Część 1

Nalbina Palace

Witaj w Final Fantasy XII. Początek gry wprowadzi Cię w sytuację polityczną Ivalice. Po dość długim wstępie poznasz Reksa, pierwszego bohatera gry. Od razu zostaniesz rzucony/na w wir walki.

System pojedynków przeszedł prawdziwą rewolucję – koniec z losowymi potyczkami – teraz Twoi przeciwnicy będą widoczni już z daleka (no chyba, że zorganizują zasadzkę). Walki są bardziej dynamiczne i trzeba się do tego przyzwyczaić. Ten fragment jest dość liniowy, najpierw kilka wskazówek odnośnie mechaniki gier a potem wędrówka przez pałacowe korytarze. Walki z żołnierzami nie sprawiają problemów, pojawiający się po drodze boss jest również łatwym przeciwnikiem – postępuj zgodnie z instrukcjami i dotrzesz do komnaty króla.

Boss: Air Cutter Remora 
LV 10,   HP: 2200, MP: 50

Walka nie powinna sprawić kłopotów. Bash powinien poradzić sobie w pojedynkę, Potionów też nie zabraknie, jakby zaszła potrzeba leczenia.

Po drodze możesz zapisać grę w Krysztale Zapisu (Save Crystal). Cały ten etap jest prostoliniowy, walki z żołnierzami nie sprawiają problemów, zawsze możesz liczyć na pomoc sojuszników. W komnacie króla wydarzenia potoczą się automatycznie.

Rabanastre

Po chwili akcja przeniesie do Rabanastre  a Ty weźmiesz pod swoje skrzydła Vaana. Walki w kanałach ze szczurami to jedna z lokalnych atrakcji. Gdy ci się znudzą udaj się na spacer po mieście. Zwróć uwagę na World Map – czerwony krzyżyk pokazuje gdzie powinieneś/naś skierować swoje kroki. Na razie sklepy są pozamykane, udaj się więc do miejsca wskazanego na mapie. Niggel poprosi Cię o pomoc w odnalezieniu Kytes. Odnajdziesz ją (czy też jego) w Sandsea Bar (kolejny czerwony krzyżyk na mapie świata), przy tablicy ogłoszeń.

Jednym z wyzwań Final Fantasy XII są polowania. Generalnie można poczekać praktycznie do końca gry i wykonać je za jednym zamachem, ale wtedy większość pojedynków jest po prostu nudna. Dlatego polecam jak najwcześniejsze podejścia do kolejnych przeciwników. W tej chwili na tablicy ogłoszeń wisi jedna pozycja. Procedura jest następująca – najpierw szukamy ogłoszeń i je akceptujemy, potem idziemy do osoby, która wywiesiła dane ogłoszenie, zgłaszamy chęć pomocy i dostajemy wskazówki co do lokalizacji przeciwnika. Potem udajemy się na polowanie i po pokonaniu oponenta odbieramy nagrodę u zleceniodawcy. Status polowań można śledzić poprzez menu gry (Clan Primer) – można tam podejrzeć lokalizację zleceniodawcy. Jak załatwisz wszystko w knajpie idź na północ miasta (North End) i w jego zachodniej części Vaan zauważy szyld, którego nie będzie rozumiał. Porozmawiaj ze stojącym nieopodal Baangą i wpuści Cię do środka. W środku poznasz więcej postaci związanych z polowaniami. Zapisz się do klubu a zyskasz dostęp do towarów Clan Provisionera, którego znajdziesz na bazarze (Muthru Bazaar).  Odwiedzaj siedzibę klubu regularnie, ponieważ wraz z postępami w grze będziesz mieć dostęp do kolejnych opcji a przejście ważniejszych etapów zostanie wynagrodzone różnymi fantami.

Tomaj wytłumaczy Ci zasady jakimi rządzi się system licencji. W skrócie, za każdego zabitego przeciwnika wszystkie postaci otrzymują punkty LP, które można potem wydać na zakupienie umiejętności i bonusów na planszy z licencjami. O ile bonusy (HP, MP, siłą ataku, premia do szybkości itp.) aktywują się od razu po wykupieniu, o tyle oprócz posiadania licencję na magię należy jeszcze wykupić odpowiednie czary w sklepie. To samo tyczu się ekwipunku – licencje umożliwiają skorzystanie z danego przedmiotu, o ile ma się go w plecaku. Na razie proponuję skupić się na górnej części planszy z licencjami – premie do ataku, magia i niektóre akcesoria będą Ci najszybciej potrzebne.  Więcej informacji znajdziesz w dziale poświęconym licencjom.

Poznajmy zatem naszego pierwszego przeciwnika, Rouge Tomato. Znajdziesz go na pustyni na wschód od miasta. Bramy Rabanastre zlokalizowane są na południu (Southern Plaza). Wybierz tą prowadzącą na wschód. Strażnicy przepuszczą Cię bez problemu. Zapisz grę w Save Crystal.

Dalmasca Estersand

Pora lepiej zapoznać się z systemem walki w FF12. Jak już wspominałem na wstępie, nie ma już random encounters (osobnego ekranu walk pojawiającego się losowo podczas wędrówki po świecie). Teraz przeciwników widać z daleka i można się przygotować do walki. Takie rozwiązanie rewelacyjnie zmniejsza poziom irytacji, jaki wywoływały poprzednie części FF. Zwróć uwagę, że nie wszystkie stwory będą do Ciebie nastawione wojowniczo – nie musisz więc wycinać wszystkich w pień. Jeśli jednak zaatakujesz jakiegoś przyjaźnie nastawionego osobnika to ten nie będzie dłużny i przystąpi do walki. Na szczęście jego współplemieńcy nie będą chować urazy – dalej będą Twoimi przyjaciółmi. Potrenuj nieco, zdobądź 3-4 poziom. Zawartość napotkanych skrzynek jest losowa, pojemniki będę się regularnie regenerować, dlatego nie będę pisał co się w nich znajduje. Gdy już potrenujesz sztuki walki wejdź nieco w głąb pustyni (możesz wcześniej wrócić i zapisać grę w Rabanastre). Tam już czeka na Ciebie pan pomidorowaty.

HUNT: Rogue Tomato
LVL 2, HP: 134, MP: 50

Od razu skoncentruj się na atakowaniu. Po chwili pomidorek spadnie z klifu i trzeba będzie za nim ganiać. Nie ma co zwlekać bo Tomatek będzie regenerował swoje HP. Dla świętego spokoju użyj Potion, bo pod koniec walki przeciwnik użyje Fire Breath.

