Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Iguion | Delling City – Presidential Pallace | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Magma Breath, Resonance | Holy, Ziemia | Ogień, Trucizna | Esuna, Cure, Break, Carbuncle | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
G-Returner | G-Returner | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Przeciwników jest dwóch. Stosują ataki pojedynczo lub zespołowo – Resonance wykonują jednocześnie, chyba, że jeden z nich poległ (wtedy drugi robi go samodzielnie), natomiast Magma Breath zawsze wykonuje jeden. Obie techniki nie są groźne, ale należy pamiętać o leczeniu Petryfing, które nakłada Magma Breath. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Jumbo Cactuar (GF typu non-elemental) | Esthar Cactuar Island | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Ker Plunk, 1000 Needles, „Jumbo Cactuar is hesitating“ | Woda | Brak | Meltdown, Demi, Tornado | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Gaea’s Ring | Wizard Stone | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Podobnie do Diablosa, im szybciej z nim zawalczysz, tym mniej będzie kłopotów z pokonaniem go. Monstrum nie jest silne, ale posiada sporo HP, a w dodatku, przy niskim poziomie zdrowia może uciec, jak jego mali bracia. Podatny na status Vit0, odporny na Grawitację. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Krysta (sługa Ultimecji) | Ultimecia Castle – Terrace | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Charge, Ultima(final attack) | brak | Lód | Holy, Carbuncle* | 30 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Elem Guard | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Rzadko kiedy atakuje, a jeśli już, to Szarża na ogół pudłuje. Jego siła ujawnia się, gdy go zaatakujesz – odpowiada mocnym kontratakiem. Ukrytą słabością stwora jest podatność na Graviję Diablosa, co przy niskim HP Krysty (nawet przy jego maksymalnym poziomie) powoduje, że walkę da się rozstrzygnąć w dwóch turach. Na odchodne rzuca Ultimę. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Left Pod (pomocnik bossa) | Balamb Garden – Master Room | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Fira, Thundara, Bio, Tornado | brak | wszystkie żywioły | Thunder, Life | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | Mag Up | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
To jedna z dwóch jednostek wsparcia dla NORG POD i samego NORGa. Odporna na wszystko, posiada wysoką obronę na obrażenia fizyczne i jest praktycznie niezniszczalna. Koniecznie okraść! |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Left Probe (pomocnik bossa) | Lunatic Pandora | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Homing Laser | brak | brak | Cur – (x), Esuna | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | Vit Up | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Jednostka wspierająca Mobile Type 8 – niezniszczalna, ale koniecznie okradnij. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Minotaur (GF żywiołu Ziemi) | Tomb of the Unknown King | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Mower, Mad Cow Special (w duecie z Sacredem) | Trucizna, Wiatr | absorpcja Ziemi | Shell, Protect, Berserk, Double | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
G-Hi-Potion, G-Returner | brak | nie zostawia | Minotaur | |||||
Info | ||||||||
Występuje w parze z swoim bratem – Sacredem. Ponieważ jest związany z żywiołem Ziemi, leczy się poprzez kontakt z podłogą – by odciąć go od leczenia, trzeba zastosować czar Float. Jest to swoisty ukłon do legend wywodzących się z mitologii antycznej Grecji. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Mobile Type 8 (Latający) | Lunatic Pandora | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Megido Flame, Corona, Homing Laser | Błyskawice | brak | Firaga, Thundaga, Blizzaga, Flare | 40 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Laser Cannon | Laser Cannon | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Mechaniczny, w dodatku latający, zatem wrażliwy na Błyskawice, Wiatr oraz dodatkowo na Grawitację. Megido Flame nie ma takiej mocy, jak ten Omegi Weapon, a Corona jest porównywalna do Hell Judgement Ultimecji (zostawia 1 HP postaciom). Atakowany odpowiada Twin Homing Laser w trybie Support OFF, a w trybie Support ON naramienniki jednocześnie stosują Homing Laser. Przełączanie między trybami jest sygnalizowane komunikatami: „Mobile Weaponry Attack Mode ON”, „Mobile Weaponry Attack Mode OFF”. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
NORG | Balamb Garden – Master Room | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Psycho Blast, Blizzara, Water, Protect, Slow, Silence | Wiatr | Trucizna | Shell, Protect, Esuna, Leviathan | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Wizard Stone | Circlet | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Władca Balamb Garden, którego można porównać do dużego psa, co dużo szczeka, a niewiele potrafi. Wystarczy, by drużyna miała aktywny Reflect, a rzucanymi przez siebie zaklęciami NORG sam się załatwi. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
NORG Pod | Balamb Garden – Master Room | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
brak | brak | Błyskawice, Trucizna | Cur – (x) | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Schron NORGa – wymaga kilku trafień GFami, by się rozpadł. Bierny podczas walki, w ofensywie wyręczają go jednostki wsparcia. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Odin (GF typu non-elemental) | Centra Ruins | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Zantetsuken | brak | brak | Death, Stop, Double, Triple | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
G-Mega-Potion | Luck-J Scroll | nie zostawia | Odin | |||||
Info | ||||||||
