Druga Płyta

2.1. South Gate

Znajdź przyjaciół Zidana i udaj się razem z nimi. Na stacji, w poczekalni porozmawiaj ze wszystkimi, a gdy już będziesz gotów/gotowa porozmawiaj z osoba w “kasie”. Wejdź do kolejki jadącej w dół. Po drodze kolejny raz zaatakuje Black Walz no 3.

BOSS KOLEJKI LINIOWEJ
Black Waltz no. 3

Jako go pokonać: Tej walki praktycznie nie da się przegrać – po prostu atakuj i kradnij, lecz jeśli trzeba. Black Waltz jest zaprogramowany na dostarczenie Garnet żywej do Alexandrii, więc jeśli ona zostanie na placu boju jako jedyna, to przeciwnik zacznie wyrządzać szkody sobie samemu.

Jeśli jesteś zapalonym poszukiwaczem skarbów, to opuszczając South Gate najpierw pójdź na zachód do Dali, znajdź staruszkę przy grządce z pomidorami i dyniami, otwórz kufer (Elixir w środku). Teraz możesz wrócić do South Gate i udać się na wschód, do Treno.

2.2. Dark City Treno

Proponuję udać się na zwiedzanie miasta. Można pograć w karty, warto też zrobić zakupy. W jednym z domów, w którym rezyduje Queen Stella (to ten budynek, wokół którego siedzi pełno gołębi), dowiesz się że poszukuje ona monet Stelazzio – są nazwane tak jak znaki zodiaku. Za każdy kolejny odnaleziony znak otrzymasz nagrodę. W mieście znajdziesz kilka monet, wcześniej jedna była w Dali (Aries). Pierwsza w Treno to Taurus, znajdziesz ją na prawo od stoiska z przedmiotami w slumsach. Druga to Gemini, przy głównej bramie (wejściu), jeśli powrzucasz trochę monet do fontanny. Gdy zwiedzisz wszystkie zakamarki to idź do domu aukcyjnego, gdzie po krótkiej rozmowie do Steiner’a przyłączy się Dagger. Wróć tą dwójka do pubu, gdzie spotkasz Marcusa, który zaprowadzi cię do Baku. Podczas włamania spotkasz Doctor Tot, który zaprosi was do swojej wieży. W międzyczasie obejrzysz scenkę z Kuja. Idź do wieży i porozmawiaj z Totem. Marcus weźmie Supersoft i udacie się do stacji Gargan Roo.

2.3. Gargan Roo

Zapisz grę u Moogla, po czym idź w lewo. Opróżnij skrzynie (Chain Plate i Phoenix Down) i pociągnij za dźwignię. Teraz wróć do sali z Mooglem i idź w prawo – tam, na górze, znajduje się kolejna dźwignia. Idąc w dół znajdziesz przycisk, dzięki któremu zatrzymasz stwora. Wejdź do gondoli, po chwili jazdy zaatakuje was wężowaty stwór,

BOSS GARGAN ROO
Ralvurahva

Jak go pokonać: Na początek niech Dagger rzuci Blind, dzięki czemu Devil’s Kiss będzie pudłować. Warto ochronić się Protectem, natomiast przeciwko Slow chwilowo nic nie zrobisz. Atakuj ile wlezie, kradnij (Mithril Fork i Bone Wrist) i lecz się, gdy trzeba. Potwór w końcu ucieknie – jeżeli trafi ci się Trance Steinera, to może uda się węża (robala?) zabić (kod gry przewiduje AP za pokonanie go).

Po bitwie dojedziesz do Alexandrii. Po krótkiej scence akcja przeniesie się do Zidane’a i jego ekipy.

2.4. Cleyra’s Trunk

Przedmioty: Phoenix Down, Magican Shoes, Ice Staff, Ether, Needle Fork, Tent, Flame Staff, Desert Boots, Mythril Gloves, Mythril Vest, Remedy, Potion, Elixir, Hi Potion, 900 Gil, Gysahl Greens

