Trzecia płyta

3.1. Dom Edei i statek Białych SeeD

3.1.1. Dom Edei, Laguna

Do zdobycia: karty: Seifer (wygraj od Cida), Edea (wygraj od niej samej), pismo Timber Maniacs (w prawym dolnym rogu sypialni), Weapons Monthly Jul (leży w centrum treningowym Balamb Garden – wejście po lewej stronie).

Po ostatniej walce Edea i Cid wyjaśnią częściowo sytuację. Teraz twoim głównym zadaniem będzie odnalezienie Ellone. Rozejrzyj się po pokojach – czekają Timber Maniacs i Draw Point. Wróć do ogrodu i udaj się najpierw do Doktor Kadowaki, by zajrzeć do nieprzytomnej Rinoy – po drodze zahacz o centrum treningowe i zabierz Weapons Monthly Jul. Odwiedziny u chorej zostaną przerwane zapadnięciem w “sen”. Jako Laguna znajdziesz się na planie filmowym, a towarzyszyć Ci będą: albo sam Kiros lub Ward z Kirosem. Udział Warda w tym epizodzie zależy od tego, czy będąc w wiosce Shumi przeczytałaś/eś Timber Maniacs – jeśli chcesz go mieć w drużynie, to nie wolno ci do początku trzeciej płyty przeczytać wspomnianego numeru pisma. Zamiast granego przez Kirosa (lub Kirosa i Warda, zależnie od sytuacji) smoka, pojawi się prawdziwy okaz. Czeka cię mini gra. Zadawaj średnio 2 do 3 ciosów, po czym blokuj. Jeżeli ci się nie uda, zawsze można spróbować ponownie (jest też opcja, gdzie dostajesz dodatkowe 250 HP). Po pokonaniu gada idź w dół – na nieszczęście smok-bestia się ocknie i zajdzie was od drugiej strony. Będziesz mógł/mogła wybrać: albo od razu pójdziesz na smoka lub też wycofasz się do Save Pointu, gdzie zdążysz zjunctionować GFy i magię oraz zapisać grę. Tak przygotowany/na możesz śmiało ruszać do boju. Jeżeli zdobyłeś/łaś Odina to z dużym prawdopodobieństwem masz już kłopot z głowy – w tej walce Odin często się pojawia i zabija smoka Zantetsukenem.

3.1.2. Statek Białych SeeD

Do zdobycia: Rename Card (Zone da w zamian za “Girl Next Door”), karty: Shiva (Zone, za “Girl Next Door”), Angelo (wygraj od Wattsa, jeśli nie udało cię w Timber), pismo Timber Maniacs (mostek)

Po przebudzeniu się udaj się do Edei, która wręczy ci list do białych SeeD. Skieruj Ogród na północ, w kierunku wyspy w kształcie podkowy lub litery C – tam stoi właśnie statek SeeDów Edei. Wejdź na pokład i po chłodnym powitaniu skieruj się do dowódcy. W międzyczasie spotkasz Zone’a i Wattsa – członków komórki rebeliantów, którą poznałeś w Timber. Jeżeli masz pismo Girl Next Door oddaj je Zone’owi za darmo, by w zamian dostać kartę Shivy. Od Wattsa możesz wygrać kartę Angelo (jeśli nie zdobyłeś/aś jej w Timber) i dowiedzieć się jakie informacje zebrał. Porozmawiaj z szefem białych SeeD. Niestety Ellone nie ma na statku – znajduje się już w Esthar i jedyna droga tam prowadzi przez Fisherman’s Horizon. To twój następny cel.

3.2. Fisherman’s Horizon, Great Salt Lake

Do zdobycia: 10x Flare Stone (po pokonaniu Abadona) lub Kradzież: Power Wrist.

