Randka w Gold Saucer

Niewątpliwie stanowi jedną z największych atrakcji, jakie oferuje pierwsza płyta Final Fantasy 7. Fenomen słynnej randki polega na tym, że jej przebieg jest zależny od decyzji Gracza, dokonywanych podczas rozgrywki. Największą szansę na spędzenie miłego wieczoru z Cloudem ma Aeris, ale można też doprowadzić do spotkania z: Tifą, Yuffie, a nawet Barretem. Początkowe wartości współczynnika “przywiązania” do Clouda przedstawiają się następująco:

Aeris: 50

Tifa: 30

Yuffie: 10

Barret: 0

Umiejętnie rozgrywając drobne epizody, pojawiające się w trakcie gry można spowodować, że wybrana przez nas jedna z czterech osób zacznie patrzeć na Clouda przychylniej od pozostałych i to właśnie ona zechce wybrać się z nim na randkę. Poniżej prezentuję sytuacje, w których trzeba dokonywać niezbędnych wyborów oraz skutki, jakie niesie ze sobą wybranie jednej z opcji.

Midgar

  1. Po misji w reaktorze numer 1 napotkasz Aeris – możesz kupić od niej kwiatek, by dać go później Marlene lub Tife. Sama rozmowa z Aeris nie wpływa na sytuację punktową.
  2. W pociągu, w drodze powrotnej do sektora 7-ego, porozmawiaj z Jessie 2 razy, a zaproponuje ci zrobienie ekstra fałszywego dowodu. Dostępne opcje to:

    “Thanks anyway” (nie ma wpływu)

    “Looking forward to it” (Tifa -3)

  3. Bar Seventh Heaven – możesz dać kwiatek, kupiony uprzednio u Aeris, Tifie lub Marlene. Rezultat:

    “Give it to Tifa” (Tifa +5)

    “Give it to Marlene” (Barret +5)

  4. Bar Seventh Heaven, rozmowa sam na sam, Tifa proponuje Ci drinka:

    “I don’t feel like it” (brak efektu)

    “Give me something hard” (Tifa +5)

  5. Bar, po odprawie – Cloud zamierza odejść, a Tifa zarzuca mu złamanie danej przysięgi:

    “How can you say that!” (+5 Tifa)

    “…Sorry” (brak efektu)

  6. Bar, następny dzień – Tifa pyta, jak Cloud spał:

    “Next to you, who wouldn’t?” (Tifa +5)

    “Barret’s snoring kept me up…” (Barret +5)

  7. Pociąg do Sektora numer 5 – dostanie się do ostatniego wagonu, bez złapania w pułapkę, przez system zabezpieczeń (Tifa +5, Barret +5)
  8. Cloud wiszący nad przepaścią – reaktor w sektorze 5-ym, po walce z Air Busterem. Odpowiedz na pytanie Barreta:

    ” (Be strong)” (Barret + 2)

    ” (I don’t know if I can hold on)” (Barret -3, Tifa +1)

  9. Kościół w slumsach sektora 5-ego, kiedy Aeris ucieka przed żołnierzami Shinry:

    zrzucenie złej beczki (Aeris -3)

    każesz Aeris walczyć (Aeris -1)

    każesz Aeris uciec, gdy atakują ją żołnierze (Aeris -1)

    zrzucasz prawidłowo beczkę, przygniatając żołnierza (Aeris +1)

  10. Dom Aeris w sektorze 5-tym, gdy pyta o Tifę, czy jest dziewczyną Clouda:

    “No way!” (Aeris +1)

    “Yeah, that’s right” (Aeris -5)

  11. Plac zabaw w sektorze 6-tym – zdecyduj, co zrobić z Aeris:

    “Take her home.” (nic)

    “Go on to Sector 7.” (Aeris +1)

  12. Posiadłość Don Cornero – w zależności od tego, jakie rodzaje dodatków zebrałeś w Wall Market, Don wybierze jedno z trójki i zaprosi do siebie. Możliwe są trzy warianty:

Wariant A – Don wybiera Tifę, więc najpierw ratujesz Aeris. Podczas rozmowy masz do wyboru:

“You all right?” (Aeris +3)

“We gotta help Tifa!” (Aeris -2)

Wariant B – Don wybiera Aeris, więc ratujesz Tifę. Podczas rozmowy masz do wyboru:

“You all right?” (Tifa -2)

“We’ve gotta help Aeris!!” (Tifa +3)

Wariant C – Cloud zostaje wybrany, podczas rozmowy z Donem:

“Yes, his name’s Barret…” (Barret + 5)

  1. Kanały pod rezydencją Dona, przed walką z Apusu – pierwsza z dziewczyn, której pomożesz wstać dostanie dodatkowe punkty (Tifa +3 lub Aeris + 3)
  2. Dom Aeris, w sektorze 5-tym – Marlene pyta o Aeris:

    “I don’t know” (Aeris -3, Tifa +3)

    “Let’s hope so” (Aeris +3, Tifa -3)

  3. Shinra Headquarters, przed walką z “Sample: HO512”, decydując kto ma eskortować Aeris:

    “Tifa, I’m countin’ on you!” (Tifa -2)

    “Barret, take care of her!” (Barret +2)

  4. Zaraz po walce z “Sample: HO512”, Cloud zarządzi podzielenie drużyny. Każda z osób (za wyjątkiem Reda) która znajdzie się w grupie z Cloudem, otrzyma dodatkowe punkty:

    Barret (+2)

    Tifa (+2)

    Aeris (+2)

  5. Więzienie – Tifa pyta Clouda, czy mogą się wydostać:

    “(Leave it to me)” (+1 Tifa)

    “(Kinda hard)” (-1 Tifa)

Ważne: Tą rozmowę można powtarzać n razy, co oznacza, że możesz do woli podbijać lub zaniżać punkty Tifie.

  1. Ponownie więzienie – Cloud zastanawia się co z pozostałymi:

    pierwsza osoba, o której pomyślisz: (Barret +3, Aeris +3, Red się nie liczy)

    druga osoba, o której pomyślisz: (Barret +1, Aeris +1, Red się nie liczy)

    script type=

    osoba, o której pomyślisz jako ostatniej (trzeciej) nie dostaje nic

  2. Ucieczka z Midgaru, po bitwie z Motorball. Osoby wybrane przez Ciebie do podstawowego składu otrzymują dodatkowe punkty (z wyjątkiem Reda):

    Barret (+1)

    Aeris (+1)

    Tifa (+1)

Kalm

  1. Po skończeniu opowieści Clouda, Barret każe Ci się zbierać:

    “Right” (Barret +1)

    “Wait a sec” (nic)

  2. Po wybraniu “Wait a sec” możliwe są do wyboru kolejne dwie opcje dialogowe:

    “Beautiful, just beautiful!” (Barret +3)

    “Is that all?” (Barret -1)

  3. W domku obok Hotelu (Inn) mieszka kobieta, która twierdzi, że używanie energii Mako uczyniło życie znacznie wygodniejszym. Możesz się do tego odnieść:

    “Yeah, maybe” (Barret -2)

    (Aeris -1)

    (Tifa -1)

    You’re full of it” (Barret +1)

    (Aeris +1)

    (Tifa +1)

Ważne: wymienione osoby muszą być w drużynie, aby wynik rozmowy wpłynął na ich stan punktowy.

  1. W tym samym domku, ale na piętrze mała dziewczyna z kolei woli dawny styl życia:

    “Yeah, maybe” (Barret +2)

    (Aeris +1)

    (Tifa +1)

    “No way” (Barret -2)

    (Aeris -1)

    (Tifa -1)

Podobnie jak poprzednio Tifa, Aeris lub Barret muszą być w grupie, by efekt rozmów się liczył.