Opuść Burmecię i udaj się w stronę wielkiej trąby powietrznej. Wejdź w głąb. Idź w stronę pnia drzewa, przycisk na prawo otworzy wrota. Idź przed siebie zaglądając do skrzynek, do których da się dojść (dwie skrzynki będą niedostępne). Gdy zauważysz dziurę w “ścianie” wsadź tam rękę. Piasek zmieni swój bieg, zasypując komnatę z niedostępnymi skrzynkami. Te nadal są poza zasięgiem, ale można iść dalej. Idź przed siebie zaglądając do skrzynek. W końcu dotrzesz do dużej sali z trzema możliwymi drogami. Najpierw idź w prawo (w skrzynce znajdziesz Remedy), a dalej do góry – okaże się, że przejście prowadzi do środkowej trasy. W zaułku zaraz naprzeciw znajdziesz Mythril Vest, a idąc w górę na kolejnej planszy znajdziesz Mythril Gloves. Idź dalej w górę, przełącz dźwignię, tamując bieg piasku. Wróć do hali z trzema drogami i wybierz tą po lewej. Tam znajdziesz Potion, a wybierając na kolejnym rozwidleniu górną drogę dojdziesz do miejsca, gdzie wcześniej zatamowałeś/aś piasek i znajdziesz kufer z Elixirem. Wróć do rozgałęzienia i idź w lewo. Dotrzesz do pomieszczenia z wirami. W skrzynkach znajdziesz Hi Potion i 900 Gil. Przebrnij przez wiry i idź dalej. W końcu dotrzesz do drabiny, za którą jest skrzynia z Gysahl Greens. Wejdź po drabinie – w końcu jesteś w Cleyra.

2.4.1. Cleyra

Przedmioty w mieście: Ore x2, Thunder Gloves, Phoenix Pinion, Gysahl Greens, 1250 Gil (hotel, między beczką a skrzynią na dole, przy schodach), Ether, Echo Screen, Yellow Scarf, Silk Robe, Magician Shoes.

Możesz poprosić o oprowadzenie po mieście. Zajrzyj dokładnie w każdy kąt (poza katedrą), prześpij się w hotelu. Nad ogromnym lejem, po prawej stronie od wejścia siedzi Quina, z którym/ą udaj się do podziemi po niedostępne wcześniej skrzynie (Silk Robe i Magician Shoes). Gdy zwiedzisz wszystko idź do katedry, porozmawiaj ze strażniczką po lewej i wróć w okolice hotelu. Okaże się, że groźny stwór zaatakował. Pobiegnij do leju i pokonaj stwora.

BOSS CLEYRA
Antlion

Jak go pokonać: Przede wszystkim przystąp do walki mając w zapasie kilka Hi-Potions, ponieważ Sandstorm redukuje HP drużyny do jednego punktu. Jeżeli chcesz ukraść bossowi Gold Helm, to zrób to szybko, bo im dłużej walczysz, tym trudniej Ci będzie. Stosuj przede wszystkim czary Viviego z drugiego poziomu i Lancer Freyi – reszcie zostają zwykłe ataki. Przydadzą się Eye Drops lub podpięcie Bright Eyes w Zdolnościach Pasywnych.

Po bitwie czeka cię ceremonia w katedrze. Zanim pójdziesz Freyą do wyjścia, idź do katedry, dokładnie ją przeszukaj (Ether), a od kolesia po środku dostaniesz Emerald’a. Idź na dół i opuść miasto. Po drodze zaatakują cię przeciwnicy z Alexandrii. Gdy dojdziesz do mostku czeka cię kilka bitew, po czym Puck zawróci grupę do miasta. Tam spotkasz nielicznych, którzy przetrwali pierwszy atak. Dwójkę kolesi skieruj w prawo, kiedy spytają cię o drogę ucieczki, matkę z dziećmi skieruj w lewo, na kolejne pytanie wskaż prawą drogę. Później powiedz, że nie są bezpieczni. W katedrze Beatrix zabierze klejnot i wyjdzie. Pobiegnij za nią (możesz zapisać grę u Moogla i przejrzeć Mognet). Teraz czeka Cię druga bitwa z Beatrix i tu również nie można jej zabić.

BOSS CLEYRA
Beatrix

Jak ją pokonać: Beatka poszerzyła zestaw swoich technik, jednak najczęściej korzysta z Thunder Slash (ktoś z drużyny powinien mieć sprzęt z Thunder Absorb) i Shock (murowany zgon dla jednej osoby). Sprawdza się strategia z pierwszej płyty, czyli: Slow, Fira/Blizzara/Thundara, Lancer oraz leczenie i wskrzeszanie poległych. Beatrix chyba bardzo lubi Zidane’a bo ten prawie bez problemu kradnie jej sprzęt. Pojedynek zakończy się podobnie jak w Burmecji.

