Strażnicy podstawowi

Qu Quezacotl
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Quezacotl w tej części Final Fantasy zastąpił Ramuha – stałego bywalca serii – który jak na razie najczęściej był kojarzony z żywiołem Błyskawic. Ta chwilowa zmiana nie oznacza jednak, że Błyskawice potraktowano po macoszemu, ponieważ Quezacotl (podobnie jak Ramuh) również szczyci się boskim pochodzeniem i godnie sprawuje urząd bóstwa Błyskawic.

Lokalizacja

Quezacotl jest jednym z dwóch GF’ów, które Squall otrzymuje jako student. Aby dostać tego GF’a należy użyć komputera Squall’a w sali wykładowej w Balamb Garden.

  • Nazwa Ataku: Thunder Storm
  • Żywioł: Błyskawice (Thunder)
  • Najlepsze zdolności (abilities): Do najważniejszych zdolności Quezacotl’a należy zaliczyć: Card i Card Mod oraz Mid Mag-RF.
Ability Działanie AP Odblokowuje
HP-J Umożliwia podłączenie magii pod HP 50
Vit-J Umożliwia podłączenie magii pod Vitality 50 Elem-Def-J
Mag-J Umożliwia podłączenie magii pod Magic
Elem-Atk-J Umożliwia podłączenie magii pod atak żywiołem 160
Elem-Def-J Umożliwia podłączenie magii pod obronę przed żywiołami 100 Elem-Defx2
Elem-Defx2 Umożliwia podłączenie dwóch zaklęć pod obronę przed żywiołami 130
Magic Możliwość rzucania posiadanych zaklęć
GF Możliwość przyzywania podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Umożliwia korzystanie z posiadanych przedmiotów
Card Zamienia wroga w kartę do gry Triple Triad 40 Card Mod
Mag+20% Zwiększa Magic o 20% 60 Mag+40%, Elem-Atk-J
Mag+40% Zwiększa Magic o 40% 120
SumMag+10% Zwiększa siłę ataku GFa o 10% 40 SumMag+20%
SumMag+20% Zwiększa siłę ataku GFa o 20% 70 SumMag+30%
SumMag+30% Zwiększa siłę ataku GFa o 30% 140
GFHP+10% Zwiększa liczbę HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa liczbę HP u GFa o 20% 70
Boost Zwiększanie siły ataku GFa podczas animacji 10
T Mag-RF Otrzymywanie zaklęć Błyskawic z przedmiotów 30 Mid Mag-RF
Mid Mag-RF Zamiana czarów niskiego stopnia na te stopnia średniego 60
Card Mod Otrzymywanie przedmiotów z kart 80

 

Shiva Shiva
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Shiva to już weteranka serii – jest niezmiennie w panteonie Summonów od momentu ich debiutu w Final Fantasy 3. Początkowo jej osoba była rodzynkiem wśród męskiej większości przywoływanych istot, natomiast później ewidentnie biła na głowę większość jej koleżanek, które nigdy więcej nie pojawiły się w kolejnych odsłonie Final Fantasy (za wyjątkiem Siren i Sylph). W ten sposób Shiva stała się ulubienicą tłumów i wiadomo, że w każdym kolejnym odcinku sagi będzie można ponownie stanąć przed jej lodowym obliczem.

Lokalizacja

Shiva podobnie jak Quezacotl jest jednym z dwóch GF, które Squall otrzymuje jako student. Aby ją dostać należy użyć komputera Squall’a w sali wykładowej Balamb Garden.

  • Nazwa Ataku: Diamond Dust
  • Żywioł: Lód (Ice)
  • Najlepsze zdolności (abilities): Z właściwych tylko dla niej można podać jedynie Doom.
Ability Działanie AP Odblokowuje
Str-J Umożliwia podłączenie magii pod Strength 50 Elem-Atk-J
Vit-J Umożliwia podłączenie magii pod Vitality 50 Vit+20%
Spr-J Umożliwia podłączenie magii pod Spirit
Elem-Atk-J Umożliwia podłączenie magii pod atak żywiołem 160
Elem-Def-J Umożliwia podłączenie magii pod obronę przed żywiołami 100 Elem-Defx2
Elem-Defx2 Umożliwia podłączenie dwóch czarów pod obronę przed żywiołami 130
Magic Możliwość rzucania posiadanych zaklęć
GF Możliwość przyzywania podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Możliwość używania posiadanych przedmiotów
Doom Nakłada na wroga limit czasu, a po jego upływie zabija 60 (Dostępny na LV 10)
Vit+20% Zwiększa Vitality o 20% 60 Vit+40%
Vit+40% Zwiększa Vitality o 40% 120
Spr+20% Zwiększa Spirit o 20% 60 Spr+40%, Elem-Def-J
Spr+40% Zwiększa Spirit o 40% 120
SumMag+10% Zwiększa siłę ataku GFa o 10% 40 SumMag+20%
SumMag+20% Zwiększa siłę ataku GFa o 20% 70 SumMag+30%
SumMag+30% Zwiększa siłę ataku GFa o 30% 140
GFHP+10% Zwiększa liczbę HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa liczbę HP u GFa o 20% 70
Boost Zwiększanie siły ataku GFa podczas animacji 10
I Mag-RF Otrzymywanie zaklęć Lodu z przedmiotów 30

 

Ifrit Ifrit
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Obok Shivy, stały bywalec przywoływanej menażerii serii Final Fantasy. Ze względu na żywioł z którym jest związany i naturę tego żywiołu, stanowi niemal dokładne przeciwieństwo Shivy. Co więcej, ze względu na “relacje” Shivy i Ifrita ta dwójka często jest kojarzona w parę i na necie można znaleźć niejeden fanfik o tej dwójce ;). Tak czy inaczej, Ifrit ponownie oddaje Tobie władzę nad Piekielnym Ogniem.

Lokalizacja

Zdobycie tego GF jest obowiązkowe, ponieważ to Twój cel misji treningowej w Fire Cavern.

