Dark Bahamut

Nazwa Screen
Dark Bahamut
Lokalizacja
Zanarkand – udaj się do miejsca, w którym walczyłeś/łaś z Yunalescą.
HP MP
4 000 000 999
Str Mag Def Mdef
245 222 234 233
Acc Agl Eva Luck
250 255 0 102
Słabości Odporności
brak na wszystko
Kradzież Zostawia
2x Twin Stars
1x Elixir (rzadko)
1x/2x Dark Matter
1x/2x Master Sphere (rzadko)
Cechy broni Cechy zbroi
Break Damage Limit
Double AP
Double Overdrive
One MP Cost
Auto-Protect
Break HP Limit
Ribbon
Ilość slotów w ekwipunku AP / AP Overkill
3-4 (1-2 zajęte) 30 000 / 40 000
Ataki Opis

Atak fizyczny

zwykłe uderzenie, którym posługuje się “na co dzień”, podczas swoich regularnych ataków, jeśli nie ma naładowanego paska OD. Atak tylko na jedną postać, więc nawet jeśli zabije to nie większego problemu.

Impulse

Silny atak na całą drużynę, dodatkowo powoduje petryfikację połączoną z detonacją – tracimy postać z pola gry. Impulse jest stosowany jako regularny kontratak, co pięć ataków gracza. Ważne jest zatem liczenie swoich ataków (ataków, ruchy obronne się nie liczą).

OD: Mega Flare

Gdy naszemu przeciwnikowi wypełni się pasek OD to czeka nas śmiertelny atak Mega Flare, zadający obrażenia w okolicach 40 000 HP.

Strategia

Jest to pierwszy trudniejszy Dark Aeon (tak tak, poprzednie były proste). Mimo jego potęgi, można go stosunkowo łatwo pokonać. Najbardziej trafioną strategią (nie wymagającą nie wiadomo jak silnej drużyny) jest sprytne korzystanie z Aeonów jako żywych tarcz.

script type=

Ekwipunek

Celestial Wepons w zasadzie wystarczą. Zbroje – najlepiej z Ribbonami (chociaż jedna z postaci), ale można się bez nich obejść. Jeśli masz zamiar przyjmować Impulse “na klatę” to koniecznie uodpornij się na petryfikację (Stoneproof, Ribbon). Auto-Haste jest niezbędne, Auto-Phoenix bardzo się przydaje, ponieważ nie musimy tracić kolejki na wskrzeszanie poległych kompanów. Pamiętaj, aby przed bitwą uzupełnić zapasy Phoenix Down. Nie potrzebujesz Break HP Limit. Koniecznie naucz swoich wojowników umiejętności Entrust – pozwala na przelewanie paska Overdrive pomiędzy postaciami. Overdrive przełącz w tryb “Comrade”. Czar Auto-Life jest przydatny, gdyż zarówno po Mega-Flare jak i Impulse można wrócić do życia. Tyle, że moim zdaniem zabawa w Auto-Life jest stratą czasu.

Walka

Aby wszystko przebiegało bez problemów naucz się tych zasad na pamięć.

  1. Wybierz najsilniej atakującą postać (u mnie był to Wakka z Attack Reals) i nią przeprowadzaj wszystkie ataki. Pozostała część drużyny w międzyczasie albo się leczy albo przekazuje swój Overdrive głównemu wojownikowi (umiejętność Entrust). Jeśli Tidus zadaje podobne obrażenia jak Wakka, to spokojnie można atakować dwoma postaciami na raz. Uwaga, nie opłaca się robić pojedynczych ataków – niepotrzebnie przybliżą cię do kontrataku Impulse – nie masz aż tyle Aeonów by sobie poradzić, zatem korzystaj jedynie z OD.

  2. Licz wszystkie swoje ataki na Dark Bahamuta – po czterech ruchach ofensywnych musisz być gotowy/a do odparcia Impulse, który jest automatycznym kontratakiem po twoim piątym uderzeniu.

  3. Jeśli masz u wszystkich Ribbony (ew. Stoneproof) to, zamiast przyzywać Aeona, możesz użyć czaru Auto-Life na wszystkich członkach drużyny. Co więcej, atak Impulse jest silny, ale z pewnością można go przeżyć. Zaklęcie Auto-Life może również pomóc przetrwać Mega-Flare. Jedyny problem z Auto-Lifem jest taki, że trzeba dbać, by był on aktywny. Wzywanie żywych tarcz – Aeonów jest dużo bardziej wygodne.

  4. Jeśli zdecydujesz się na wezwanie Aeona, to:
    • jeśli chcesz odeprzeć Impulse – musisz zaatakować pierwszy
    • jeśli chcesz odeprzeć Mega Flare to nie atakuj – taki atak niepotrzebnie przybliżyłby użycie Impulse – zamiast atakować przyjmij pozycję obronną

W moim przypadku wystarczyło 16 razy zaatakować Attack Reals, wiele Aeonów poświęciło życie, ale trzymając się reguł opisanych powyżej nie macie prawa przegrać.

 

Galeria