Karciane Questy

Karciana grupa CC z Balamb Garden

Podczas grania w Final Fantasy 8 bardzo często usłyszysz o słynnej karcianej grupie CC. Będziesz mógł się zmierzyć z każdym klubowiczem. Całkiem możliwe, że zrobisz to przypadkowo, ale jeśli chcesz być pewien, że poznałeś wszystkich członków tej grupy, musisz postąpić wedle poniższych wskazówek. Po co? Jeśli zagrasz ze wszystkimi, to później zostaną oni twoimi pasażerami na Ragnaroku. W ich posiadaniu będą wszystkie rzadkie karty (dzięki czemu nie musisz przechodzić opisanego niżej questu Królowej Kart)!

Aby wykonać to zadanie, musisz zagrać z członkami grupy w następującej kolejności:

  • Jack – możesz go znaleźć w lobby Balamb Garden, pokonaj go raz.
  • Card Knight Club – Wychodzi z Parking Lot lub Cafeteria, w tylnych korytarzach ogrodu.
  • Card Princess Diamond – To właściwie dwie członkinie grupy CC. Dwie dziewczyny, które zazwyczaj rozmawiają ze sobą koło mapy Ogrodu.
  • Card Prince Spade – Znajduje się on na pomoście prowadzącym do windy na drugim piętrze Ogrodu.
  • Card Queen Heart – Poszukiwaną osobą jest Xu. Będzie ona cały czas stała przy pulpicie pilota (jak ogród stanie się mobilny), ma ona kartę Carbuncle.
  • Card Master King – Przywódca grupy. Jest go bardzo trudno znaleźć, bo to nie ty masz go szukać, tylko on odnajdzie ciebie. Gdy spróbujesz zagrać z dr. Kadowaki powie Ci ona, że zrzekła się tytułu króla na rzecz kogoś innego, kogo poznasz już niedługo… Aby stanąć twarzą w twarz z Card Master King’iem musisz jedynie udać się do swojego pokoju w Balamb i dużo odpoczywać. Zasypiaj wiele razy, gdyż gość pojawi się losowo, czasem może to trochę potrwać. Zapisz grę, gdyż gdy pojawi się oczekiwany Master King, nie będzie już na to czasu. Możesz wygrać kartę Gilgamesha.

Jest jeszcze jeden członek grupy, którego możesz odwiedzić w dowolnym momencie gry, po pokonaniu Jack’a. Card Magician Joker to nikt inny, jak koleś który sprzedaje różne rzeczy w części treningowej ogrodu (Trainig Center). Jeśli go pokonasz otrzymasz dodatkowe menu w opcjach, w dziale Tutorial-Information: “GF Report”, które podaje informacje dotyczące kariery GF’ów.

Gdy raz pokonasz każdego z członków grupy CC, będziesz mógł/mogła zmierzyć się z nimi w kolejnych partiach. Większość z grupy posiada karty bossów, więc jeśli którejś nie masz to już wiesz gdzie ich szukać.

Poziomy kart będących w posiadaniu członków grupy CC

Gracz …posiada karty poziomów:
Card Knight Club 3, 5, 6
Card Princess Diamond 3-5, 7
Card Knight Spade 3, 4, 6, 7
Card Queen Heart 3, 5-7, Carbuncle
Card Master King 1-3, 5, 6, Gilgamesh
Card Magician Joker 2, 3, 5, 7, Leviathan

Jak już wspomiano, jeśli zagrasz ze wszystkimi członkami grupy CC, pojawią się oni później na Ragnaroku, na czwartym dysku. Będą mieli wszystkie rzadkie karty, dzięki czemu możesz pominąć arcytrudny i arcydługi quest Królowej Kart.

Karta PuPu

Jedyną rzadką kartą wśród kart potworów jest karta PuPu. Aby ją zdobyć musisz wykonać całą listę zadań, które sprowadzają się do jednego – zaobserwowania UFO w czterech miejscach. Polega to na tym, że po chwili łażenia po danej okolicy rozpocznie się bitwa, tyle tylko, że nie będzie w niej żadnej walki, pokaże się jedynie przelatujące UFO. Oto miejsca nawiedzeń:

  1. W bliskich okolicach miasta Winhill.
  2. Mandy Beach, na północny wschód od miasta Timber.
  3. Wysepka na czubku Heath Peninsula (wschodni kraniec kontynentu Trabia).
  4. Kashkabald Desert, olbrzymi piaskowy rejon na południowym wschodzie kontynentu Centra.