Po walce Vaan podniesie Galbana Lilies i możesz już wracać do Rabanastre.

Rabanastre

Uwaga! W Rabanastre znajduje się jedna ze skrzynek, których nie wolno otwierać jeśli chcemy zdobyć Zodiac Spear w późniejszym etapie gry! Znajduje się ona naprzeciwko domu Dalana (Lower Town).

Przy bramie do miasta zgromadziło się sporo osób – żołnierze blokują przejście. Porozmawiaj z Kytes, uruchomisz ciąg zdarzeń, dzięki któremu dostaniesz się do środka.  Po kilku scenkach możesz pozwiedzać miasto. Na [Southern Plaza] spotkasz Moogla, który sprzedaje mapy okolic. Mapy bardzo ułatwiają wędrówki po Ivalice, dlatego warto się w nie zaopatrzyć.  Sklepy są otwarte, sprzedaj więc zdobyte podczas walk przedmioty a uzyskaną gotówkę zainwestuj, najlepiej w magię. Oczywiście możesz zrobić większe zakupy, wszystko zależy na ile starczy Ci pieniędzy i cierpliwości (w końcu zawsze można wyruszyć na pustynię by zdobyć nieco więcej łupów). Póki co zaopatrz się w czar Cure. Pozostałe sprawunki według uznania.

Odbierz nagrodę za Rouge Tomato i zabierz kolejne ogłoszenie z afiszu. Zleceniodawca, Gatsly, stoi na prawo od tablicy ogłoszeń. Kolejny celem jest Thextera. Zajmiemy się nią za chwilę. Na razie idź do dolnej dzielnicy Rabanastre, [Lowtown / South Sprawl] i wejdź do domu Dalana (na mapie znajdziesz X). Przypominam! Nie ruszaj skrzynki naprzeciwko domu Dalana. Starzec wspomniał coś o Sunstone’ie. Pora więc go znaleźć. Opuść Rabanastre południowym wyjściem.

Giza Plains

Kupiłeś/aś mapę, więc z łatwością dotrzesz do wioski nomadów. Porozmawiaj z mieszkańcami wioski, po rozmowie z Matsuy’ą do drużyny przyłączy się Penelo. Dowiesz się nieco o Sunstonach oraz o Jinnie, który nie wrócił do wioski. Musisz go odnaleźć. Skoro jest was dwójka, to może najpierw zajmijcie się Thexterą. Znajdziesz go na [Westersand / Galtea Downs].

HUNT: Thextera
LVL 6, HP: 380, MP: 45

Przygotuj sobie odpowiednią ilość Potionów i nie wahaj się ich użyć w razie potrzeby. Ekipa powinna mieć minimum 3 lvl. Najpierw oczyść okolicę z pałętających się dookoła wilków a potem od razu bierz się za Thexterę. Gdy zdejmiesz połowę HP przeciwnika zacznie on używać silniejszych ataków. Najpierw uderzy ze zdwojoną siłę, później może wezwać inne wilki na pomoc a na sam koniec zaatakuje za pomocą Fangs, warto dbać o wysoki poziom HP.

Po pokonaniu go wróć do Rabanastre i odbierz nagrody (500 gil, Headguard, Teleport Stone). Kolejne zlecenia już wiszą. Poczytaj je, ale nie musisz się spieszyć z ich wykonaniem.  Teraz na ruszaj z powrotem na Giza Plains.

Giza Plains

Zagubionego chłopca znajdziesz na południe od wioski, w lokacji zwanej Crystal Glade. Uważaj na Werewolfy, jeśli wybierzesz drogę przez Starfall Fields. Porozmawiaj z Jinnem a on powie Ci jak wykonać Sunstone. Zaznaczy on na Twojej mapie miejsca, w których znajdują się kryształy ładujące Shadestone. Misja jest prosta – musisz zabrać dostateczną ilość energii aby Shadestone zamienił się w Sunstone. Co ciekawe, za każdym razem wartość energii czerpanej z kryształu jest różna. Przy odrobinie szczęścia 100% naładowania osiągniesz już po dwóch próbach. Tak czy inaczej musisz zatankować do pełna. Aktywne kryształy znajdziesz na mapie lokacji. Gdy wypełnisz zadanie, automatycznie wrócisz do Jinna i dodatkowo dostaniesz  50 gil, 2x Potion i 2x Teleport Stone. Teraz pora na kolejne (nieobowiązkowe) polowanie. Celem jest Flowering Cactoid.  Warto wyposażyć ekipę w czary ofensywne. Zleceniodawcę znajdziesz w Estersand.

Estersand

Udaj się na posterunek (Outpost) i odszukaj Dantro (siedzi na skrzyni, obok Baangi). Przedtawi Ci on Kwitnącego Katusiaka. Aby rozpocząć pojedynek musisz opuścić lokację północno wschodnim przejściem, prowadzącym do Yardang Labirynth. Kaktusa będzie wyróżniał się (jak zwykle) jaśniejszą plamka na radarze.

HUNT: Flowering Cactoid
Lvl 4, HP: 755, MP: 525

W tej walce najwięcej problem sprawią Ci ucieczki kaktusa, podczas których będzie Cię on wciągał  w głąb mapy wprost w ręce wrogów. Ataki fizyczne nie zdadzą się na wiele (duuuże Evade), więc atakuj za pomocą magii. Możesz obłożyć go statusem Silence, co uniemożliwi mu leczenie się za pomocą Cure (chociaż ciągle będzie mógł korzystać z Potionów). Nie zostawiaj go samego na zbyt długo, żeby nie miał czasu się wyleczyć. Gdy jego HP osiągnie poziom krytyczny zaatakuje 1000 Needles. Wskrześ poległą postać i dobij przeciwnika.

