Ultima Weapon – wariant II

“Deszcz Meteorytów”

Jak sama nazwa sugeruje, główną rolę będzie grać tutaj zaklęcie Meteor, które odpowiednio zastosowane potrafi bardzo szybko zniszczyć Ultimę Weapon. Jest to możliwe, dzięki wykorzystaniu Limit Break Rinoy – Angel Wing – oraz odpowiedniemu skonfigurowaniu jej statystyk i umiejętności. To sprawia, że w przeciwieństwie do taktyki “Szwadron Śmierci” tutaj celem zainteresowania jest pojedyncza osoba – Rinoa. Zaletą tego sposobu jest to, że nie trzeba doprowadzać postaci do wysokich poziomów, ponieważ wystarczy już być około 46 levelu. Tyle starcza bowiem, by Rinoa uzyskała Magic o wartości 255 z Junction i zdolnością Mag+60%, po uprzednim rozwinięciu Magic dzięki Ability Mag Bonus. Można oczywiście próbować na wcześniejszych poziomach doświadczenia, ale poradnik jest skierowany do szerszej publiczności, a nie tylko do starych wyjadaczy. ; )

Ogólny zarys operacji o kryptonimie “Deszcz Meteorytów” wygląda tak, że po odpowiednim przygotowaniu zaczynamy walkę i gdy przyjdzie kolej Rinoy, używamy Angel Wing. Dalej akcja dzieje się automatycznie i Twoja rola sprowadza się do oglądania jak Ultima Weapon ginie w męczarniach. ^^ Na pierwszy rzut oka wygląda łatwo, ale w szczegółach plan wcale taki prosty nie jest – trzeba się trochę napracować.

1. Przygotowania

Priorytetem jest zdobycie jedenastu z piętnastu zaklęć pod Junction dla Rinoy, które nie są używane podczas Angel Wing i najlepiej nadają się pod Junction. Są to: Aura, Curaga, Esuna, Full-Life, Haste, Life, Protect, Regen, Reflect, Shell, Triple. Do tego dochodzi oczywiście Meteor, bez którego cała operacja nie ma sensu. Pozostałych (zbędnych) zaklęć będzie trzeba się pozbyć, a jak to zrobić powiem w odpowiednim momencie. Konieczne będą także zdolności Ability x4, Spd+40% i Mag+60%. Tyle jeśli chodzi o “sine qua non” dla Rinoy.

Niezbędne w walce będzie posiadanie kilku przedmiotów: Phoenix Down (starczy kilka sztuk), Phoenix Pinnion (dwa starczą), czar Meltdown oraz komendy Revive i Recover.

Jak to wszystko zdobyć?

  • Pheonix Down – do nabycia w każdym sklepie (uwaga, dzisiaj w cenie promocyjnej! ; )

  • Phoenix Pinion można otrzymać po wykonaniu questu Shumi Vilage oraz po Med. LV Upowaniu 150 Phoenix Down w 3 Mega-Phoenix. Mega-Phoenix zmieniamy zdolnością Tool-Ref na 1 Phoenix Pinion.
  • Revive – wyucz Alexandra tej zdolności lub użyj Phoenix Spirit na dowolnym GFie (Phoenix Spirit otrzymasz z 20 Phoenix Pinnion, poprzez GFAbl Med-RF)
  • Recover – wyucz tej zdolności Leviathana lub użyj Healing Ring na dowolnym GFie (zmień 100 Whisper za pomocą GF Abl Med.-RF)
  • Ability x4 – Bahamut ma tą zdolność już na starcie, inne GFy uczą się jej dzięki Rosetta Stone. Proces otrzymania jest następujący: 100 Curse Spike zamieniasz na Dark Matter (Tool-RF), Dark Matter w Shaman Stone (Tool-RF) i Shaman Stone w Rosetta Stone (GF Abl Med-RF)
  • Mag+60% – Bahamut ma tą zdolność już na starcie, inne GFy uczą się jej dzięki Royal Crown (Refine GF Abl Med-RF z 10 Hypno Crown)
  • Spd+40% – Naucz Pandemonę lub Cerberusa tej zdolności lub użyj Rocket Engine na dowolnym GFie (Rocket Engine otrzymasz z 10 Accelerator za pomocą GF Abl Med-RF)

Niektóre składniki do powyższych formuł Refine, takie jak Accelerator, trzeba również otrzymać za pomocą Refine. Pełna lista przemian znajduje się tutaj. Podobnie ma się sprawa z czarami dla Rinoy – można je wy-draw-ować, ale ponieważ jest to długotrwały proces to polecam pobawić się Refine’ami. Tutaj podam tylko te trudniejsze do zrobienia czary:

  • Aura – pozamieniaj Fury Fragments na zaklęcia, dzięki Supt Mag-RF. Fury Fragments zostawiają: Blue Dragon, Armadodo, Grendel i Ruby Dragon
  • Meltdown – zmodyfikuj Mystery Fluid (zostawiany przez Gaylę) poprzez St Mag-RF
  • Full-Life – zamień Regen Ring za pomocą L Mag-RF, (dostaniesz od Lefty, Mesmerize, Torama lub Turtapod)
  • Life – zamień Life Ring za pomocą L Mag-RF, który dostaniesz od Mesmerize, Torama lub Turtapod
  • Triple – zmień Three Stars za pomocą Time Mag-RF lub zmień Double w Triple przez High Mag-RF (Double otrzymasz z Dragon Fin od SAM08G lub Grendela, dzięki Time Mag-RF)
  • Meteor – zamień Star Fragments za pomocą Forbid Mag-RF. Star Fragments nie musisz daleko szukać, bo zostawia je chociażby Iron Giant grasujący w Deep Sea Deposit, czyli tam gdzie jest Ultima Weapon.

Jak otrzymać resztę czarów dowiesz się w dziale Magia – Spis Zaklęć, a miejsca gdzie szukać potrzebnych komponentów (jak i bestie je posiadające), znajdziesz w Bestariuszu. Pozostałe zbędne zaklęcia, jak te statusowe i słabsze żywiołowe, można “wyrzucić” naciskają A (PC) / Kwadrat (PSX) podczas przeglądania posiadanej przez Rinoę magii, w menu Magic.

2. Dobór postaci

Nie będziesz mieć tutaj za wiele do wyboru, ponieważ większość składu jest narzucona odgórnie lub wymaga tego strategia. W pierwszym przypadku chodzi oczywiście o Squalla, który jest obowiązkowy w podstawowej trójce (Czy ktoś ma COŚ przeciw? XD <Squall fangirl mode ON>), a Rinoa być musi, bo ta strategia to przecież jej pięć minut chwały. ;) Wybór ostatniego członka ekipy należy już wyłącznie do Ciebie i możesz go sobie dobrać na postawie własnych preferencji. Z trójki: Quistis, Zell, Irvine praktycznie każde z nich jest dobre, za to odradzam Selphie, bo w porównaniu do pozostałych jest po prostu nieprzydatna (zanim wyklikasz sobie The End, wszyscy już będą leżeć w grobie _^_ ). Pierwsze skrzypce będzie oczywiście grać Rinoa, natomiast Squall oraz druga postać będą wskrzeszać i leczyć po Light Pillar lub rzucać na wroga Meltdown, choć mogą także atakować.

Poniżej znajduje się ściągawka, podpowiadająca jak skonfigurować postacie. Część statystyk i podłączonych GFów jest umowna, natomiast te pogrubione należy traktować jako obowiązkowe. I tak:

script type=
Imię
SquallSquall
HP Str Vit Mag Spr Spd Eva Hit Luck
9999 255 170+ 150+ 170+ 120+ 18%+ 255% 30+
Broń GFy Status Def. Junct. Ability Command
Lion Heart Ifrit
Siren
Diablos
Alexander
Tonberry
Spd +40%
Str +60%
Spr +40%/ Vit +40%
HP +80%
Attack
Magic
Revive
Item

 

Imię
IrvineZellQuistisIrvine/ Zell/ / Quistis
HP Str Vit Mag Spr Spd Eva Hit Luck
9999 200+ 170+ 170+ 200+ 130+ 24%+ 155%+ 35+
Broń GFy Status Def. Junct. Ability Command
Exeter/
Ehrgeiz/
Save the Queen
Quezacotl
Carbuncle
Leviathan
Pandemona

Doomtrain
Spd +40%
HP +40%
Str +40/60%
Spr +40/60%
Attack
Magic
Recover

Item

 

Imię
RinoaRinoa
HP Str Vit Mag Spr Spd Eva Hit Luck
9999 100+ 140+ 255 170+ 130+ 20%+ 147%+ 50+
Broń GFy Status Def. Junct. Ability Command
Shooting Star Shiva
Brothers
Cerberus
Cactuar
Bahamut
Mag +60%
HP +80%
Spd +40%
Auto-Haste
Attack
Magic
Draw
Item

Od razu przypominam o zjunctionowaniu Rinoi odpowiednich zaklęć (Aura, Curaga, Esuna, Full-Life, Haste, Life, Protect, Regen, Reflect, Shell, Triple oraz Death i Meteor), a dopilnowanie tego jest w Twoim najlepszym interesie. Niektóre GFy mogą nie mieć na wyposażeniu startowym wskazanych umiejętności (na przykład Mag +60%, czy Speed +40%) i wtedy należy je ich nauczyć, korzystając z odpowiednich przedmiotów. Potrzebne informacje znajdziesz w dziale Refine (pozycja GF Abl Med-RF). Gdy się już przygotujesz, przyjdzie pora odnaleźć Twojego przeciwnika.

