Pełne imię (rasa) | Profesja | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mog (Moogle) | brak | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mog jest jedynym Mooglem w świecie Final Fantasy 6, który umie posługiwać się ludzkim językiem, podczas gdy jego rodacy mówią jedynie w ojczystym języku (co ludzie rozumieją jako “Kupo”). Od jego ziomków odróżnia go także ciekawość świata i duch przygody, które obok wizji pewnego starca (o kim mowa dowiecie się grając) we śnie, skłaniają go do towarzyszenia Terrze i reszcie załogi. Nie oceniaj go jednak zbyt pochopnie – co prawda, jak na miłe pocieszne stworzonko przystało, Mog potrafi ładnie tańczyć, ale są to magiczne tańce, które przynoszą zaskakujące efekty. Oprócz tego dzielny mały Moogle potrafi dobrze walczyć, więc mając z nim do czynienia nie oceniaj książki po okładce. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zdolności | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dance (Taniec)
Aktywując jeden z tańców, Mog wpada w trans podobny do Rage Gau, jednak o ile Rage naśladują sposób walki wrogów, o tyle Mog posługuje się umiejętnościami o właściwościach pasujących do nazwy danego tańca (np. Wind Song to techniki związane z Wiatrem). W sumie jest osiem do poznania, a każdy zostaje odkryty przez toczenie bitew na odpowiednim terenie. * – nie mylić ze zdolnością Rage Gau ** – Water Rondo to jedyny taniec, który “przepada” przy przejściu ze świata równowagi do świata ruiny. Aby Mog się tej umiejętności nauczył, musisz mieć go w drużynie i udać się do kryjówki Returners po zdobyciu Airship. Na miejscu trzeba ponownie przepłynąć rzekę Lete (scenariusz Terry, Edgara i Banona), a że trafiają się tam losowe walki, to Mog pozna Water Rondo. W świecie ruiny nie ma dostępu do wodnych aren walk i dlatego, jeśli zapomnisz Mogą nauczyć Water Rondo przed zmianą świata, to potem nie będzie już takiej możliwości. Ostatnia rzecz odnośnie tańców Moga – jeżeli na określonym typie krainy używasz Dance, który nie jest właściwym dla tego typu okolicy (na przykład. Snowman Jazz jest rodzimy dla śnieżnych pól nad Narshe, a Dusk Requium nie jest), to istnieje 50% prawdopodobieństwa, że Moogle się potknie i taniec nie zadziała. Należy wtedy poczekać do jego następnej kolejki i ponownie spróbować. |