Po pokonaniu kaktusa wróć do zleceniodawcy. Nagrodą jest 500 gil i 10x Potion. Dantro zleci Ci jeszcze jedną misję, będziesz musiał/ła zanieść kwiatek jego żonie.  Dostaniesz się do niej idąc na północ (Yardang Labyrinth, Sand-swept Naze, Banks of Nebra i do wioski). W zamian za kwiatka żona Dantro da Ci Bundle of Needles. Jeśli porozmawiasz z nią ponownie, to dostaniesz kolejne zadanie – musisz odnaleźć Semclam Shells – znajdziesz je w rzece, która płynie nieopodal – wypatruj błyszczących punktów w wodzie. Zanieś muszle do żony Dantro. To jeszcze nie koniec – poprosi Cię ona a przyniesienie Nebralimu, który jest w posiadaniu. Dantro. Tak, tak, musisz wrócić się na posterunek i z nim porozmawiać. Fiolki ze specyfikiem znajdą się na skrzynkach nieopodal. Czeka Cię kolejna podróż do wioski na północy – daj Nebralim żonie. która poprosi Cię o kolejny przedmiot. Tym razem musisz jednak odpuścić, bo obszar, na który musiałbyś się udać jest w tej chwili niedostępny. Zajmiesz się tym później, teraz pora wracać do Rabanastre.

Rabanastre

Wróć do Dalana (pamiętaj, żeby nie ruszać skrzyni naprzeciwko jego domu) i pokaż mu zdobyty Sunstone, w zamian otrzymasz Crescent Stone. Można by ruszać dalej, ale chyba najpierw warto odwiedzić sklepy i  kupić nieco czarów i umiejętności. Wypadałoby poznać je wszystkie. Jeśli chodzi o  broń, zbroje i akcesoria, to wszystko zależy od posiadanej gotówki (pamiętaj o sprzedawaniu zdobyczy bitewnych). Gdy już uznasz, że jesteś gotów/towa udaj się kanałów (przez wejście w Lowtown).

Garamsythe Waterway

Skręć na zachód, zapisz grę i idź dalej. Droga jest prosta, nie sposób się zgubić. Mapę tych obszarów znajdziesz w North Spur Sluiceway, w jej północno-zachodnim krańcu. Gra dodatkowo ostrzeże Cię przed wejściem do Pałacu, a to dlatego, że przez jakiś czas nie będzie możliwości powrotu.

The royal Palace of Rabanastre

Uwaga, nie podnoś żadnych skrzynek w lokacji zwanej  Royal Palace / Cellars, jeśli chcesz zdobyć Zodiac Spear.

W pierwszej lokacji natkniesz się na urnę z mapą “okolic”, Zapisz grę i idź dalej. Idź na północ aż zobaczysz scenkę. Spróbuj przejść koło żołnierza blokującego przejście. Jeden z gapiów zaoferuje Ci pomoc, porozmawiaj z nim. Teraz, wciskając kwadrat będziesz mógł przyciągnąć strażnika w swoją stronę. Skorzystaj z tej możliwości i wejdź po schodach do góry.

Kolejna strefa patrolowana przez żołnierzy. Sztuczka z kwadratem działa nadal. W ten sposób możesz przesuwać wojaków z miejsca na miejsce. Zwróć uwagę, że sam układ korytarzy przypomina kultowe “Dyna Blaster” (hehm ciekawe ile osób czytających opis w ogóle kojarzy ten tytuł). Idź zatem na wschód, miń emblemat Jastrzębia na podłodze i przywołaj żołnierzy stojących na wprost,  uciekaj do poprzedniego skrzyżowania  i skręć na południe. Przywołaj ich jeszcze raz z kolejnego skrzyżowania i biegnij na wschód. Teraz możesz obejść strażników i wrócić do skrzyżowania koło punktu wejścia. Teraz przywołaj trójkę strażników stojących na północ od Ciebie i idź na wschód.  Idąc dookoła przejdź do miejsca, w którym ci trzej wojacy stali. Po drodze znajdziesz znak lwa wymalowany na podłodze – wciśnij X wywołując reakcję Crescent Stone’a. Gdy dotrzesz do skrzyżowania zauważysz, że został jeszcze jeden żołnierz – postąp z nim tak samo jak z poprzednią trójką. Udaj się do północno zachodniego narożnika lokacji do “Faint Light”. Podejdź do muru i wciśnij przycisk akcji.

Znajdziesz się w sekretnym przejściu bez mapy. Idź wzdłuż ściany po lewej stronie aż natrafisz na przełącznik, aktywuj go żeby otworzyć złote wrota. Po kilku scenkach w Twoje posiadanie wejdzie Goddess’ Magicite. Dalej możesz iść tylko o w jednym kierunku.

Garamsythe Waterway

Droga prowadzi przez kanały, zostaniesz wprowadzony/na w kolejne opcje gry. Przeszukaj zwłoki poległych żołnierzy i idź dalej. W kolejnej lokacji, w północno-wschodnim narożniku znajdziesz urnę z mapami okolic. Droga prowadzi na południe i nie można się zgubić. W końcu dotrzesz do kryształu zapisu. Kawałek dalej dołączy do Ciebie Amalia. Jest tzw. gościem, walczy razem z Tobą, ale nie możesz wydawać jej poleceń ani modyfikować ustawień w menu drużyny. W kolejnym pomieszczeniu zaatakuje Cię kilka Flanów. Walka jest stosunkowo prosta, trzeba wykorzystać ich słaby punkt – podatność na ogień. Po walce idź dalej na zachód i kontynuuj wędrówkę aż natrafisz na kolejny Save Crystal. Zapisz grę i przygotuj się na walkę z bossem, czekającym za drzwiami. Ustaw Gambity w taki sposób, żeby automatycznie leczyć się za pomocą Potionów i Antidote.

BOSS: Firemane
LVL: 7, HP: 3571, MP: 720

Jeśli będziesz stać w wodzie, to walka będzie nieco prostsza (nie ujrzysz ataków Fire). Ale i bez tego nie powinna prawić kłopotów. Jedynym nieprzyjemnym atakiem, z którym trzeba się liczyć jest Bushfire, głównie dlatego, że zakłada status Poison, wtedy przydadzą się Antidote. Leczenie się i walka na mokrym gruncie to klucz do wygrania tej walki.

Po udanej bitwie nasi bohaterowie trafią do Nalbina Dungeons.

Nalbina Dungeons

Kolejne miejsce, w którym znajdują się skrzynki, których nie wolno otwierać, no chyba, że nie zależy Ci na Zodiac Spear. Cały Twój ekwipunek został skonfiskowany, na szczęście tylko na moment. Zapisz grę i wyjdź z lokacji. Zostaniesz zmuszony do walki z Galeedo, Gwitchem i Daguzą. Pamiętaj o leczeniu postaci i skup się najpierw na jednym z oponentów, najlepiej Gwitchu, który leczy swoich kompanów. Najlepiej wykorzystać czary,  w moim przypadku jeden czar Fire kładł przeciwnika. Po wygranej bitwie idź dalej.  Trafisz do pomieszczenia z kryształem zapisu, odzyskasz tam swoje przedmioty i zyskasz mapę lochów. Nie otwieraj żadnej ze skrzynek, zapisz grę i idź dalej, do The Black Watch. Po dotarciu do wyjścia z lokacji będziesz świadkiem kolejnej sceny. Idź za żołnierzami na dół po schodach.