Po dotarciu na miejsce, Squall z Rinoą na plecach rozpocznie długą wędrówkę torami i dotrze do końcowej stacji, znajdującej się już na wschodnim kontynencie, gdzie położone jest Esthar. Porozmawiaj z Edeą, utwórz drużynę i wyjdź na mapę świata. Po mieście nie ma najmniejszego śladu, więc kieruj się do czegoś co wygląda jak białe jezioro. Utwórz drużynę i zacznij wędrówkę po tej lokacji. Można wejść na górę po wielkim szkielecie dinozaura – warto tam wejść i wyciągnąć Meteor oraz Thundagę z Draw Pointów. Niedługo znajdziesz Save Point (na rozstaju dróg, po szkieletach skręć w prawo) i warto zapisać grę, bo za chwilę czeka cię walka z bossem.

Boss: Abadon

Nieumarły szkielet – zastosuj się do rady Squalla i używaj wszystkiego co związane jest z leczeniem oraz żywiołem Holy i wody (Alexander, Leviathan). Od bossa można wyciągnąć Curę lub Curagę (zależnie od poziomu bohaterów), by zaraz użyć jej na nim. Znakomicie spisuje się tutaj zdolność Leviathana Recovery. Warto jeszcze wspomnieć, że gdy Abadon wstaje, to zaczyna używać zaklęć zmieniających status – zastosuj wtedy Esunę (dostępna u Abadona), ewentualnie można wykorzystać Treatment Siren (jednak zaklęcie wystarczy). Warto ukraść Power Wrist, który na pewno będzie lepszym trofeum niż 10 Flare Stones. Ogólnie walka jest bardzo prosta.

Po pokonaniu bossa przejdź w prawo, do następnej lokacji i wymacaj niewidoczną drabinę – skorzystaj z niej. Potem tylko kilka korytarzy (można obejrzeć sobie działanie luster maskujących), rozmowa z przyjaciółmi w windzie i witamy w Esthar. Na dzień dobry drużyna zapada w “sen” i znów oglądamy Lagunę.

3.3. Laguna – ostatni epizod

Do zdobycia: Weapons Monthly First Issue (podnieś z podłogi, jak wrócisz do laboratorium po rozmowie z rebeliantami).

Jesteś w Lunatic Pandora Laboratory. Rozmawiaj jak najwięcej – ze strażnikami, współwięźniem i Moombą. Za chwilę stoczysz łatwą walkę, a za moment dołączą się Ward i Kiros. Teraz masz czas na zjunctionowanie magii i GFów. Użyj windy i przysłuchuj się rozmowie doktora Odine’a, po czym wyjdź na zewnątrz porozmawiać z członkami ruchu oporu. Teraz wróć do środka i podnieś Weapons Monthly First Issue (to ten z Lionheartem). Zjedź na dół, pokonaj żołnierzy i porozmawiaj z doktorem. Ucieknie do windy – wsiądź do niej i wróć na górę. Odine wybiegnie na zewnątrz, ale tam go złapiesz i pojedziecie do Esthar. W laboratorium doktora znajdziesz małą Ellone – mechanizm otwierający drzwi celi jest na piętrze. Pokonaj strażników, otwórz celę i idź do dziewczynki – na tym zakończy się ostatni epizod z Laguną.

3.4 Esthar, Lunar Gate

Do zdobycia: Occult Fan IV (po rozmowie z Odine’em pomów z jego asystentem – poleci ci zwiedzić całe miasto. Udaj się wszędzie na piechotę i rozmawiaj z napotkanymi mieszkańcami Esthar, po czym wróć do pałacu i pogadaj z osobą przed pokojem Odine’a), karta: Ward (wygraj od Odine’a), losowe przedmioty w Centrum Handlowym

