Ultimate

Tak jak Diamond Weapon nie należy do silnych przeciwników, jednak w odróżnieniu od  “diamentowego” brata jest wymagający – droga do zwycięstwa jest długa (szerzej o tym powiem nieco później) i trzeba mieć sporo cierpliwości, by się nie zniechęcić. Twoje poświęcenie będzie jednak tego warte.

1. Przygotowania

Proponuję zaopatrzyć się w sprzęt z podwójnym i potrójnym wzrostem Materii (Growth), bo Ultimate Weapon to dobra okazja, by nazbierać trochę AP. Obowiązkowe zatem będą: Apocalypse, Scimitar oraz Buntline, oraz dwie Rune Armlet i Mystile Armor. Gorąco namawiam, aby  na tą walkę wyposażyć jedną postać w cztery Materie Enemy Skill – Ultimate dysponuje techniką, której warto się nauczyć, a dzięki takiemu manewrowi wszystkie cztery Materie równocześnie ją sobie przyswoją. Resztę Materii dodaj wedle uznania, jednak warto załadować do ekwipunku te wysokopoziomowe, by zyskały dodatkowe punkty AP. Akcesoria odgrywają w tej potyczce rolę drugorzędną, więc ich wybór pozostawiam Tobie.

Jak to pozdobywać?

  • Apocalypse – znajdziesz w jaskini, na samym końcu Ancient Forest, zwanego również “Lasem Żab”. To miejsce znajduje się niedaleko Cosmo Canyon, jest na wzgórzu i można się tam dostać tylko przy pomocy górskiego lub lepszego Chocobo.
  • Scimitar – znajduje się w jednej ze skrzyń w przystani, zlokalizowanej w podwodnym reaktorze miasta Junon. Najpierw trzeba pokonać robota Carry Armor.
  • Buntline – można go wykopać w Bone Village, najmując pracujących tam geologów do szukania Good Treasure, czyli tych naprawdę cennych skarbów.
  • Mystile Armor – jedną znajdziesz przed walką z Hojo, w Midgar Sector 8(jest w skrzyni obok schodów), natomiast druga znajduje się w Northern Crater (prawa ścieżka).
  • Rune Armlet – do kupienia w Bone Village.
  • Enemy Skill Materia –  pierwszą otrzymasz za pokonanie Sample HO512 (Shinra Headquarters fl. 68), następną znajdziesz w Junon Respectable Inn (druga Beginner’s Hall), kolejna jest w Forgotten Capital, w domku z łóżkami (ukryta za jednym z nich), a ostatnią otrzymasz w siedzibie Chocobo Sage, rozmawiając z zielonym Chocobo.

2. Drużyna

Podobnie jak w przypadku Diamond Weapon, ze względu na wyposażenie w skład drużyny powinni wejść: Cloud, Cid i Vincent. Clouda uzbrój w Apocalypse, Cida w Scimitar, zaś Vincenta w Buntline. Dwóm panom daj Rune Armlet, natomiast trzeciemu Mystile Armor, by mógł pomieścić Enemy Skill Materie. Pozostałe Sloty wypełnij wedle Twojego uznania (Summony Warto dać w Broń z Growth x3).

3. Znikający punkt

Pierwsze starcie z Weaponem ma miejsce na CD 2 w Mideel (podczas odwiedzin u chorego Clouda) i jest to spotkanie obowiązkowe. Po krótkiej walce z Ultimate, podczas której można jedyny raz ukraść Cursed Ring, Weapon wycofa się. Warto postarać się o zadanie jak największych obrażeń, bo to ułatwi późniejsze potyczki. Co ważne, Ultimate  stanie się bossem dodatkowym (podobnie do Emeralda i Ruby’ ego), ALE po bitwie w Mideel Ultimate zniknie i będzie niedostępny aż do czasu twojego pojedynku z Diamond Weapon pod Midgar. Po obiciu Diamonda wystarczy polecieć w okolice Junon, gdzie Ultimate urządził sobie legowisko.

Po krótkim spotkaniu stwór znowu zwieje i teraz zacznie się najbardziej dokuczliwa część planu spacyfikowania go – pogoń za monstrum w Highwindzie po całej mapie świata. Generalnie Weapon kursuje między czterema kontynentami: wschodnim (Midgar, Fort Condor), południowym z Mideel, północnym i środkowym (w obrębie Gongaga-Cosmo Canyon, North Corel i Nibelheim), ale zawija też czasem do Round Island (tam, gdzie jest Knights of Round materia) i Goblin Island. Ultimate chwilami zdaje się poruszać określonymi trasami, ale często wykonuje niespodziewane zwroty i trudno jednoznacznie powiedzieć, czy faktycznie ma zaprogramowany schemat podróżowania. Pocieszające jest to, że są trzy miejsca (być może więcej) na mapie świata, gdzie najczęściej krzyżują się jego przeloty. Poniżej są zaznaczone na mapie świata.

