Rozdziały 1-6

Rozdział 1 – Midgar I

Zaczynamy od akcji na pociągu pędzącym przez Midgar – hm, coś dziwnie znajome… Po efektownej animacji czeka nas tutorialowe starcie. Postępujemy zgodnie z poleceniami gry – system walki nie ma prawie nic wspólnego z klasycznymi Finalami i trzeba się go nauczyć. Jako że przeciwnicy nie sprawiają trudności, możesz pobawić się różnymi komendami. Zaraz potem czeka na nas pierwszy boss.

BOSS: Behemoth
HP Normal: 7 870
HP Hard:  9 230
Poziom trudności: bardzo łatwy

Podstawowym celem tej walki jest nauczenie nas, że należy pamiętać o defensywie. Unikamy ciosów wroga za pomocą kwadratu. Można też próbować blokować, gdy Behemoth podnosi ogon. Co do ataków, tutaj lepiej nie udziwniać tylko stale siekać podstawowym atakiem fizycznym. Można co najwyżej starać się atakować przeciwnika z tyłu, co zwiększa obrażenia. Jeżeli oberwiemy zbyt mocno, po prostu szybko leczymy się Potionem.

Po walce czeka nas średnio sensowna scenka. Zakończy ona ten tutorialowy rozdział.

Rozdział 2 – Wutai

Rozpoczniesz rozdział w budynku SOLDIER – dowiesz się czegoś o Genesisie, głównym antagoniście gry. Otrzymasz też swoje zadanie. Przed zabraniem się za nie otwórz menu i poczytaj… SMSy z informacjami na temat rozgrywki. Zapisz grę i wykonaj pierwszą misję, a będziesz mógł zabrać Bronze Bangle z pojemnika przy ścianie. Teraz jesteśmy już gotowi do drogi – idź do Angeala.

Od razu po dotarciu na miejsce zaatakuje nas trzech randomowych Chińczy… żołnierzy Wutai. Rozwalamy ich i idziemy przed siebie. Przeciwników po drodze zabijamy standardowym siekaniem i unikaniem. Gdy dojdziemy do fortu, będziemy musieli pokonać duże ilości żołnierzy naraz. Unikamy ich ciosów, atakujemy gdy możemy, a gdy trzeba leczymy się przy użyciu Cure. To w sumie skrót strategii na większość walk w tej grze. Panów na murze pokonujemy materiami Fire i Blizzard. Kolejni delkiwenci czekają tuż za bramą. Po ich pokonaniu otrzymamy następne polecenie – wyeliminować jak najwięcej wrogów na terenie fortecy. Część sama na nas wyskoczy, innych znajdujemy oglądając wgłębienia w ścianach, wieże bądź skrzynki-pułapki. Niektóre ze ścian trzeba obejrzeć dwa razy – z obu stron. Gdy odnajdziesz drugą z wież, wróć na sam początek i obejrzyj pierwszą – jest tam wróg którego wcześniej nie można było zauważyć. Sami przeciwnicy nie są trudni, wystarczy unikać Fire za pomocą kwadratu. Po drodze otwieramy też zwykłe skrzynki zgarniając Somę, Potion i Ether x2. Kiedy Zack będzie musiał schować się za rogiem przed ogniem, wybieramy “find a different route” i wracamy do jednej z obracanych ścian. Na końcu ścieżki czeka nas telefon – jeżeli nie pokonaliśmy jeszcze wszystkich wrogów, możemy zdecydować że zostajemy i przeszukujemy teren jeszcze raz.

Po pokonaniu wszystkich przeciwników przechodzimy do centralnej strefy. W bocznych pomieszczeniach czekają Hi-Potion i Earings. Zapisz grę i obejrzyj posąg Leviathana. Czeka Cię starcie z trzema elitarnymi żołnierzami. Biją dość mocno, dlatego staramy się unikać kiedy trzeba. Jeszcze raz zapisujemy grę i udajemy się dalej. Po drodze spotkamy jeszcze dość dobrze znaną nam postać z FF7. Wchodzimy na Arenę, gdzie czekają…

BOSS: Vajradhara Tai & Vajradhara Wu
HP Normal: 2 x 2 900
HP Hard:  2 x  5 610
Poziom trudności: łatwy

Panowie mają dośc mocne ataki, w tym Twin Tomahawk, którego nie można uniknąć. Staramy się skoncentrować na jednym z wrogów – zachodzimy go od tyłu i siekamy criticalami. Uważamy jednak, aby wykonać unik na czas, gdy któryś z nich się na nas zamachnie.

