FAQ

Ta sekcja ma za zadanie udzielić Ci wyczerpującej odpowiedzi, na najczęściej zadawane pytania, jakie mogą pojawić się podczas grania w Final Fantasy 6. Podstawą tego tekstu są pytania zadawane przez gości i użytkowników naszego forum. Oto lista tego, o co nas pytali:

  1. Jak używać Blitz?
  2. Jak robić “skos” przy wklepywaniu kombinacji Blitz?
  3. Jak uczyć Gau jego technik Rage?
  4. Do czego służy Morph Terry?
  5. Gdzie jest sekretne wejście Locke’a do jaskini w Narshe?
  6. Edgar i kupcy w zamku Figaro.
  7. Jak zdobyć Chain Saw dla Edgara?
  8. Co oznacza “Vanish + Doom”?
  9. Jak odczepiać Espery od postaci?
  10. Jak ocalić Shadowa?
  11. Co trzeba zrobić, by postać zadawała 8 ciosów w jednym ataku?
  12. Czy można mieć na raz w grze miecz i Espera Ragnarok?
  13. Jak Morphować wrogów w przedmioty?
  14. Czy można uratować Cida?
  15. Czy jeśli postać będzie nosić 2 Exp Egg, to dostanie w sumie 4x więcej Exp?
  16. Po co jest i co można zrobić z Curse Shield?
  17. Gdzie można zarobić dużo Exp i AP w świecie równowagi i ruiny?

1. Jak używać Blitz?

Gdy Sabin uzyska prawo do ruchu, wybierz (zaznacz i kliknij “A”) komendę Blitz, a następnie wprowadź jedną z ośmiu kombinacji i zatwierdź przyciskiem “A”. Jeżeli poprawnie wstukałeś/aś sekwencję, wtedy Sabin wykona jeden ze swoich ataków. Listę Blitzów znajdziesz tutaj.

2. Jak robić “skos” przy wklepywaniu kombinacji Blitz?

Cztery techniki Sabina wymagają tak zwanego skosu, czyli połączenia dwóch kierunków (jeden w poziomie – lewo lub prawo oraz drugi w pionie – góra albo dół). Normalnie na klawiaturze jest bardzo trudno to zrobić, ale istnieje prosta metoda by to obejść. Idea tego sposobu polega na tym, by strzałkę skos zastąpić strzałką kierunkową stojącą przed skosem.

Aby wszystko było jasne, podam przykład:

Aura Bolt ma w oryginale sekwencję Dół, Skos Lewo-Dół, Lewo, a po zastosowaniu naszego sposobu przepis wygląda następująco: Dół, Dół, Lewo.

Na tej samej zasadzie działają przekształcenia pozostałych kombinacji, które znajdziesz w opisie postaci Sabina.

3. Jak uczyć Gau jego technik Rage?

Po pierwsze Gau musi być w drużynie. Gdy go już masz, poleć na tereny The Veldt i wyląduj (muzyka zmieni się na taką z bębnieniem tam tamów w tle). Pochodź po mapie świata, aż zostaniesz zaatakowany/a. Podczas walki, gdy Gau uzyska prawo do kolejki wybierz Leap, a chłopak skoczy na potwory i starcie się zakończy, ale drużyna uszczupli się o młodego dzikusa. Teraz chodź po terenie dziczy i walcz, aż jeden z przeciwników zamieni się Gau (to może potrwać do kilku bitew). Nie atakuj go, to po skończeniu dialogu Gau dołączy ponownie do drużyny, z wyuczonymi stylami walki wszystkich oponentów, z którymi walczyłeś/aś do jego powrotu.

4. Do czego służy Morph Terry?

Terra zamienia się z formy ludzkiej w Espera (zasługa genów tatusia ;) i dzięki temu bardzo wzrasta jej Magic Power. Tak długo jak dziewczyna jest w formie Espera (zielony pasek odlicza czas pozostały do końca przemiany), rzucane przez nią zaklęcia będą działać ze zwielokrotnioną mocą. Czasami w walkach zauważysz, że Morph jest niedostępny – dzieje się tak, jeśli w potyczce, gdzie Terra się zmieniała przeciwnicy dali mniej niż 8 AP. Rozwiązaniem jest wygranie kilku kolejnych starć, a komenda Morph znowu stanie się dostępna.

5. Gdzie jest sekretne wejście Locke’a do jaskini w Narshe?

Od Beginner’s Hall (tuż przy wyjściu na mapę świata) idź cały czas w lewo, aż dojdziesz do skał. Obszukaj je, wciskając “A”, to ściana się usunie i odsłoni przejście.

6. Edgar i kupcy w zamku Figaro.

Będąc w zamku możesz liczyć na duże zniżki cen u kupców, jeśli Edgar będzie obecny w twojej drużynie i stał na jej czele. To po prostu oznacza, że jego postać musi być osobą reprezentującą drużynę na ekranie gry.

7. Jak zdobyć Chain Saw dla Edgara?

Udaj się do miasta Zozo (świat równowagi lub ruiny) i wejdź do budynku, oznaczonego jako Gospoda (Inn – idź w górę planszy). W środku znajdziesz zegar, który wymaga dostrojenia – prawidłowa godzina to 6:10:50. Gdy ją ustawisz, otworzy się tajne przejście, dzięki któremu dojdziesz do skrzyni z Chain Saw.