  • Nazwa Ataku: Hell Fire
  • Żywioł: Ogień (Fire)
  • Najlepsze zdolności (abilities): Ifrit może pochwalić się dwoma najlepszymi umiejętnościami – Str Bonus i Ammo-RF.
Ability Działanie AP Odblokowuje
HP-J Umożliwia podłączenie magii pod HP 50
Str-J Umożliwia podłączenie magii pod Strength
Elem-Atk-J Umożliwia podłączenie magii pod atak żywiołem
Elem-Def-J Umożliwia podłączenie magii pod obronę przed żywiołami 100 Elem-Defx2
Elem-Def-Jx2 Umożliwia podłączenie dwóch czarów pod ochronę przed żywiołami 130
Magic Możliwość rzucania posiadanych zaklęć
GF Możliwość przyzywania podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Możliwość używania posiadanych przedmiotów
Mad Rush Nakłada na drużynę statusy Haste i Berserk 60 (Dostępny na LV 10)
Str+20% Zwiększa Strength o 20% 60 Str+40%
Str+40% Zwiększa Strength o 40% 120 Str Bonus
Str Bonus Trwale zwiększa Strength o 1 przy awansie na wyższy poziom 100
SumMag+10% Zwiększa siłę ataku GFa o 10% 40 SumMag+20%
SumMag+20% Zwiększa siłę ataku GFa o 20% 70 SumMag+30%
SumMag+30% Zwiększa siłę ataku GFa o 30% 140
GFHP+10% Zwiększa liczbę HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa liczbę HP u GFa o 20% 70 GFHP+30%
GFHP+30% Zwiększa liczbę HP u GFa o 30% 140
Boost Zwiększanie siły ataku GFa podczas animacji 10
F Mag-RF Otrzymywanie czarów Ognia z przedmiotów 30
Ammo-RF Wyrabianie amunicji z przedmiotów 30 (Dostępny na LV 10)

 

Siren Siren
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Dzielnie w tej części Final Fantasy towarzyszy Shivie, po krótkiej przerwie (ostatnio występowała w FF 6). Choć nie może się poszczycić równie efektownym atakiem co Diamentowy Pył, to potrafi być równie skuteczna co jej lodowa koleżanka. Obie panie mają jeszcze jedna wspólną cechę – obie są doskonałe w uciszaniu wrogów na amen.

Lokalizacja

  1. Siren można wyciągnąć od Elvoret, podczas misji w Dollet, na szczycie wieży komunikacyjnej.
  2. W zamku Ultimecji, w trakcie pojedynku z Tri-Pointem, o ile nie udało się to podczas starcia z Elvoretem.
  • Nazwa Ataku: Silent Voice
  • Żywioł: Brak
  • Najlepsze zdolności (abilities): Siren to jedna z kilku kopalni bardzo przydatnych umiejętności, od Move-Find i Mag Bonus zaczynając, idąc poprzez Treatment oraz ST Med.-RF, na L Mag-RF i Tools-RF kończąc.

Inne informacje

Efektem działania Siren, oprócz obrażeń, jest stan Silence, rzucany na wroga. W wyniku jego działania przeciwnik nie jest w stanie używać magii.

Ability Działanie AP Odblokowuje
Mag-J Umożliwia podłączenie magii pod Magic
ST-Atk-J Umożliwia podłączenie magii pod atak zmianą statusu
ST-Def-J Umożliwia podłączenie magii pod obronę przed zmianą statusu
ST-Def-Jx2 Umożliwia podłączenie dwóch czarów pod obronę przed zmianą statusu 130
Magic Możliwość rzucania posiadanych zaklęć
GF Możliwość przyzywania podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Możliwość używania posiadanych przedmiotów
Treatment Leczy wszelkie zmiany statusu (poza K.O.) 100 (Dostępny na LV 12)
Mag+20% Zwiększa Magic o 20% 60 Mag+40%
Mag+40% Zwiększa Magic o 40% 120 Mag Bonus
Mag Bonus Trwale zwiększa Magic o 1 przy awansie na wyższy poziom 100
Move-Find Odkrywa ukryte Save i Draw Pointy w lokacjach (nie działa na mapie świata!) 40
SumMag+10% Zwiększa siłę ataku GFa o 10% 40 SumMag+20%
SumMag+20% Zwiększa siłę ataku GFa o 20% 70 SumMag+30%
SumMag+30% Zwiększa siłę ataku GFa o 30% 140
GFHP+10% Zwiększa liczbę HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa liczbę HP u GFa o 20% 70
Boost Zwiększanie siły ataku GFa podczas animacji 10
L Mag-RF Otrzymywanie czarów życia z przedmiotów 30
ST Med-RF Wyrabianie lekarstw znoszących zmiany statusu z przedmiotów 30
Tool-RF Tworzenie rzadkich przedmiotów z podstawowych drobiazgów 30

 

Brothers Brothers
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Bracia co prawda nie są nowi w serii Final Fantasy (pojawili się już w FF 5 jako przeciwnicy), jednak jako GF (Summon) występują po raz pierwszy. Tymczasowo przejmując schedę po Titanie, w Final Fantasy 8 patronują żywiołowi Ziemi. Choć ich atak nie jest może najmocniejszy, to na pewno jest jednym z najzabawniejszych.

Lokalizacja

Aby zdobyć Braci musisz ich pokonać w Grobowcu Nieznanego Króla, do którego wyśle Cię strażnik Caravay’a po ID miecza zaginionego kadeta.