Barheim Passage

Do ekipy dołączy nowy gość. Podejdź do kolumny po środku pomieszczenia, znajdziesz “Timeworn device”, który po dokładniejszych oględzinach zmieni się w “Power Relay”. Potrzebne jest jednak więcej mocy. Na dole pomieszczenia znajdziesz kupca, od którego dostaniesz bezpiecznik, a później będziesz mógł/ła zrobić zakupy, zwróć uwagę na dostępne czary, postaraj się wykupić wszystkie, jeśli jeszcze ich nie masz. Zapisz grę i wróć do przełącznika. Uruchom maszynerię i zwróć uwagę na pasek poziomu naładowania baterii. Zejdź na dół i przełącz przełącznik obok kupca – otworzy on bramę, ale przy okazji spanie poziom energii. Skorzystaj z otwartego przejścia i wejdź do Op Sector 29. Okazuje się, że duży wpływ na niski poziom zasilania mają stworzenia, które żyją w tunelach i przegryzają kable, ładując swoje własne akumulatory. To Battery Mimics. Atakuj je gdy tylko pojawią się w zasięgu wzroku, korzystaj z faktu, że są one podatne na lód. Jeśli zasilanie spadnie do zera, korytarze spowiją ciemności, a wraz z nimi pojawią się trudniejsze do pokonania stworzenia. Bez paniki, czasu jest wystarczająco dużo. Dodatkowym ułatwieniem są oznaczenia na mapie, które pomogą Ci zlokalizować pasożyty.  W Op Sector 29 są dwa Mimici.

Walcząc z pasożytami dotrzesz do kolejnej lokacji, Great Eastern Passage. Tutaj na pokonanie czekają 4 Battery Mimici. W tej lokacji, na końcu jednej z odnóg (tej, która prowadzi na północ), znajdziesz mapę Barheim Passage. Zanim opuścisz lokację południowym wyjściem zajrzyj do pomieszczenia na zachodzie  – Op Sector 36 jest schronieniem dla kolejnych dwóch prądożerców. Gdy ich pokonasz wróć do poprzedniej lokacji i skorzystaj z wyjścia na południu. Tutaj (Special Op Sector 3) droga jest prosta – idź w dół tak długo jak to możliwe, aż trafisz na jednego z dwóch Mimiców. Pierwszego zauważysz po chwili. Drugi jest nieco na zachód. Idź dalej, wejdź po schodach i przejdź do kolejnej lokacji – Op Sector 37. W pomieszczaniu znajdziesz dwa Mimici, rozwal je a następnie odszukaj przełącznik aby otworzyć przejście blokujące drogę.

Wróć do poprzedniej lokacji i kontynuuj wędrówkę na południe, aż dotrzesz do North-South Junction. Tu znajdziesz kryształ zapisu, z którego trzeba skorzystać. Idź dalej w dół. W Great Central Passage natrafisz na jednego Mimica. Uważaj teraz na fałszywe skrzynki – to właśnie ukryte Mimici czekające na swoje ofiary. Cały czas kontynuuj wędrówkę na południe. W następnej lokacji, The Zeviah Subterrane czeka Cię walka z trzema Mimicami, bądź szybki/szybka i zniszcz je. Cześć drogi wiedzie zalanymi korytarzami, ale w końcu dotrzesz do wyjścia. W Terminu No. 4 Adjunct jest kolejny kryształ zapisu. Skorzystaj go i idź dalej. Pora na walkę z bossem.

BOSS: Mimic Queen
LVL: 10, HP: 4073, MP: 315

Królowa jest podatna na ataki lodem, wykorzystaj to. Możesz zacząć od zlikwidowania pomniejszych Mimiców, ale nie pozbędziesz się ich tak łatwo, gdyż w miejsce pokonanych pojawią się kolejne (tyle, że będzie ich mniej). Jak zwykle, dbaj o zdrowie – najboleśniejszy atak królowej to Shocktorm, zacznie z niego korzystać gdy jej HP spadnie poniżej połowy.

Po bitwie znajdziesz się na zewnątrz. Wracaj do Rabanastre.

Dalmasca Estersand

Droga do Rabanastre wiedzie na południe. Zanim jednak się tam udasz sugeruję wyskoczyć na północ, do niewielkiej wioski, South Bank Village, do której prowadzi Banks of Nebra. Znajdziesz tu złoty kryształ zapisu oraz kupca, który chętnie zaopiekuje się Twoją gotówką. Do Rabanastre możesz wracać na piechotę, albo skorzystać z teleportu z złotym krysztale.

Rabanastre

Sklepy są lepiej zaopatrzone, w porównaniu z Twoją poprzednią wizytą. Zbierz też najnowsze zlecenia na polowania – Wraith w Sandsea a u Monta (w Clan Hall)  kolejne dwa Cluckatrice i Rocktoise oraz nagrody za poprzednie pojedynki z bossami.

W tym miejsca zaczyna się jeden z questów pobocznych – Ktjn.  To Viera, siedząca na schodach Muthru Bazaar. Usłyszysz jej historię, po której padnie pytanie. Każda z odpowiedzi ma przypisaną wartość punktową i wpływa na to, czy w ostatecznym rozrachunku dostaniesz nagrodę.

Pytanie brzmi: – ‘Should this trouble me as a Viera?’
Poprawna odpowiedź: – Yes, you should be ashamed.

I to by było tyle w tym momencie, jeśli chodzi o Ktjn, pora na odwiedziny u Dalana. Idź zatem do Lowtown. Musisz dostarczyć Sword of Order do miejsca zaznaczonego na mapie. Porozmawiaj z Balzakiem gdy dotrzesz do celu. Po kilku scenkach do drużyny przyłączy się Bash. Pora odnaleźć piratów – gdzież by mogli przebywać, jeśli  nie w barze? Idź zatem do Sandsea a po chwili do ekipy dołączą Fran i Balthier. Drużyna w komplecie!

Pora zabrać się za polowania. Zleceniodawca, Milha, czeka w Lowtown. Gdy potwierdzisz chęć udziału w polowaniu idź do Garamsythe Waterway. W tym momencie moja ekipa była na 13 poziomie doświadczenia.