Za chwilę akcja przeniesie się do Red Rose, statku królowej Brahne. Na miejscu idź po schodach na górę i maksymalnie na przód okrętu. Po krótkiej scence wyjdź o jedną planszę do tyłu i wróć tam gdzie podsłuchiwałeś/aś. Pojawi się Moogle. Później wróć do miejsca, gdzie zaczęła się przygoda na statku.

2.5. Alexandria

Gdy akcja przełączy się do Steinera, musisz rozbujać klatkę. Chybocz się w odpowiednim kierunku, pamiętaj, że podczas lotu w jedną stronę możesz kilka razy “chuśtnąć” klatką. Jak się rozbijesz, to biegnij! Drabina po środku do niczego nie prowadzi, więc biegnij na przeciwną (lewą) stronę wieży, wejdź po drabinie. Za chwilę dołączy Zidane i będzie 30 minut na uwolnienie Dagger. Musisz udać się do sypialni Brahne (to spory kawałek za drzwiami, z których wybiegła Dagger podczas pierwszej akcji w zamku). Podejdź do kandelabra z tyłu po lewej stronie kominka i rusz go. Otworzy się tajne przejście. W skrzyniach koło ruchomego przejścia znajdziesz Tent i Ice Brand. Biegnij na sam dół, dotrzesz do dużej sali, w której Zorn i Torn przetrzymują księżniczkę.

BOSS ALEXANDRII
Zorn i Thorn

Jak ich pokonać: Podczas walki z nimi atakuj tego, który został obdarzony dodatkową mocą przez towarzysza. Gdy dodatkowa energia zostanie rozproszona, najlepiej skupić się na Thornie, bo ma o 2000 HP mniej od Zorna. Clowni mają trochę przydatnych rzeczy (np. Partisan dla Frey’i czy Mithril Armor), więc nie zaszkodzi ich okraść. Ogólnie jedna z łatwiejszych bitew.

Po chwili uciekną, a ty biegnij ratować Dagger. Z dziewczyną na rękach wbiegnij z powrotem na górę, do komnaty królowej. Za chwilę pojawi się Beatrix, z którą znowu trzeba walczyć.

BOSS ALEXANDRII
Beatrix (można ukraść Ice Brand

Jak ją pokonać: Trzeba przyznać, że robi się równie upierdliwa jak Seifer w FF8, ale na szczęście to trzecie i już ostatnie starcie z nią. Ponownie stosuj sprawdzoną taktykę: Slow + ataki (Lancer + Fira + Magic Sword) + kradzież + leczenie/wskrzeszanie. Kilka rund i będzie po sprawie, ale znowu Beatka nieźle urządzi drużynę na koniec.

Po bitwie Beatrix przejrzy na oczy i stanie po Twojej stronie. Teraz brawurowa ucieczka w dół, gdzie z opresji wyratują starzy przyjaciele… Gargant pomoże w ucieczce, ale po drodze czeka cię walka z kolejnym wężem.

BOSS GARGAN ROO
Ralvuimahgo

Jak go pokonać: Bardzo podobna strategia jak na Ralvurahmę, z tą różnicą, że jest Vivi i Dagger, zatem zastosuj kombinację Blind + Slow. Księżniczkę oddeleguj do leczenia, Zidane’a do okradania (Adaman Vest) i potem do ataku, zaś Vivi niech rzuca Blizzarę. Za tego węża/robala otrzymasz AP.

Przeciwnik jednak nie zrezygnuje tak łatwo i zacznie gonić Garganta. Przestraszony stwór zacznie biec tak szybko, że ominie Treno, zawożąc grupę znacznie dalej…