  • Nazwa Ataku: Brotherly Love
  • Żywioł: Ziemia (Earth)
  • Najlepsze zdolności (abilities): Bez wątpienia przede wszystkim należy wymienić najpierw Defend, komendę blokującą wszelkie ataki fizyczne, w tym osławiony Terra Break Omegi Weapon. Oprócz tego wartymi uwagi są: HP+ 80% i HP Bonus,
Ability Działanie AP Odblokowuje
HP-J Umożliwia podłączenie magii pod HP
Str-J Umożliwia podłączenie magii pod Strength 50 Elem-Atk-J
Spr-J Umożliwia podłączenie magii pod Spirit 50 Elem-Def-J
Elem-Atk-J Umożliwia podłączenie magii pod atak żywiołem 160
Elem-Def-J Umożliwia podłączenie magii pod obronę przed żywiołem 100
Magic Możliwość rzucania posiadanych zaklęć
GF Możliwość przyzywania podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Możliwość używania posiadanych przedmiotów
Defend Od użycia do czasu kolejnego ruchu wszystkie ataki fizyczne wroga będą blokowane 100
HP+20% Zwiększa HP postaci o 20%
HP+40% Zwiększa HP postaci o 40% 120 HP+80%
HP+80% Zwiększa HP postaci o 80% 240 HP Bonus
Cover Postać chroni swoim ciałem atakowanego kompana 100
HP Bonus Trwale zwiększa HP postaci o 10 przy awansie na wyższy poziom 100
SumMag+10% Zwiększa siłę ataku GFa o 10% 40 SumMag+20%
SumMag+20% Zwiększa siłę ataku GFa o 20% 70 SumMag+30%
SumMag+30% Zwiększa siłę ataku GFa o 30% 140
GFHP+10% Zwiększa HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa HP u GFa o 20% 70 GFHP+30%
GFHP+30% Zwiększa HP u GFa o 30% 140
Boost Zwiększanie siły ataku GFa podczas animacji 10

 

Diablos Diablos
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Grawitacja wśród Summonów jest żywiołem “drugiego pokolenia”, co oznacza, że weszła do kanonu serii nieco później od grupy weteranów (Shiva, Ifrit, Bahamut, Leviathan, Titan). Grawitacji podczas jej debiutu patronował Atomos i to z nim Diablos prowadzi ciągłą rywalizację o władzę nad tym zywiołem. W FF 8, jak widać, władzę przejął Diablos, który prywatnie jest jednym z moich faworytów. To znakomity GF, który wymaga poświęcenia chwili czasu, ale rozwinięty potrafi dokonać prawdziwych spustoszeń nawet wśród bardzo potężnych wrogów – moc ataku rośnie proporcjonalnie do poziomu doświadczenia (o czym dokładnie powiem niżej).

Lokalizacja

Porozmawiaj z Headmaster Cid po tym, jak zleci Ci pierwsze zadanie, ale zanim wyjedziesz do Timber. Dostaniesz od niego Magical Lamp. Gdy jej użyjesz będziesz walczyć z Diablosem, więc wcześniej zapisz grę. Im później zabierzesz się do walki tym trudniej Ci będzie go pokonać.

  • Nazwa Ataku: Dark Messenger
  • Żywioł: Brak (Gravity)
  • Najlepsze zdolności (abilities): Na podobieństwo Siren, tutaj też znajdzie się kilka: Enc-Half, Enc-None (wyłączenie losowych walk), HP+80%, umożliwiające kradzież Mug (posiada jako jeden z tylko dwóch GFów), St Mag-RF i Time Mag-RF

Inne informacje

Obrażenia zadawane przez Diablosa zależą od jego poziomu (ale nowość:) LV% od max HP wroga. np. Diablos na LV 34 zada obrażenia wysokość 34% max HP przeciwnika.

Ability Działanie AP Odblokowuje
HP-J Umożliwia podłączenie magii pod HP 50 HP+20%
Mag-J Umożliwia podłączenie magii pod Magic
Hit-J Umożliwia podłączenie magii pod Hit 120
Abilityx3 Umożliwia podpięcie trzech zdolności
Magic Umożliwia korzystanie z posiadanych zaklęć
GF Umożliwia przyzywanie podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Umożliwia używanie posiadanych przedmiotów
Darkside Zwiększa siłę ataku wręcz, kosztem pewnej ilości HP postaci 100
HP+20% Zwiększa HP postaci o 20% 60 HP+40%
HP+40% Zwiększa HP postaci o 40% 120 HP+80%
HP+80% Zwiększa HP postaci o 80% 240
Mag+20% Zwiększa Magic o 20% 60 Mag+40%
Mag+40% Zwiększa Magic o 40% 120
Mug Umożliwia kradzież, zamieniając komendę Attack w Mug (kradzież i zadanie obrażeń) 200
Enc-Half Zmniejsza o połowę szansę na losowe walki 30 Enc-None
Enc-None Całkowicie eliminuje szansę na losowe walki 100
GFHP+10% Zwiększa HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa HP u GFa o 20% 70 GFHP+30%
GFHP+30% Zwiększa HP u GFa o 30% 140
Time Mag-RF Otrzymywanie czarów czasu i grawitacji z przedmiotów 30
ST Mag-RF Otrzymywanie czarów statusowych z przedmiotów 30

 

Carbunkle Carbuncle
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Również należy do “drugiego pokolenia” Summonów, które debiutowało w FF 5 i od tego czasu na dobre zadomowiło się w serii Final Fantasy. W przeciwieństwie do większości GFów, nastawionych typowo ofensywnie, Carbuncle należy do nielicznej grupy Strażników wspomagających bohaterów. Na pewno wart posiadania, choćby ze względu na swoje zdolności.

Lokalizacja

  1. Podczas parady w Deling City, gdy będziesz walczyć z Iguionami. Zdobądź Strażnika od jednego z przeciwników.
  2. Na czwartym CD. Carbuncle’a będzie mieć Krysta.
  • Nazwa Ataku: Ruby Light
  • Żywioł: Brak (Reflect)
  • Najlepsze zdolności (abilities): Całkiem przydatne są Vit Bonus i Counter oraz Recov Med-RF, a także Auto-Reflect.

Inne informacje

Atak Carbuncle nie zadaje żadnych obrażeń – jego Ruby Light sprowadza na członków drużyny czar Reflect. Ma to swoje dobre i złe strony: Reflect odbija większość rzucanych na drużynę czarów, ale dotyczy to również zaklęć wspomagających, jak Aura czy Cure.