HUNT: Wraith
LVL: 9 , HP: 5146, MP: 600

script type=

Zjawa pojawi się gdy tylko wejdziesz na środek pomieszczenia (Overflow Cloaca). Jej taktyka jest prosta, rzuca Doom na wszystkich – gdy już to zrobi, przechodzi na ataki fizyczne. Z Doomem można poradzić sobie na dwa sposoby – albo samemu się uśmiercić a potem wskrzesić postać, albo być gotowym na błyskawiczne wskrzeszenie postaci gdy tylko padnie. Druga opcja jest bardziej wydajna, ale trzeba być czujnym i uważać na to, by nagle nie polegli wszyscy członkowie drużyny. Warto korzystać z czarów Shell i Protect a także Disable, które jest skuteczne na przeciwnika. Gdy to zaskoczy, rozwalanie go jest kwestią czasu. Zmora podatna jest na czary leczące, ale chyba lepiej jednak atakować ją żywiołem błyskawic. Statusu Poison można uniknąć korzystając z Tourmaline Ring.

Po skończonej bitwie odbierz nagrody – od Milha’y 500gil, Ether i Gauntlets. Wejdź do pomieszczenia, do którego uciekł Deeg, porozmawiaj z nim a ze stołu podnieś Dusty Letter. Na razie nic z nim nie zrobisz, jest to część innego Questu, którego wykonanie jest możliwe w dalszych fragmentach gry. Pójdź do Clan Hall i od Monta odbierz 3x Remedy i 2x Teleport Stone, za rangę Rear Guard.

Jeśli masz trochę cierpliwość (a przecież grasz w FF, więc pewnie masz jej sporo) podszkol jeszcze drużynę, tak gdzieś do 15 poziomu i zaatakuj Cluckatrice, kolejną zwierzynę łowną. Udaj się w tym celu do wioski nomadów na Giza Plains, porozmawiaj z opiekunką Cockatrice Danią, a ona udzieli Ci wskazówek gdzie szukać potwora. Mieszka on na Gizas North Bank, na południowy wschód od wioski. Aby go ujrzeć musisz najpierw oczyścić całą okolicę ze wszystkich stworów, opuść lokację i wejść tam z powrotem. Wypasiony stwór otoczony będzie gromadką mniejszych. Warto zainwestować w HP na tablicy licencji, ponieważ walka będzie dość uciążliwa.

HUNT: Cluckatrice
LVL: 15, HP:  7509, MP: 563

Największym utrapieniem są pomniejsze stwory – to one sprawiają, że HP postaci znika w zastraszająco szybkim tempie. Dlatego warto mieć spory zapas Potionów oraz czar Disable. Jedna z postaci musi skoncentrować się na Disable’owaniu dużego kura, gdy reszta będzie sukcesywnie eliminować pomniejsze przepiórki. Pomocny będzie też czar Poison. Największym zagrożeniem jest Petrify, na które pomaga Gold Needle. W ostateczności można samemu zabić i wskrzesić postać, zanim ta zamieni się w kamień (wtedy jest już całkowicie bezużyteczna). Jeśli mimo zabicia Clucatrice nadal nie masz napisu Vanquished oznacza to, że gdzieś zawieruszył się mniejszy kompan potwora. Przeszukaj całą lokację i na pewno go odnajdziesz.

Gratulacje – pora odebrać nagrodę (1000 gil, Jackboots, Rainbow Egg)! Wracaj do Rabanastre, zapisz grę i idź do Aerodromu. Pamiętaj, że przez dłuższą chwilę tu nie wrócisz, warto więc zrobić ostatnie zakupy.  Porozmawiaj z Balthierem i ruszaj w drogę!

Bhujerba

Miasto położone w chmurach robi wrażenie! Po przybyciu na miejsce zapiszę grę. Gdy tylko wejdziesz do miasta do drużyny przyłączy się Lamont. Póki co samo miasto jest dla Ciebie niedostępne, ale co nieco możesz po drodze kupić. Na pewno zaopatrz się w mapę kopalni (650 gil). W końcu dotrzesz do bram Lhusu Mines gdzie czeka Cię scenka.

Lhusu Mines

Zejdź na dół, czeka Cię kolejna scenka. Korzystaj z czaru Libra, aby automatycznie wykrywać pułapki (najlepiej dać go do Gambita). Znajdziesz się w Shaft Entry – kieruj się w stronę południowo zachodniego wyjścia z poziomu, przejdź przez most (Oltam Span), w kolejnej lokacji możesz iść jedynie na północ. Dotrzesz do Shunia Twinspan. Miejsca, w którym aż roi się od wrogów. Bardzo, bardzo dobre miejsce na szkolenie drużyny i zdobywanie cennych łupów. Warto tu zamarudzić nieco dłużej, biegając z jednej strony mostu na drugą – gdy już wybijesz całą populację kościejów wróć do Bhujerby, zapisz grę i z powrotem na Shunia Twinspan. Powtórz operację kilka razy (w zasadzie na tyle, na ile starczy Ci cierpliwości, ja dobiłem do 17 poziomu) a zdobyte doświadczenie zaprocentuje łatwiejszymi pojedynkami w przyszłości.

Idź dalej na północ, jak prowadzą tunele – w Site 2 interesuje Cię północny korytarz (aby do niego dotrzeć musisz najpierw pójść przejściem na południe)  – to tam prowadzi trop. Czeka Cie scenka i pościg łowców nagród. Pościg jest dość prosty – biegnij do wyjścia z kopalni nie zważając na mijanych przeciwników. Walka z łowcami jest do przejścia, ale niczego nie wnosi do gry. Udana ucieczka zakończy się w Bhujerbie. Lamont opuści drużynę.

Bhujerba

Pora rozpowiedzieć wszem i wobec, że Bash żyje. Jest to dość proste zadanie, jeśli się wie z kim rozmawiać a z kim nie. Przy przejściach pomiędzy strefami miasta stoją Parijanahsowie – rozmawiając z nimi bardzo szybko rozsiejesz plotkę. Unikaj Sainikahsów, każda rozmowa z nimi wyzeruje pasek. Gdy już zdobędziesz 100% akcja potoczy się automatycznie.

W barze zbierz kolejne zlecenie – Nidghogg. Zleceniodawca siedzi koło zbiornika z wodą na Lhusu Square. Potwierdź swój udział a polowaniu i ruszaj do kopalni. Nidhogg rezyduje w Transitway 1.