2.6. Pinnacle Rocks

W Pinnacle Rocks ekipę przywita Ramuh, który obieca pomóc Dagger, jeśli poskłada kawałki pewnej opowieści w całość. Musisz odnaleźć Ramuha w pięciu miejscach i usłyszane kawałki opowieści poukładać w dobrej kolejności. Zapisz grę u Moogla na kolejnej lokacji i zejdź w dół, do wody. Za pniem znajdziesz pierwszego Ramuh’a i pierwszy kawałek opowiastki. Idź po wodzie w lewo – gdy będziesz podochodzić do jednej ze skrzyń (tej po lewej), pojawi się kolejna postać boga piorunów, i poznasz kolejny fragment opowiadania. Wejdź na górę po konarze drzewa, pójdź na mostek (za mostkiem, przy wejściu do jaskini czeka Ramuh, by mu opowiedzieć całą historię – na razie z nim nie rozmawiaj). Zeskocz z mostku do skrzynki, i jeszcze niżej, znajdziesz kolejnego Ramuh. Wróć do planszy z mostkiem i wybierz przejście w prawo – na górze, na planszy z Mooglem, czeka przedostatni Ramuh. Teraz wróć do miejsca, (za drzewem, na górze w planszy z Mooglem) gdzie rozbił się pojazd. Tam znajdziesz ostatnią część opowieści. Teraz możesz zapisać grę i wrócić do Ramuha, który stał za mostkiem przy jaskini i opowiedzieć mu całą opowieść. Jak dowiesz się od Ramuha, musisz wybrać cztery z pięciu fragmentów i ułożyć je w odpowiedniej kolejności. Oto ona: Beginning, Cooperation, Silence i albo Human lub Hero (każda jest dobra, wybór zależy od ciebie). Ramuh przyłączy się do ciebie, a ty będziesz mógł/mogła wyruszyć w dalszą drogę. Nie skacz jeszcze z klifu, tylko wróć do Moogla i sprawdź Mognet. Teraz droga wolna, do Lindblum!

2.7. Lindblum

Zła Brahne nie była łaskawa dla tego wspaniałego zamku. Idź prosto, zaglądając do tego, co zostało ze sklepów. Na planszy, na której kobieta sprzedawała przysmaki Lindblum pójdź w stronę zawalonego przejścia, które prowadziło do Katedry. Znajdziesz tam kartę Lindblum! Teraz idź w prawo, tam gdzie jest fontanna i sklepy “zbrojeniowe”. Przyszła pora na przegląd sytuacji – dowiesz się o kolejnej misji i dostaniesz trochę kasy na przygotowania. Teraz będzie czas na zakupy, więc dokładnie zaopatrz się w sklepie z bronią i Synth Shopie. Gdy będziesz gotowy/gotowa, porozmawiaj z kolesiem przy fontannie. Przy wyjściu z zamku możesz zrobić ostatnie zakupy i skorzystać z Moogla.

script type=

2.8. Fossil Roo

Udaj się do Qu’s March – przez trawy przedzieraj się przejściem koło Moogli. Po drodze spotkasz Quina’ę/ego. Porozmawiaj w chatce i opuść planszę z domem Quale’a, idąc prawą stroną. Po drodze Quina powie, że czuje zapach żab i zaprowadzi cię do wejścia do tunelu. Gdy: zejdziesz po schodach na dół, przejdziesz przez bramę, miniesz kratę i zrobisz kilka kroków, z tyłu wyleci śmiercionośna maszyneria. Uciekaj cały czas przed siebie, aż robot wpadnie do dziury w moście – jeżeli uda mu się ciebie dogonić, będziesz musiał/a walczyć. Wystarczy przyzwać niedawno zdobytego Ramuh i dobić obojętnie jakim atakiem. Jeśli wrócisz później do celi to znajdziesz tam Elixir, ale to za chwilę, bo teraz nadejdzie Lani.

BOSS FOSSIL ROO
Lani

Jak ją pokonać: Jest to dość trudny przeciwnik. Jeśli ją okradniesz to zdobędziesz Gladius’a, to dość dobry sztylet. Innym przedmiotem który można wykraść jest Coral Sword. Pamiętaj o regularnym leczeniu drużyny, warto skorzystać z czaru Slow. W razie problemów zaopatrz drużynę w przedmioty chroniące przed żywiołowymi, Lani często sięga po magię.