Po przebudzeniu, drużyna pojedzie do prezydenckiego pałacu zobaczyć doktora Odine’a. Ten da ci pozwolenie konieczne by zobaczyć się z Ellone, ale weźmie Rinoę. Wyjdź z pałacu i pokręć się po mieście – warto pobuszować w centrum handlowym i dokonać niezbędnych zakupów (bardzo przyda się tutaj Haggle, Sell High, i Familar GFa Tonberry’ego). Uwaga sekret – masz jedyną okazję zdobyć ostatni, czwarty numer Occult Fana – ten nawiązuje do GFa Doomtraina oraz kosmity Pupu, z którym związany jest jeden z karcianych questów. Gdy załatwisz wszystko w Esthar, udaj się do wyjścia – jeśli możesz, wypożycz samochód i pojedź do Lunar Gate, zaglądając przy okazji do Tear’s Point (znajdziesz tam Salomon’s Ring). Po dotarciu do Lunar Gate, zostaniesz poproszony/a o dobranie trzyosobowej ekipy, która uda się w kosmos. Rinoa i Squall jadą obowiązkowo, więc zostaje Ci wybranie tylko jednej osoby. Następnie zadecyduj, kto będzie w eskorcie Edei (Zell ma gwarantowane miejsce), po czym trójka Squalla zostanie wystrzelona w przestrzeń.

3.5. Esthar, Lunatic Pandora

Do zdobycia: Combat King 004 (idź na lewo od pierwszego punktu kontaktowego i porozmawiaj z samotnym żołnierzem – gdy przybiegnie drugi, ten  pierwszy da ci pismo jak z nim pogadasz), Rosetta Stone (odwiedź Cheryl’s Store w centrum handlowym podczas przechodzenia Lunatic Pandora), Power Generator (Lunatic Pandora – zapadnia), Phoenix Pinion (Lunatic Pandora – zapadnia), LuvLuvG (Lunatic Pandora – okrągłe drzwi), Combat King 005 (korytarz za zapadniami), Spd-J Scroll (korytarz przy windzie nr 1, we wnęce).

Gdy pozostali będą wychodzić z Lunar Gate, pojawi się Lunatic Pandora i dowódca grupy zarządzi powrót do Esthar. Przypominam o Salomon’s Ring w Tear’s Point – jeżeli nie masz go jeszcze to pójdź po niego. Za pomocą pierścienia można przywołać GFa Doomtraina. Wróć do Esthar i skieruj się do Laboratorium Odine’a. Wysłuchaj odprawy i zapamiętaj punkty kontaktowe – klawiszem A możesz wyświetlić miniaturowy obraz aktualnego miejsca spotkania z Lunatic Pandorą. Polecam to pierwsze, bo wtedy będziesz w stanie zdobyć najwięcej przydatnych rzeczy. Jak tylko wyjdziesz z laboratorium licznik zacznie odmierzać czas. Dla uniknięcia walk zastosuj Enc-None Diablosa i udaj się do pierwszego punktu kontaktu. W międzyczasie zahacz o centrum handlowe i odwiedź Cheryl’s Store a dostaniesz Rosetta Stone, uczące GFa zdolności “Ability X4”. Teraz skieruj się na miejsce spotkania nr 1 – oto jak dojść na miejsce: dwa razy w prawo (do wyjścia z miasta), w górę i na rozdzieleniu dróg w lewo – powinni stać tam dwaj żołnierze, którzy powiedzą, że Pandora ma tędy przelecieć. Pójdź na moment w lewo, by w następnej lokacji dostać Combat King 004 i wróć do miejsca spotkania. Gdy na liczniku zostanie 15:00, pojawi się Lunatic Pandora i wysadzi dwóch żołnierzy. Po krótkiej walce znajdziesz się w środku. Zaraz obok znajduje się Draw Point z Meteorem. Przemierzając korytarze Lunatic Pandory dostrzeżesz, że są to te same, którymi szedł Laguna. Jak już wcześniej pisałam wszystko, co Laguna zrobił w tych tunelach w drugim epizodzie, odbije się na twojej wizycie w Lunatic Pandora. Czas na zwiedzanie – zacznij od windy numer 3. Na górze masz do wyboru: korytarz na prawo, na lewo oraz drabinę w dolnej części. Tunele na lewo i prawo podaruj sobie, bo nic tam nie ma – zejdź na dół po drabinie. Po prawej są otwarte okrągłe drzwi, te przy których Laguna zgubił Starożytny Klucz – w środku znajdziesz LuvLuvG. Udaj się na lewo od drabiny – za drzwiami (które były zapadniami) znajdziesz Power Generator (Quistis nauczy się Ray Bomb), Phoenix Pinion i Draw Point. W następnym pomieszczeniu są: na ziemi Combat King 005 i otwarte drzwi (dzięki drugiemu Starożytnemu Kluczowi), za którymi jest Draw Point z Ultimą. Wróć do windy numer 3 i zjedź na dół. Teraz wybierz windę z cyfrą 1, a na górze w korytarzu obszukaj wnękę – Spd-J Scroll. Idź dalej, miń Save Point. Niestety zostaniesz wyproszony/a przez robota z Lunatic Pandory.