HUNT: Nidhogg
LVL: 10, HP: 6079, MP: 120

Walka będzie prostsza od pojedynku z Cluckatrice – przede wszystkim dlatego, że potwór jest niższego poziomu niż poprzedni. Jest podatny na wiele zmian statusu, Slow i Blind są najbardziej przydatne. Jeśli udało Ci się poznać jakieś Mysty (Quickening na License Board) to walka będzie prosta. Jeśli nie, to musisz skoncentrować uwagę przeciwnika na jednej postaci, a reszta powinna atakować z doskoku dbając o poziom zdrowia tanka (postaci absorbującej ciosy przeciwnika). Blind i Slow naprawdę ułatwiają sprawę. Kolejnym ułatwieniem może być Tourmaline Ring chroniący przed zatruciem.

Gdy wąż padnie wróć po nagrodę do zleceniodawcy – 600 gil, Rose Corsage, Balaclava i Great Serpentskin. Zanim przejdziesz do kolejnego etapu warto nieco podszkolić ekipę korzystając z punktu na moście.

Również teraz jest odpowiedni moment na walkę z Rocktoise. Najpierw odwiedź Pilikę w która znajdziesz w Khus Skygrounds.

HUNT: Roctoise
LVL: 16; HP: 17548, MP: 999

Musisz wrócić do miejsca, w którym zaatakowali Cię łowcy głów. Od razu widać że przeciwnik jest to potężny. Początek bitwy zarezerwuj na wrzucenie żółwikowi Blinda i  Slow. TO jest klucz do sukcesu. Jedna postać pełni rolę tanka – musi mieć obowiązkowy Protect. Jeśli tank odejdzie za daleko, Rocktoise użyje Purify, nie dopuść do tego, trzymaj się blisko gada. Walka będzie długa, bo i sporo HP do zbicia. Pilnując statusów i zdrowia Tanka powinno się udać.

Wróć do Piliki po nagrodę, porozmawiaj z nią raz jeszcze, a poprosi Cie o przyniesienie pamiętnika z drugiego piętra sklepu z technikami Clio’s. Dostaniesz też przedmiot, który umożliwi CI buszowanie w sklepie, Merchant’s Armband. Pójdź zatem do sklepu i odszukaj pamiętnik na jednym z regałów. Możesz go przeczytać. Wróć do Piliki i oddaj pamiętnik. W zależności od tego czy przyznasz sę do przeczytania pamiętnika czy też nie otrzymasz różnie przedmioty – Kilimweave Shirt jeśli się przyznasz, Shapard’s Bolere, jeśli odpowiesz “I’ve done nothing”. Zapisz grę, upewnij się że masz wszystko co Ci potrzeba i idź do miejsca oznaczonego X na mapie.

Dreadnought Leviathan

Vosler nie tylko oswobodzi ekipę, ale także dołączy do drużyny. Przy okazji zdobędziesz mapę statku. Zapisz grę i przejdź dalej. Zwróć uwagę na laserowe ściany – przejście przez taką ścianę aktywuje alarm i przywołuje strażników.  Gra pójdzie sprawnie jeśli będziesz po prostu ich unikać. Udaj się do jednego z południowo wschodnich przejść. W kolejnym pomieszczeniu (Large Freight Stores) przejdź do wyjścia na wschodzie. Następnie nieco większa lokacja, kieruj się na północ, właśnie tam odnajdziesz Bulkhead Release. Przełącznik otworzy przejście do pomieszczenia kontrolnego – działa on jedynie wtedy gdy nieaktywny jest system alarmowy, dlatego jeśli aktywowałeś/łaś syreny, musisz chwilę odczekać. W Sub-control Room znajdziesz kolejny przełącznik, który otworzy przejście w południowej ścianie pomieszczenia. W następnej sekcji idź na południe.  Dotrzesz do Central Brig Acces, przygotuj się na walkę z większa grupką przeciwników – najpierw zdejmij Magusów, potem pomniejsze straże a na deser zostaw sobie dwóch sędziów. Ich też atakuj z głową, czyli wszyscy na jednego, a potem wszyscy na drugiego.  Po bitwie w Twoim ekwipunku pojawi się No.1 Brig Key, którym otworzysz drzwi na południowym zachodzie.

Wewnątrz Brig No.1 czeka Cię kilka niespodzianek – w jednej z cel znajdziesz kupca, w drugiej kryształ zapisu i urnę z Systems Access Key. Oczywiście najważniejsza jest cela C-202 – w niej odnajdziesz Ashe. Dołączy do drużyny, warto poświęcić kilka chwil na zbudowanie jej ekwipunku i rozdysponowanie LP na License Boardzie.

Gdy wyjdziesz z pomieszczenia rozlegnie się alarm. Pora wracać do miejsca w którym zacząłeś/łaś wędrówkę po statku. Tym razem możesz jednak wyjść południowym wyjściem z Airship Brig Access i trafisz do kolejnego pomieszczenia z kontrolkami alarmu. Dzięki temu możesz go wyłączyć za pomocą dopiero co zdobytego Systems Access Key. Syrena ucichnie a Ty możesz śmiało biec w kierunku z którego przybyłeś/łaś. Tam czeka Cię kolejna scenka, Vossler opuści ekipą a dołączy Penelo. Czeka Cię walka z sędzią.

BOSS: Judge Master Ghis
LVL 14, HP: 4120, MP: 330

Jak zwykle – najpierw obstawa, potem główny oponent. Sędzia powinien paść już po jednej serii Mistów. Jeśli jeszcze nie masz ich w swoim arsenale, to zostają Ci ataki fizyczne i standardowe Slow i Blind na przeciwnika. Walka zakończy się gdy obniżysz HP sędziego do poziomu krytycznego.

Bhujerba

Ponownie zawitasz do Bhujerby, pozwiedzaj sklepy, wykup nowe czary (postaraj się wszystkie), zwłaszcza Cura i Raise. Gdy już się przygotujesz idź ponownie do Ondore Estate (krzyżyk na mapie!).

Rabanastre

Po audiencji warto wrócić do Rabanastre, dokładnie przejrzeć ofertę sklepów a także przejść kolejny etap Questu Ktjn (schody bazaru). Tym razem wybierz odpowiedź “You should’ve thought it through.” W barze Sandsea zaakceptuj kolejne zlecenie, potwierdź to u zleceniodawcy, którego znajdziesz w Rabanastre / East End. Teleportuj się z powrotem do Dalmasca Westersand / The Western Divide. Aby zdobyć do grobowca Raithwaila czeka Cię długa przeprawa przez pustynne piaski. Opuść lokację zachodnim wyjściem.

