Species Conquest


Nazwa   HP Cena
Fenrir   850 000 8000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Chocobo Feather Chocobo Wing
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
Agility Sphere Dark Matter
Lista Ataków
Fangs of Chaos – zakłada confuse (bardzo silny)
Fang of Hell – natychmiastowy zgon postaci
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
status strike status proof  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
Mag. Def
Agility
Evasion
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
 
Strategia pokonania  
Wystawiamy Aurona, Tidusa i Yunę. Auron będzie atakował, głównie Overdrivami chyba, że ma wysokie Accuracy, Tidus Hastega i Ataki Quick Hitami plus leczenie/wskrzeszanie, Yuna Auto-Life na wszystkich, ewentualnie może tez przyzywać Aeona dla jego Overdriva. Piesek jest szybki i trudno go trafić, warto napakować Accuracy przed walką. Potrzebna jest też ochrona przed Confusion.  
Nazwa   HP Cena
Ornitholestes   800 000 8000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Reneme Card Chocobo Wing
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
Gambler`s Spirit Dark Matter
Lista Ataków
Drain Touch – na jednego plus Drain
Poison Touch – zakłada Poison na jednego (bardzo silny)
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
Double Overdrive Def. +%  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
Agility
Evasion
Water Fire
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
 
Strategia pokonania  
Skład: Tidus, Wakka, Auron/Kimahri. Potrzebne parametry powyżej średniej: Agility i Accuracy, ochrona przed Poison lub zbroja z Auto-Med. Hastega, Protect i atakujemy głównie fizycznie, Attack Reels Wakki mile widziany. Jeśli chcemy powalczyć magią, to warto wykorzystać Kimahriego i jego czar “Nova” z Overdriva (oczywiście musi mieć broń z Break Damage Limit) a z pozostałych czarów, to Holy, Flare i Ultima.  
Nazwa   HP Cena
Pteryx   100 000 8000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Smoke Bomb Candle of Life
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
Evasion Sphere Dark Matter
Lista Ataków
Beak of Woe – na jednego plus Curse (średniej mocy)
Beak – na jednego (średniej mocy)
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
Str. +% Def. +%  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
Agility
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
brak Auto-Regen  
Strategia pokonania  
Jeśli mamy Attack Reels dla Wakki, to walka trwa tylko jedna turę, Jeśli nie, to Hastega i zabezpieczenie przed Curse i atakować Overdrivami i Quick Hitem, pamiętać należy aby zadawane straty, były wiesze od regena, jakim ptaszek się leczy.  
Nazwa   HP Cena
Hornet   620 000 8000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Poison Fang Purifying Salt
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
Accurancy Sphere Dark Matter
Lista Ataków
Bewitching Stab – zakłada Confusion na jednego
Venomus Stab – zakłada Poison na jednego
zwykły atak plus: Poison, Silence, Darkness, Death
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
Str. +% Def+%  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
 
Strategia pokonania  
Niezbędne jest zabezpieczenie przed Death, Confusion, warto też uodpornić się na Darkness i Poison. Jeśli mamy zbroje z Auto-Phoenix to walka będzie łatwiejsza. Hastega, Protect i atakujemy czym popadnie można też bawić się Aeonami, gdyż mają one zabezpieczenie przed anomaliami. Warto w trakcie walki rzucić Entrust na Wakke i jego Attack Reels, Auron z Masamune i warto go trzymać na małej ilosci HP, gdyż wtedy mocniej atakuje.  
Nazwa   HP Cena
Vidatu   90 000 8000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Lighting Gem Mana Tonic
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
MP Sphere Dark Matter
Lista Ataków
Osmose
Ultima
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
Double AP MP+%  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
Mag. Def
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
Auto-Null
Auto-Regen
 