Ability Działanie AP Odblokowuje
HP-J Umożliwia podłączenie magii pod HP 50 HP+20%
Vit-J Umożliwia podłączenie magii pod Vitality
Mag-J Umożliwia podłączenie magii pod Magic 50
ST-Atk-J Umożliwia podpięcie magii pod atak zmianami statusu 160 Elem-Defx2
ST-Def-J Umożliwia podpięcie magii pod obronę przed zmianami statusu 100 ST-Def-Jx2
ST-Def-Jx2 Umożliwia podpięcie dwóch czarów pod obronę przed zmianami statusu 130
Abilityx3 Możliwość podpięcia trzech zdolności
Magic Umożliwia korzystanie z posiadanych zaklęć
GF Umożliwia przyzywanie podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Umożliwia używanie posiadanych przedmiotów
HP+20% Zwiększa HP postaci o 20% 60 HP+40%
HP+40% Zwiększa HP postaci o 40% 120
Vit+20% Zwiększa Vitality postaci o 20% 60 Vit+40%
Vit+40% Zwiększa Vitality postaci o 40% 120 Vit Bonus
Vit Bonus Trwale zwiększa o 1 Vitality postaci przy awansie na wyższy poziom 100
Counter Postać natychmiast odpowiada ciosem bronią na fizyczny atak 200
Auto-Reflect Automatyczne rzucanie czaru Reflect przez cały czas trwania walki (nie można anulować Dispelem) 250
GFHP+10% Zwiększa HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa HP u GFa o 20% 70 GFHP+30%
GFHP+30% Zwiększa HP u GFa o 30% 140
Recov Med-RF Wytwarzanie lekarstw przywracających HP z przedmiotów 30

 

Leviathan Leviathan
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Wielki Wąż to przedostatni z piątki wielkich weteranów Summonów. W grze co prawda nie ma zbyt wielu wrogów wrażliwych na żywioł Wody, ale jego Tsunami posiada przyzwoitą siłę ataku, więc z powodzeniem może być stosowany na większość oponentów. Do tego dysponuje kilkoma umiejętnościami z grupy “musisz to mieć”.

Lokalizacja

  1. Leviathana można uzyskać podczas “Bitwy o Balamb Garden”. Kiedy staniesz do walki z NORGiem jak najszybciej użyj komendy Draw.
  2. Alternatywnym sposobem zdobycia Leviathana jest zabranie go Traumie, w czasie walki w zamku Ultimecji.
  • Nazwa Ataku: Tsunami
  • Żywioł: Woda (Water)
  • Najlepsze zdolności (abilities): Jest ich kilka, a każda warta uwagi. Są to: Recover, Spr Bonus, Auto-Potion oraz Supt Mag-RF
Ability Działanie AP Odblokowuje
Mag-J Umożliwia podłączenie magii pod Magic 50 Elem-Atk-J
Spr-J Umożliwia podłączenie magii pod Spirit
Elem-Atk-J Umożliwia podłączenie magii pod atak żywiołem 160
Elem-Def-Jx2 Umożliwia podłączenie dwóch czarów pod obronę przed żywiołami 130
Magic Umożliwia korzystanie z posiadanych zaklęć
GF Umożliwia przyzywanie podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Umozliwia korzystanie z posiadanych przedmiotów
Recover Przywraca HP postaci do maksimum 200
Spr+20% Zwiększa Spirit postaci o 20% 60 Spr+40%
Spr+40% Zwiększa Spirit postaci o 40% 120 Spr Bonus
Spr Bonus Trwale zwiększa Spirit postaci o 1 przy awansie na wyższy poziom 100
Auto-Potion Automatyczne używanie Potion (lub lepszych) gdy HP jest mniejsze od połowy maksimum 150
SumMag+10% Zwiększa siłę ataku GFa o 10% 40 SumMag+20%
SumMag+20% Zwiększa siłę ataku GFa o 20% 70 SumMag+30%
SumMag+30% Zwiększa siłę ataku GFa o 30% 140
GFHP+10% Zwiększa HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa HP u GFa o 20% 70 GFHP+30%
GFHP+30% Zwiększa HP u GFa o 30% 140
Boost Zwiększanie siły ataku GFa podczas animacji 10
Supt Mag-RF Otrzymywanie czarów wspomagających z przedmiotów 30 GF Recov Med-RF
GF Recov Med-RF Otrzymywanie lekarstw dla GFów z przedmiotów 30

 

Pandemona Pandemona
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Prezentuje jeden z bardziej nietypowych wyglądów wśród GFów, ale być może to “rodzinne” u Strażników spod znaku Wiatru – poprzednik z FF 7, Typhoon, był równie niezwykły (żeby nie powiedzieć brzydki ;). W parze z dziwną aparycją idzie siła jego ataku – nie jest czymś rewelacyjnym, ale niekiedy robi wrażenie.

script type=

Lokalizacja

  1. Na drugiej płycie w Balamb, podczas pojedynku z parą Raijin – Fujin. Zdobędziesz go od Fujin (po użyciu Draw).
  2. Red Giant, jeden ze strażników w zamku Ultimecii (4CD).
  • Nazwa Ataku: Tornado Zone
  • Żywioł: Wiatr (Wind)
  • Najlepsze zdolności (abilities): Ten GF stawia przede wszystkim na szybkość stąd najciekawsze umiejętności to Spd+40 % oraz Initiative. Nie do pogardzenia jest Spd-J, dość rzadka u GFów
Ability Działanie AP Odblokowuje
Str-J Umożliwia podłączenie magii pod Strength
Spd-J Umożliwia podłączenie magii pod Speed 120 Spd+20%
Elem-Atk-J Umożliwia podłączenie magii pod atak żywiołem
Elem-Def-J Umożliwia podłączenie magii pod ochronę przed żywiołami
Elem-Def-Jx2 Umożliwia podłączenie dwóch czarów pod ochronę przed żywiołami 130
Magic Umożliwia korzystanie z posiadanych zaklęć
GF Umożliwia przyzywanie podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Umożliwia podłączenie magii pod Magic
Absorb Absorbuje porcję HP od wroga (podobnie do czaru Drain) 80
Str+20% Zwiększa Strength postaci o 20% 60 Str+40%
Str+40% Zwiększa Strength postaci o 40% 120
Spd+20% Zwiększa Speed postaci o 20% 150 Spd+40%
Spd+40% Zwiększa Speed postaci o 40% 200
Initiative Daje postaci prawo do ruchu natychmiast po rozpoczęciu walki 160
SumMag+10% Zwiększa siłę ataku GFa o 10% 40 SumMag+20%
SumMag+20% Zwiększa siłę ataku GFa o 20% 70 SumMag+30%
SumMag+30% Zwiększa siłę ataku GFa o 30% 140
GFHP+10% Zwiększa liczbę HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa liczbę HP u GFa o 20% 70 GFHP+30%
GFHP+30% Zwiększa liczbę HP u GFa o 30% 140
Boost Zwiększanie siły ataku GFa podczas animacji 10

 

Cerberus Cerberus
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Cerberus, mityczny pupilek boga Hadesa, wyrwał się z Tartaru i przybył do świata Final Fantasy. Tutaj obok Carbuncle i kilku innych GFów tworzy mniej liczną grupę Strażników wspomagających. Jego obecność na pewno docenią amatorzy magii, którym na pewno przydadzą się usługi piekielnego psa z Tartaru.