3.6. Stacja kosmiczna, Ragnarok

Do zdobycia: karty: Alexander (pokonaj Pieta w grze karcianej), Laguna (wygraj od Ellone), Flare Stone, Ultima Stone, Death Stone, Aura Stone, Shell Stone (Ragnarok, po pokonaniu Propagatorów – rodzaj kamienia zależy od koloru zabitego potwora).

Na pokładzie stacji jako Squall zanieś Rinoę do laboratorium medycznego, po czym idź za Pratem (tutejszym szefem). Wejdź po schodach na górę i porozmawiaj z ludźmi przy oknie – dowiesz się co nieco o czarodziejce Adel. Po konwersacji idź do końca korytarza i wejdź w drzwi. Wreszcie znalazłeś/aś Ellone – razem z nią pójdź na mostek. Obejrzyj animacje, a potem udaj się do Rinoy – gdy zostanie ogłoszony czerwony alarm biegnij do ambulatorium.. Dziewczyna będzie nie do powstrzymania i na mostku zwolni jedno z dwóch zabezpieczeń więzienia Adel. Potem wdzieje na siebie skafander i wyjdzie w przestrzeń, by zwolnić drugie zabezpieczenie. Idź za nią – niestety będziesz musiał/a zawrócić. Idź do centrum porozmawiaj z Pietem, a zobaczysz jak Rinoa uwalnia komorę z zamkniętą czarodziejką. Gdy odzyskasz kontrolę, Squallem udaj się do kapsuły – w pomieszczeniu z Save Pointem wejdź w drzwi na lewo – Draw Point (Meltdown). Wejdź do kapsuły, porozmawiaj z Ellone i przypnij się. Po filmie przeniesiesz się w przeszłość. Po kilku animacjach Squall wyjdzie z kapsuły w kosmos. Masz półtorej minuty, by dotrzeć do Rinoy. Po filmie znajdziecie się na Ragnaroku. Wkrótce jednak przekonasz się, że statek opanowały potwory. By je definitywnie zniszczyć musisz zabijać je parami, to znaczy oba z danego koloru i potem para następnej barwy. Kolejność jest dowolna, choć najbardziej zalecaną  jest następująca: najpierw fioletowi, następnie czerwoni, a potem zieloni i żółci lub na odwrót (wedle uznania). Monstra mają rangę bossów.

script type=

Boss:Propagators

Brak im szczególnych odporności, praktycznie każdy GF działa na nie bardzo ładnie. Często w walce z nimi pojawia się Odin i zabija Zantetsukenem. Generalnie bardzo słabi, fizyczne ataki słabiutkie, no może cios BiteBite zasługuje na uwagę. Warto wspomnieć, że nieco nieznośni są czerwoni, zieloni oraz żółci – lubują się w rzucaniu Silence i Blind, by uniemożliwić przeprowadzenie ataku. Statusy można wyleczyć dostępną u nich Esuną, a jeśli nie masz Recover Leviathana, to przyda się Curaga (również do uzyskania od bossów).