Po wygranej (a jak!) bitwie idź dalej, zerwij kwiatka i podejdź pod wiszącą gałąź/korzeń. Gdy pojawi się wykrzyknik, wciśnij X i z pomocą Gargant’a znajdziesz po drugiej stronie tunelu. Poniżej przygotowałem schemat tutejszych korytarzy i połączeń. Zielone linie to trasy, po których poruszasz się za pomocą Gargant’a, na czerwono zaznaczone są piesze ścieżki. W kółkach zaznaczone są przełączniki (białe) i zwrotnice nimi zmieniane (żółte tło). Gwiazdki pokazują miejsca ukrycia skarbów. Zaczynasz po lewej stronie (S) a musisz dostać się na prawą (K).

mapa FR Skarby:

1. Fairy Earings
2. Ether
3. Survival Vest
4. Lamia’s Tiara

W lokacji (A) (to ta z roślinami, po których można się wspinać) można nie zauważyć, że na dole po prawej stronie jest wyjście, które prowadzi do trasy nr 3. W lokacji (B) spotkasz kopacza, który udostępni ci kilof za Potion. Zgódź się i zacznij kopać na górze po prawej stronie, w miejscu, w którym ściana wygląda jakby przyklejone były do niej głazy. Po kilku uderzeniach powinieneś/powinnaś usłyszeć i zobaczyć napis “..po!” Kop dłużej, aż w końcu dokopiesz się do ukrytego Moogla, o którym można się było dowiedzieć z Mognet u Moogla na starcie jaskiń. Kopiąc kilkakrotnie w różnych innych miejscach można znaleźć Ore i Hi-potion. Gdy już wszystko zwiedzisz udaj się do lokacji (A), zmień zwrotnicę 3 na Exit i wyjedź z kopalni.

2.9. Conde Petie

Po wyjściu z kopalni znajdziesz się na nowym kontynencie. Udaj się do wioski, która przypomina most. Zaraz na wejściu znajdziesz 2700 Gil, 1800 Gil leży też w sypialni. Na łódce w dużej sali znajdziesz Diamond, a w sklepie z “warzywami” zaraz przy schodach leży Phoenix Pinion. Gdy już zwiedzisz każdy kąt, zrobisz zakupy i pograsz w karty, porozmawiaj z Vivim. Pobiegnij za nim, a za chwilę całą ekipą wybierzecie się do Black Mage Village (to ten wzgórek w lesie, niedaleko od Conde Petie). Aby tam dotrzeć trzeba jednak ominąć klif, więc jest sporo do chodzenia. W okolicach można jednak spotkać kilka ciekawych stworów, w których zasmakuje Quina, m.in. Cactuar, z czarem 1000 Needles. Gdy dotrzesz do lasu, zawsze wybieraj tę stronę, o której na drogowskazie jest napisane, że prowadzi do miejsca gdzie nie ma sów. Po kilku planszach w końcu dotrzesz do wioski Czarnych Magów.

2.10. Black Mage Village i Conde Petie

Wewnątrz zajazdu (Inn) znajdziesz jedną z monet, o które prosiła królowa Stella w Treno. Zrób zakupy, skorzystaj z Synth Shopu. Znajdź Dagger, a później Viviego. Wróć do zajazdu i obejrzyj scenkę. Teraz wróć do Conde Petie – aby przejść przez wioskę, Zidane i Dagger muszą przejść przez Rytuał, czyli muszą się pobrać! Od strażników dowiesz się, że szczegółowych informacji udzieli ci święta osoba, którą znajdziesz w korytarzu prowadzącym do pijalni i sypialni. Po rytuale możesz zdecydować, czy Quina i Vivi też powinni się pobrać by przejść przez straże, czy też znajdzie się inny sposób. Tak czy owak droga będzie wolna, teraz pora na Mountain Path.

2.11. Mountain Path

Zaraz po wejściu na ścieżkę zauważysz małą dziewczynkę, która utknęła na gałęzi. Z pomocą Quina znajdzie się na ziemi. Poznaj Eiko, nową członkinię drużyny. Gdy odzyskasz kontrolę nad Zidanem idź najpierw do góry i w prawo – dojdź do samego końca. Wyjmij kamień z kapliczki – w sumie będą cztery takie ołtarzyki z kolorowymi kamieniami. Teraz wróć do miejsca, gdzie wisiała Eiko i wybierz dolną drogę. Zaglądaj do skrzynek, wespnij się po roślinie na skalną półkę, gdzie wisiała Eiko i rozejrzyj się (kapliczka numer dwa), a następnie wróć na ścieżkę, po czym idź dalej. U Moogla zapisz grę i porozmawiaj z Stiltzkin’em – przy okazji możesz kupić to, co oferuje. Na prawo od Moogli znajduje się kapliczka, gdzie wrzuca się wyjęte z innych ołtarzyków kamyki – w tej chwili powinnaś/powinieneś mieć dwa takie. Po przejściu kolejnej lokacji zostaniesz zaatakowany/zaatakowana przez miejscowego bossa.