Lokalizacja

  1. Cerberus czeka w głównej hali podczas ataku na Galbadia Garden. Aby go dołączyć do drużyny musisz z nim wygrać.
  2. Drugą szansą jest wyciągnięcie go od bossa, o imieniu Gargantua w zamku Ultimecji.
  • Nazwa Ataku: Counter Rockets
  • Żywioł: Brak
  • Najlepsze zdolności (abilities): Podobnie do Pandemony, Cerber stawia na szybkość, mimo, że jego atak wspomaga korzystanie z zaklęć. Z tego względu jego najlepsze zdolności to: Spd-J, Spd+40% i Auto-Haste, a dodatkowo St-Def-Jx4 i Expend2-1.

Inne informacje

Cerberus nie zadaje obrażeń wrogowi, sprawia jednak, że można korzystać z dwóch lub trzech czarów w jednej kolejce, a to niekiedy może być znacząca przewaga.

Ability Działanie AP Odblokowuje
Str-J Umożliwia podłączenie magii pod Strength
Mag-J Umożliwia podłączenie magii pod Magic 50 ST-Atk-J
Spr-J Umożliwia podłączenie magii pod Spirit 50 ST-Def-J
Spd-J Umożliwia podłączenie magii pod Speed 120 Spd+20%
Hit-J Umożliwia podłączenie magii pod Hit
ST-Atk-J Umożliwia podłączenie magii pod atak zmianami statusu 160
ST-Def-J Umożliwia podłączenie magii pod obronę przed zmianami statusu 100 ST-Def-Jx2
ST-Def-Jx2 Umożliwia podłączenie dwóch czarów pod obronę przed zmianami statusu 130 ST-Def-Jx4
ST-Def-Jx4 Umożliwia podłączenie czterech czarów pod obronę przed zmianami statusu 180
Abilityx3 Umożliwia podpięcie trzech umiejętności
Magic Umożliwia korzystanie z posiadanych zaklęć
GF Umożliwia przyzywanie podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Umożliwia korzystanie z posiadanych przedmiotów
Spd+20% Zwiększa Speed postaci o 20% 150 Spd+40%
Spd+40% Zwiększa Speed postaci o 40% 200 Auto-Haste
Auto-Haste Postać jest pod ciągłym wpływem czaru Haste, przez co odporna na działanie Slow 250
Expendx2-1 Podczas trwania statusu Double pozwala rzucać czar dwa razy, kosztem tylko jednej sztuki zaklęcia 250
Alert Zapobiega atakom przeciwnika z zaskoczenia (wtedy przeciwnik pierwszy atakuje) 200
GFHP+10% Zwiększa Speed postaci o 20% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa Speed postaci o 20% 70 GFHP+30%
GFHP+30% Zwiększa Speed postaci o 20% 140

 

Alexander Alexander
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

To stosunkowo młody GF w serii Final Fantasy, bo jego debiut datuje się na okres panowania FF 6, czyli już po “drugim pokoleniu”. Jak widać jego kariera jest dość krótka, ale za to zwieńczona sukcesem, skoro “z miejsca” udało mu się dostać do trzech kolejnych epizodów sagi (dopiero w FF 9 został zastąpiony przez Madeena, ze względów fabularnych). Żywioł Świętości jest dość rzadki w uniwersum Final Fantasy, dlatego ataki oparte na nim są zazwyczaj odrobinę mocniejsze niż większości żywiołów.

Lokalizacja

  1. Alexander jest do wyciągnięcia od Edei, podczas ostatniej walki na drugiej płycie, w Galbadia Garden.
  2. Drugą okazją jest pojedynek z Catoblepas, w trakcie wędrówki w zamku Ultimecji.
  • Nazwa Ataku: Holy Judgement
  • Żywioł: Świętość (Holy)
  • Najlepsze zdolności (abilities): Med LV Up, Revive, Elem-Def-Jx4 Hi Mag-RF
Ability Działanie AP Odblokowuje
Spr-J Umożliwia podłączenie magii pod Spirit
Elem-Atk-J Umożliwia podłączenie magii pod atak żywiołami 160
Elem-Def-Jx2 Umożliwia podłączenie dwóch czarów pod obronę przed żywiołami
Elem-Def-Jx4 Umożliwia podłączenie czterech czarów pod obronę przed żywiołami 180
Abilityx3 Umożliwia podpięcie trzech umiejętności
Magic Umożliwia korzystanie z posiadanych zaklęć
GF Umożliwia przyzywanie podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Umożliwia korzystanie z posiadanych przedmiotów
Revive Przywraca postać do życia z pełnym HP 200
Spr+20% Zwiększa Spirit postaci o 20% 60 Spr+40%
Spr+40% Zwiększa Spirit postaci o 40% 120
Med Data Dwukrotnie zwiększa skuteczność użytego lekarstwa 200 Med LV Up
SumMag+10% Zwiększa siłę ataku GFa o 10% 40 SumMag+20%
SumMag+20% Zwiększa siłę ataku GFa o 20% 70 SumMag+30%
SumMag+30% Zwiększa siłę ataku GFa o 30% 140
GFHP+10% Zwiększa liczbę HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa liczbę HP u GFa o 20% 70 GFHP+30%
GFHP+30% Zwiększa liczbę HP u GFa o 30% 140
Boost Zwiększanie siły ataku GFa podczas animacji 10
High Mag-RF Umożliwia zamianę czarów średniej mocy na te najwyższego poziomu 60
Med LV Up Podnosi “poziom” wszelkich napojów leczniczych (np. Remedy+ -> Elixir) 120

 

Doomtrain Doomtrain
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Najbardziej osobliwy GF spośród wszystkim Strażników podstawowych, ze względu na swój atak, który niejednej osobie ozdobi buzię szerokim uśmiechem. Podobnie do Brothers, także Doomtrain nie jest nowicjuszem w świecie FF, jako że również występował kiedyś jako boss. Tym razem obsadzono go w roli Strażnika i dość starannie ukryto – nie bez powodu. Wystarczy spojrzeć na listę umiejętności, by się przekonać dlaczego.