Po oczyszczeniu statku czeka cię długi dialog z Rinoą (z graną “Eyes on Me” w tle) i powrót na planetę. Rinoa posiadła moce Edei i została czarodziejką – zostanie zabrana do Esthar Sorceress Memorial. Idź do pomieszczenia z panelem – za chwilę przybędzie reszta przyjaciół.

3.7. Subquesty

3.7.1. Jumbo Cactuar

Do zdobycia: GF Cactuar, Gaea’s Ring (po pokonaniu Jumbo Cactuara).

Znajduje się na Esthar-Cactuar Island, małej wyspie niedaleko kontynentów Centra i Esthar – to tam, gdzie Ragnarok wylądował po powrocie z kosmosu. Gdy już wylądujesz poczekaj, aż pojawi się wielki kaktus (mapa świata) i podejdź do niego.

Miniboss: Jumbo Cactuar

Bez Lionhearta oponent będzie trudny – posiada mnóstwo punktów życia i chociaż standardowe ataki nie są zbyt groźne, to ostateczny cios (1000 Needles) zabija jedną postać z miejsca, niezależnie od posiadanego HP. Na początek zastosuj Meltdown (Cactuar ma ten czar), by nałożyć status Vit0, co znacznie zwiększy zadawane mu obrażenia. Wykorzystuj Limity i Leviathana jako, że kaktus jest na żywioł wody podatny, a dobrze wyszkolony Leviathan zadaje nawet do 9999 punktów obrażeń. Dbaj o HP i używaj Life lub Phoenix Down jeśli to konieczne – bardzo przyda się tutaj do leczenia komenda Recover. Nie warto okradać Cactuara, ponieważ otrzymasz Wizard Stones i wtedy  po walce nie dostaniesz Gaea’s Rings. Jest jeszcze coś o czym trzeba wspomnieć – podobnie do swoich mniejszych braci, Jumbo Cactuar może uciec z pola walki. Jeśli zobaczysz komunikat “Jumbo Cactuar is hesitating”, to wykonaj swoje najsilniejsze ataki, ponieważ przeciwnik szykuje się do ucieczki – to także znak, że zostało mu mało punktów zdrowia. Jeżeli nie uda ci się pokonać go zanim da drapaka, to trzeba będzie rozegrać pojedynek na nowo, a Jumbo przystąpi do nowej potyczki w pełni zdrowy.

3.7.2. Doomtrain

Zdobądź Salomon’s Ring (Tear’s Point), 6 Malboro Tentacle (od Malboro, zobacz w Bestiariuszu), 6 Steel Pipes (od Wendigo, Bestiariusz), 6 Remedy+ ( kup 60 Remedy i zmień zdolnością Alexandra Med. LV Up). Jak skompletujesz wszystko użyj pierścienia.

3.7.3. Miejsce awaryjnego lądowania kapsuły

mapa kapsuly
mapa kapsuly
Wynik naszych poszukiwań

To nie żart – naprawdę można ją odnaleźć. Ellone, Squall i reszta uciekli nią ze stacji kosmicznej krótko przed tym, jak Lunar Cry doszczętnie zniszczyło stację. Lądowisko nie jest w żaden sposób zaznaczone na mapie świata, ale za każdym razem znajduje się w tym samym miejscu – kapsuła rozbija się na południowych krańcach kontynentu Esthar, a konkretnie Abadan Plains. Te tereny są co prawda podzielone na dwa rejony, ale poszukiwania należy prowadzić na wschodniej części, rozciągającej się od iluzorycznej ściany na południe od Tear’s Point. Dołącz Enc-None Diablosa i dotrzyj na cypel u południowego krańca kontynentu. Na miejscu pokręć się trochę i w pewnym momencie po prostu przejdziesz z mapy świata do lokacji z rozbitym pojazdem. Na miejscu będzie technik medyczny oraz Piet. Jeżeli zapomniałeś/aś w kosmosie wygrać od Pieta kartę Alexandra, to do końcowego pojedynku z Seiferem masz szansę to nadrobić.

