdzieś w internecie widziałem jakąś metodę naprawy tego stanu rzeczy, zarówno dla Tormenta jak i BG, ID i innych gier na tym silniku, ale za cholerę nie mogę teraz tego znaleźć :/

: pt 12 cze, 2009 20:12
autor: Grzybek Z Octu
Damn. Z jednej strony dobrze, że nie tylko u mnie się to dzieje. Przy BG2 mam nieznacznie zarysowane, jasne kwadraty, które czasem migają i zanikają. Irytuje mnie to niezwykle i nie gram przez to :/ Planescape nie sprawdzałem i narazie wolę się nie denerwować...

Jakbyś mimo wszystko znalazł kiedyś rozwiązanie problemu, to daj znać.

: pt 12 cze, 2009 20:14
autor: Ababeb
Pozwolę sobie zapytać - czy jest możliwość przywrócenia angielskiej wersji językowej mając tylko wydanie polskie?