Journal

Dziennik Jiminiego znany już z pierwszej części gry powrócił i w KH2. Są tu zapisywane niemal wszystkie nasze osiągnięcia (z wyjątkiem misji Gummi Ship). Za każde wypełnione do końca zadanie, dział lub poddział otrzymujemy złotą głowę Myszki Miki. W tym dziale wypiszemy, co należy zrobić, aby wypełnić dziennik w 100%. Po pierwszej walce z Xemnasem wszystkie niezdobyte jeszcze wpisy pojawią się w dzienniku jako znaki zapytania, co ułatwi ukończenie księgi.

Characters / Character Files / Story / Album / Character Links / Ansem Reports
Wszystkie te zakładki powinniśmy ukończyć, zwyczajnie przechodząc grę, bez niemal żadnych dodatkowych wysiłków. Oczywiście należy ukończyć fabułę w każdym świecie, łącznie ze Space Paranoids i 100 Acre Wood. Jedynym wyróżniającym się wpisem jest Setzer w Twilight Town – zyskujemy go po pokonaniu go w minigrze The Struggle. Należy też zdobyć wszystkie Summony.

The Heartless / The Nobodies
Wszyscy przeciwnicy, których spotykamy na swej drodze. Jeżeli zaliczyliśmy każdy świat, to nie powinniśmy nikogo ominąć. Jeśli czegoś nam brakuje, to zapewne Bulky Vendora, rzadkiego Heartlessa pojawiającego się losowo w różnych światach. Nie musimy wykonać wszystkich Reaction Commands, aby otrzymać buźkę Mikiego.

Treasures / Maps
Musimy odnaleźć wszystkie skrzynki i mapy ukryte w grze. Na szczęście w przeciwieństwie do KH1, tu wszystkie skrzynie nie tylko są na widoku, ale i nie wymagają żadnych specjalnych umiejętności aby się do nich dostać. Niemal wszystkie skrzynie są wspomniane w opisie przejścia. Mapy znajdujemy albo w skrzyniach, albo dostajemy w konkretnych punktach fabuły, więc nie trzeba ich osobno szukać.

Minigames
Do wypełnienia tej zakładki wystarczy nam tak naprawdę zagranie przynajmniej raz w każdą minigrę (patrz dział Minigry). Oczywiście, mamy też do osiagnięcia wyznaczone przez dziennik wyniki, ale te są już odznaczane w zakładce Missions.

Combo Attacks
Jest to po prostu lista limitów wykonanych przez nas w grze, wraz z rekordem uzyskanych przez nie uderzeń. Aby ją wypełnić, używamy choć raz każdego limitu w grze – wykorzystujemy więc Donalda (2 limity), Goofy’ego (2), gościnnych członków drużyny (po 1) i Summony (po 1, wyjątkiem jest Genie, który ma 4 limity – po 1 na każdą formę). Używamy też oczywiście Trinity Limit Sory.

Synthesis Notes
Jedna z dwóch najtrudniejszych do ukończenia zakładek. Wymaga ona zrobienia praktycznie wszystkiego, co tylko oferują nam Moogle ze swoim Item Synthesis. Musimy więc:
– doprowadzić nasze Moogle na ostatni poziom doświadczenia (samo się to załatwi przy wykonywaniu pozostałych zadań)
– odnaleźć wszystkie typy materiałów
– wypełnić wszystkie kolekcje (zadania od Moogli, możemy je przejrzeć w dziale Lists u Moogli)
– zsyntetyzować wszystkie możliwe przedmioty (również te wymagające materiałów typu Serenity do wzmocnienia klasy)
Informacje pomocne do wypełnienia tych zadań można znaleźć w dziale Item Synthesis.

Missions
Druga paskudna zakładka do ukończenia. Znajdują się tu wszystkie wyniki, które musimy zdobyć w minigrach (opisane w działach Minigry i Underdrome) oraz kilka dodatkowych zadań:
– Radiant Garden: spotkanie z YuRiPa w Postern (odblokowuje to także jedną skrzynkę)
– Radiant Garden: walka z Sephirothem (patrz dział Sephiroth)
– Agrabah: ponowne przejście wyzwania na czas w Cave of Wonders
– Atlantica: ponowne wykonanie każdej piosenki przynajmniej raz

Sporo rzeczy nie pojawiających sie w Journalu i tak jest potrzebne, aby go ukończyć (n.p. Final Form jest niezbędne do wykonania jednego z Limitów Geniego, a levelowanie Form i Summonów odblokowuje dodatkowe turnieje w Underdrome). Jedyną częścią gry, którą możemy całkowicie odpuścić jest wspomniany już wcześniej Gummi Ship.