Po chwili pojawi się jeszcze jeden potwór, z tym jednak Zack nie będzie potrzebował naszej pomocy, a Angeala. Za nasze wysiłki Lazard wynagrodzi nas Fire Armlet. Znienacka pojawi się kilku przeciwników, ale nie będą trudni. Po scence zapisujemy grę, zakładamy Fire Armlet i idziemy pomóc Angealowi. Zamiast niego natrafimy jednak na kolejnego bossa.

BOSS: Ifrit
HP Normal: 6 720
HP Hard:  19 630
Poziom trudności: średni

Mamy tu dwie możliwości: albo zachodzimy wroga od tyłu i atakujemy ile wlezie, albo oddalamy się na pare kroków i rzucamy w niego czarami Blizzard. Tak czy siak, musimy pamiętać o unikach kiedy ten spróbuje nam oddać. Nie dotyczy to oczywiście Hellfire, które ma nawet swoją własną FMVkę. Na szczęście Fire Armlet zredukuje zadawane przez ten atak obrażenia. Za zwycięstwo dostaniemy Assault Twister i zakończymy rozdział.

Rozdział 3 – Banora

Okazuje się, że Angeal zniknął. Zack dostanie wezwanie do dyrektora Lazarda. Naszym kolejnym zadaniem jest zbadanie rodzinnej wioski Genesisa – Banory. Naszym towarzyszem będzie znany z FF7 Tseng. Przed wyruszeniem na misję rozejrzyj się po budynku. W pojemniku w pokoju obok czeka Thunder. Warto w tym momencie wykonać misję Rematch With Ifrit (w kategorii Zack, The Materia Hunter) aby zdobyć moc tego Summona. Oprócz tego, możemy udać się z Kunselem do sektora 8. Znajdziesz tu na razie tylko kilka nieobowiązkowych rozmów. Możemy zagadać do żołnierza na LOVELESS Avenue, aby odblokować nowy zestaw dodatkowych misji. Da się również dołączyć do jednego z hm… lokalnych kółek zainteresowań. Gdy skończymy zabawę, wracamy do budynku Shinra i wjeżdżamy windą na piętro SOLDIER. W Briefing Room czeka Tseng, który zabierze nas na misję.

Po wylądowaniu od razu zaatakuje nas dwóch słabych przeciwników. Nie ma co się rozpisywać nad tą walką. Idź dalej ścieżką pomiędzy drzewami. Po drodze czeka nas spam od Kunsela i kilku kolejnych wrogów do pokonania. Możesz na nich przetestować Assault Twister. Zapisz grę gdy będzie okazja. Już z daleka zobaczysz zapewne kolejnego bossa.

BOSS: Guard Spider
HP Normal: 7 225
HP Hard:  19 580
Poziom trudności: bardzo łatwy

Naprawdę nic specjalnego, wystarczy rzucać w niego Thunderem aż padnie. Ewentualnie możemy biegać dookoła niego unikając ataków i siekając go od tyłu.