BOSS MOUNTAIN PATH
Hilgigars

Jak go pokonać: Wbrew pozorom walka nie jest wcale taka trudna. Zanim jednak do niej dojdzie radzę podpiąć Auto-Potion komu się da, by nie martwić się zbytnio o leczenie, a na tym etapie Zidane powinien mieć już wyuczone Bandit i Mug (podłącz obie umiejętności). Po rozpoczęciu pojedynku, pierwsze co robi Vivi to rzucenie Slow, potem stosuje Bio, które zadaje bossowi bardzo duże obrażenia (około 1100 HP). Pozostali robią, co następuje: Dagger przywołuje Ramuha (działa rewelacyjnie), Zidane kradnie, a Eiko może rzuca zaklęcia lecznicze i wspomagające (przykładowo Protect).

Po bitwie wyjmij kolejny kamyk z ołtarzyka. Północna droga na razie cię nie interesuje, więc skieruj się na wschód – najpierw weź dolne przejście, ze skrzynią (Ether) i kapliczką z ostatnim klejnotem. Teraz wróć do Moogli i idź do tego ołtarzyka, gdzie wrzuca się kamyczki – dostaniesz Moonstone. Gdy skończysz, powróć tam, gdzie spotkałeś/aś Hilgigars i wybierz górną wschodnią trasę wyjścia – wyjdziesz na mapę świata. Udaj się do Madain Sari.

2.12. Madain Sari, Villlage of the Lost Summoners

Po wejściu czeka cię kilka rozmów. Idź Zidanem w okolice fontanny (lekko za) i podnieś kolejną monetę dla Stelli, Librę. Tuż obok Dagger znajdziesz skrzynkę z Tent – gdy wyjdziesz na dół i wrócisz (nic tam nie ma), Zidane wymieni z księżniczką kilka zdań. Podczas zwiedzania ruin czeka cię kilka ATE – w jednym z cykli Eiko będzie przygotowywać posiłek. Od tego jak się sprawisz, będzie zależał przebieg rozmowy podczas jedzenia, jednak nie zauważyłem, by miało to wpływ na późniejszą akcję gry. Aby Zidane był zadowolony musisz: wziąć wody dla 11 osób, a do poszczególnych zadań kuchennych wyznaczyć odpowiednie Moogle. Do łowienia ryb przydziel najmniejszego (Chimomo), do kopania ziemniaków tego po środku (Momatose) a do pomocy zostanie ten (ta?) najbardziej po lewej (Mocha). Nie dodawaj Oglopa, pomóż wyłowić rybę i poproś Quinę o pomoc. Zidanemudaj się na północ od fontanny – porozmawiaj z Mooglem strzegącym przejścia, a pojawi się Quina (nie przejmuj się skrzynkami w oddali). Teraz wróć do fontanny i w idź w lewo. Zobaczysz Viviego, a po krótkiej rozmowie spróbuj wejść do chatki. Nie zostaniesz wpuszczony/wpuszczona, ale za to kolejny Moogl zaprowadzi cię do ściany Eidolonów. Po drodze wstąp po Dagger – jest na południe od fontanny. Idź tam gdzie był/a Quina – porozmawiaj z Mooglem i wejdź do środka. Po krótkie konwersacji wróć do domku Eiko i zjedz smaczny/niesmaczny posiłek. Gdy zjesz opróżnij skrzynki, weź wazę i zanieś ją do Eiko w kuchni. Spróbuj opuścić chatkę i odpocznij, gdy cię spytają. Następnego dnia wróć do górskiego przejścia i skorzystaj z drogi wiodącej na północ od miejsca, gdzie walczyłeś/aś z bossem. Z tej lokacji udaj się na północ, w kierunku widniejącego na horyzoncie drzewa. W pobliskim lesie na mapie świata możesz spotkać Nyph, która za kilka sztuk Ore da ci 30 AP. Dojdź do drzewa i „wejdź” do nowego miejsca.