3. Na spotkanie z Ultimą

Znajduje się na samym dnie oceanu w Deep Sea Deposit, wykopaliskach będących pod Deep Sea Research Center. By wejść do Deep Sea Research Center trzeba najpierw pokonać Bahamuta, a następnie umiejętnie rozdysponować jednostki mocy tak, by uzyskać dostęp do wykopalisk i zachować 10 jednostek mocy na wyłowienie Ultimy Weapon z wody (drzwi na dole można też tworzyć za darmo, mając Zella w drużynie). Opis jak to zrobić znajduje się w dziale Questy (pozycja Deep Sea Research Center). Będąc już na terenie Deep Sea Deposit, zejdź na sam dół i uaktywnij zdolność Move-Find – będziesz mógł/mogła skorzystać z ukrytego Save Pointu. Przygotuj się, zamień wszystkie Ultima Stone na czar Ultima, zapisz grę i uruchom dźwig.

4. Przeciwnik

Jest wyjątkowo szybki, co czyni go bardzo niebezpiecznym i trudnym bossem, dlatego właśnie tak ważna jest duża szybkość ruchu postaci. Ultima nie wydaje się być zbyt odporny na żywioły (mniej więcej 50-75%), ale posiada bardzo wysoką obronę przeciwko atakom fizycznym. Ze względu na naturę działania zaklęcia Meteor, Meltdown okaże się niezbędne, by zredukować wysoką Vitality Weapona. Poniżej prezentuję listę jego ataków:

  • Gravija – czar typu Grawitacja, odbiera 3/4 punktów zdrowia;

  • Quake – zaklęcie związane z żywiołem ziemi, niezbyt potężne;
  • Meteor – ciska serią niewielkich meteorytów, ilość obrażeń na meteoryt, zależy od wartości Spr bohatera;
  • Light Pillar – słup światła, zabijający jedną postać (chyba, że członek drużyny jest pod wpływem statusu Hero lub używa komendy Defend);
  • Zwykły cios Ultimą Sword – zadaje niewielkie lub średnie obrażenia pojedynczemu bohaterowi.

Techniki Ultimy nie są ułożone według jakiegoś schematu (w przeciwieństwie do Omegi Weapon), wręcz ich kolejność zależy od przypadku, dlatego nie powinno nikogo dziwić użycie 3 Light Pillar pod rząd.

5. Walka

Wszystko zależy od tego jak Ultima zacznie ten pojedynek – w 50% przypadków jako pierwszy atak wybiera Light Pillar, który jest równoznaczny ze śmiercią kogoś z drużyny. Możesz tą osobę wskrzesić lub natychmiast przejść do ofensywy – Twój wybór. Zależnie od tego kto zginął, możesz użyć Revive lub Phoenix Down i Recover, a jeśli trafiły się dwa Light Pillar pod rząd, to lepiej od razu sięgnąć po Phoenix Pinnion. Zakładając, że wszyscy są cali i zdrowi, pierwszymi czynnościami jakie powinieneś/powinnaś wykonać są: rzucenie Meltdown na Weapona, Aury na Rinoę, a Rinoą użycie Draw, by zdobyć ostatniego GFa – Edena. Gdy Meltdown poskutkuje, to zmniejszy Vitality przeciwnika, czyniąc go bardziej podatnym na Meteor. W następnym ruchu użyj Angel Wing – po aktywowaniu Angel Wing Rinoa sama zacznie stosować Meteor, którego moc wzrośnie (Magic 255 + sam Angel Wing) i w połączeniu z Meltdown będzie na rundę zadawać Weaponowi obrażenia rzędu 70000 punktów zdrowia. Dwie takie tury ostatecznie przypieczętują zagładę Ultimy Weapon. Przeciwnik w międzyczasie nie powinien dojść do swojej kolejki, ponieważ oprócz wysokiej prędkości własnej Rinoa otrzymuje także bonus do Speed od Angel Wing. Dzięki temu bohaterka uzyskuje prawo do kolejki niemal co sekundę, co praktycznie uniemożliwia Weaponowi dojście do “głosu”.

Po zwycięstwie dostaniesz 100 Ultima Stones (zakładając, że wszystkie wcześniejszy wymieniłeś/aś na zaklęcie Ultima) oraz 100 AP. Gratuluję – pierwszy z dwóch Weaponów właśnie padł.