Po walce udaj się z Tsengiem do następnej strefy. Po scence otwieramy skrzynkę przed domem Genesisa, zawiera Hi-Potion. Udajemy się do domków kawałek dalej. Przy chacie z lewej znajdziesz Remedy. W samym budynku czeka na nas jedynie pojedyńczy potwór. Podobnie sprawa wyglada w przypadku domu po prawej. Dopiero ostatni budynek po prawej stronie nas zainteresuje. Wchodzimy do środka i oglądamy scenkę. Możemy również otworzyć skrzynkę z 5 gil. Opuszczamy budynek i pokonujemy kolejnych frajerów. Tseng  nakaże nam iśc na klif, wybieramy więc prawą ścieżkę. Po drodze zgarniamy Hi-Potion i MP Up. Podchodzimy do Tsenga i “wchodzimy” do środka. Pokonujemy randomy po czym zawracamy w ślepy zaułek – leży tam 500 gil. Schodzimy na dół za Tsengiem. Wyskoczy na nas groźnie wyglądajaca machina, ale Thunder załatwi sprawę. W rogu hali znajdziesz skrzynkę z Elixirem. Idziemy dalej, zgarniamy Remedy i zapisujemy grę. Teraz udajemy się na drugie piętro. Czeka tam Genesis i kolejna scenka. Opuszczamy budynek. Przed wejściem czekają Bronze Armlet i X-Potion. Wracamy do wioski, jednak po drodze czeka nas dziwna minigra z przecinaniem nadlatujących pocisków. Po prostu naciskaj X gdy usłyszysz charakterystyczny dźwięk. Następnym zadaniem jest dobiegnięcie do domu Angeala w ciągu 50 sekund, nic prostszego. Otrzymasz też nagrodę za celne uderzanie w pociski. Wejdź do domu, po dziwnej scence zaatakuje Cię kolejny boss
.
BOSS: Bahamut
HP Normal: 8 740
HP Hard:  20 270
Poziom trudności: średni

Boss lubi uciekać, więc czeka nas trochę biegania. Potrafi też mocno przywalić, dlatego po pierwsze, używamy uników gdy tylko zajdzie taka potrzeba, a po drugie pilnujemy wysokiego poziomu HP (przy pomocy Cure), jako że Mega Flare, tak samo jak ifritowe Hellfire, jest atakiem FMVkowym i nie da się go uniknąć. Po walce otrzymasz Force Bracelet i zakończysz rozdział.

Rozdział 4 – Midgar II

Rozdział zaczynamy w budynku SOLDIER. Możemy udać się do Training Room i spróbować sił w wyzwaniach Hojo. Są proste, to tylko kilka randomów i Behemoth, niewiele silniejszy od tego z 1 rozdziału. Po załatwieniu wszystkich przeciwników możemy albo od razu udać się windą do gabinetu Lazarda, albo porozglądać się po okolicy. Jako że nie zabieramy się w tym opisie za misje, nie będę się tu zagłębiał w to bardziej, ale jeżeli pragniesz wykonać je wszystkie musisz porozmawiać z wieloma osobami w Midgar. Masz na to czas do wyruszenia na misję w Nibelheim w rozdziale 8, gdyż jest to nasza ostatnia wizyta w Midgar. Same misje możesz oczywiście wykonywać aż do ostatniego save pointa w grze.

U Lazarda spotkasz starego znajomego, Sephirotha. Czeka nas nowe zadanie… przebrać się. Na szczęście Zack poradzi sobie bez naszej pomocy. Oprócz nowego stroju otrzymamy również dostęp do większej ilości materii oraz do możliwości fuzji. Idziemy jeszcze raz do windy. Budynek zostanie  zaatakowany. Udajemy się windą do wejścia, po drodze czeka nas jednak nieoczekiwany przystanek. Wychodzimy z windy i wysłuchujemy przerażonego naukowca. Okaże się, że robociki Shinry wymknęły się spod kontroli i to my powinniśmy się nimi zająć. Sprawdzamy całe piętro. W sali treningowej pomagamy dwójce pracowników, którzy wynagrodzą nas 5000 gil, jeśli obiecamy milczeć o ich obecności tutaj. Od innego żołnierza otrzymamy Ether. Teraz możemy już udać się windą do wejścia. Tutejsi przeciwnicy są trochę silniejsi niż wcześniej, ale poradzimy sobie. W walce z kilkoma Sweeperami naraz czeka nas sporo uciekania i unikania, aby nie zostać rozstrzelanym. Sephiroth podzieli się z nami swoimi przemyśleniami, po czym wyjdzie z nami na zewnątrz.

script type=

W Sektorze 8 napotkasz Turksów – Tsenga, Rude’a, Reno i nową, uroczą postać – Cissnei, która dołączy do naszego jednorękiego bandyty. Udaj się za nią na LOVELESS Avenue. Uratuj mieszkańców w bocznych uliczkach, a wynagrodzą Cię Earings i Amulet. Po chwili odnajdziesz Cissnei walczącą z trochę mocniejszym przeciwnikiem.