Fort Condor

  1. Rozmowa ze starcem, zdecyduj czy chcesz wysłuchać jego historii:

    “I guess so” (Barret +5, Aeris +3, Tifa +3, Yuffie +2)

    “Not interested” (Barret -5, Aeris -3, Tifa -3, Yuffie -1)

  2. Po rozmowie ze starcem – zdecyduj się czy chcesz pomóc w obronie góry i kondora:

    “All right” (Barret +5, Aeris +3, Tifa +3, Yuffie +2)

    “Not interested” (Barret -5, Aeris -3, Tifa -3, Yuffie -1)

Spotkanie Yuffie

  1. Przy odrobinie zacięcia można ją już napotkać w lasach niedaleko Junon. Poniżej prezentuje przebieg możliwej rozmowy:

    “All right” —

    “Not interested” (Yuffie +2)

    “Petrified…” (Yuffie +2)

    “You’re gonna lose again” —

    “Go ahead” —

    “Wait a second!” (Yuffie +2)

    “That’s right” (Yuffie +2)

    “You kiddin’?” —

    “What’s your name?” —

    “Let’s hurry” (Yuffie +2)

Ważne: Podobnie do sytuacji z Tifą w więzieniu, możesz prowadzić rozmowę tak, by odpowiadając na 4 pytania zdobyć punkty dla Yuffie, a przy piątym popełnić gafę i zmusić ją do ucieczki. Przy ponownym spotkaniu udzielając dobrych odpowiedzi znowu będziesz zarabiał dla niej punkty.

Na statku

  1. Yuffie poprosi o Tranquilizer (można kupić w Junon lub u marynarza na statku):

    “Here, use this” (Yuffie +4)

    “Nope” (Yuffie -2)

  2. Aeris pyta o Highwinda, czy uda jej się kiedyś nim polecieć:

    “I’ll take you someday” (Aeris +2)

    “I dunno…” (Aeris -2)

  3. Tifa spyta o twoje zdanie na temat wojny:

    “Yeah…” (Tifa +2)

    “I don’t know” (Tifa -2)

Gold Saucer

  1. Golden Gate – dobór osób towarzyszących Cloudowi. Osoby, które do trójki zostaną wybrane za pierwszym razem otrzymają dodatkowe punkty (z wyjątkiem Reda):

    Aeris: (Aeris +3)

    Tifa: (Tifa +3)

    Yuffie: (Yuffie +3)

  2. Desert Prison – osoby, które za pierwszym razem zostaną włączone do drużyny, idac na spotkanie z Dyne’em (Red jak zwykle się nie liczy):

    Aeris: (Aeris +10)

    Tifa: (Tifa +3)

    Yuffie: (Yuffie +2)

Gongaga

  1. W wiosce Gongaga spotkasz rodziców Zacka, kolegi Clouda z SOLDIER. Rozmowa z nimi, w zależności która z pań (Aeris lub Tifa albo obie) jest w drużynie, uchyli rąbka tajemnicy okrywającej wydarzenia sprzed kilku lat, a także wpłynie na relacje między Cloudem a dziewczynami:

I Aeris:

Zignorowanie jej (Aeris -3)

Rozmowa z nią: – Poor guy” (Aeris +1)

– “(…jealous…envious…)” (Aeris +2)

II Tifa:

Zignorowanie jej (Tifa -3)

Rozmowa z nią (Tifa +1)

Ważne: pamiętaj, że jeśli żadna z nich nie jest w grupie to konwersacja z rodzicami Zacka nie ma wpływu na aktualną sytuację uczuciową Cloud – Tifa & Aeris.

Wutai

  1. To wydarzenie ma z kolei miejsce tylko wtedy, gdy Yuffie jest w drużynie. Po wspólnej akcji z Turks i uratowaniu nieznośnicy, ta postanowi oddać drużynie wszystkie skradzione Materie (a nawet doda jedną ze swojej kolekcji):Za zwrócenie własności drużynie dziewczyna otrzymuje dodatkowe punkty: (Yuffie +10)

Po “Wielkiej Drace w Wutai” należy złożyć wizytę rzemieślnikowi niedaleko Gongaga Village i zapytać go o Keystone, a następnie udać się do Gold Saucer. Tam po kilku wydarzeniach odbędzie się słynna randka z wybraną przez Ciebie osobą. Powodzenia i baw się dobrze :)!