Ogir-Yensa Sandsea

Tereny starej rafinerii Rozarii czasy świetności mają już za sobą. Rozpoczynasz na Platform 1 – East Tanks. Idź na zachód, aż wejdziesz do Platform 1 – Refinery. Dołączy do Ciebie Vossler. W tej lokacji znajdują się trzy silosy – dwa na wchodzie i jeden na zachodzie. Urna z mapą całej krainy znajduje się na górze zachodniego zbiornika. Opuść lokację zachodnim wyjściem.

Generalnie celem twojej podróży jest Num-Yensa Sandsea, do której prowadzą dwa skraje przejścia na zachodzie Ogir-Yensa Sandea. Sęk w tym, że po terenie rafinerii rozrzuconych jest wiele przydatnych przedmiotów, a doświadczenie ekipy rośnie bardzo szybko. Warto więc pozwiedzać wszystkie dostępne lokacje. Jedna uwaga – im bardziej na północ będziesz się oddalać, tym większa szansa na starcie z dość mocnym przeciwnikiem – Salamand Entite (ponad 45 tys. HP) – wypatruj ognistej kuli i staraj się nie wchodzić jej w drogę.

Gdy już dobrze oglądniesz okolicę proponuję udać się do południowo zachodniego wyjścia z rejonu – znajdziesz tam złoty kryształ zapisu. Teraz udaj się do drugiego zachodniego wyjścia z Ogir-Yensa.

Num-Yensa Sandsea

Znajdziesz kolejny Save Crystal, oraz Moogla, który wspomni coś o wielkim żółwiu. No nic. Idź przed siebie, w końcu zobaczysz biegnących gdzieś przeciwników. Ścigają oni potężnego (i  żwawego) żółwia.  Dołącz się do nagonki i pomóż im pokonać gada. Zwierzę będzie raczej atakować Twoich nowych “sprzymierzeńców”, dlatego jeśli  się pospieszysz Twoja drużyna pozostanie nietknięta. Idź na południowy  wschód, do [Augur Hill] gdzie znajdziesz mapę pustyni – zaraz po przejściu przez mostek na początku planszy. Wróć do Moogla w [Sandscale Bank] i porozmawiaj z nim. Teraz na parę chwil przejdź do [Ogir-Yensa Sandsea] – wejdź po rampie prowadzącej na zbiornik aby obejrzeć krótką scenkę.  Wróć do [Num-Yensa Sandsea], by być świadkiem kolejnych wydarzeń. Przyjrzyj się kwiatkowi (Rogue Urutan Flower) i zbierz jagody (Eksir Berries).

Dalsza droga prowadzi przez [Withering Shores], gdzie zabiłeś/łaś żółwia, idź dalej na zachód, [Demesne of the Sandqueen]. Idąc w ten sposób dojdziesz do [Trail of Fading Warmth]. Stąd można iść dalej na północ, do [Simoon Bluff], gdzie czeka na pokonanie Wyvern Lord (polowanie), albo na zachód, gdzie czeka równie interesujący przeciwnik. Wydaje mi się, że lepiej na razie pominąć [Simon Bluff] i wrócić tam, gdy Save Crystal będzie nieco bliżej :). Idź zatem na zachód. Po drodze spotkasz Dyce’a. Możesz się u niego zaopatrzyć w brakujące dobra, możesz też pokusić się o kolejny Forgotten Grimoire. Wybór należy do Ciebie. Przy wejściu do kolejnej lokacji gra zapyta się, czy chcesz zapisać dotychczasowy postęp. Lepiej to zrobić, gdyż kolejnym krokiem jest walka z Garudą.

Tomb of Raithwall

BOSS: Garuda
LVL: 16, HP: 6754, MP:  360

Walkę rozpocznij od wykorzystania jagód Eksir – Garuda ich nie znosi i dość mocno odbiją się na jego zdrowiu jak i statusach. Jako że przeciwnik cały czas lata, nie masz szans na walkę w zwarciu. Wykorzystaj czary i bronie które rażą na odległość. Jeśli uda Ci się rzucić Silence to w znacznym stopniu ułatwisz sobie potyczkę. Zawsze możesz użyć Mistów (Quickenings) jeśli konwencjonalne metody zawiodą.

Zapisz grę w świeżutkim krysztale i przygotuj się na Wyvern Lord.

Wyvern Lord

Wróć do Num-Yensa Sandsea i udaj się do [Simoon Bluff]. Przeciwnik będzie czekał na półocnych krańcach tej krainy.

HUNT: Wyvern Lord
Lvl: 18, HP:  18669, MP: 720

Kolejna bitwa z przeciwnikiem unikającym ziemi. Bronie rażące na odległość, Shell i Protect to Twoi sprzymierzeńcy.  Przyda się także parę sztuk Gold Needles na wypadek petryfikacji kogoś z drużyny. Wyvern Lord jest podatny na Sleep, co może znacząco pomóc w tym starciu. Użycie Quickenings to kolejna dobra strategia

Po wygranej bitwie wróć do Tomb of Raithwall

Poruszanie się po grobowcu umożliwiają urządzenia teleportujące. Na początku aktywny jest jedynie słup, który zapewnia transport do wnętrza i na zewnątrz grobowca. Zacznij wędrówkę w głąb a zostaniesz zaatakowany przez demoniczną ścianę. Walka nie jest obowiązkowa, można z niej uciec. Warto jednak się spiąć i ją wygrać, gdyż nagrodą jest dość dobra broń.

BOSS: Demon Wall
LVL: 18, HP: 22187, MP:  450

Jak już wspomniałem – możesz uciec z tej bitwy. Jeśli jednak zdecydujesz się walczyć, musisz się sprężać. Po lewej stronie ekranu pojawił się wskaźnik, ilustrujący położenie grupy na moście. Poruszająca się demoniczna ściana konsekwentnie dąży do tego, by zmiażdżyć drużynę. To zdecydowanie jedna z trudniejszych bitew jakie Cię spotkały. Przy tak dużej ilości HP przeciwnika i bardzo ograniczonym czasie jedynym rozsądnym wyjściem są Quickeningsy. To właściwy moment na zapoznanie się z zasadą ich działania i wypracowaniem sobie odpowiedniej strategii. Od razu widać, że musimy przygotować jak najdłuższe serie (powyżej pięciu trafień, a da się i kilka razy więcej) aby wyjść cało z opresji.