BOSS: G Eraser
HP Normal: 8 400
HP Hard:  29 730
Poziom trudności: łatwy

Przeciwnik jest szybki i dość silny, a do tego nie gra do końca fair, bo jego Scorchera nie da się uniknąć. Rób uniki kiedy trzeba i czyń swoją powinność. Uważaj w szczególności na Combo Attack, który może zatrzymać Zacka na chwilę.

Cissnei da nam mały prezent w podziękowaniu za pomoc, po czym pożegna się z nami. Tymczasem Sephiroth wezwie nas do reaktora Mako, aby odszukać Angeala. Po dotarciu na miejsce zaatakuje nas potwór, ale łatwo sobie z nim poradzimy. W nagrodę otrzymamy porcję wspomnień Sephiego. Warto skorzystać teraz z prezentu Cissnei – dostępu do sklepu Turków – i zakupić materie Esuna i Libra. Idziemy za Sephirothem w głąb reaktora. Ahrimany (latające oczy ze skrzydłami) załatwiamy za pomocą magii, bo zwykłe ataki ich nie sięgną. Uważamy też na skaczących przeciwników, przy których musimy w odpowiednim momencie wykonać unik. Przechodzimy do końca ścieżki i przekręcamy zawór, opuszczając most. Następnie korzystamy z drabiny, ale nie tej przy samym moście, a drugiej, bliżej save’a i schodzimy na dół. Tam czeka na nas kolejny zawór do przekręcenia oraz drabina prowadząca na jeszcze niższy poziom. Przechodzimy po moście, zgarniając po drugiej stronie skrzynki z Hi-Potion i Shinra Alpha oraz przekręcając ostatni zawór. Otworzymy w ten sposób drzwi, przy których stoi Sephiroth. Aby się tam dostać wracamy na samą górę i korzystamy z drabiny położonej obok pierwszego z zaworów.

Rozejrzyj się po laboratorium Hollandera. Znajdziesz tu kilka notek, które skomentuje Sephiroth. Po wspominkach porozmawiaj z nim jeszcze raz. Pojawią się sprawcy zamieszania – Genesis i Hollander, śmieszny doktorek w pomarańczowej koszuli. Dziadzio zacznie uciekać, a Twoim zadaniem jest go gonić. Droga jest prosta i nie powinna sprawiać problemów, zwłaszcza że tym razem możemy już atakować Ahrimany w klasyczny sposób. Gdy dojdziesz do zablokowanej ścieżki, skręć najpierw prawo – czeka tam Hi-Potion x2 – a potem w lewo. Przejdziesz w ten sposób na drugą stronę blokady, gdzie chowa się MAG Up. W kolejnym pomieszczeniu nie gonimy od razu Hollandera, a zaglądamy w lewą ścieżkę, gdzie znajdziemy Circlet. Zapisujemy jeszcze grę i stawiamy czoła bossom.

BOSS: Pile Machine / Cutter Machine / Shot Machine
HP Normal: 10 230 / 9 800 / 8 680
HP Hard:  30 380 / 24 330 / 23 730
Poziom trudności: średni

Do tej walki niezbędna jest Esuna bądź ekwipunek chroniący przed trucizną, gdyż machiny regularnie będą Cię nią częstować. Ich ataki potrafią przywalić, ale nie zmienia to naszej standardowej strategii – skupiamy się na jednym przeciwniku, zachodzimy go od tyłu i siekamy. Do tego Cure i Esuna kiedy zajdzie potrzeba. Kolejna dziwna scenka zakończy rozdział 4.