Lokalizacja

Najpierw musisz udać się Tear’s Point i odnaleźć Salomon Ring. Aby uwolnić go od klątwy musisz zebrać: 6 Remedy+, 6 Steel Pipes, 6 Malboro Tentacles.

  • Nazwa Ataku: Runaway Train
  • Żywioł: Poison (Najczęściej wszystkie negatywne zmiany statusu)
  • Najlepsze zdolności (abilities): To drugi po Siren GF z dość długą listą szalenie przydatnych umiejętności. Oto one: Auto-Shell, Junk Shop, Elem-Defx4-J, ST-Defx4-J, Forbid Med-RF
Ability Działanie AP Odblokowuje
Elem-Atk-J Umożliwia podłączenie magii pod atak żywiołem
ST-Atk-J Umożliwia podłączenie magii pod atak zmianami statusu
Elem-Defx4-J Umożliwia podłączenie czterech czarów pod ochronę przed żywiołami 180
ST-Def-Jx2 Umożliwia podłączenie czterech czarów pod ochronę przed zmianami statusu 180
Magic Umożliwia korzystanie z posiadanych zaklęć
GF Umożliwia przyzywanie podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Umożliwia korzystanie z posiadanych przedmiotów
Darkside Zwiększa siłę ataku wręcz, kosztem pewnej ilości HP postaci 100
Absorb Absorbuje porcję HP od wroga (podobnie do czaru Drain) 80
Auto-Shell Automatycznie rzuca cały czas w walce czar Shell (nie można anulować Dispelem) 250
SumMag+10% Zwiększa siłę ataku GFa o 10% 40 SumMag+20%
SumMag+20% Zwiększa siłę ataku GFa o 20% 70 SumMag+30%
SumMag+30% Zwiększa siłę ataku GFa o 30% 140 SumMag+20%
SumMag+40% Zwiększa siłę ataku GFa o 40% 200
GFHP+10% Zwiększa liczbę HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa liczbę HP u GFa o 20% 70 GFHP+30%
GFHP+30% Zwiększa liczb HP u GFa o 30% 140 GFHP+40%
GFHP+40% Zwiększa liczb HP u GFa o 40% 200
Boost Zwiększanie siły ataku GFa podczas animacji 10
Junk Shop Daje zdalny dostęp do Junk Shopu (nie trzeba chodzić do miasta)
Forbid Med-RF Pozwala wytwarzać rzadkie przedmioty, np. te podwyższające statystyki postaci 200

 

Bahamut Bahamut
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Ostatni z kwintetu wielkich weteranów i na pewno jeden z najpopularniejszych Summonów (obok Shivy i Ifrita), Bahamut występuje w każdej części Final Fantasy tak więc i tym razem nie mogło go zabraknąć. Dumny król smoków od zawsze był kojarzony z wielką siłą, a w kilku z odcinków serii był najpotężniejszym Summonem. Także w tej części należy do pierwszej ligi – bez wysiłku może zadawać 9999 punktów obrażeń.

Lokalizcja

Po Bahamuta trzeba się trochę pofatygować. Można to zrobić dopiero na trzecim CD, po zdobyciu Ragnaroka. Znajduje się on w Deep Sea Research Center. Najpierw musisz dotrzeć do świecącego słupa. Jest to całkiem proste – trzeba podchodzić wtedy, gdy słup nie świeci. Następnie należy odpowiedzieć na trzy pytania. Po prawidłowych odpowiedziach przyjdzie kolej na pokonanie samego Bahamuta – w międzyczasie na drodze stanie nam kilka smoków. Oto odpowiedzi na pytania:

  • 1 pytanie – 1 odpowiedź
  • 2 pytanie – 2 odpowiedź
  • 3 pytanie – 3! odpowiedź, która jest ukryta pod drugą
  • Nazwa Ataku: Mega Flare
  • Żywioł: Brak
  • Najlepsze zdolności (abilities): Trzeci Strażnik z bardzo bogatym asortymentem umiejętności dla postaci. A jest w czym wybierać: Abilityx4, Str+60%, Mag+60%, Mug, Auto-Protect, Rare Item i Forbid Mag-RF
Ability Działanie AP Odblokowuje
Abilityx4 Umożliwia podczepienie czterech umiejętności
Magic Umożliwia korzystanie z posiadanych zaklęć
GF Umożliwia przyzywanie podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Umożliwia korzystanie z posiadanych przedmiotów
Str+60% Zwiększa Strength postaci o 60%
Mag+60% Zwiększa Magic postaci o 60%
Mug Umożliwia kradzież, zamieniając komendę Attack w Mug (kradzież i zadanie obrażeń) 200
Move-HP Up Postać odzyskuje HP podczas chodzenia po lokacjach iI mapie świata 200
Auto-Protect Automatycznie rzuca Protect w czasie walki (nie można anulować Dispelem) 250
Expendx2-1 Podczas trwania statusu Double pozwala rzucać czar dwa razy, kosztem tylko jednej sztuki zaklęcia 250
Rare Item Zwiększa szansę na kradzież lub otrzymanie rzadkich przedmiotów 250
SumMag+10% Zwiększa siłę ataku GFa o 10% 40 SumMag+20%
SumMag+20% Zwiększa siłę ataku GFa o 20% 70 SumMag+30%
SumMag+30% Zwiększa siłę ataku GFa o 30% 140 SumMag+40%
SumMag+40% Zwiększa siłę ataku GFa o 40% 200
GFHP+10% Zwiększa liczbę HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa liczbę HP u GFa o 20% 70 GFHP+30%
GFHP+30% Zwiększa liczbę HP u GFa o 30% 140 GFHP+40%
GFHP+40% Zwiększa liczbę HP u GFa o 40% 200
Boost Zwiększanie siły ataku GFa podczas animacji 10
Forbid Mag-RF Otrzymywanie zakazanej (najlepszej) magii z przedmiotów

 

Cactuar Cactuar
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Jest najlepszym przykładem na to, jak prawdziwe jest powiedzenie “nie oceniaj książki po okładce”, bo kto by po samym wyglądzie stwierdził, że Cactuar to jeden z trzech GFów, które swoimi atakami potrafią przełamać magiczną barierę 9999 punktów obrażeń? Cactuar właśnie do nich należy, a gdy dodać do tego wyśmienity garnitur zdolności do rozwijania postaci, to nie trzeba nikogo przekonywać o jego przydatności.