Wszystkie te lokację powinny być dostępne na trzecim dysku. Gdy już zobaczysz UFO w czterech miejscach wymienionych powyżej, udaj się Ragnarokiem (wyląduj tam i pokręć się trochę) na klify w pobliżu olbrzymich lasów, na północnym wschodzie. W bitwie na klifie będziesz musiał pokonać UFO. Gdy je pokonasz wybierz się do krateru w którym wcześniej był Balamb Garden. Kręć się tam aż zostaniesz zaatakowany przez PuPu. Będziesz potrzebował pięciu elixirów, by nakarmić stworka; w zamian otrzymasz kartę PuPu. Kartę tą możesz zmodyfikować w Hungry Cookpot, przedmiot umożliwiający nauczenie GF’a komendy Devour, bardzo pożytecznej (jest ona na wyposażeniu startowym Eden).

Oczywiście zawsze możesz zabić PuPu. Nie dostaniesz karty, lecz przedmiot Accelerator, uczący GF’a komendy Auto-Haste.

Chicobo Card Quest

W spisie kart, w przedziale GFów znajdują się dwie pozycje, z odmianą wyrazu “Chocobo” w nazwie – mowa tu oczywiście o: Chubby Chocobo Card i Chicobo Card. Jak wiemy, Boko jest jednym ze Strażników i w związku z tym jemu także przydzielono własną kartę do gry – Chicobo Card. Większość elementów talii można zdobyć w karcianym pojedynku lub po pokonaniu wrogów podczas walki na arenie, jednak dla pozyskania niektórych trzeba wykonać dodatkowe zadania. Ten ostatni przypadek dotyczy również Chicobo Card – jej zdobycie wiąże się z wykonaniem Card Questu.

Zadanie polega na odwiedzeniu sześciu (w sumie jest siedem, ale jeden z nich to święty teren) lasów Chocobo i samodzielnemu złapaniu ptaka w każdym z miejsc. Następnie należy przeszukać każdy bór i zlokalizować ukryte skarby, po czym kazać Chocobo aby je wykopał. Otrzymanie podarków jest wyrazem przywiązania Chocobo i oznacza, że w danym lesie nie będzie trzeba ich już łapać (będą cierpliwie czekać na Ciebie). Gdy uda Ci się to zrobić we wszystkich sześciu kniejach, możesz udać się na świętą ziemię i tam po krótkiej scence odbierzesz główną nagrodę – Chicobo Card.

Tak przestawia się zarys tego questu. Za chwilę podam szczegóły, co i jak dokładnie robić, ale najpierw przypomnę podstawy.

1. Powtórka materiału

Na wszelki wypadek przypomnę, jak się łapie Chocobo. Chocoboy daje nam 2 gwizdki: Sonar i Ziner. Klawiszem A (PC)/ Kwadrat (PSX) wywołujemy Menu i wybieramy Sonar, którym wykrywamy miejsca, gdzie ukrywają się Chicobos – sygnał oznajmiający, że kurczako-strusie są w pobliżu ma rytm dwutaktu (tiptip), a gdy są daleko to jednotaktu (tip). Lasek przeszukujemy spacerując po nim z wciśniętym W (PC)/Trójkątem (PSX),a gdy natrafimy na ślad Chicobo ponownie wywołujemy menu poprzez A/Kwadrat, wybieramy Ziner i aktywujemy go W/Trójkątem. Powinien pojawić się jeden lub kilka Chicobo – by złapać dużego Chocobo, trzeba najpierw wywabić pojedynczego Chicobo (niektóre występują w parach), “porozmawiać” z nim i wtedy pojawi się matka, czyli samiczka Chocobo.

Po zwabieniu Chocobo zostań w lesie, upewnij się że masz ustawiony Ziner i przejdź się po lokacji z włączonym Zinerem. W pewnym momencie samiczka podejdzie do ciebie i wykopie skarb, a następnie ci go przekaże.

2. Chocobo, kamienie i karty

Czas na danie główne, czyli szczegółowe wskazówki, jak postępować w każdym z lasków Chocobo:

1) Trabia – Winter Island – obok kopuły nad Shumi Village.
Poziom: Początkujący, Skarb: Aura Stone

Na początek coś łatwego, czyli las dla nowicjuszy. Wystarczy, że znajdziesz miejsce, gdzie spada tylko jeden. Po złapaniu matki pójdź kawałek w prawo do skarbu i każ Chocobo go wykopać.