Strategia pokonania  
Walka jest o tyle prosta, że jeden Attack Reels kończy sprawę. Jeśli jednak chcemy powalczyć, musimy mieć dość wysoki Mag. Def i dodatkowo rzucić Shell. Po za tym boss jest wolny, więc po Hastega atakujemy, a przed ruchem bossa wzywamy Anime i dokończamy dzieła Oblivionem.  
Nazwa   HP Cena
One-Eye   150 000 8000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Lunar Curtain Blessed Game
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
Mag. Def Sphere Dark Matter
Lista Ataków
Black Stare – na jednego plus Curse
Shockwave – Confusion, Silence, Sleep, Darkness na wszystkich
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
Triple AP MP+%  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
Mag. Def. Magic & Mental Break
magia elementarna
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
Auto-Regen  
Strategia pokonania  
Najpierw zabezpieczenie przed Confusion, Sleep i Darkness. Warto mieć podpakowane Agility i Accuracy, Hastega i Overdive to najlepsze combo na tą walkę. Można też wezwać Anime lub Magus Sister i nimi wykńoczyć oczko.  
Nazwa   HP Cena
Jumbo Flan   1 300 000 8000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Lunar Curtain Mana Tablet
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
Magic Sphere Dark Matter
Lista Ataków
Ultima
wszystkie czary elementarne
Flare
Curaga
Regenem
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
Magic Booster ‘Element’ Eater  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
ataki fizyczne (“immune”)
Breaks
zmiany statusu
magia żywiołów
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
Slow  
Strategia pokonania  
Do tej walki trzeba się porządnie przygotować postacie z wysokim Mag i Mag. Def. to podstawa (kłaniają się Lulu i Yuna plus trzecia postać, polecam Kimahriego), wszyscy z Break Damage Limit, znajomość Ultimy, Flare i Holy. Na początku Hastega, Shell (jeśli nie mamy wysokiego Mag. Def), Reflect. Na siebie rzucamy Slow, który zostanie odbity na gluta, potem ciągłe atakowanie Holy i Flare odbite od naszego Reflecta i Ultima rzucana bezpośrednio na bossa. Przed rozpoczęciem ataków warto rzucić Mighty Guard Kimahriego, co da nam wszystkie nulle. Overdrive Kimahriego ustawiamy na Warrior, a gdy napełni pasek Overdrive na max. odpalamy “Nova”, która jest świetnym narzędziem do męczenia glucika. Z Aeonów polecam tylko Animeę z atakiem Pain, Bahamuta z Mega Flare i Valefora.

Innym sposobem jest wykorzystanie DOUBLECAST w połączeniu z COPYCAT (są to umiejętności Specjalne). Dzięki temu w jednej kolejce możemy zadać podwójne ciosy.

 
Nazwa   HP Cena
Nega Elemental   1 300 000 8 000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Star Curtain Twin Stars
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
Twin Stars Dark Matter
Lista Ataków
Drain
Osmose
Ultima (kontratak)
Bio
Flare (odbite od reflecta) :magia elementarna trzeciego poziomu
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
‘Element’ Strike ‘Element’ Eater  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
Mag. Def.
Def.
magia elementarna
Holy
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
Ultima
Flare
 
Strategia pokonania  
Potrzebne są postaci z wysokim Mag. Def., Mag., zbroje z Break HP Limit, Auto-Phoenix. Początek walki to ciągłe Drain i Osmoze ze strony bossa, my atakujemy Ultimą i Flare. Gdy założy na siebie reflect, zdejmujemy go Dispelem, najlepiej atakować tylko magią, gdyż każdy atak fizyczny powoduje kontrę Ultimą  
Nazwa   HP Cena
Tanket   900 000 8000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Light Curtain Lunar Curtain
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
Defense Sphere Dark Matter
Lista Ataków
Attack – na jedną postać plus Berserk (silny)
Rush Attack – na jedną postać, zazwyczaj gdy walczy jedna postać (stosowany dość rzadko, silny)
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
Str. +% Def. +%  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
Def.
Mag. Def.
Power/Magic Break
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
 
Strategia pokonania  
Potrzebujemy postaci z wysokim Str., HP, Agility, zbroje z Berserkproof i Auto-Phoenix. Na starcie Hastega, atakujemy za pomocą Quick-Hitów i Overdrive’ów, z magii polecam “Nova” Kimahriego. Jeśli mamy wysokie Agility to jest szansa, że ubijemy bossa przed jego ruchem.  
Nazwa   HP Cena
Fafnir   1 100 000 8000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Gold Hourglass Stamina Spring
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
Light Curtain Dark Matter
Lista Ataków
Triple Attack – atak fizyczny na jednego, plus atak elementarny na wszystkich (mocny)
Zwykły atak fizyczny (średni)
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
‘Element’ Strike ‘Element’ Eater  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
Fire
Thunder
Blizzard
Bio
Slow
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
Power Break
Magic Break
Armor Break
Mental Break
 
