100 Acre Wood

Podczas drugiej obowiązkowej wizyty w Traverse Town dostarczymy Merlinowi pewną książkę. Jest to tak naprawdę zupełnie oddzielny, opcjonalny świat oparty na bajkach z Kubusiem Puchatkiem. Nie ma tu żadnych walk, są za to minigry. Ukończenie 100 Acre Wood jest niezbędne do zobaczenia dodatkowego filmiku po napisach końcowych. Świat składa się z siedmiu epizodów. Pierwsze dwa są dostępne od razu, pozostałe odblokowujemy przynosząc znalezione podczas naszych wędrówek Torn Pages. Gdzie je znaleźć?

– Agrabah, Cave of Wonders – w skrzynce w Dark Chamber
– Monstro, Chamber 6 – skrzynka na jednej z górnych platform, potrzebujemy Glide
– Atlantica, grota Ariel – na półkach
– Halloween Town, laboratorium – na szafce z książkami
– Traverse Town, dom dalmatyńczyków – nagroda za odnalezienie 51 szczeniaków

Mając w kieszeni strony, możemy wybrać się na eksplorację 100 Acre Wood poprzez książę w chacie Merlina. Przed nami lista epizodów i minigier.

1. Meadow
Naszym jedynym celem jest rozmowa z Puchatkiem siedzącym na kłodzie. Po wysłuchaniu misia otwieramy skrzynkę wewnątrz pnia i opuszczamy polanę.

2. Pooh’s House
Wchodzimy do domu Puchatka i oglądamy kolejną scenkę. Szafka na ścianie kryje Elixir. Po wyjściu z chaty zagada do nas Sowa. Poprosi o odnalezienie kolejnych Torn Pages.

3. Hunny Tree
Naszym pierwszym celem jest złapanie Prosiaczka. Zachodzimy go od tyłu, obchodząc drzewo. Pojawi się Puchatek, który postanowi zebrać miód z drzewa. Oferujemy mu pomoc. Wskakujemy po gałęziach, goniąc go i atakując nadlatujące pszczoły. Łatwo spaść na dół, dlatego przydaje się komenda Rush. Na szczęście nawet słaby wynik pozwoli nam przejść do następnego epizodu. Dostaniemy też Naturespark – kolejny kamień z summonem.

4. Rabbit’s House
Podejdź do Puchatka i Prosiaczka stojących z tyłu domu. Następnie wejdź głównym wejściem do środka. Kliknij na słoiku z miodem ukrytym pod sufitem. Opuść chatę i spróbuj wyjść na mapę, a przybiegnie Prosiaczek. Musimy pomóc Puchatkowi wyjść z dziury, w której utknął. Porozmawiaj z nim od strony głowy. Królik wpadnie na pomysł. Musimy wziąć udział w kolejnej minigrze, polegającej na ratowaniu marchewek przed Tygrysem. Po prostu biegaj po polu, blokując Tygrysa zanim wyląduje na marchewce. Używaj Rush, aby dotrzeć do dalszych warzyw. Po zakończeniu gry musimy jeszcze wejść do domu Królika i wypchnąć Puchatka na zewnątrz. W nagrodę dostaniemy Mythril Shard.

script type=

5. Hill
Po scence wskocz do rzeki i podpłyń do Kłapouchego. Okaże się, że zgubił swój ogon. Oczywiście naszym zadaniem jest go odnaleźć. Musimy w tym celu wziąć udział w kolejnej minigrze. Najpierw używamy Lock On na Puchatku i prowadzimy go na wzgórze. Usiądzie na huśtawce, a my będziemy musieli go rozhuśtać. Sowa da nam niezbędne wskazówki. Naciskamy R1 kiedy ptak rozkłada swoje skrzydła. Jeśli trafimy z czasem, Kubuś poleci na tyle daleko że rozwali chatkę z patyków i znajdzie ogon. W nagrodę dostaniemy Stoprę.

6. Bouncing Spot
Podejdź do Tygrysa i Maleństwa. Zaproponują nam wspólne brykanie. Naszym pierwszym zadaniem jest podążanie za skaczącym duetem – po prostu skacz tam gdzie oni, zaliczając pnie w tej samej kolejności. Na czas brykania dezaktywują się High Jump i Glide. Po przejściu trzech ścieżek (w tym jednej bardzo paskudnej) dostaniemy następną misję. Tym razem musimy porozmawiać z Maleństwem. Drugie wyzwanie polega na odbijaniu orzechów w stronę kotła. Ważne, aby nie celować przy pomocy R1, bo dużo łatwiej wtedy spaść. Po dwudziestu trafieniach, niezależnie od naszego czasu, rozbijemy zbiornik. W zniszczonym pniu znajdziesz AP Up. Porozmawiaj znów z Tygrysem, a zaprosi nas na huśtawkę. Nie jest to jednak kolejne zadanie, a jedynie środek pomocniczy w misji dodatkowej – zbieraniu owoców dla Sowy. Możemy je u niego wymienić za fajne przedmioty. Nie musimy jednak znaleźć wszystkich by ukończyć epizod.

7. Muddy Path
Puchatek potrzebuje pomocy w poszukiwaniu swoich przyjaciół. Rozpoczynamy grę poprzez zagadanie do Kłapouchego siedzącego w pobliskich krzakach. Znów celujemy w Puchatka i prowadzimy go za sobą. Najbliżej jest Maleństwo – miś znajdzie go na konarze drzewa nad błotną ścieżką. Zagadujemy do niego aby poszedł do punktu zbiórki. Tak samo postępujemy ze wszystkimi znalezionymi. Nietrudno ich znaleźć. Królik wybiega na zmianę z trzech dziur w ścianie. Na górny poziom dostajemy się podprowadzając Puchatka pod magiczne kwiaty, a samemu wskakując na strumień powietrza. Tygrysek skacze sobie po kłodzie, nie sposób go nie zauważyć. Robimy przejście dla Puchatka niszcząc pajęczynę wewnątrz kłody Firem i idziemy dalej. Aby znaleźć Prosiaczka, po prostu podchodzimy z misiem do dziury w drzewie na najwyższym poziomie. Musimy jeszcze do niego zagadać gdy zejdzie na dół. Ostatnim poszukiwanym jest Sowa, na zmianę startuje i ląduje tuż obok miejsca gdzie był Prosiaczek. Zadanie wykonane! W nagrodę dostaniemy Orichalcum i obejrzymy scenkę kończącą naszą przygodę w 100 Acre Wood.