Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Sacred (GF żywiołu Ziemi) | Tomb of the Unknown King | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Mower, Mad Cow Special | Trucizna, Wiatr | Ziemia | 20 | |||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
G-Hi-Potion, G-Returner | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Nieco słabszy od swojego brata Minotaura, z którym występuje w parze podczas tej walki. Jest GFem żywiołu Ziemi i poprzez kontakt z nią, leczy rany. Zastosuj Float, by odciąć go od darmowego uzdrawiania, a wtedy nie sprawi żadnych kłopotów. Kartę Sacreda wręczy po walce duch samego Unknown King. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Seifer (starcie pierwsze) | Delling City Gate | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Fira, cios mieczem | Trucizna | brak | Fir-(x), Cur-(x), Life | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | Hero | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Pierwsze starcie z Seiferem, po jego “awansie” na rycerza czarodziejki, utrzymane jest w konwencji solo – walczą Squall i Seifer. Pamiętaj o leczeniu, bo za chwilę czeka walka z Edeą. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Seifer (druga walka) | Galbadia Garden – Master Room | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Fira, Firaga, , Hi-Potion, Demon Slice | Trucizna | brak | Haste, Fira, Dispel, Thund-(x) | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Mega Potion | Mega Phoenix | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Przede wszystkim atakuje mieczem, ale często korzysta z nowego Limitu – może być groźnym przeciwnikiem dla słabej drużyny. Podatny na Graviję Diablosa |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Seifer (trzecie starcie) | Galbadia Garden Auditorium | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Fira, cios mieczem | Trucizna | brak | Fir-(x), Thund-(x), Dispel, Haste | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | Hero | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Po ostatniej potyczce osłabiony, nie może stosować Demon Slice, więc korzysta z Firy oraz miecza. Broni Edei, więc trzeba go pokonać, by móc stanąć do walki z czarodziejką. Nie stanowi praktycznie żadnego problemu, ale warto się z nim pomęczyć do momentu ukradnięcia Hero. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Seifer (potyczka numer cztery) | Lunatic Pandora | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Firaga, Flare, Bloodfest | Trucizna | brak | Aura, Fir-(x), Thund-(x), Blizz-(x) | 40 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Hero | Hero | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Ostatnie spotkanie z Seiferem. Przygotował nową, dość potężną technikę Limit Break, poszerzył repertuar zaklęć, ale nadal nie jest w stanie poważnie drużynie zagrozić – jedynie trzeba co jakiś czas się leczyć. Jeżeli miałaś/eś Odina to zobaczysz scenę, jak Seifer zabija Strażnika, a pod koniec walki przedstawi Ci się Gilgamesh, zastępca Odina. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Sorceress “1” (pomocnik bossa) | Comencement Room | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Aero, Blizzard, Blizzara, Fire, Fira, Thunder, Thundara | brak | brak | Firaga, Blizzaga, Thundaga | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
losowy Stone | losowy Stone | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Pierwsza z dwóch typów czarodziejek-pomocników, poprzedzająca właściwego bossa tzw. “czerwoną czarodziejkę”. W sumie trzeba pokonać sześć takich magiń, po czym zostaną zastąpione przez typ Sorceress „2”. Podczas bitwy, gdy przybywa kolejna czarodziejka, następuje zmiana areny walki, co ma wpływ na stosowanie przez wiedźmy magii. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Sorceress “2” (pomocnik bossa) | Comencement Room | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Double, Flare, Meltdown, Meteor, Quake, Thundaga | brak | brak | Haste, Double | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
losowy Stone | losowy Stone | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Drugi typ czarodziejek-pomocników, poprzedzających właściwego bossa, czyli “czerwoną czarodziejkę”. W sumie trzeba pokonać cztery takie maginie, po czym ustąpią miejsca bossowi. Podczas bitwy, gdy przybywa kolejna czarodziejka, następuje zmiana areny walki, co ma wpływ na stosowane przez wiedźmy zaklęcia. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Sorceress | Comencement Room | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Ultima(po odliczaniu) | brak | brak | Flare, Holy | 55 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
losowy Stone | losowy Stone | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Sphinxaur /Sphinxara (sługa Ultimecji) | Ultimecia Castle – Main Room | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Firaga, Thundaga, Blizzaga, Doom, Slow, Sleep, Zombie, Magic Summon | Holy | brak | brak | 30 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Megalixir | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Pierwszy sługa Ultimecji, wyjątkowo słaby. Pojedynek dzieli się na dwie fazy – w pierwszej używa zaklęć typu Firaga, a w drugiej przywołuje sługi oraz stosuje Doom i Sleep. Pęknięcie maski oznacza odebranie połowy HP oraz rozpoczęcie drugiego etapu bitwy. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Tiamat (sługa Ultimecji) | Ultimecia Castle – Clock Tower | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Dark Flare | brak | Wiatr, absorpcja Ognia i Błyskawic | Flare, Eden* | 30 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Status Guard | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Po opisie scanu można wywnioskować, że to zbałamucony przez moc Ultimecji Bahamut. Początkowo recytuje po kolei: D..A..R.. i tak dalej, aż uzbiera “DARK FLARE”. Dopiero wtedy stosuje Ciemną Flarę, odpowiednik Mega Flare Bahamuta. Normalnie, ze wszystkich sług Ultimecji ten jest najgroźniejszy, ale jego Dark Flare jest atakiem elementarnym, więc drużyna z podpiętymi odpornościami może mieć leczenie za free. Dobrze wyszkolona drużyna utłucze go szybko zwykłymi atakami. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Tonberry King | Centra Ruins | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Junk, It’s Sharp! | brak | brak | Death, Cur-(x), Life | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Royal Crown, Chef’s Knife | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Trzeba pokonać najpierw około 20 małych Tonberries (niekiedy 21-25), by móc zmierzyć się z królem. Przeciwnik nie jest trudny, ale posiada sporo HP. Wskazane Limit Breaks albo GFy. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Trauma (sługa Ultimecji) | Ultimecia Castle – Art Gallery | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Drain, Mega Pulse Cannon | Wiatr | brak | Meltdown, Leviathan* | 30 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Elem Atk | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Podobnie do Sphinxaura przyzywa małych pomocników. Zarówno on jak i Dromy są dość słabe, a Mega Pulse Cannon nie wyrządza większych szkód. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Tri Point (sługa Ultimecji) | Ultimecia Castle – Wine Cellar | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Scan, Mega Spark, Onrush | zmienna: Ogień lub Lód | brak | Blind, Haste, Tornado, Siren* | 30 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Rocket Engine | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Uczulony na Ogień lub Lód, zależnie od sytuacji. Warto dać postaciom absorpcję błyskawic, ponieważ przez 90% czasu Tri Point atakuje za pomocą Mega Spark. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Ultima Weapon (Mega Boss) | Deep Sea Deposit | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Quake, Meteor, Gravija, Light Pillar | brak | brak | Ultima, Regen, Dispel, GF Eden | 100 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
100x Ultima Stone | Three Stars | nie zostawia | Eden | |||||
Info | ||||||||
Obok Omegi Weapon drugi najsilniejszy przeciwnik w Final Fantasy 8. Finałowy przeciwnik Deep Sea Research Center i Deep Sea Deposit. Opis, taktyka i porady są dostępne w dziale Weapony. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Ultimecia (Final Boss) | Ultimecia Castle – Master Room | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Maelstrom, Bio, Meltdown, Quake, Stop, Triple, Double, Dispel, Blizzaga, Flare, Holy, Thundaga, Tornado | Trucizna, Holy | brak | Haste, Slow, Reflect, Demi | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Najsłabsza forma czarodziejki, ale za to najbardziej dokuczliwa – nagminnie rzuca czary zmieniające status. Najczęściej w ruch idzie Maelstrom, który redukuje procentowo HP i nakłada status “Curse” blokujący Limity. Ta faza, to dobry moment na ustalenie składu drużyny na dalsze etapy walki. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Ultimecia “Generator” (Final Boss) | Compressed Time | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
brak | brak | brak | Apocalypse | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Druga część Ultimecia True, która ujawnia się pod koniec walki. Służy Ultimecia True za źródło magii. “Generator” to jedyny przeciwnik, od którego można *legalnie* pozyskać czar Apocalypse. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Ultimecia Griever (Final Boss) | Ultimecia Castle – Master Room | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Great Atractor, Ultima, Quake, Meteor, Holy, Tornado, Dispel | brak | brak | Fir-(x), Thund-(x), Blizz-(x) | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Trzecia faza walki – połączona z Grieverem Ultimecja dysponuje potęznym atakiem Great Atractor, a może dodatkowo wzywać Helixy, jej wzmacniacze magii.. Po odebraniu 3/4 HP dolna częśc odpada, Helixy znikają, a Ultimecja nie może korzystać z Great Atractor. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Ultimecia True (Final Boss) | Compressed Time | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Hell Judgement, Apocalypse, Draw Apocalypse, Holy, Ultima, Flare, Dispel, Meteor | brak | brak | brak | |||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Ostatnie wcielenie Ultimecji. Wbrew pozorom nie jest trudna. Hell’s Judgement co prawda redukuje HP do 1 punktu, ale jest powolna, więc dobry uzdrowiciel szybko postawi drużynę na nogi. Reszta repertuaru to niezbyt groźne ataki ręką i powszechnie już znane zaklęcia. Wyjątkiem jest Apocalypse – ten czar jest dostępny tylko w tej walce. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Wedge | Dollet Com Tower | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Fire, Thunder, Blizzard, zwykłe ataki | brak | brak | Fire, Thunder, Blizzard, Cure | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Występuje w parze z Biggsem, choć na początku walki go nie będzie – musi wrócić z patrolu. Pojedynek z nimi to jedynie rozgrzewka przed potyczką z Elvoretem, który po kilku atakach zajmie ich miejsce. |