Strategia pokonania  
Zbroje z XXX Eater i jak największy Str. W walce Hastega i atakujemy, wchodzi tylko Water, Flare, Holy, z Aeonów tylko Valefor, Anima, Bahamut i Magus Sister. W sumie nie powinien sprawiać większych problemów  
Nazwa   HP Cena
Sleep Sprout   99 999 8000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Poison Fang Farplane Wind
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
Teleport Sphere Dark Matter
Lista Ataków
Goodnight – na wszystkich, plus Sleep, Poison, Berserk, Armor i Power Break (jako kontratak)
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
‘Status’ Strike ‘Status’ Proof  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
Mag. Def. 50% magii żywiołów
Menatla Break
Armor Break
Magic Break
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
Power Break Auto-Regen  
Strategia pokonania  
Potrzebujemy jednego uderzenia za 99 999, Jeśli mamy Wakke z Attack Reels i broń z Break Damage Limit to wystarczy aby go pokonać. Jeśli jednak nie mamy takich rarytasów to potrzebujemy zbroi z Berserk, Sleep i Poison Proof. Atakujemy, najlepiej fizycznie, można też bawić się Aeonami, gdyż mają ochronę przed wszystkimi statusami.  
Nazwa   HP Cena
Bomb King   480 000 8000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Fire Gem Shining Gem
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
Door to Tomorrow Dark Matter
Lista Ataków
Fira
Firaga (w zależności od rozmiaru)
Ultima (przed śmiercią)
atak fizyczny na jednego (średni)
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
Str. +% Def. +%  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
wszystkie Break’i Fire
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
 
Strategia pokonania  
Priorytetem w walce jest ochrona przed Fire (Fire Proof/Eater), Hastega i Overdrive’y, przydają się też bronie z Magic Counter, z magii polecam Doublecast z Blizzagą. Z Aeonów to najlepiej wziąć Ifrita, gdyż wchłania ataki bombki.  
Nazwa   HP Cena
Juggernaut   1 200 000 8000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Lunar Curtain Shining Gem
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
Strenght Sphere Dark Matter
Lista Ataków
zwykły atak (mocny)
Salvos – silny atak Fire na wszystkich
Crush Spike – atak powodujący Death (na jednego)
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
Str. +% Def. +%  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
całkowicie odporny na magię
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
Wszystkie Breaki  
Strategia pokonania  
Zbroje z Fire proof/eater, Death proof, można też dać Auto-Haste. Do walki, postacie ściśle fizyczne, Auron, Wakka (Attack Reels), Tidus (Blitz Ace), warto im podciągnąć Str. na wysoki poziom oraz Def. Overdrive Mode ustawiamy na Stoic. Atakujemy fizycznie plus Overdrive’y.  
Nazwa   HP Cena
Ironclad   2 000 000 8000
Kradzież (zwykle) Kradzież (rzadko)
Light Curtain Stamina Tablet
Zostawia (często) Zostawia (rzadko)
HP Sphere Dark Matter
Lista Ataków
Bushinzan – na wszystkich, zabierający całe MP (silny)
Reppageki – kontra (bardzo silna)
Shinryudan – na jednego (bardzo sliny)
Cechy zostawianych broni Cechy zostawianych zbroi  
Str. +% Def. +%  
Mocne strony Niewrażliwości Pochłania
Def.
Mag. Def
magia elementarna
Power Break
Czuły punkt Cechy dodatkowe  
Flare
Ultima
Holy
Armor/Menatal/Magic Break
 
Strategia pokonania  
Wystawiamy do walki postacie pakerne, dużo HP (Beak HP Limit), wysokie Str. Def. Eva. Hastega i atakujemy fizycznie, Overdrive’y, magii nie polecam, ze względu na wysoki Mag. Def. Przydają się zbroje z Auto-Phoenix, Auto-Haste. Jeśli nie mamy Auto-Phoenix, to zakładamy Auto-Life. Auron trzymany na niskiej ilości HP, będzie zadawał wysoki damage, Wakka głownie Attack Reels, a trzecia postać do leczenia i wskrzeszania – polecam Yune.