Phantom

Gdzie go znaleźć: Neverland, Clock Tower. Po ukończeniu Hollow Bastion rozmawiamy z Dzwoneczkiem w kabinie z Save Pointem (mając Piotrusia w drużynie) aby się tam dostać.

Dodatkowe przygotowania: Jeżeli nie mamy Ultima Weapon, lepiej użyć Lionheart niż Oblivion, bo MP jest tu szalenie ważne. Ekwipunek wypełniamy Elixirami z tego samego powodu. Donaldowi dajemy albo Ethery, albo Hi-Potiony, Piotrusiowi Hi-Potiony. Ważne, aby Donald był w drużynie wyżej niż Piotruś. Goofy’ego nie ma co używać. Z umiejętności potrzebujemy oczywiście Second Chance, MP Rage i MP Haste. Trudno będzie ze skrótami – potrzebujemy aż pięciu czarów, a może i sześciu: Curagi, Firagi, Blizzagi, Thundagi, Aerogi i Stopry. Sugerowany zestaw skrótów to Curaga (dla szybkości) oraz Firaga i Blizzaga (łatwo nimi spudłować).

Przeciwnik: Phantom
HP:
1400

Jest to bardzo specyficzna i bardzo wredna walka. Z dwóch powodów. Po pierwsze, przeciwnika nie można tak po prostu atakować. Jedyną jego częścią podatną na ataki jest kolorowe serce ukryte pod płaszczem. Jego kolor wskazuje, czym możemy je uszkodzić. Czerwony oznacza Firagę, niebieski Blizzagę, żółty Thundagę a biały ataki fizyczne. Po kilku ciosach serce na chwilę zniknie. Żaden problem? To nie wszystko, jest jeszcze drugi powód. Phantom rzuca na nasze postacie Doom – jest to czar który powoduje natychmiastową śmierć bez możliwości wskrzeszenia po skończeniu odliczania. Zaczyna od trzeciej postaci w drużynie (dlatego lepiej mieć Donalda na drugiej pozycji ze względu na jego czary), potem bierze się za drugą a na koniec zostawia Sorę.

script type=

Jest jednak sposób na ten czar – odliczanie nie działa gdy nie rusza się zegar, dookoła którego toczy się walka. W związku z tym na samym początku walki celujemy w jedną z tarcz i rzucamy Stoprę. Staramy się utrzymać wskazówki bez ruchu przez cały czas, odnawiając czar gdy tylko skończy się jego działanie. Oczywiście lepsza od Stopry była by Stopga, ale to ona jest właśnie nagrodą za zwycięstwo w tej walce. Cudownie, bardzo się nam potem przyda. Boss ma też dwa “zwykłe” ataki, cios łapą i samonaprowadzający magiczny pocisk. Oba zabierają bardzo dużo HP, dlatego przyda się Second Chance. Gdy trzeba, natychmiast używamy Curagi. Oberwanie od “ręki” bossa może się jednak przydać – dzięki MP Rage odnowi nam trochę HP. Co do pocisków, najlepiej unikać ich robiąc okrążenie dookoła wieży. Jeżeli tylko będziemy trzymali się wszystkich wskazówek i sprawnie unikali ciosów przeciwnika to powinniśmy zwyciężyć.