Rozdział 5 – Midgar III

Na samym początku rozdziału spotkamy się z Aerith (chociaż dla mnie zawsze będzie to Aeris), naszą heroiną z FF7 i nową postacią w DMW. Z tyłu kościoła stoi skrzynka z dwoma Etherami. Udaj się w kierunku wyjścia. Aeris obieca poprowadzić nas gdzie chcemy. Tutaj też oczywiście nie zabraknie słabych potworów. Idź z dziewczyną do Marketplace. Niestety, wpadnie na nas dzieciak, który przy okazji podwędzi nasze pieniądze. Udaj się do wyjścia na górę. Przechodzień poradzi Ci popytać ludzi o informacje, co musimy uczynić. Mieszkańcy slumsów nie będą jednak zbyt skorzy do pomocy. Po kilku nieudanych próbach zagadaj do Aeris. Po rozmowie przejdź się dookoła, a znajdziesz dzieciaka. Okaże się, że jego portfel został zabrany przez potwora. Zaoferuj pomoc w zarąbaniu dziada. Jest w parku – udajemy się tam przez tą samą bramę, którą tu przyszliśmy. Trzy glizdy nie będą żadnym problemem. Zanieś portfel dzieciakowi, a następnie udaj się do sklepu w przyczepie kempingowej. Otrzymasz w prezencie Somę i Hi-Potion. Po chwili udacie się z Aeris do parku. Po krótkiej randce Zack zostanie wezwany z powrotem do budynku Shinry. Udaj się tam poprzez market.

Znajdziemy się na autostradzie. Idź do przodu, pokonując kilka grup przeciwników. Dużą grupę kopii siekamy Assault Twisterem, a G Warriora standardowo siekamy po plecach. Pojawi się Angeal, który zaniesie nas na górę. Naszym celem jest odnalezienie Hojo i ochronienie go przed Genesisem i Hollanderem. Przechodzimy przez cały korytarz. Znajdziemy się w sali z dwoma skrzynkami, które oczywiście otwieramy. Wjeżdżamy windą na górę. Zagadaj do Hojo, a następnie wciśnij przycisk na urządzeniu obok niego. W ten sposób wypuścimy na wolność potwory trzymające klucze do cel na dolnym piętrze. Zakładamy materię Steal i ruszamy do boju. Po użyciu przez nas windy potwory uciekną, idź za nimi. Mamy trzy minuty na dogonienie, okradzenie i zabicie wszystkich sześciu potworów, a następnie otwarcie i splądrowanie cel. Niby dużo roboty, ale podczas walk czas się zatrzymuje, więc nie będzie żadnego problemu. W celach czekają na nas: Silence, ATK Up, Ether, 500 gil, Cure, 2000 gil, Potion, HP Up, Blizzard, Hi-Potion, 2 gil, Remedy, Potion, Fire, Hi-Potion, 3000 gil, Soma i Thunder – dość spore łupy. Po zakończeniu zabawy wracamy do Hojo. Zapisujemy grę, po czym obiecujemy dziadziowi swoją ochronę. Pojawi się nasz stary czerwony znajomy, razem z nowym potworkiem na smyczy.

BOSS: Bahamut Fury
HP Normal: 18 000
HP Hard:  46 230
Poziom trudności: średni

Przeciwnik ma sporo HP i silne ataki, zwłaszcza potężne FMVkowe Exa Flare. Rób swoje, z pewnością przydadzą się nam Aeris (dodatkowe leczenie) i Cissnei (dużo większe obrażenia). Uważaj tylko przy wykonywaniu uników – boss dość długo wyprowadza swoje ciosy, dlatego możemy je wykonać zbyt wcześnie i oberwać. Po ostatecznym upadku Fury’ego rozdział zakończy się.

Rozdział 6 – Modeoheim

Zack otrzyma telefon od Aeris. Poprosi o zbudowanie dla niej wózka na kwiaty. Zjeżdżamy windą na dół i udajemy się do Marketplace. Spotkamy tam Angeala, który zdradzi nam miejsce przebywania Genesisa. Na razie mamy jednak co innego na głowie – idziemy do kościoła. Tam jednak zamiast Aeris czeka na nas Tseng, który zabierze Zacka na misję.