8. Co oznacza “Vanish + Doom”?

To po prostu jest kombinacja dwóch czarów, które rzucasz po sobie i to kombo jest bardzo skuteczne przeciwko wielu potężnym bossom. Najpierw na delikwenta nakładasz Vanish, która sprawia, że cel jest niewidoczny, ale magia otrzymuje premię 100% skuteczności działania na niewidoczny cel. Po Vanish rzucasz Doom, który przy 100% skuteczności zabija przeciwnika – to działa na większość przeciwników, ale nie na wszystkich (niektórzy mają obronę przed zaklęciem Doom).

9. Jak odczepiać Espery od postaci?

Wchodzisz w Menu zarządzania Esperami (Skill-> Esper) i gdy wyświetli się lista Esperów szukaj pustego miejsca. Trzymając kursor nad pustym miejscem, kliknij “A” to esper zostanie odczepiony od bohatera.

10. Jak ocalić Shadowa?

Podczas ucieczki z Floating Continent, gdy będziesz stać nad przepaścią, a w dole zobaczysz statek idź w prawo, gra spyta, czy chcesz skakać. Wybierz opcję czekania, po czym za chwilę powtórz czynność (gra znowu spytam czy chcesz skakać) i odpowiedz “gotta wait for Shadow”. Teraz wystarczy czekać. Na 5 sekund przed ultimatum pojawi się Shadow i akcja potoczy się automatycznie, a Shadow przeżyje.

11. Co trzeba zrobić, by postać zadawała 8 ciosów w jednym ataku?

Musisz wyposażyć postać w dwa Akcesoria – Offering oraz Genji Glove, a następnie założyć bohaterowi drugą broń. Trik polega na tym, że Offering pozwala wykonać atak dwukrotnie, a Genji Glove umożliwia danie herosowi do ręki drugiej broni. W efekcie kumulacji taka osoba będzie zadawać 8 ciosów podczas jednego ataku. Szczegóły, jak zdobyć wspomniane Akcesotia, znajdziesz tutaj.

12. Czy można mieć na raz w grze miecz i Espera Ragnarok?

Można, ale są związane z tym pewne niedogodności. Otóż jeżeli w Narshe u kupca zdecydujesz się wziąć Espera Ragnarok, to miecz będziesz mógł/mogła ukraść dopiero w trzeciej fazie finałowej walki z Kefką. Z drugiej strony mając ostrze Ragnarok możesz je zastawić w Colosseum i wygrać Illuminę (Esper może morphować wrogów w przedmioty i uczy czaru Ultima, ale zaklęcie ma w sobie również Palladin Shield), jeszcze lepszy miecz. Wybór należy do ciebie, ale odpowiedź na pytanie “czy można mieć miecz i Espera Ragnarok” brzmi “Tak”.

13. Jak Morphować wrogów w przedmioty?

Potrzeba do tego Espera Ragnarok, który musi być podłączony do któregoś z bohaterów oraz w drużynie musi być Gogo. System Esperów w FF6 jest taki, że postać może wezwać Espera tylko raz na walkę, a to często za mało, by zamiana się udała. Stąd w ekipie powinien być Gogo, który dzięki Mimic może do skutku kopiować wezwanie Ragnaroka. W końcu wróg ulegnie i zostanie zamieniony w jakąś rzecz.

14. Czy można uratować Cida?

Można. Trzeba karmić go tylko szybko pływającymi rybkami, które są okazami zdrowia. Com jakiś czas będzie się zdarzać, że będą tylko powolne ryby i wtedy trzeba iść do Cida porozmawiać z nim i wrócić nad brzeg, a szybko pływające rybki powinny znowu się pojawić (czasem trzeba rozmawiać kilka razy). Po około 10 minutach wysiłku Cid wyzdrowieje – ni ma za to żadnej nagrody, poza satysfakcją i radością Celes.

15. Czy jeśli postać będzie nosić 2 Exp Egg, to dostanie w sumie 4x więcej Exp?

He he, niestety nie – awansowanie drużyny na poziom 99 byłoby wtedy dziecinnie łatwe, a to żadna frajda. Musi Ci starczyć, że działa tylko jeden Exp Egg.

16. Po co jest i co można zrobić z Curse Shield?

Curse Shield jest przeklęta i w walce przynosi pecha… ale do czasu. Jeżeli stoczysz 256 walk, to klątwa ustąpi i tarcza zmieni się w Palladin Shield. Tarcza Paladyna ma znakomite statystyki, ochroni przed kilkoma żywiołami i uczyć zaklęcia Ultima, w tempie 1x AP. Wysiłek jest wart nagrody.

17. Gdzie można zarobić dużo Exp i AP w świecie równowagi i ruiny?

Jeżeli chodzi o świat równowagi, to polecam następujące miejsca:

  • Magitek Factory (głównie Exp, ale również AP jest niezłe)
  • Big Triangle Island (Wielka Trójkątna Wyspa, grasujące tam niewidzialne potwory dają 10 AP – użyj na nich Doom)
  • Cave of the Sealed Gate (niezłe ExP oraz AP)
  • Floating Island (ostatnie miejsce w świecie równowagi stą tu przeciwnicy dają najwięcej ExP i AP).

W świecie ruiny wygląda to następująco:

  • Fanatic’s Tower (ciężka lokacja, bo tam rządzi tylko magia, ale ilość AP jest zacna)
  • Phoenix Cave (niezła ilość ExP i AP)
  • Labirynt pod Triangle Island (Exp i AP)
  • “Las Dinozaurów”, las u podnóża gór na wschód od chaty ojca Gau
  • Kefka’s Tower (ostatnia lokacja w grze, przeciwnicy dają tu najwięcej AP i Exp)
  • Fanatyk FF

    Dzięki ludzie, zarąbista strona. Pozdrowienia dla graczy final fantasy oraz dla adminów tej strony, bo się przydała nie raz.

  • freddy

    Bardzo ciekawe