mapa występowania Ultimate Weapon

script type=

Minusem tego rozwiązania jest to, że trzeba wyczekiwać dobre kilka lub kilkanaście minut, aż bestia łaskawie się pokaże. Można też połączyć metody hotspotów i oblatywania świata, poprzez kręcenie się wokół tych miejsc i ich regularne kontrolowanie. Może to zająć trochę czasu, ale przy odrobinie szczęścia powinno się udać. Samo znalezienie Weapona to jedno, ale trzeba zrobić coś więcej – wlecieć w niego ze 3-4 razy Highwindem i zmusić, by poleciał nad jedno z miejsc-miast i tam się zatrzymał dając okazję do zaatakowania. W sumie jest 8 możliwości: krater, Midgar, nowopowstałe jezioro nieopodal Junon, Fort Condor, Mideel, North Corel, Gongaga i Nibelheim. W części z tych lokacji walka jest prowadzona na lądzie, pozostałe starcia to bitwy powietrzne. Ofensywa z powietrzna jest prowadzona w: jeziorze Junon, North Corel, Mideel i Nibelheim, natomiast w: kraterze, Midgar, Gongaga oraz Fort Condor to starcia na lądzie. Fakt, gdzie konfrontacja ma miejsce, wpływa zasadniczo zarówno na to co można ukraść od przeciwnika, jak i na jego odporności. Oto zestawienie:

Na lądzie W powietrzu
Odporności: Trucizna, Grawitacja Trucizna, Grawitacja, Woda, Ziemia
Słabości: Holy, Wiatr, Flare, Holy, Wiatr, Flare,
Kradzież: Reflect Ring Circlet
Statusy: Odporność na wszystkie negatywne poza Slow Odporność na wszystkie negatywne poza Slow
Inne inform. Mogą atakować tylko postacie z bronią długodystansową lub z Long Range Materia. Kradzież również wymaga materii Long Range

Zabicie go będzie wymagać jednak wielu pojedynków, ponieważ przeciwnik działa na podobnej zasadzie co monstrum Doom Gaze z Final Fantasy VI. Po każdej walce będzie Ci uciekał, więc nie dostaniesz żadnego EXP czy AP, ale HP będzie mu cały czas schodzić (nie odnawia sobie zdrowia).

Do ostatecznej rozprawy dojdzie w momencie, gdy HP przeciwnika po wszystkim potyczkach zejdzie do poziomu 20000 lub mniej. Po osiągnięciu tej granicy Weapon udaje się w okolice Cosmo Canyon, gdzie będzie grzecznie czekać, aż go zaatakujesz.

4. Przeciwnik

Ultimate Weapon
(HP 1 – 20000 ze 100 000*,  MP 400, EXP 35000, AP 3500, Słabość: holy, flare, wiatr, Odporność: woda**, ziemia**, trucizna, grawitacja)

* ilość zmniejsza wraz z kolejnymi bitwami, przy HP mniejszym lub równym 20000 Ultimate Weapon udaje się w okolice Gold Sauer na finałową walkę. Jeżeli HP przed finałem zejdzie do zera, to na finał Ultimate otrzymuje maksimum, czyli 20000 HP

** w zależności do tego, czy walki są toczone w powietrzu albo na lądzie, Weapon będzie podatny lub odporny na żywioł wody oraz ziemi. Przy potyczkach powietrznych Ultimate jest niewrażliwy na wodę i quake oraz break.

W porównaniu do ataków Diamond Weapon, Ultimate dysponuje silniejszymi technikami. Oto one:

  1. Ultima Beam – działa na całą drużynę, przeciętnie zabiera 1 600 HP, jednak czasem pudłuje
  2. Bolt Ball – znana ze starcia z Vlakoradosem kula energii Błyskawic, łudząco podobna do efektu czarów Grawitacji.
  3. Shadow Flare – najpotężniejszy atak, stosowany na chwilę przed śmiercią Ultimate Weapon. Jest cienistą odmianą zaklęcia Flare, której może się nauczyć Enemy Skill Materia

5. Walka

Nie będzie trwać długo, a w Twoim interesie leży by była krótka – stosując swoje ataki Ultimate zużywa MP i pod koniec walki może mu już nie starczyć, by rzucić pożegnalną Shadow Flare (by jej użyć bestia musi mieć 100 MP). W pierwszej turze osobą, która ma Materie Enemy Skill zastosuj Big Guard, co pozwoli zmniejszyć spore obrażenia zadawane przez Shadow Flare. Dalej walka potoczy się w zależności od sytuacji:

Wariant A

Bohater wyposażony w ESy ma gotowy do użycia limit – opuść pozostałymi postaciami kolejkę i wykonaj w następnej turze limit. Przed śmiercią Ultimate Weapon użyje Shadow Flare, ale dzięki Big Guard postać dobrze zniesie atak, a wszystkie Materie Enemy Skill nauczą się nowej techniki.

Wariant B

 Limity nie są jeszcze naładowane, zatem pozostałymi postaciami rzuć zaklęcia na Weapona, pamiętając, by zostawić mu odrobinę HP i czekaj na następny ruch bohatera z ESami. Kiedy nadejdzie kolejka posiadacza ESów, wykonaj nim najsilniejszy atak – to powinno starczyć do zabicia Ultimate, który na pożegnanie poczęstuje go Shadow Flare. W konsekwencji wszystkie użyte w bitwie materie Enemy Skill poznają nowy atak.

Za pokonanie przeciwnika zyskasz 35 000 punktów doświadczenia, Materie dostaną dodatkowe 3 500 AP(pomnożone przez wskaźnik Growth), a Cloud otrzyma swoją najlepszą broń – Ultima Weapon.