2.13. Iifa, the Ancient Tree of Life i Madain Sari

Droga jest prosta i wiedzie cały czas przed siebie. Większość wrogów tutaj jest podatnych na czary leczenia (można ich wykończyć czarem Life) a Stropera, (“drewnianą ośmiornicę”) można pokonać z użyciem przedmiotu Soft. Dzięki temu walki będą rozsądnie łatwe, bo dwóch leczących magów ma również moce ofensywne. Warto zadbać by postacie nie miały odpowiedni poziom.  Wielki smok – Dracozombie jak i finałowy boss mogą błyskawicznie zabić każdego kogo poziom jest wielokrotnością 5.  Z Dracozombie nie ma żartów, lepiej od razu rzucić Life gdyż w jego arsenale jest Zombie Breath, który mocno utrudnia zabawę.

Po zjechaniu platformą kieruj się cały czas w dół, otwierając napotkane skrzynie. Zwróć uwagę na przełączniki – na pierwszym ekranie jest po prawej stronie – i zrzuca skrzynkę, którą wcześniej widać ale nie ma jak jej zabrać. Na drugim ekranie również jest przełącznik, tym razem po lewej stronie – tym razem trzeba się wrócić do poprzedniego widoku i tam odebrać nagrodę – Healing Rode. Warto jej nie pominąć bo da nam właśnie dostęp do czaru Life dla Dagger. Idąc dalej, za tym drugim przełącznikiem, na dole ekranu są dwie skrzynie – w jednej z nich jest Lamia’s Flute, mocniejsza broń dla Eiko. Po wejściu na drugą „windę” rozpocznie się długa rozmowa, którą przerwą dwie łatwe bitwy. Między walkami można wyleczyć drużynę, więc nie będzie kłopotów. Gdy zjedziesz na sam dół, uzupełnij HP/MP drużyny przedmiotami z plecaka (Inventory), otwórz skrzynkę (Elixir). Za Vivim i Eiko jest drewniana przegorda, za którą jest niewidoczna skrzynia z Brigandine – można ją ubrać Zidanowi przed walką. Gdy pogadasz z Eiko podejdź w dolny lewy róg i naciśnij przełącznik. Wróć po Dagger – zostaniesz zaatakowany przez duszę drzewa, która niemal wszystko wyśpiewa (no masz swój rym Ciastku ;), dostarczając kilku cennych informacji. Po pogadance nadszedł czas walczyć z

BOSS IIFA TREE
Soul Cage (10000HP, 9AP, 3800Gil posiada Oak Staff, Magician Cloak, Brigandine)

Jak go pokonać: Są dwa sposoby – szybki i dłuższy, ale za to opłacalny pod względem itemków. Ten krótszy sprowadza się do rzucenia bossowi Elixiru lub czaru Life i po wszystkim, bo Soul Cage jest Nieumarły ;) Wariant drugi – walka jest nieco dłuższa, ale raczej spokojna – rzuć Slow Vivim i ukradnij wszystko co się da a następnie rzuć czar Life. Jeśli go nie masz to nie korzystaj z Firy Viviego, bo ułatwisz wrogowi sprawę (drzewo zapłonie i zastosuje dość przykry atak – pożar ugasisz Blizzarą), więc zamiast tego używaj Blizzary. Eidolony dziewcząt są również mile widziane, na zmianę z zaklęciami leczącymi.

Po bitwie wróć do ruin Eiko – okaże się, że zginał jakiś cenny kamień (idź do pokoju, którego wejście jest obok schodów przy kuchni). Teraz pobiegnij do ściany Eidolonów. Po kilku scenach rozpocznie się walka Zidane’a z Amarantem. Starcie nie jest trudne zwłaszcza, gdy nasz złodziej przejdzie w formę Trance – po prostu atakuj, możesz też coś ukraść. Po bitwie wróć do domu Eiko, do pomieszczenia pod kuchnią. Po krótkiej rozmowie wyjdź z domu i podejdź do barierki naprzeciw drzwi. Pokaże się wykrzyknik, więc wciśnij X. Teraz romantyczna rozmowa i animacje. Po wszystkich wydarzeniach opuść Madain Sari i wróć do Iifa Tree. Wybierz odpowiadający ci skład i idź w głąb drzewa. Idź przed siebie – po drodze będziesz kilkakrotnie walczyć, a na końcu czeka cię rozmowa z Kuja i kolejne, naprawdę efektowne animacje. Gdy Dagger pobiegnie po nowego Eidolona ruszaj za nią, kilka prostych bitew i będziesz na dole. Teraz znowu animacje i kilka scen, również trochę smutnych.

Zmień płytę