Po wygranej walce zauważysz, że w miejscu skąd zaatakowała na ściana pobłyskuje teraz jakiś klejnot. Na razie nie można z nim nic zrobić, dlatego udaj się do wejścia i zapisz grę. Wróć do miejsca gdzie walczyłeś/łaś ze ścianą i przejdź do kolejnej lokacji [Hall of the Sentinel]. Tutaj czeka na Ciebie kolejna, tym razem obowiązkowa walka z bossem.

BOSS: Demon Wall (2)
LVL: 16, HP: 10332, MP:  450

Jeśli poradziłeś/łaś sobie z poprzednim przeciwnikiem to ten będzie już tylko spacerkiem. Strategia z Quickeningsami jest jak najbardziej do powtórzenia. Dotykanie płonących ołtarzy po drodze spowalnia ścianę, ale nie jest to potrzebne, żeby wygrać tę bitwę.

Pokonanie dwóch ścian upoważnia Cię do odebrania nagrody. Ale nie tak szybko. Najpierw zapisz grę, ponieważ nagroda jest kapryśna i nie zawsze dostępna od ręki. Gotowy/wa?  Aktywuj kryształ, który pojawił się po pokonaniu pierwszego bossa. Utworzy to dwa nowe przejścia, niezaznaczone na mapie. Obydwie drogi łączą się na drugim końcu, więc nie ma znaczenia, którą wybierzesz. Dotrzesz do [Royal Passage]. Tutaj znowu możesz wybrać północną albo południową drogę (schody prowadzące na dół) i znowu nie ma to znaczenia, gdyż obydwie spotykają się na niższym poziomie.

Na dole zostaniesz zasypany/na Tallowsami  (takie płonące flany) spadającymi z góry. Po środku korytarza znajduje się “zatoczka”, w której z 75% prawdopodobieństwem znajduje się skrzynia z nagrodą. Jeśli jej nie ma to wczytaj grę i ponownie dojdź do tego miejsca. Gdy już się pojawi, masz szansę na wygranie miecza Demonsbane, ale równie dobrze w skrzyni możesz znaleźć pieniądze lub Holy Mote. Próbuj aż do skutku (Load Game) – w końcu Demonsbane znajdzie się w Twoich rękach. Na pocieszenie dodam, że można zdobyć kilka sztuk tej broni – po prostu zapisz grę po zdobyciu pierwszej i ponownie udaj się po skrzynię. Inną przydatną rzeczą, którą można dostać pokonując Tallowsy to Broadaxe, który ma jeszcze lepsze parametry od Demonsbane.

Zapisz grę i ruszaj główną trasą (tą, na której spotkałeś Demon Wall. Dotrzesz do [Royal Passage]. Niebieski słup umożliwia szybką komunikację z wejściem grobowca. W urnie znajdziesz mapę podziemi. Udaj się północnymi schodami, a gdy dojdziesz do rozgałęzienia w kształcie litery E, wybierz środkową drogę. Wejdź do kolejnego kompleksu pomieszczeń [Northfall Passage]. Wygląda to jak labirynt, ale zgubić się tam trudno. Idź przez kolejne komnaty aż natrafisz na Northfall Pedestal. Dotknij czerwonego przełącznika. Czeka Cię walka z kilkoma umarlakami, które pojawią się po aktywowaniu przycisku. Ściana blokująca dostęp do schodów prowadzących niżej obniży się do połowy. Użyj kolumny teleportującej by wrócić na środek [Royal Passage].

Możesz wrócić do wejścia by zapisać grę. Kolejnym etapem jest wędrówka do [Southfall Passage]. Analogicznie do północnego odpowiednika – zejdź południowymi schodami w dół i wybierz środkowe przejście na rozgałęzieniu. Wewnątrz [Southfall Passage] odnajdziesz Southfall Pedestal. Wciśnięcie go spowoduje otworzenie przejścia do dalszych komnat grobowca. Ty skorzystaj z Way Stone by wrócić do Royal Passage a stamtąd do wejścia i kryształu zapisu gry. U sprzedawcy znajdziesz też parę nowych zaklęć do nauczenia, jeśli nie odwiedzałeś go po pokonaniu obu ścian (Confuse, Regen). Warto mieć też kilka Handkerchiefs przygotowanych na walkę z kolejnym bossem.

Gra zapisana, zakupy zrobione, pora wracać do [Royal Passage]. Wybierz zielony lub czerwony piedestał aby skorzystać z nowo otwartego przejścia i dotrzeć do [Cloister of Flame]. W ślepych zaułkach znajdziesz skrzynki, natomiast po środku sali czeka Cię walka z bossem.

BOSS: Belias (Esper)
LVL: 20, HP: 15943, MP: 999

Belias jest Eperem ognia. Łatwo się domyślic, że będzie podatny na ataki wodą. Postaci kreaowane w Twojej drużynie na magów powinny korzystać z czaru Water. Teraz jest też świetny moment aby wykorzystać nowe “super bronie”, które zdobyłeś/łaś pokonując demoniczne ściany. W pewnym momencie trzeba będzie jednego maga oddelegować do leczenia drużyny, ale bitwa na pewno nie będzie trudna. Jeśli Twoje postaci zostaną dotknięte statusem Oil to raz dwa przetrzyj je Handkerchiefsami, bo inaczej atak ogniowy może je zabić (np. Firaja). Jeśli ta strategia sprawia Ci kłopoty wykorzystaj Quickeningsy. Masz je przećwiczone, prawda?

Po udanej walce przejdź przez wrota, których strzegł Esper. Zabierz Dawn Shard. Teraz możesz wrócić do kryształu zapisu. Kilka kroków dalej i…

The Shiva

Tutaj wydarzenia potoczą się automatycznie, czeka Cię jedynie pojedynek ze zdrajcą.

BOSS: Zdrajca
LVL: 20, HP: 9318, MP: 693

Najpierw ubij strażników – są praktycznie bezbronni. Następnie pora na zdrajcę. Ten nie będzie jakimś wielkim przeciwnikiem. Możesz sprawdzić jak spisuje się Esper, ale możesz też spokojnie zaatakować przeciwnika fizycznie. Walka nie będzie długa.

Tym samym dotarłeś/łaś do końca pierwszej części gry i pierwszej części opisu. Zapraszam do następnej.