Lokalizacja

Aby zdobyć Cactuara należy pokonać go na jego wyspie (zaznaczonej na mapie – patrz dział Mapy).  Nie jest on trudnym przeciwnikiem, jeśli ugryzie się go od dobrej strony – najlepiej wykorzystać Lion Hearta Squalla. Dziad jest łatwy, tylko diabelnie wytrzymały, a do tego wredny – zagrożony lubi uciekać z walki.

  • Nazwa Ataku: 1,000 Needles
  • Żywioł: Brak
  • Najlepsze zdolności (abilities): Defend, Initiative, Kamikaze, Bonusy (HP, Str, Vit, Mag, Spr), Auto-Potion

Inne informacje

Uszkodzenia zadawane przez Cactuara, zależą od jego poziomu – na każdą dziesiątkę doświadczenia przypada 1,000 damage’u – jednostki są zaokrąglane np. 24 LV 2.000 obrażeń, 25 LV 3,000 obrażeń. Na setnym poziomie damage wynosi 10000! To jeden z trójki Strażników zadających ponad 9999 punktów obrażeń.

Ability Działanie AP Odblokowuje
Eva-J Umożliwia podłączenie magii pod Evation 200 Eva+30%
Luck-J Umożliwia podłączenie magii pod Luck 200 Luck+50%
Magic Umożliwia korzystanie z posiadanych zaklęć
GF Umożliwia przyzywanie podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Umożliwia korzystanie z posiadanych przedmiotów
Defend Od użycia do czasu kolejnego ruchu wszystkie ataki fizyczne wroga będą blokowane 100
Kamikaze Postać poświęca się i ginie, a eksplozja zadaje bardzo dotkliwe rany wrogom 100
Eva+30% Zwiększa Evation postaci o 30% 150 Expendx2-1
Luck+50% Zwiększa Luck postaci o 50% 200
Initiative Daje postaci prawo do ruchu natychmiast po rozpoczęciu walki 160
Move-HP Up Postać odzyskuje HP podczas chodzenia po lokacjach i mapie świata 200
HP Bonus Trwale zwiększa HP postaci o 10 przy awansie na wyższy poziom
Str Bonus Trwale zwiększa Strength postaci o 1 przy awansie na wyższy poziom
Vit Bonus Trwale zwiększa Vitality postaci o 1 przy awansie na wyższy poziom
Mag Bonus Trwale zwiększa Magic postaci o 1 przy awansie na wyższy poziom
Spr Bonus Trwale zwiększa Spirit postaci o 1 przy awansie na wyższy poziom
Auto-Potion Automatyczne używanie Potion (lub lepszych) gdy HP jest mniejsze od połowy maksimum 150
Expendx2-1 Podczas trwania statusu Double pozwala rzucać czar dwa razy, kosztem tylko jednej sztuki zaklęcia 250
GFHP+10% Zwiększa liczbę HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa liczbę HP u GFa o 20% 70 GFHP+30%
GFHP+30% Zwiększa liczbę HP u GFa o 30% 140

 

Tonbery Tonberry
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Choć jego debiut w gronie GFów to krótki epizod, to jest legendą samą w sobie. Wszyscy, którzy grali w dwie poprzednie części Final Fantasy (FF 6 i FF 7), doskonale pamiętają go jako szeregowego przeciwnika, straszącego w jaskiniach Starożytnego Zamku FF 6 oraz przede wszystkim w Northern Crater w FF 7. Ten pokraczny stworek zyskał sławę dzięki swojemu zabójczemu atakowi – Chef’s Knife – którym z miejsca potrafił zabić bohatera. Przy okazji tworzenia FF8 autorzy postanowi wykonać ukłon w stronę graczy i dali możliwość przyłączenia Tonberry’ego do grona GFów.

Lokalizacja

Po zdobyciu Odina (jednego z GF’ów dodatkowych) w Centra Ruins musisz pokonać 20 Tonberrych (małych), gdy wygrasz z ostatnim pojawi się duży Tonberry King. Gdy go pokonasz przyłączy się on do ciebie. Czasami mogą nastąpić pewne wahnięcia i konieczna będzie jedna albo dodatkowe dwie walki z małymi Tonberry.

Wskazówka: Najlepiej jest walczyć z Tonberries na pierwszym piętrze. Prostym sposobem jest pozostawienie Squallowi małej ilości punktów życia i wykorzystanie jego Renzokukena – dzięki temu oszczędzamy czas i czar Aura. Jeśli Squall ma już Lion Hearta to rozgrywka będzie bardzo prosta. W ostateczności można użyć Diablosa – jest on bardzo skuteczny w walce z Tonberries.

