Vivi Orniter

Vivi

Wiek: 9

Broń: Magiczna laska

Profesja: Czarny mag

Informacje ogólne

Vivi to dziewięcioletni mag. Nie pamięta on nic ze swojego wczesnego dzieciństwa, nie wie skąd się wziął. Wie tylko, że przygarnął go dziadek, który był z gatunku Quiny, Qu. Niestety dziadek już nie żyje i Vivi stara się jak najwięcej dowiedzieć o sobie i swojej przeszłości. Dzięki znajomości magii jest bardzo przydatny podczas każdej bitwy.

Czarna magia

Czar MP Opis
Fire 6 Najsłabszy czar ogniowy; działa na wszystkich lub jednego.
Fira 12 Średni czar ogniowy; działa na wszystkich lub jednego.
Firaga 24 Najsilniejszy czar ogniowy; działa na wszystkich lub jednego.
Sleep 10 Usypia jednego bądź wszystkich wrogów, zwykle nie działa na silniejszych przeciwników/bossów.
Blizzard 6 Najsłabszy czar lodowy; działa na wszystkich lub jednego.
Blizzara 12 Średni czar lodowy; działa na wszystkich lub jednego.
Blizzaga 24 Najsilniejszy czar lodowy; działa na wszystkich lub jednego.
Slow 6 Zmniejsza szybkość ATB, można wyleczyć za pomocą Haste.
Thunder 6 Najsłabszy czar błyskawic; działa na wszystkich lub jednego.
Thundara 12 Średni czar błyskawic; działa na wszystkich lub jednego.
Thundaga 24 Najsilniejszy czar błyskawic; działa na wszystkich lub jednego.
Stop 8 Zatrzymuje wroga.
Poison 8 Zatruwa jednego/wszystkich przeciwników.
Bio 18 Zadaje bezżywiołowe obrażenia i czasem zatruwa wroga/wrogów.
Osmose 2 Wyciąga z wroga MP i zwraca je rzucającemu czar.
Drain 14 Wyciąga z wroga HP i zwraca je rzucającemu czar.
Demi 18 Zmniejsza HP wroga o połowę.
Comet 16 Powoduje bezżywiołowe obrażenia.
Death 20 Uśmierca wroga, zazwyczaj nie działa na bossów i silnych przeciwników.
Break 18 Powoduje Petrify (skamienienie).
Water 22 Zadaje obrażenia od wody jednemu bądź wszystkim wrogom.
Meteor 42 Zadaje bezżywiołowe obrażenia wszystkim przeciwnikom.
Flare 40 Zadaje bezżywiołowe obrażenia.
Doomsday 72 Powoduje obrażenia wszystkich na planszy, w tym "swoich".

Trance!

Vivi w transie potrafi rzucić dwa czary w jednej rundzie. Niestety, każdy czar zużywa dalej tyle samo MP, trzeba więc uważać.

Umiejętności pasywne

Umiejętności pasywne są aktywne przez cały czas, trzeba je wcześniej aktywować w menu Abilities za pomocą odpowiednich kamieni (kolumna KAM), których ilość jest uzależniona od poziomu postaci.

Umiejętność KAM Opis
Auto-Reflect 15 Przez całą bitwę aktywny jest czar REFLECT.
Auto-Float 6 Przez całą bitwę aktywny jest czar FLOAT.
Auto-Haste 9 Przez całą bitwę aktywny jest czar HASTE.
Auto-Regen 10 Przez całą bitwę aktywny jest czar REGEN.
Auto-Life 12 W razie śmierci rzucany jest czar Life (raz).
MP+20% 8 Zwiększa max MP o 20%.
Healer 2 Podczas ataku fizycznego lekko odnawia HP.
Add Status 3 Dodaje efekt statusu pochodzący od broni.
Reflect-Null 7 Przełamuje Reflect.
Reflectx2 17 Podwaja siłę czarów odbitych przez Reflect.
Mag Elem Null 13 Obrażenia zadawane wrogom przez czary Viviego są niezależne od ich odporności na magię.
Half MP 11 Czar kosztuje 50% mniej MP (podczas bitwy).
High Tide 8 Szybciej rośnie pasek Trance'u.
Body Temp 4 Chroni przed Freeze i Heat.
Level Up 7 Zdobywane jest o 50% więcej doświadczenia.
Ability Up 3 Szybsza nauka umiejętności.
Insomniac 5 Chroni przed Sleep.
Antibody 4 Chroni przed Poison i Venom.
Loudmouth 4 Chroni przed Silence.
Jelly 4 Chroni przed Petrify i Gradual Petrify.
Return Magic 9 Gdy Vivi zostanie zaatakowany czarem, który zna, to w odpowiedzi użyje on tego samego czaru na wrogu.
Auto-Potion 3 Automatycznie używa najsłabszego lekarstwa przy zranieniu.
Locomotion 4 Chroni przed Stop.
Clear Headed 5 Chroni przed Confusion.

