Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Abadon (Nieumarły) | Esthar – Great Salt Lake | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Blind, Confuse, Silence, Esuna, Dispel, zwykłe ataki wręcz | Holy, Ogień, leczenie | brak | Cur – (x), Esuna, Dispel | 40 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Flare Stone | Power Wrist | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Abadon jest nieumarły, zatem jego największą słabością jest magia i przedmioty związane z leczeniem. Znakomicie spisuje się zdolność Leviathana Recover. Abadon prowadzi walkę w dwóch trybach: klęcząc atakuje wręcz (nakładając status Curse) a stojąc używa czarów zmieniających status. Co jakiś czas regularnie przełącza się między tymi trybami. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Adel | Lunatic Pandora – Cristal Pillar | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Energy Bomber, Ultima, Quake, Flare, Meteor | brak | brak | Fir-(x), Blizz-(x), Thund-(x) | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | Samantha Soul | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Połączona z Rinoą, leczy się jej kosztem za pomocą Drain. Czarodziejka jest podatna na status Zombie, pod wpływem którego można szybko ją wykończyć magią leczniczą. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Bahamut (GF typu non-elemental) | Deep Sea Research Center | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Thundaga, Tornado, Stop, Mega Flare | brak | Błyskawice, Wiatr, absorpcja Trucizny | Flare, Cur -(x), Full-Life, Dispel | 40 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Hyper Wrist | Hyper Wrist | nie zostawia | Bahamut | |||||
Info | ||||||||
Twardy, ale nie niemożliwy do pokonania. Przez większość czasu atakuje wręcz lub magią, a Mega Flare używa co kilka tur. Pokonanie go daje dostęp do wnętrza Deep Research Center. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
BGH251F2 “Iron Clad” (pierwsza walka) | Galbadia Missile Base | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Beam Cannon, zwykłe ataki z działka | Błyskawice, Ziemia, Woda | Trucizna | Shell, Protect, Stop | |||||
Zostawia | Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Weapons Mon Jun, Potion | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Przez większość czasu ostrzeliwuje drużynę ze zwykłego karabinu, jednak po kilku kolejkach ładuje i odpala Beam Cannon. Po zadaniu odpowiedniej ilości obrażeń, czołg zostanie wycofany, a na jego miejscu pojawią się łatwi do zabicia żołnierze. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
BGH251F2 “Iron Clad” (druga walka) | Fisherman’s Horizon – Residential Area | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Beam Cannon, zwykłe ataki z działka | Błyskawice, Ziemia, Woda | Trucizna | Shell, Protect, Stop | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Running Fire | Adamantine | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Bardzo uszkodzony po eksplozji bazy rakietowej – jego główna broń (Beam Cannon) ładuje się strasznie wolno i zadaje mniejsze obrażenia niż w pierwszym starciu, a standardowe ataki nie stanowią zagrożenia dla drużyny. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Biggs | Dollet Com Tower | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Cure, Thunder, zwykłe ataki | brak | brak | Fire, Thunder, Blizzard, Esuna | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Występuje razem z Wedge’em – potyczka z nimi to tylko rozgrzewka przed zasadniczą walką z Elvoretem. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Catoblepas (sługa Ultimecji) | Ultimecia Castle – Treasure Vault | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Thundaga, Meteor, Deadly Horn, Thunder Summon | Ziemia, Woda | absorpcja Błyskawic | Meteor, Alexander* | 30 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Status Atk | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Najczęściej atakuje silnymi łapami, rzadziej Meteorem, czy Thunder Summon. Przeciwnik jest podatny na status Blind. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Cerberus (GF typu non-elemental) | Galbadia Garden Hall | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Quake, Thundaga, Tornado, Double, Triple, Berserk, Silence, Dispel, Blind | brak | Wiatr, absorpcja Błyskawic | Double, Quake | 30 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