W ogóle nie atakuje, oddając całkowicie inicjatywę Tobie. Posiada wysoką obronę zarówno przeciw magii, jak i atakom fizycznym, więc trudno zadać mu godziwe obrażenia. Walcząc z nim należy pamiętać o czasie, bo gdy tylko licznik dojdzie do 0, Odin użyje Zantetsukena i można już tylko ładować save. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Oilboyle | Balamb Garden – MD Level | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Oil Shot, Sonic Wave, Oil Blast | Ogień | Woda | Esuna, Blind, Cur-(x), Confuse | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Wizard Stone | Fuel | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Podobnie do walki z Iguions, starcie obejmuje bój z parą przeciwników. Niedocenieni mogą być niebezpieczni, dlatego po użyciu Oil Blast warto się uleczyć, jako że ten atak odbiera dużo HP i nakłada status Darkness. Warto wykorzystać ich słaby punkt, czyli niską tolerancję ognia. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Omega Weapon (Mega Boss) | Ultimecia Castle – Chappel | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Lvl 5 Death, Megido Flame, Terra Brake, Light Pillar, Gravija, Ultima, Meteor | brak | wszystkie żywioły | Flare, Holy, Meteor, Ultima | 250 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Three Stars, Proof of Omega | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Najpotężniejszy przeciwnik w Final Fantasy 8. Występuje w zamku Ultimecji, ale trzeba go odblokować. Wszystkie informacje oraz taktyka i porady są zawarte w dziale Weapony. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Propagator | Ragnarok | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Blind, Silence, Thundaga, BiteBite | brak | brak | Esuna, Cur-(x), Life, Thund-(x) | 5 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
losowy Stone | losowy Stone | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Głównie używa czarów zmieniających status. Wyjątkowo słaby przeciwnik, więc dziwi przyporządkowanie tego stwora do grupy bossów. Na Ragnaroku grasuje ośmioro takich, po cztery pary dobrane kolorem głowy. W tych walkach często pojawia się Odin, który bez problemu może bossa ubić. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Raijin (pierwsza walka) | Balamb – przed hotelem | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
zwykłe ciosy kijem | Trucizna | absorpcja Błyskawic | Protect, Shell, Thund-(x), Thund-(x+1) | 10 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Str Up | Str Up | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
To jedyny przypadek w grze, gdy walczy bez Fujin. Do towarzystwa ma dwóch żołnierzy, ale są tak słabi, że po jednym wezwaniu Strażnika ulegną. Samotnie Raijin nie jest w stanie za wiele zdziałać, ale trzeba pamiętać o jego odpornościach. Dobrze spisuje się też Diablos. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Raijin (starcie drugie) | Balamb Hotel (wewnątrz) | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Raijin’s Special, Hi-Potion | Trucizna | absorpcja Błyskawic | Protect, Shell, Thund-(x), Thund-(x+1) | 10 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Str Up, Combat King 002 | Str Up | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Odtąd zawsze walczy w towarzystwie Fujin. Do listy ataków dodał Raijin’s Special, a przy niskim HP może odzyskać 1000 HP dzięki Hi-Potion. Podobnie, jak wcześniej dobrze działa na niego Diablos. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Raijin (trzecia potyczka) | Lunatic Pandora | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Raijin’s Special, Aura | Trucizna | absorpcja Błyskawic | Protect, Shell, Thund-(x), Thund-(x+1) | |||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Power Wrist | Power Wrist | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Obok Raijin Special może stosować Aurę – zaklęcie wspomagające. Pod wpływem Aury moc jego ciosów ulega podwojeniu. Warto wykorzystać jego podatność na Sleep. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Raldo (pomocnik bossa) | Balamb Garden – Training Center | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
brak | brak | brak | Fir-(x), Thund-(x), Protect | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Pomocnik Granaldo, któremu służy za pocisk do rzucania w drużynę. Raldo sam nie atakuje bohaterów. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Red Giant (sługa Ultimecji) | Ultimecia Castle – Prison | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Gigantic Sword | brak | wszystkie żywioły | Demi, Pandemona* | 30 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Diamond Mail | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Posiada niezwykle wysokie odporności na magię i ataki fizyczne. Jedynie najsilniejsze GFy są w stanie mu zaszkodzić, czyli: Diablos, Bahamut, Boko, Cactuar i Eden. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Right Pod (pomocnik bossa) | Balamb Garden – Master Room | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Slow, Silence, Dispel | brak | wszystkie żywioły | Dispel, Confuse, Slow | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | Spr Up | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
To jedna z dwóch jednostek wsparcia dla NORG POD i samego NORGa. Odporna na wszystko, posiada wysoką obronę na obrażenia fizyczne i jest praktycznie niezniszczalna. Koniecznie okraść! |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Right Probe (pomocnik bossa) | Lunatic Pandora | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Homing Laser | brak | wszystkie żywioły | Cur-(x), Demi | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | Str Up | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Jednostka wspierająca Mobile Type 8 – niezniszczalna, ale koniecznie okradnijRazem z Left Probe bronią Mobile Type 8. Posiada wysoką odporność na magię i zwykłe ataki, przez co jest praktycznie niezniszczalny.Koniecznie okradnij! |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Rinoa | Lunatic Pandora – Cristal Pillar | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
brak | brak | brak | Esuna, Dispel, Regen | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | Megalixir | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Unieruchomiona, połączona z Adel, która na niej żeruje, nie wykonuje żadnych ataków. W czasie tej bitwy trzeba pilnować stanu HP Rinoy, bo w przeciwnym razie walka zakończy się porażką. |