Tidus

Caladbolg

W oryginalnej, japońskiej wersji, broń ta nazywała się Ultima Weapon. Dla tych, którzy nie grali w inne części powiem, że broń ta występowała w każdej części Final Fantasy. Ciekawe czemu to zmieniono w wersji angielskiej? Nazwa Caladbolg odwołuje się z kolei do mitologii celtyckiej, w której Calabolg to potężny miecz. Mając świadomość wagi problemu możemy śmiało przystąpić do poszukiwań trzech artefaktów niezbędnych do zdobycia tej wspaniałej broni.

Składniki:
Caladbolg
Sun Crest
Sun Sigil

Caladbolg

Nie jest to nic trudnego. Jeśli udasz się na północny kraniec Calm Lands i zejdziesz z Chocobo to możesz zauważyć, że jest tam jeszcze małe zejście, które jest blokowane przez strażnika. Aby się go pozbyć musisz pościągać się z trenerką Chocobo w jej 4 wyścigach. Tak do końca nie wiem, czy trzeba wygrać wszystkie 4 czy wystarczy tylko wziąć udział w jednym. W każdym razie gdy zakończysz wyścig i "wyjdziesz" z menu trenerki to niedaleko ciebie powinien pojawić się ów strażnik – gdy z nim porozmawiasz skomentuje on twój udział w wyścigach. Jeśli teraz pojedziesz na północ Calm Land nie będzie on blokował zejścia. Tam, na skale, jest wyryty glif. Jeśli użyjesz Celestial Mirror to skała skruszeje i twoje oczy ujrzą tą wspaniałą broń. Na razie jest ona niezbyt gotowa do używania, pora więc znaleźć kolejne artefakty, aby ją wzmocnić.

Sun Crest

Sun Crest można znaleźć w miejscu w którym zginęła Yunalesca. Jeśli skrzynia się nie pojawia należy chodzić po zapętlonych schodach aż do skutku.

Sun Sigil

Czyż nie było do tej pory zbyt łatwo? No właśnie. Pora na perełkę. Jak zdobyć Sun Sigil? Nic prostszego – należy wygrać ostatni z treningów Chocobo w Calm Lands. Trzeba wygrać z czasem PONIŻEJ 0:00:00. Wierzcie mi że to się da zrobić, chociaż jest to niezmiernie trudne.

Małe przypomnienie zasad. Podczas wyścigu ścigamy się z trenerką. Za każdy zebrany balonik dostajemy premię w postaci 5 sekund, które są odejmowane od uzyskanego przez nas czasu na mecie. Po drodze możemy jednak wpaść na ptaki, które nie tylko opóźniają naszego kurczaka podczas wyścigu, ale dodatkowo są warte pięć karnych sekund. Aby w rezultacie wyścigu uzyskać ujemny czas na mecie musimy się nieźle napracować, bowiem oprócz walki z ptakami, beznadziejnym sterowaniem, musimy jeszcze walczyć z trenerką – ona także zbiera baloniki.

    Czy to jest możliwe? – Jak najbardziej. Po pierwsze: Nie denerwuj się! To co że grasz już 4 godziny, że zabrakło ci jednego balonika, następnym razem będzie lepiej. Wydawać by się mogło, że z upływem czasu nabierzemy wprawy i będzie coraz łatwiej. O ile można tak powiedzieć myśląc o skutecznym zbieraniu baloników o tyle samo unikanie ptaków to bardziej kwestia przypadku. Ważne jest, by przed zejściem ze skarpy na początku wyścigu mieć już zebrane 4-5 baloników. Jeśli pierwszy balonik po starcie znajduje się na drodze trenerki zignorujmy go i biegnijmy do drugiego. Jeśli damy się wyprzedzić już na starcie to nasze szanse spadają niemal do zera. Ten etap jest istotny, ponieważ nie ma tu ptaków. Kiedy już znajdziemy się na równinie starajmy się biegać zygzakiem, prostopadle do kierunku w którym latają ptaki. To jedyna szansa na uniknięcie zderzenia. Aby zmieścić się w czasie potrzebujemy 15-16 baloników i to przy góra dwóch trafieniach przez ptaki.

Przejście tego questu to nie lada wyzwanie. Można go podzielić na trzy etapy.

  1. Jesteśmy pełni zapału i wiemy, że za chwilę nam się uda.
  2. Zaczynamy zauważać, że to kompletnie niemożliwe i bez sensu – TO NIEMOŻLIWE!!!.
  3. Zaczyna nam być wszystko jedno, biegniemy przed siebie, zbieramy baloniki w nadziei, że może teraz się uda.

Po tych etapach następuje u nas kompletna rezygnacja, odrzucamy wszelkie złe myśli i zupełnie przez przypadek udaje nam się przejść tor bezbłędnie, podnosząc 16 baloników i uzyskując wynik grubo przed wymarzonym rezultatem.

Finał

Teraz pora udać się do Macalanii i naładować broń – oto rezultat:

[Break Damage Limit]
[Triple Overdrive]
[Evade & Counter]
[Magic Counter]

Gdy HP Tidusa będzie na maksymalnym poziomie będzie on zadawał jeszcze większe obrażenia.