G-Returner | Spd-J Scroll | nie zostawia | Cerberus | |||||
Info | ||||||||
Wyjątkowo niebezpieczny, ze względu na szybkość wykonywania ataków. Lubi nakładać na siebie Double i Triple, przez co staje się jeszcze trudniejszym przeciwnikiem. Walcząc z nim upewnij się że masz do dyspozycji kilka zaklęć Dispel. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Diablos (GF typu non-elemental) | w przedmiocie Magic Lamp (lampę otrzymasz od Cida) | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Demi, Gravija, ataki wręcz | Wiatr | brak | Cur -(x), Demi | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
G-Returner | brak | nie zostawia | Diablos | |||||
Info | ||||||||
Należy do tych przeciwników, których łatwiej jest pokonać we wczesnych fazach gry. Uzbrojony po zęby, atakuje mocą grawitacji, by osłabić wroga a następnie dobija mocnymi szponami. Ukrytą słabością Diablosa jest podatność na czar Blind, przez co częściej będzie pudłował atakami wręcz. Sporą ciekawostką jest informacja dotycząca Diablosa, podana od gościa strony o nicku Shinen, którą prezentuję poniżej: “Wystarczy w trakcie walki z Elvoretem w Dollet wyciągnąć od niego przynajmniej kilka sztuk czaru Double. Podczas walki z Diablosem należy użyć Double i wyciągnąć od GFa czar Demi (opcją Stock) – kiedy potem użyć na nim zdublowanego Demi, Diablos “kontratakuje” postać która to robi Curagą. W ten sposób można szybko się wyleczyć po jego Graviji.” |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Droma (pomocnik bossa) | Ultimecia Castle – Art Gallery | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Mini Pulse Cannon, zwykłe ataki wręcz | Wiatr | brak | Esuna, Dispel | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Mały, fruwający pomocnik wzywany przez Traumę. Niezbyt odporny na ciosy, sam zadaje niewielkie obrażenia. Na raz Trauma może mieć dwie Dromy do pomocy. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Edea (starcie pierwsze) | Delling City Gate | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Firaga, Thundaga, Blizzaga, Astral Punch, Dispel | brak | brak | Cur – (x), Dispel, Life, Double | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | Elixir | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Końcowy boss pierwszej płyty. Używa zaklęć z trzeciego kręgu mocy, które zadają spore obrażenia. Jedna postać musi mieć dołączonego GFa Carbuncle, by osłaniać drużynę Reflectem. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Edea (starcie drugie) | Galbadia Garden Auditorium | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Death, Reflect, Dispel, Fira, Slience, Slow, Thundaga, Maelstrom | Grawitacja | brak | Demi, Blizzard, Esuna, Alexander | 30 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | Royal Crown | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Końcowy boss drugiej płyty. Aby z nią walczyć, najpierw trzeba uporać się z pilnującym jej Seiferem. Edea zaczyna walkę od rzucenia Maelstrom (potężny czar, będący połączeniem Graviji i zaklęcia Curse), a następnie dobija zaklęciami – bardzo chętnie stosuje Death. Ukrytą słabością czarodziejki jest Grawitacja, warto zatem stosować Demi i Diablosa. Co prawda za całą walkę dostaje się 50 AP, ale Edea jest warta 30. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Elvoret (Latający) | Dollet Com Tower | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Fire, Thunder, Storm Breath, zwykłe ataki | brak | Trucizna | Thunder, Cure, Double, Siren | 14 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Elixir, G-Returner, Weapons Mon Mar | brak możliwości kradzieży na tym etapie gry | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Pojawia się po efektownym wyjściu Biggsa i Wegde’a. Ma wysoką obronę przed magią, za to jest bardzo podatny na ataki fizyczne. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Fujin (pierwsza potyczka) | Balamb Hotel | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Zan, Sai, Tornado, Aero, Remedy, | Trucizna | absorpcja Wiatru | Life, Cur – (x), Aero, Pandemona | 10 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Megalixir, Combat King 002 | Megalixir | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Posiada bardzo wysokie odporności przeciwko żywiołom. Obok Trucizny jej słabym punktem jest Grawitacja – im wyższy poziom ma Diablos, tym lepiej spisuje się w walce z Fujin, także Demi dobrze działa. Jej najgroźniejszą techniką jest Sai. Zawsze występuje w parze z Raijinem. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Fujin (druga walka) | Lunatic Pandora | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Zan, Sai, Metsu, Tornado, Aero, Haste, Slow, Meteor, Pain, Regen, Slow, Blind | Trucizna | absorpcja Wiatru | Aero, Tornado, Cur-(x), Full-Life | 10 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Megalixir | Megalixir | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Podczas tej walki rzuca przede wszystkim zaklęcia zmieniające statusy oraz wspomagające, ale również atakuje nową techniką – Metsu. Nadal ma bardzo wysokie odporności na żywioły, co czyni ją dość twardym orzechem do zgryzienia. Obok Grawitacji jej słabym punktem jest podatność na czar Sleep. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Gargantua (sługa Ultimecji) | Ultimecia Castle – Armory | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Evil Eye, Counter Twist | brak | brak | Bio, Quake, Reflect, Cerberus* | 30 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Magic Armlet | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Pojawia się po pokonaniu Trio: Vysage, Lefty, Righty. Na ogół pierwszym jego atakiem jest Evil Eye, nadający wiele niekorzystnych zmian statusu. Przez większość czasu czeka na twój ruch, a wszelkie ataki kontruje przy pomocy Counter Twist. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
GeroGero (Nieumarły) | Timber – Presidential Train | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Brrawghh, Silence, Berserk, Dispel | Ogień, Holy, Ziemia | Trucizna | Esuna, Double, Berserk, Zombie | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Zombie Powder | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Podobnie jak Abadon jest nieumarłym , zatem czwartą jego słabością jest wszystko związane z leczeniem i to też jest najkrótsza droga do pokonania go. Gdy pokaże swoje prawdziwe oblicze, poczęstuj go Phoenix Downem lub zaklęciem Life i bitwa się zakończy. Brrawghh jest atakiem nakładającym kilka zmian statusu na raz (Curse, Darkness, Slow), które można wyleczyć Esuną. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Granaldo (Latający) | Balamb Garden – Training Center | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Zwykłe ataki | Blind, Sleep, Shell | 14 | ||||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
Wizard Stone | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Towarzyszą mu trzy Raldo, których używa jako pocisków, do miotania w drużynę. Po ich wyeliminowaniu stosuje zwykłe uderzenia. Jest bardzo szybki, ale zadaje niewielkie obrażenia. Po zniszczeniu Raldo atakuje pazurami, nie czyniąc większych szkód. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Griever (GF Ultimecji, Latający) | Ultimecia Castle – Master Room | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Draw, Doom, Triple, Gravija, Pain, Flare, Shockwave Pulsar | Wiatr | absorpcja Trucizny | Bio, Quake, Tornado | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Podobno najpotężniejszy Strażnik, w praktyce średniak. Głównie wykrada czary, a następnie ich używa lub stosuje Graviję. Shockwave Plusar jest wykorzystywany jednorazowo na odchodne jako “final attack” Grievera lub regularnie co kilka tur, jeśli bitwa się przeciąga. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Helix (pomocnik bossa) | Ultimecia Castle – Master Room | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
strzela laserami zadając niewielkie obrażenia | brak | brak | Esuna, Dispel | brak | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
brak | brak | nie zostawia | nie zostawia | |||||
Info | ||||||||
Służy Ultimecia-Griever jako wzmacniacz jej siły magicznej, sam nie stanowi praktycznie żadnego zagrożenia. Po odpadnięciu dolnej części Ultimecia-Griever Helix znika. Na raz Ultimecji mogą towarzyszyć dwa Helixy. |
Nazwa i klasa | Gdzie występuje | |||||||
Ifrit (GF żywiołu ognia) | (Balamb) Fire Cavern | |||||||
Lista ataków | Słabości | Odporności | Draw | AP | ||||
Fire, Impudent Fools | Lód | absorbcja Ognia | Scan, Cure, Fire | 20 | ||||
Zostawia |
Kradzież (mug) | Karta | Karta bossa | |||||
G-Returner | brak możliwości kradzieży na tym etapie gry | nie zostawia | Ifrit | |||||
Info | ||||||||
Główny cel testu polowego SeeD, nie jest trudny, ale trzeba pamiętać o upływającym czasie. W walce z nim można używać wszystkiego, z wyjątkiem ognia. |