Adelbert Steiner

Steiner

Wiek: 33

Broń: Miecz

Profesja: Rycerz

Informacje ogólne

Kapitan Rycerzy Pluto, wierny sługa rodziny królewskiej Alexandrii, za wszelką cenę pragnie chronić księżniczkę Garnet przed wszelkimi niebezpieczeństwami. Jest on tak ślepo nastawiony na służbę księżniczce, że często nie wie co się wokół niego dzieje.

Trance!

Gdy Steiner wejdzie w trans, jego umiejętności bojowe zwiększają się, dzięki czemu siła jego ataków jest ponad dwa razy większa.

Techniki miecza (Sword Arts)

Techniki MP Opis
Darkside 0 Obiża HP wroga umożliwiając zadawanie "cienistych" obrażeń.
Minus Strike 8 Zadaje obrażenia w wysokości różnicy pomiędzy max HP a aktualnym HP Steinera.
Iai Strike 16 Uśmierca wroga.
Power Break 8 Obniża siłę ataków wroga.
Armor Break 4 Obniża obronę przeciwnika.
Mental Break 8 Obniża wrogowi obronę przed magią.
Magic Break 4 Zmniejsza siłę ataków magicznych wroga.
Charge! 10 Bliscy śmierci kompani przechodzą do ataku.
Thunder Slash 24 Zadaje obrażenia od błyskawic.
Stock Break 26 Bezżywiołowe obrażenia na wszystkich wrogów.
Climhazzard 32 Bezżywiołowe obrażenia na wszystkich wrogów.
Shock 46 Zadaje fizyczne obrażenia przeciwnikowi.

Magia miecza (Sword Magic)

Aby skorzystać z magii miecza, w drużynie musi być Vivi.

Magia MP Opis
Fire 6 Atakuje ze słabą magią ognia.
Fira 12 Atakuje ze średnią magią ognia.
Firaga 30 Atakuje z najsilniejszą magią ognia.
Blizzard 6 Atakuje ze słabą magią lodu.
Blizzara 12 Atakuje ze średnią magią lodu.
Blizzaga 30 Atakuje z najsilniejszą magią lodu.
Thunder 6 Atakuje ze słaba magią błyskawic.
Thundara 12 Atakuje ze średnią magią błyskawic. 
Thundaga 30 Atakuje z najsilniejszą magią błyskawic.
Bio 20 Atak z dodatkową, bezżywiołową siłą trucizn, czasem zatruwa.
Water 26 Atakuje z dodatkową magia wody.
Flare 60 Atakuje z dodatkową, bezżywiołową magią.
Doomsday 50 Zadaje cieniste obrażenia, ale nie wszystkich na planszy, jak to jest w przypadku czaru o tej samej nazwie.

Umiejętności pasywne

Umiejętności pasywne są aktywne przez cały czas, trzeba je wcześniej aktywować w menu Abilities za pomocą odpowiednich kamieni (kolumna KAM), których ilość jest uzależniona od poziomu postaci.

Umiejętność KAM Opis
Auto-Reflect 15 Przez całą bitwę aktywny jest czar Reflect.
Auto-Float 6 Przez całą bitwę aktywny jest czar Float.
Auto-Haste 9 Przez całą bitwę aktywny jest czar Haste.
Auto-Regen 10 Przez całą bitwę aktywny jest czar Regen.
Auto-Life 12 Po śmierci Steinera rzucany jest czar Life (tylko raz).
HP+10% 4 Zwiększa max HP o 10%.
HP+20% 8 Zwiększa max HP o 20%.
Accuracy+ 2 Zwiększa celność ataków.
Distract 5 Zmniejsza celność ataków wroga.
Long Reach 16 Ataki z drugiej linii mają tą samą siłę co te z pierwszej.
MP Attack 5 Dodatkowe obrażenia kosztem MP.
Bird Killer 3 Zwiększa siłę ataków na latających wrogów.
Bug Killer 2 Zwiększa siłę ataków na instekty.
Stone Killer 4 Zwiększa siłę ataków na kamiennych wrogów.
Undead Killer 2 Zwiększa siłę ataków na nieumarłych.
Devil Killer 2 Zwiększa siłę ataków na demony.
Beast Killer 4 Zwiększa siłę ataków na bestie.
Man Eater 2 Zwiększa siłę ataków na ludzi.
Add Status 3 Dodaje efekt statusu pochodzący od broni.
Chemist 4 Moc przedmiotów leczących się podwaja.
High Tide 8 Pasek Trance'u wypełnia się szybciej.
Counter 8 Szansa na kontratak po ataku wroga.
Cover 6 Otrzymuje obrażenia za innych członków drużyny.
Eye 4 Eye 5 Zwiększa szansę na kontratak.
Body Temp 4 Chroni przed Freeze i Heat.
Alert 4 Unika ataków od tyłu.
Level Up 7 Zdobywane jest o 50% więcej doświadczenia.
Ability Up 3 Szybsza nauka umiejętności.
Insomniac 5 Chroni przed Sleep.
Antibody 4 Chroni przed Venom i Poison.
Bright Eyes 4 Chroni przed Darkness.
Restore HP 8 Gdy blisko śmierci, automatycznie odnawia HP.
Jelly 4 Chroni przed Petrify i Gradual Petrify.
Auto-Potion 3 Automatycznie używa najsłabszego lekarstwa przy zranieniu.
Locomotion 4 Chroni przed Stop
Clear Headed 5 Chroni przed Confusion.