Winter Island

2) Trabia – Sorbald Snowfields – na północ od Eldbeak Peninsula
Poziom: Początkujący, Skarb: Flare Stone

Druga próba, również o niewielkim stopniu trudności, choć trzeba zrobić trochę więcej niż poprzednio. Najpierw sprowadź Chicobo w punkcie pierwszym, następnie drugim i przejdź do trzeciego. Zagranie na Zinerze w punkcie trzecim odeśle dwa Chicobo, a z ostatnim porozmawiaj. Za chwilę przyjdzie matka, której każ wykopać skarb.

Sorbald Snowfields

3) Trabia – Bika Snowfields – na wschód od ruin Trabia Garden
Poziom: Średni, Skarb: Shell Stone, Holy Stone

script type=

Ocena poziomu trudności jest moim zdaniem trochę na wyrost, ale to pewnie ze względu na to, że las ma największą powierzchnię do zbadania. Na początku będą dwa Chicobo, które należy odesłać (zagraj na Zinerze w punkcie 1), po czym skieruj się do wyjścia i w miejscu z cyfrą 2 ponownie użyj Ziner. Porozmawiaj z Chicobo, po czym zajmij się skarbem.

Bika Snowfields

4) Centra – Nectar Peninsula – Na północny-wschód od Centra Ruins
Poziom: Średni, Skarb: Protect Stone, Meteor Stone

Moim zdaniem faktyczny poziom trudności tego lasu znacznie przewyższa podany. Do znalezienia jest jeden Chicobo, ale to jak szukanie igły w stogu siana, zwłaszcza że obszar jego występowania jest bardzo mały. Łatwo podczas chodzenia nie wychwycić różnicy dźwięków Sonaru. Jest na to rada: idź w górę ekranu w linii perspektywicznej (czyli z uwzględnieniem, że linia lekko zakrzywia się do środka ekranu) od miejsca, gdzie stoi Chocoboy. Reszta jest już prosta.

Nectar Peninsula

5) Centra – Lenown Plains – na wschód od Sierocińca Edei
Poziom: Ekspert, Skarb: Meteor Stone, Flare Stone, Ultima Stone

Planszę czule można nazywać kręgielnią, bo w sumie w takie kręgle będziesz się tu bawić. Najpierw sprowadź Chicobos w punkcie 1, następnie 2. Punkt 3 leży lekko za tym Chicobo z “trójkąta” na screenie, tak więc uważnie śledź Sonar. Wezwij Chicobo w punkcie 3, potem udaj się pod “czwórkę” i użyj Ziner, a obejrzyjrzysz sobie ‘Chicobowling’. Dalej jest już standardowo: wzywasz matkę, każesz wykopać skarb.

Lenown Plains

6) Esthar – Talle Mountains – góry niedaleko Kashkabald Desert
Poziom: Ekspert, Skarb: Meteor Stone, Holy Stone, Ultima Stone

Zacznij od punktu numer 1 i kontynuuj w “dwójce”. Jeden Chicobo odleci, ale wróci, jak tylko wykonasz krok trzeci. Następnie przywołaj przedostatniego w punkcie czwartym i wreszcie ostatniego w “piątce”. Doskonale wiesz, co trzeba robić dalej.

Talle Mountains

mapkaPo skompletowaniu wszystkich sześciu skarbów udaj się do lasu na Bika Snowfields. Przesiądź się na Chocobo i pojedź nim do Heath Peninsula. Tamtejszą plażą wejdź do wody i popłyń w kierunku Esthar – Grandidi Forest. Płyń w stronę wielkiej zatoki niedaleko Mordred Plains, trzymając się cały czas Grandidi Forest, a natrafisz na malutką plażę, którą będziesz mógł/mogła wejść na ląd. Zdaję sobie sprawę z tego, że trudno będzie odnaleźć to miejsce z samego opisu, dlatego zamieszczam screen wraz z zaznaczoną na mapce drogą. Dalej wystarczy kierować się na północ, gdzie znajdziesz charakterystyczny okrągły lasek. Wejdź do środka, obejrzyj scenkę i za chwilę otrzymasz Chicobo Card.

CHicobo Shrine

To wszystko jeśli chodzi o Chicobo Card Quest. Od małego Chicobo możesz jeszcze dostać Gysahl Greens, a w zamian on “pożyczy” sobie od Ciebie 600 Gil.

I to już naprawdę wszystko.

Królowa Kart (Card Queen)

Królowa Kart, która większość gry spędza w Balamb może przyczynić się do wzbogacenia twojej kolekcji kart. Zacznie przemieszczać się po świecie i tworzyć nowe rzadkie karty, w zamian za te już istniejące. Aby rozpocząć całą zabawę musisz stracić w rozgrywce (przegrywając) jedną z dostępnych wcześniej rzadkich kart (karty z minimum 8 poziomu). Niestety nie potrafię powiedzieć, od którego momentu ten quest jest dostępny.