3.7.4. Inne zadania

Jest ich sporo: pozyskanie Bahamuta & Edena oraz bitwa z Ultima Weapon (Deep Sea Research Center), zdobycie Phoenixa (w wiosce Shumi), Dog Bone (Dollet), Obel Lake (jezioro niedaleko Timber), UFO, Vase (Winhill). Wszystkie dostępne informacje znajdują się w dziale Questy. Osobną kategorią są tak zwane “questy karciane” – opis tych można znaleźć w sekcji Triple Triad.

3.8. Esthar Sorceress Memorial, Dom Edei, Esthar

W Memorial będziesz dosłownie 5 minut – zabierz Rinoę i wracaj na Ragnaroka. Teraz złóż krótką wizytę Edei – najpierw dialog między Squallem i Rinoą, a za chwilę Zell poinformuje cię, że Kiros z Estharu chce wynająć SeeD do walki przeciwko Adel i Ultimecji (tak to TEN Kiros). Pozostało jeszcze porozmawiać z Edeą (przed wejściem do sierocińca i potem nad brzegiem). Gdy tu skończysz, udaj się do Esthar i skieruj się do pałacu prezydenckiego. Zgadnij kto jest prezydentem Esthar :). Zostaniesz wprowadzony/a w plan, możesz poznać historię uwięzienia Adel i kilka innych szczegółów – jak skończysz, wróć na pokład Ragnaroka. Zanim uderzysz na Lunatic Pandorę udaj się do wioski Shumi, by zobaczyć gotowy posąg Laguny (szczegóły w dziale Questy). Tak czy inaczej czas na drugą wizytę w Lunatic Pandora.

3.9. Lunatic Pandora

Do zdobycia: 5x Str Up (Raijin i Fujin), Megalixir (Raijin i Fujin), Laser Cannon (Mobile Type 8), Hero(Seifer) oraz wszystkie przedmioty, które nie zostały zebranie podczas pierwszej wizyty w Lunatic Pandora. Kradzież: 2x Str Up (Right Probe), 2x Vit Up (Left Probe).

Po waszym efektownym wejściu na rozgrzewkę pojedynek z parą Raijin – Fujin.

Boss: Raijin & Fujin

W przeciwieństwie do Seifera, ta dwójka wzmocniła się od ostatniego starcia – dla drużyny bez dobrego wyposażenia, czy dobrze dobranych zdolności mogą być niebezpieczni. Fujin stosuje szeroki wachlarz zaklęć – obok Tornada pojawia się: Regen, Haste, Slow, Pain i Meteor. Z ataków Shurikenem do Zan i Sai dołączył nowy – Metsu, działający na całą drużynę. Raijin nadal zadaje obrażenia wręcz (zwykłe ciosy i Raijin’s Special), ale od teraz ma możliwość rzucania czarów wspomagających, konkretnie Aury. Pod Aurą siła jego ataków ulega podwojeniu. Najszybciej można ich pokonać albo używając Lionhearta Squalla lub stosując konkretne GFy: Doomtraina, Diablosa, Cactuara (ten ostatni najlepiej spisuje się na 100 poziomie doświadczenia) oraz Bahamuta. Doomtrain bardzo ułatwi to starcie – nałoży na przeciwników Sleep, Vit0 i Blind, czyniąc z nich worki treningowe (ataki GFami nie budzą ze snu). Tak jak poprzednio pierwszy pożegna się Raijin.

Po wygranej idź do miejsca, gdzie zostałeś/aś poprzednim razem wyrzucony/a przez robota. By tam dotrzeć idź przed siebie, aż do windy numer 2, zjedź na dół i wsiądź do windy z cyfrą 1. Na górze idź przed siebie, po drodze masz Save Point. W następnym pomieszczeniu spotkasz się z niegościnną maszyną – czas na rewanż.