  • Nazwa Ataku: Chef’s Knife
  • Żywioł: Brak
  • Najlepsze zdolności (abilities): Dzięki swoim umiejętnościom, bez wątpienia jest jednym z najlepszych przyjaciół każdej kobiety ;), bo która z nas nie poszłaby z nim… na zakupy?!! :). Tak, ten Strażnik to idealny negocjator cen (Sell-High, Haggle), a do tego “podwiezie” Cię jeszcze do sklepu i pomoże wybrać wyjątkowy towar (Call Shop, Familiar). Oprócz tego bardzo przydatne są Auto-Potion, Initiative oraz Luck+50%.
Ability Działanie AP Odblokowuje
Magic Umożliwia korzystanie z posiadanych zaklęć
GF Umożliwia przyzywanie podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Umożliwia używanie posiadanych przedmiotów
LV Up Podwyższa poziom przeciwnika (punkty życia doświadczenie za walkę)
LV Down Zmniejsza poziom przeciwnika (punkty życia doświadczenie za walkę)
Eva+30% Zwiększa Evation postaci o 30%
Luck+50% Zwiększa Luck postaci o 50%
Initiative Daje postaci prawo do ruchu natychmiast po rozpoczęciu walki 160
Move-HP Up Postać odzyskuje HP podczas chodzenia po lokacjach i mapie świata 200
Auto-Potion Automatyczne używanie Potion (lub lepszych) gdy HP jest mniejsze od połowy maksimum 150
SumMag+10% Zwiększa siłę ataku GFa o 10% 40 SumMag+20%
SumMag+20% Zwiększa siłę ataku GFa o 20% 70 SumMag+30%
SumMag+30% Zwiększa siłę ataku GFa o 30% 140
GFHP+10% Zwiększa liczbę HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa liczbę HP u GFa o 20% 70 GFHP+30%
GFHP+30% Zwiększa liczbę HP u GFa o 30% 140
Boost Zwiększanie siły ataku GFa podczas animacji 10
Haggle Obniża ceny na towary w sklepach 150 Sell-High
Sell-High Zwiększa ceny oferowane przez kupców w sprzedaży za twoje przedmioty 150
Familiar Wzbogaca ofertę sklepów o rzadkie towary 150 Call Shop
Call Shop Umożliwia wywołanie ekranu sklepu z Abilities Menu 200

 

Eden Eden
| Quezacotl | Shiva | Ifrit | Siren | Brothers | Diablos | Carbuncle | Leviathan |
| Pandemona | Cerberus | Alexander | Doomtrain | Bahamut | Cactuar | Tonberry | Eden |

Opis

Bez wątpienia jest najpotężniejszym GFem w całej grze, ponieważ z łatwością przełamuje barierę 9999 punktów obrażeń , o czym świadczy fakt, że w sprzyjających warunkach atak o sile 50000 to u tego Strażnika norma. W ten sposób można skompensować brak Lionhearta u Squalla, choć to nie jest główny powód dla którego warto zdobyć tego GFa. O jego wartości decydują przede wszystkim umiejętności.

Lokalizacja

  1. Deep Sea Research Center – po zdobyciu Bahamuta, w pomieszczeniu ze świecącym słupem otworzy się przejście. Podczas wędrówki w głąb kompleksu będziesz musiał/a rozdzielać jednostki energii. Po kolei : 4, 2, 2, 1 (wraz z miejscem gdzie uwolniona zostaje dodatkowa energia). To bardzo trudna i czasochłonna robota, dlatego wykorzystaj zdolność Enc-None Diablosa.Drzwi do wykopalisk otwierają się kosztem 4 RSP lub Zell zrobi to sam, jeśli jest w drużynie. Za drzwiami, zejdź na sam dół aż dojdziesz do dźwigu. Wymień wszystkie Ultima Stone na czary, ponieważ po walce dostaniesz dodatkową setkę tych, jakże cennych, kamieni, a jak wiadomo przedmioty powyżej setki przepadają! Skorzystaj z pozostałej Ci energii i uruchom maszynerię (wcześniej zapisz grę w ukrytym Save Poincie). Czeka Cię walka z Ultima Weapon, znanym z serii FF a posługującym się słynnym mieczem Ultima Weapon. Od Ultimy możesz wyciągnąć Edena oraz czar Ultima. Pamiętaj o Aurze (Renzokuken dobry na wszystko) oraz o stałym leczeniu.
  2. Znacznie prostszym sposobem jest zabranie Edena smokowi Tiamat, jednemu ze sług Ultimecji.
  • Nazwa Ataku: Eternal Breath
  • Żywioł: Słońce (Solar)
  • Najlepsze zdolności (abilities): Spd-J, Devour, Luck+50%, Expendx3-1, GFAbl Med-RF

Inne informacje

Jako jedyny Strażnik ma wystarczająco długą animację ataku, która pozwala na spokojne podbicie siły uderzenia o 250 procent na PC, dzięki umiejętności Boost (konsolowcy mają tu znacznie łatwiej). Przy dobiciu wskaźnika do 250 i zastosowaniu czaru Meltdown obrażenia ponad 50000 stają się standardem.

Ability Działanie AP Odblokowuje
Spd-J Umożliwia podłączenie magii pod Speed
Eva-J Umożliwia podłączenie magii pod Evation
Hit-J Umożliwia podłączenie magii pod Hit
Magic Umożliwia korzystanie z posiadanych zaklęć
GF Umożliwia przywoływanie podłączonych GFów
Draw Możliwość wyciągania magii od wroga lub rzucania zaklęć, które wróg posiada
Item Umożliwia używanie posiadanych przedmiotów
Mad Rush Nakłada na drużynę statusy Haste i Berserk 60
Darkside Zwiększa siłę ataku wręcz, kosztem pewnej ilości HP postaci 100
Devour Poprzez jedzenie przeciwników pozwala na polepszanie statystyk postaci. Szczegóły w dziale Devour
Luck+50% Zwiększa Luck Postaci o 50% 200
Expendx3-1 Podczas trwania statusu Triple pozwala rzucać czar trzy razy, kosztem tylko jednej sztuki zaklęcia 250
SumMag+10% Zwiększa siłę ataku GFa o 10% 40 SumMag+20%
SumMag+20% Zwiększa siłę ataku GFa o 20% 70 SumMag+30%
SumMag+30% Zwiększa siłę ataku GFa o 30% 140 SumMag+40%
SumMag+40% Zwiększa siłę ataku GFa o 40% 200
GFHP+10% Zwiększa liczbę HP u GFa o 10% 40 GFHP+20%
GFHP+20% Zwiększa liczbę HP u GFa o 20% 70 GFHP+30%
GFHP+30% Zwiększa liczbę HP u GFa o 30% 140 GFHP+40%
GFHP+40% Zwiększa liczbę HP u GFa o 40% 200
Boost Zwiększanie siły ataku GFa podczas animacji 10
GFAbl Med-RF Tworzy przedmioty uczące GFy nowych zdolności z innych drobiazgów 30