Gdy stracisz jakąś rzadką kartę na rzecz Królowej, stwierdzi ona, że jest znudzona okolicą i ma zamiar wybrać się gdzieś indziej, do losowo wybranej lokacji (patrz tabelka poniżej). Każdą kartę, którą przegrasz możesz później odzyskać, “odbijając” ją w kolejnym karcianym pojedynku z Królową, która uda się w kolejne miejsce. Poniżej znajdziesz opis lokacji, które Królowa ma na myśli.

Lokalizacja Miejsce, gdzie zazwyczaj stoi Królowa Kart
Balamb Przed wejściem na stację kolejową.
Galbadia W hotelu w Deling City.
FH Obok save point’u.
Trabia W hotelu w Shumi Village.
Esthar Wewnątrz pałacu prezydenckiego.
Centra W hotelu w Winhill.
“far away” Na tyłach The Lunar Gate.
Dollet Drugie piętro pubu.
“a new region” Dowolny z powyższych.

Gdy Królowa znajdzie się w Dollet, możesz z nią porozmawiać i spytać o jej ojca artystę (nigdzie indziej nie możesz o to spytać). Królowa odpowie, że jej ojciec, mieszkający w Dollet, jest malarzem, który maluje wizerunki potworów/postaci przedstawione na kartach. Poprosi cię ona o kilka rzadkich kart, które mogą pomóc jej ojcu w stworzeniu nowych rzadkich kart. Przegraj dowolną rzadką kartę, ale tym razem nie odbijaj jej zanim królowa nie wróci do Dollet, gdyż nie będzie mogła pokazać tej karty ojcu.

Teraz musisz jeździć za Królową po świecie, aż wróci ona do Dollet. Może to być trudniejsze niż się wydaje, gdyż teraz królowa porusza się według innego schematu. Schemat ten przedstawiam poniżej, ale nie jest on kompletny. Staraj się tak kierować grą, aby królowa dotarła do Dollet. Zapisuj grę po każdym udanym posunięciu królowej, a gdy pójdzie coś nie tak to wczytaj grę z powrotem. Nie dopuść by dotarła do Lunar, bo  stamtąd może udać wszędzie, a tamtejsze zasady są okropne.

Z tej lokacji… …Królowa może się udać do:
Balamb Galbadia
Galbadia (Deling C.) FH lub Centra
FH Esthar lub Dollet
Trabia (Shumi) Balamb, Lunar lub Dollet
Esthar Lunar
Centra (Winhill) FH lub Galbadia
Lunar “new region”
Dollet Galbadia

Gdy królowa ponownie zagości w Dollet porozmawiaj z nią a dowiesz się, że twoją kartę ma jej syn, zaś nowa karta pojawiła się gdzieś na świecie. (powie ogólnie o miejscu gdzie szukać, szczegóły w tabelce poniżej). Poprosi cię przy okazji o kolejne rzadkie karty.

Syn Królowej to mały chłopczyk, który sprawia wiele kłopotów dziadkowi, malarzowi, który mieszka na południe od pubu (To ojciec Królowej). Gra on w karty lepiej od swojej matki!

Oto lista kart, o które poprosi królowa i lista kart, które zostaną stworzone w zamian i gdzie można je znaleźć.

Przegrywasz: W zamian za: Kartę tą możesz znaleźć:
MiniMog Kiros W Deling City, u mężczyzny w ciemnobrązowym wdzianku na zewnątrz galerii sklepów.
Sacred Irvine U Flo, żony burmistrza FH.
Chicobo Chubby Chocobo W Balamb Garden, u studenta siedzącego na zewnątrz biblioteki.
Alexander Doomtrain W Timber, u właściciela Pubu.
Doomtrain Phoenix W Esthar, w pałacu prezydenckim.

Królowa kart będzie dostępna dla wszystkich (nawet jeśli nie ukończysz jej questu) na czwartej płycie, w miejscu lądowania kapsuły po incydencie Lunar Cry. Wskazówki jak znaleźć kapsułę znajdziesz w dziale FAQ. Będzie ona miała wszystkie swoje rzadkie karty i nie będzie wachała się ich użyć. Niestety, pojedynki toczą się według jej sztywnych zasad: Random, Same, Same Wall, Plus, Elemental, Sudden Death, One. Przypomnę, że grupa CC na Ragnaroku również ma karty królowej w swoim posiadaniu, jednak sama queen chętniej się nimi posługuje.