Boss: Mobile Type 8, Right Probe, Left Probe

Jeżeli Raijin i Fujin nie sprawiali ci kłopotu, to z tym przeciwnikiem rozprawisz się niemal błyskawicznie, ale po kolei. Robot atakuje przede wszystkim witką, a jako kontratak ma podpiętą technikę Twin Laser – oba ciosy zadają śmieszne obrażenia. Boss składa się z trzech części: korpusu oraz dwóch niezależnych jednostek wsparcia. Najpierw zajmij się właśnie wspierającymi robota działkami – od prawego ukradniesz kilka Str Up, a od lewego Vit Up. Po zabraniu łupu, naramienniki maszyny przestają cię interesować, bo są niezniszczalne (podobnie jak talerze u NORGa), więc przejdź do ataku na samego robota. Ta walka to właściwie koncert życzeń trzech GFów: Quizacotla, Diablosa i Cactuara – dwa pierwsze zadają po 9999 punktów obrażeń, a Cactuar zależnie od swojego poziomu (na 100-tnym levelu będzie to 10000). Po dwóch takich rundach Mobile Type 8 powinien paść i nie zdąży użyć swoich najsilniejszych ataków, czyli Corona oraz Megido Flame. Corona działa na tej samej zasadzie co Hell Judgement Ultimecji i zostawia po jednym HP każdej postaci (niezależnie od aktualnej liczby punktów zdrowia), natomiast technika Medigo Flame jest znana głównie z pojedynku z Omegą Weapon (więcej info w dziale Questy). Na szczęście Megido Flame w wykonaniu Mobile Type 8 nie ma takiej mocy jak w przypadku Omegi Weapon i odbiera średnio po 2000 HP (przy 9998 Omegi).

Teraz mała wskazówka – to ostatni moment na wykonanie następujących zadań: Vase, Dog Bone, Shumi Village, UFO, Obel Lake i zadań z kartami. Za chwilę rozegra się pojedynek z Seiferem i gra poprosi o CD numer 4. Wtedy już wyżej wymienione zadania będą nie do wykonania. Idź za Raijinem i Fujin. Po krótkiej rozmowie Seifer stanie do walki.

Boss: Seifer

Jeżeli zdobyłeś/aś Odina to niestety musisz się z nim pożegnać. Na samym początku Odin zaatakuje Zantetsukenem, ale Seifer go zabije – miecz pofrunie ku niebu i schwyci go tajemnicza ręka. Sam Seifer zasadniczo niewiele się zmienił – nadal marudzi, ataki fizyczne są śmiesznie słabe, a jego piętą Achillesową pozostaje niska tolerancja trucizny. Nowością jest potężniejszy Limit (Bloodfeast), na który trzeba uważać oraz większa ilość punktów zdrowia i możliwość rzucania czaru Flare. Strata Odina wbrew pozorom wyjdzie ci na dobre w tej walce – zaatakuj Seifera kilka razy, a zjawi się Gilgamesh (“zastępca” Odina) i zakończy pojedynek na twoją korzyść. Gilgamesh zajmie miejsce Odina i podobnie jak on będzie atakował przeciwników Zantetsukenem, ale nie tylko – w swoim arsenale ma jeszcze trzy inne techniki: Masamune, Excaliber i Excalipoor. W przypadku, gdy nie miałeś/aś Odina użyj Draw na Seiferze, rzuć na siebie Aurę i atakuj Limitami. Pan Ego nie spieszy się z użyciem Bloodfeast i odpowiada tylko zwykłym ciosem mieczem lub magią, więc o leczenie nie ma się co martwić – dopóki HP nie zejdzie ci poniżej siedmiu tysięcy możesz spać spokojnie. Mimo wszystko chyba jednak przyjemniej załatwić Seifera własnoręcznie, zresztą spójrzcie na screen.

pokonany seifer

Po pojedynku jeszcze kilka scen – Seifer porwie Rinoę, a ciebie czeka zmiana składu. Warto dołączyć Zella, bo za chwilę bardzo się przyda. Jeżeli chcesz zapisz grę i włóż do napędu dysk numer cztery.

—===::::KONIEC TRZECIEJ PŁYTY::::===—

kliknij, by przejść do części czwartej