Podróż helikopterem długo nie potrwa. Po niezbyt planowym lądowaniu zapisujemy grę i idziemy przed siebie. Randomowy żołnierz okaże się być… Cloudem. Dołączy on do naszego DMW. Po kolejnej porcji marszu pod górę dotrzemy do bazy złych facetów. Zapisz grę na dole. Twoim zadaniem jest zinfiltrowanie bazy, nie dając się zauważyć żołnierzom, pilnując jednocześnie temperatury ciała. Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać. Na początku skręcamy w prawo, idziemy wzdłuż budynku, zgarniając po drodze skrzynkę. Unikanie żołnierzy jest strasznie trudne, można równie dobrze wyciąć ich i dać im otworzyć pozostałe skrzynki. Wchodzimy do środka, schodzimy po schodach, zapisujemy grę i zjeżdżamy windą na dół. Czeka tu pierwszy naprawdę mocny przeciwnik w grze:

BOSS: Genesis
HP Normal: 14 800
HP Hard:  79 265
Poziom trudności: średni / trudny

To pierwsze takie wyzwanie w grze – Genesis potrafi bardzo mocno walnąć. Nie dość, że umie szybko atakować, to jeszcze posiada silniejsze techniki które potrafią błyskawicznie zatłuc Zacka. Jego Black Fury nakłada nam Curse, które zdejmujemy z pomocą Esuny. Przyda się Regen, Barrier i/lub Cissnei (o ile mamy tyle szczęścia). Zbijanie HP Genesisa nie jest łatwe, gdyż na zmiane zabezpiecza się przeciw magii i atakom fizycznym, a do tego używa Regen. Stosujemy to, na co akurat nie jest odporny, dużo unikamy i leczymy, a powinno się udać.

Od tego momentu Genesis będzie losowo pojawiał się w DMW. Nowo powstałą ścieżką udajemy się do Modeoheim. Przy chacie z lewej strony znajdziesz 3000 gil, a idąc na wprost – MP Up. Dalsze przejście znajduje się z prawej strony. Otwieramy skrzynkę z Blizzarą i wchodzimy do łaźni. Rozejrzyj się po wnętrzu – znajdziesz Hi-Potion i Ether. Na lewo od wejścia kliknij na pokrętło leżące na stercie gruzu, znajdziesz Boiler Handle. W następnej sali zaatakuje Cię Griffon, którego pokonasz bez problemu. Zostawi po sobie materię Cura – zakładamy ją od razu. Zabieramy kolejny Ether ze skrzynki i wchodzimy na górę. Znajdziesz tam Clouda i Tsenga. W pomieszczeniu z boilerem otwieramy skrzynkę z Force Bracelet pod schodami. Wchodzimy po nich i używamy przekrętła na machinie. Para z pobliskiej dziury przestanie lecieć. Znajdziesz tam Lightning Armlet. Możemy również wrócić do poprzedniej sali i zgarnąć Dispel ze skrzynki w wodzie. Teraz pozostaje już tylko pójść z powrotem do boilera, ZAŁOŻYĆ LIGHTNING ARMLET, zapisać grę i udać się prostą ścieżką na spotkanie z dużym bossem.

BOSS: Angeal Penance
HP Normal: 27.800
HP Hard:  79.890
Poziom trudności: trudny

Wreszcie jakiś mocny boss! Można się było domyśleć, że jeżeli gra w taki sposób oferuje nam akcesorium tuż przed dużym przeciwnikiem, to na coś się to przyda. Angeal napieprza w nas silnymi atakami opartymi na żywiole błyskawic, które ten śliczny przedmiot znacząco osłabi. Nie da nam jednak nic przeciw jego potężnym ciosom fizycznym. Tutaj z kolei z pomocą przychodzi nam Cura. Regularne leczenie to mus, zwłaszcza że Unleashed Wrath (kolejny nieunikalny atak) zabierze nam nawet ponad 1700 HP. Wróg umie też użyć dość silnego leczenia, jak również Barrier/MBarrier (zdejmiemy je Dispelem). Do tego nasze ataki od tyłu są niebezpieczne, gdyż nadziejemy się wówczas na Thunder of Envy. Staramy się więc unikać combosów dłuższych niż 3-4 ciosy, a i te krótsze kończmy unikiem. Podczas walki może wyczerpać nam się MP, używamy wtedy Etherów.

Za zwycięstwo otrzymasz Buster Sworda, yeah! Kilka scenek zakończy rozdział.

( Przejdź do drugiej części opisu )