Nauka umiejętności

Wszystkie umiejętności pochodzą od wyposażenia. Aby poznać trwale jakąś umiejętność Steiner musi nosić przedmiot, w którym jest ona zaklęta tak długo, aż wypełni się pasek umiejętności. Poniżej w tabeli znajduje się spis umiejętności, ilość AP potrzebnych do trwałego poznania umiejętności oraz przedmioty, w których zaklęta jest dana umiejętność.

Umiejętność AP Zaklęta w przedmiotach
Darkside 30 Blood Sword
Minus Strike 35 Iron Sword, Excalibur 2, Rubber Helm
Iai Strike 40 Rune Blade
Power Break 40 Diamond Sword
Armor Break 30 Mythril Sword
Mental Break 45 Ice Brand, Gold Helm
Magic Break 25 Flame Saber
Charge! 30 Coral Sword, Aegis Gloves
Thunder Slash 30 Defender, Ragnarok
Stock Break 35 Ultima Sword, Excalibur 2
Climhazzard 70 Excalibur, Excalibur 2
Shock 60 Ragnarok
Auto-Reflect 95 Reflect Ring
Auto-Float 20 Venetia Shield, Feather Boots
Auto-Haste 65 Running Shoes
Auto-Regen 75 Carabini Mail
Auto-Life 155 Rebirth Ring
HP+10% 20 Chain Mail, Germinas Boots, Aquamarine
HP+20% 60 Defense Gloves, Genji Helmet, Maximillian, Black Belt
Accuracy+ 40 Diamond Helm, Genji Armor, Lapis Lazuli
Distract 30 Shield Armor, Reflect Ring, Diamond
Long Reach 200 Protect Ring
MP Attack 50 Cross Helm, Battle Boots, Power Belt
Bird Killer 25 Bronze Armor, Chain Mail, Yellow Scarf
Bug Killer 50 Mythril Gloves, Bronze Helm
Stone Killer 20 Platinum Helm, Gold Armor
Undead Killer 30 Silver Gloves, Plate Mail
Devil Killer 30 Thunder Gloves, Cross Helm
Beast Killer 55 Broadsword, Platina Armor, Black Belt, Moonstone
Man Eater 20 Mythril Gloves, Coral Ring
Add Status 50 Thunder Gloves, Glass Buckle
Chemist 20 Grand Armor, Madain’s Ring
High Tide 35 Genji Gloves, Grand Helm, Demon’s Mail, Sapphire
Counter 65 Venetia Shield, Power Belt
Cover 20 Gauntlets, Linen Cuirass, Mythril Armor
Eye 4 Eye 35 Kaiser Helm
Body Temp 35 Genji Armor, Madain’s Ring, Fairy Earrings, Diamond
Alert 50 Barbut, Germinas Boots
Level Up 50 Iron Helm, Rosetta Ring, Fairy Earrings
Ability Up 70 Diamond Gloves, Diamond Armor, Ribbon, Lapis Lazuli
Insomniac 25 Mythril Helm, Diamond Helm, Coral Ring
Antibody 35 Bronze Gloves, Mythril Helm, Glass Buckle
Bright Eyes 25 Iron Helm
Restore HP 100 Platinum Helm, Grand Armor, Promist Ring
Jelly 30 Diamond Gloves, Mythril Armor
Auto-Potion 20 Running Shoes, Gold Choker
Locomotion 35 Plate Mail
Clear Headed 30 Gold Helm, Magician Shoes