Nauka umiejętności

Wszystkie umiejętności pochodzą od wyposażenia. Aby poznać trwale jakąś umiejętność Vivi musi nosić przedmiot, w którym jest ona zaklęta tak długo, aż wypełni się pasek umiejętności. Poniżej w tabeli znajduje się spis umiejętności, ilość AP potrzebnych do trwałego poznania umiejętności oraz przedmioty, w których zaklęta jest dana umiejętność.

Umiejętność AP Zaklęta w przedmiotach
Fire 25 Mage Staff, Leather Hat
Fira 50 Flame Staff, Mage’s Hat, Power Belt, Topaz
Firaga 75 Octagon Rod
Sleep 20 Flame Staff
Blizzard 25 Leather Wrist
Blizzara 50 Ice Staff, Opal
Blizzaga 85 Octagon Rod
Slow 20 Ice Staff, Magus Hat
Thunder 25 Silk Shirt, Glass Buckle
Thundara 50 Lightning Staff, Peridot
Thundaga 80 Octagon Rod
Stop 25 Oak Staff
Poison 35 Lightning Staff
Bio 40 Oak Staff
Osmose 70 High Mage Staff, Gaia Gear
Drain 60 Oak Staff
Demi 30 Cypress Pile, Black Belt, Amethyst
Comet 55 Cypress Pile
Death 45 Black Hood
Break 30 Cypress Pile
Water 55 N-Kai Armlet
Meteor 95 High Mage Staff
Flare 95 Black Robe
Doomsday 150 Mace of Zeus
Auto-Reflect 70 Reflect Ring
Auto-Float 20 Feather Boots
Auto-Haste 55 Running Shoes
Auto-Regen 30 Golden Hairpin, Light Robe
Auto-Life 70 Rebirth Ring
MP+20% 30 Black Robe
Healer 20 Garnet
Add Status 25 Bone Wrist, Chimera Armlet, Bracer, Feather Hat, Twist Headband, Glass Buckle
Reflect-Null 30 Robe of Lords
Reflectx2 110 Black Robe, Rosetta Ring
Mag Elem Null 85 Promist Ring, Protect Ring
Half MP 140 Light Robe, Protect Ring
High Tide 25 Jade Armlet, Dark Hat, Gaia Gear, Sapphire
Body Temp 15 Jade Armlet, Holy Miter, Madain’s Ring, Fairy Earrings, Diamond
Level Up 30 Egoist’s Armlet, Rosetta Ring, Fairy Earrings
Ability Up 55 Green Beret, Silk Robe, Ribbon, Lapis Lazuli
Insomniac 25 Bandana, Holy Miter, Magician Cloak, Gaia Gear, Coral Ring
Antibody 30 Glass Armlet, Mantra Band, Survival Vest, Glass Buckle
Loudmouth 40 Mage’s Hat, Golden Hairpin, Silk Robe
Jelly 25 Dragon Wrist, Dark Hat, Circlet, Bronze Vest, Dark Gear
Return Magic 90 Coronet
Auto-Potion 10 Mythril Vest, Demon’s Vest, Magician Robe, Running Shoes, Gold Choker
Locomotion 35 Black Hood, Golden Skullcap, Survival Vest, Demon’s Vest
Clear Headed 15 Magic Armlet, Green Beret, Circlet, Dark Gear, Magician Shoes